Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Az Úttörővasút, amikor még tényleg így hívták

2013.09.11. 08:00 :: Hamster

A Budai-hegyek kis nagyvasútját a villamosbarátok is szívesen látogatják; Geoffrey Tribe '69-ben, Ab van Donselaar pedig a hetvenes évek második felében néhány képet is készített róla.

19690630-D0075.jpg

Ez az a típus, amivel én már csak szoborként találkozhattam: a Rába-MVG - akkori nevén Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár - 1961-től készített egy kisebb sorozatot Mk49 jelzéssel. Bár jópofán nézett ki (persze lehet, hogy csak azért tetszik, mert hasonlít a VW első kisbuszára), nem sikerült jól: a kecskemétiek hamar lepasszolták őket, a Sárospatakra került két példány pedig az Úttörővasút fűtőházának 1970-es leégése után szintén ide került. A sorozatot 1971 és '73 közt selejtezték, csak a bekezdés elején említett kiállított példány maradt meg, melynek talpraállítása egyébként folyamatban van. A képen látható 2005-ös viszont egyike volt a tűzben tönkrementeknek.

Untitled-22.jpg

"Ő" még régebbi - '42-ben gyártották -, mégis sokat láttam: 2004-ig itt, 2007 óta pedig nosztalgiavonatok elején: a 490,039-as pályaszámú gőzös. Előtte pedig, nekünk balra - mint azt egy kis guglizással kiderítettem (nehogy azt gondolja valaki, hogy én ilyesmit fejből tudok:) - egy Banovits-féle tárcsás villamos védőjelző áll.

Untitled-17.jpg

Még mindig a román eredetű Mk45-ösök adják az immár Gyermekvasútnak nevezett üzem alapját, tehát a képen látható 2004-es számú mozdony is megvan, bár a közelmúltban korszerűsítették.

Untitled-20.jpg

Ebben a formában ez a képet se lehetne újra megcsinálni: Ságváriliget állomást a rendszerváltás után Szépjuhásznéra nevezték át, a 2002-est pedig nemrégiben modernizálták. A háttérben látható étterem is teljesen eltűnt, pedig a régi képek alapján elég komoly forgalma lehetett. Igaz, azóta a panorámát eltakarják a fák, tehát nem olyan látványos a terasz.

Untitled-19.jpg

A jelek szerint Ab és barátai az azóta szintén bezárt és erősen lepusztulóban levő Olimpia Szállóban is megszálltak - és ha már ott voltak, kattintottak egyet a vonatra.

Itt jegyzem meg, hogy bár tudom, hogy ajelenlegigazdaságihelyzetben, meg hogy nincsfizetőképeskeresletabudaihegyekidegenforgalmilátványosságaira, illetve az emberekplazábajárnaknemkirándulni (ez egyébként nem teljesen igaz), de azért jó lenne, ha a Budai-hegységben a milliárdosok villáin kívül nem majdnem mindenről csak a "bezárt, lepusztulóban van" szókapcsolatot lehetne leírni. Tudom, Hűvösvölgy végállomás elmegy, a János-hegyi kilátót felújították, az úttörőváros egy részében valami kalandpark van, a Gyermekvasút pedig kifejezetten fejlődik, de Normafa szerintem így is csak árnyéka önmagának, az erdő tavaly legalábbis (idén még nem kirándultam) sok helyen elszomorító állapotban volt ahhoz képest, amilyen gyerekkoromban volt (turistaút jelzések alig láthatók, kidőlt fák viszont sokfelé), a Libegőt, Zugligetet és a Fogast pedig inkább elkerülöm, ha jót akarok magamnak.

Untitled-18.jpg

Egy kicsit sápadt kép a 2006-osról. Jópofák ezek a mozdonyok, a hatalmas amerikai gépek jutnak róluk az eszembe.

19690630-D0074.jpg

És egy hasonló kép néhány méterrel arrébbról, a már látott Mk49,2005-össel, ismét Geoffrey-tól. Értelemszerűen ez a kép is '69-es.

A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak és Geoffrey Tribe-nak!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm!

30 komment

Címkék: képek gyermekvasút kulfoldi szemmel Ab van Donselaar Geoffrey Tribe

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr705506604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Errata:
Wilhelm Pick -> Wilhelm Pieck
Szépjuhásznéra nevezték át -> nevezték vissza

:-)
@ZöPö_: A Pieck elgépelés volt, az állomást viszont szerintem soha nem hívták Szépjuhásznénak előtte, úgyhogy nem tudták VISSZAnevezni.
@retekblog: Egyik se valami csalogató hely. A Libegő úgy néz ki, mint ahol 89 óta csak az idő telt, a Fogas meg borzasztó komfortot nyújt, ráz, vibrál, hangos, és a menetrendje se valami XXI. századi, a bizber és a szabályok (?) miatt. És nem sokat segít ezen, hogy néha kicserélik a dekorlemezeket, meg fokgyemet tesznek az utastérbe. Komolyan, a szívem vérzik, amikor utazom vele, annyira olyan, mintha mindjárt szét akarna esni :(
@Hamster: Itt van pár néhány éves videó, jobb sajnos nem lett:
www.youtube.com/watch?v=UXGRcQ8kNdk
www.youtube.com/watch?v=KQrcBEysXlc
Pedig új dekorlemez, párnázott ülés és fokgyem van. Csak hát nme ezeken fut :(
@Hamster: Egyébként pont ezekhez képest jó látni, hogy a Gyermekvasút milyen szépen fejlődik: modernizált és "új" (nosztalgia) járművek, rendben tartott állomások, programok. Teljesen szerethető az egész, látszik, hogy van gazdája.
a Normafára nem most van valami felújítási terv?
@Rocko-: Biztos van, de a terv meg a valóság nem ugyanaz.
@Hamster: De legalább biciklivel meg lehet előzni felfelé is a Fogaskerekűt :-)
@Hamster: Tény, hogy csörög, zörög és nem marad egyben a veseköved sem, tény, hogy a megállók undorítóak, a menetidő pedig sok, de mégis édes kis romantikus "villamos" ez, kirándulóknak tökéletes, mivel szép helyeken megy és áll meg, nem is baj, hogy nem 5 perc alatt száguld fel a hegyre.

A libegő valóban kicsit retró, de teszi azt amit tennie kell. Nem kell légkondis váró, meg panoráma kabin :-) Persze a fene tudja, hogy mire is vágysz.
@retekblog: "mivel szép helyeken megy "
Most nem azért, de a szép helyből alig látni valamit. Vagy házakat látsz, vagy bozótot, közelről. Erről persze nem a Fogas tehet, de ha az ember gyerekkorában már kiélvezte, hogy ez más, mint a sima tuja, akkor inkább már csak fenn/lenn szeretne lenni :)

"Persze a fene tudja, hogy mire is vágysz. "
Egyszer betévedtem oda, olyan volt, hogy nem tudtam eldönteni, hogy nyitva vannak, vagy szellőztetnek, minden a megkopott hetvenes évek volt. Legközelebb már ki volt rakva tábla, de szerintem ugyanaz volt, mint amit kiskoromban is láttam. Ha láttad, hogy a (persze nyilván komolyabb turistaforgalmú) Magas-Tatra felvonói, siklója és villamosa hogyan újult meg gyerekkorom óta, akkor nem tudsz nem elszomorodni.
@Hamster: Linked van a Tátrás dolgokról? Legalább lássam miből maradunk ki megint :-)
Ezek szerint nem csak szerintem hasonlít az Mk49 az első Transporterre. Utolsó előtti képen az alacsony alakjelző se rossz.
Erről akár posztot is írhatnál, érdekes téma! A lanovka azért leginkább síelőknek van fenntartva, nem? Ott indokoltabb a kabinos, a Libegőn viszont szerintem felesleges lenne. További kötözködés végett a régi sikló valami iszonyatosan cuki :-) Az új valóban jobb, de kevésbé karakteres. Az új villamos meg randa, na. Persze fejleszteni kell ezt aláírom, de a fogasnál egy pályarehabilitáció és megállófelújítás (bekamerázással) már közelebb vinne minket a nyugathoz. Ja, meg talán a Moszkállmán térre is bekukkanthatna végre.
@retekblog: A Fogas járművei kb 40 évesek. A kocsik állapota szerintem jobb, mint egy átlagos pesti buszé. A menetideje 14 perc. Ha ehhez még 4 percet adunk, ami a Moszkva térig kéne, akkor már ebben a műszaki állapotban is simán verné menetidőben a 21-es buszt!
@Gabesz9: "A kocsik állapota szerintem jobb, mint egy átlagos pesti buszé."
De csak azért, mert az átlagos pesti busz állapota sz*r :( Amikor áll, akkor jó a Fogas, tág, sok ülőhely van benne. De ha elindul, akkor jajj van. Nem tudom megítélni, hogy ez nem teljesen csak a pálya miatt van-em, de a lényegen sajnos nem változtat, hogy nem szívesen utaznék minden nap vele, turistaüzemnek meg egyenesen ciki állapotban van.
@Hamster: osszehasonlitasi alapom nincs de nem tudom hogy lehetne megoldani hogy egy nagyon nehez eszkoz folmasszon egy fogaslecen egy hegy tetejere es meg siman is menjen. Tavasszal mentem rajta nem volt tul zavaro, a kisvasut is jo volt, viszont egyszeruen a gyerekekkel nem volt mit csinalni. Ugyhogy visszajottunk es kesz.
@xxylon: "hogy lehetne megoldani hogy egy nagyon nehez eszkoz folmasszon egy fogaslecen egy hegy tetejere es meg siman is menjen"
Sose fog teljesen simán menni, de kár így megközelíteni ezt a témát, mert ennél régebben simábban ment, úgyhogy egyszerűen kopásról-öregedésről van szó (mint szinte minden kötöttpályás cuccnál itthon). Újra kell építeni lassan.

Egyébként a mi Fogasunknál pont határeset, hogy tényleg szükség van-e a fogaskerékre, a világban sima adhéziós vasutak is mennek így vagy meredekebben:
www.youtube.com/watch?v=xlYF68JD2EE
De ettől még visszaépíthetnék a korábbi rendszert, a beszkártos fogasvillamos járhatna nosztalgiában, a menetrend szerintiek meg anélkül :)
@Hamster: Látnád Brassóban a Cenkre felmenő kötélpályát! Gigaretró :) Beleértve a hegyállomás melletti éttermet is, viszont ott legalább elég olcsón lehetett enni. És magyar zsebnek a 16 lejes (kb. 1050 Ft) oda-visszaút is elviselhető.
Én direkt élvezem a fogason, hogy olyan retro és kattog és zötyköl. Csúcs. Túrista is akad rajta. Lenne talán több is, ha lenne értelme felmenni a Széchenyi-hegyre, de nem sok túristacsalogató akad odafent.

A Normafa és környéke szépen gondozva van, az erdő szerintem gyönyörű, kidőlt fák nincsenek nagyon, de látszik, hogy intenzív erdőgazdálkodás folyik. A túristautak vadi újan festve, a padok többsége rendben van, sok a szemetes, amit rendszeresen ürítenek. Persze sok a szemét, de mintha a forgalom is egyre nagyobb lenne, egyre többen fedezik fel maguknak ezt az ingyenes fittness-termet :D

Én nagyon támogatnám, hogy a fogas menjen fel a Széll tértől a Normafáig, szívesebben járnék azzal, de a Széchenyi-hegytől a Normafáig egy elég rusnya kis út vezet a vasút mellett, gyomos, aszfaltos, inkább megyek én is busszal és akkor csak párat kell lépni az erdőig.

A Szépjuhásznénál most is van étterem, van is forgalma rendesen, bár inkább autósok látogatják, nem a vonatozók.
Hamsternek igaza van sajnos.
Néhány évvel ezelőtt volt - talán múzeumok éjszakája -, amikor elindultunk fel a vasúttal, hátha szép lesz a kilátás, hátha be lehet menni ide-oda, mert nagyon hirdették.
De éjjel (aztán kiderült, hogy nappal sem) lehet látni a várost, csak a fákat, a nosztalgia kocsi atom volt, jó hangulattal, de ez a román valami nem. Aztán egyszer csak megálltunk és mondták, hogy sorry, de sajnos innen nem tudunk tovább menni, valami van a mozdonnyal. Megvártuk a visszafelé tartót, megkérdeztük, érdemes lenne-e gyalogolni, de azt mondták, hogy nincs fent semmi. Így visszajöttünk.

xxylon írta, hogy nincs mit csinálni és visszajöttek. Sajnos tényleg nincs. Ezzel nem azt akarom írni, hgoy valami hyper-super üvegizét kellene a tetetjére tenni, de valami olcsó és jó kiülős, rétesező, kilátós, interaktív dolgot igen.

Aztán mind a fogasra, mind a vasútra egy kis modernizálás ráférne. Ja, és azt jó látni, hogy a gyerkőcök jobban végzik a munkájukat, mint a MÁV-osok...

A libegőre nem kell kabinos megodlás, csak valami kényelmesebb ülős izé, valamint vigyázni, hogy ennél nagyobb beépítés már ne legyen, aztán a fenti részen ezt a 60-as évekbeli valamit is jó lenne modernizálni, mert nagyon szoc. Aztán az árak persze már egészen nyugatiak...
@innovation: Biztos félreértettél, de szerintem a GyV teljesen jó állapotban van (a legjobb mozdonyok is megdöglenek néha), a Fogas az, ami hozzá képest szomorú... meg az egész hegyvidék teteje.
@Hamster: Nem kifejezetten a GYV-re utaltam, hanem zusammen. A GYV-re is el tudnék képzelni komfortosabb utazási módot. Válaszod második felével max. egyetértek!
@innovation: Na de ez a különbség, hogy a GyV nem tömegközlekedési eszköz, hanem "kaland", ezért nem kell például gyorsnak lennie. A Fogas viszont elvileg nem kaland, hanem olyan közlekedési eszköz, mint bármelyik busz vagy villamos. Ráadásul a GyV kocsijai nem is rosszak, normálisan futnak, a zárt középperonosokban meg korszerűbb fűtés van, mint a közforgalmú kisvasutakon.
@Hamster: Gyorsnak nem felététlenül, de mondjuk ne álljon meg alattad, azért legyen miért használni, legyen hová felmenni vele, stb.
Igazából az a kérdés, az a védőjelző mikor került oda és honnan.

Az ötvenes évek első felében ilyenek fedezték Ságvári-liget állomást amúgy.
1973-tól volt ott kiállítva a gőzös:

Az egykori Úttörővasút megnyitásának 25. évfordulója alkalmából, 1973 júniusában Hűvösvölgybe szállították, ahol szobormozdonyként állították ki. Mellette egy régi, Banovits-féle tárcsás villamos védőjelzőt is felállítottak. Forrás: www.gyermekvasut.hu/jarmuvek/gozmozdonyok/

Légifotó 1963-ból: www.fentrol.hu/hu/legifoto/40845