Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Sam. Joe: @Hamster: 8-) Úgy vagyok a Star Wars IV-V-VI-on kívüli SW filmekkel, mint az Alien 1-2-n kívüli részeivel. Számomra ne... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Andy Capp: @Hamster: Az. Én átnézek a mai hollywoodi CGI-orgia szuperhősmozikon, egyik sem érdekel. A rókabőr SW-folytatások sem ... (2018.11.11. 16:51) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (82) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (744) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (688) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A fényképezőgép mögött: Geoffrey Tribe

2013.11.16. 07:00 :: Hamster

Láttunk már tőle azóta megszűnt villamos- és HÉV vonalakról készült képeket, vonatokat (többször is), villamosokat, trolikat, még több villamost, HÉV-et, városi tehervonatokat, Úttörővasutat, középbejáratú és koszorús tujákat - most kicsit a fotósról is legyen szó: Geoffrey Tribe-ról.

Geoff olyan időben született, amikor a villamosok éppen kifelé mentek a divatból Angliában: az Edinburgh-it ugyan látta, de nem utazott vele, a Leeds-it és Glasgow-it viszont még sikerült bezárásuk előtt elcsípnie. Mivel az egész országban csak egyetlen üzem maradt meg - a blackpooli -, elkezdte Európát járni - pontosabban Nyugat-Európát. Aztán a Modern Tramway című folyóiratban egy cikksorozat felkeltette az érdeklődését, ezért 1969-ben befizette magát és feleségét egy kéthetes magyarországi útra. Életében először a Malév egyik Il-18-asával repült, és bár a busz Ferihegyről egyenesen a Balatonra vitte őket, útközben azért látott pár UV-t is a városon átmenetel közben - ezek lettek kedvenc budapesti villamosai.

19690630-A0425.jpg
Egy ilyen ma is elkélne a nem helyieknek: utastájékoztató tábla a Moszkva téren. Érdekes, hogy a Fővárosi Villamosvasút cégnevet még nem javították át BKV-ra!

Az első hetet tehát a Balatonon töltötték, ekkor készültek az arácsi és füredi képek, amiket korábban már mutattam. Vasutasként nagyon tetszettek neki a gőzösök, de nem mindig mert nyíltan fotózni, mert az egyik helyszínen például "khaki egyenruhások" dolgoztak a pályán - talán katonákat vezényeltek pályakarbantartásra? Aztán jött Budapest, ahol igyekezett gyakran elszakadni a szervezett programoktól, hogy villamosozzon...

19690704-A0486.jpg

... pontosabban minél többet utazzon kötöttpályás közlekedési eszközökkel. Ez a kép például a Fogas városmajori végállomásán készült: a régi, svájci hegyvidéki jellegű épületet már rég elsodorta a második világháború, a mai, hullámlemezzel borított rettenet viszont még nem áll. A Rowan-rendszerű pótkocsi+mozdony kombó elé egy személykocsi is be van fogva, jól látszik, hogy ez régebbi építésű, csak átalakították, emiatt igazából nem passzol a szerelvényhez. Mégis, milyen klassz lenne ma egy ilyen szerelvényt üzemben látni!

19690629-G0098.jpg

Ez pedig a Kisföldalatti régi végállomása a Széchenyi fürdő szomszédságában. Bár hangulatos lehetett a felszíni szakasz, azért a szögesdrót kerítéssel védett pálya eléggé kettévághatta a környéket. És kellett a kerítés, hiszen elég alacsonyan volt a felsővezeték!

19690704-A0488.jpg

És végre villamos, ráadásul UV: 66-os (Fehérvári út - Nagykörút - Nagyszombat utca) a... hol is?

19690630-A0428.jpg

Ez is 66-os: hármas UV szerelvény a Lenin körúton. Autóbarátok, lehet sorolni, mi mindent látunk a felső sorban!

19690630-A0429.jpg

A 4A viszonylat (Fehérvári út - Nagykörút - Török utca) se sok fotón bukkan fel! Ráadásul Ganz csuklós van rajta, ami azért érdekes, mert ez volt a típus első felbukkanása itt. Szólóban közlekedve túl kicsinek bizonyultak, így végül csak akkor vették át az uralmat a 4/6-oson (konkrétan '78-ban), amikor már jóval több példány volt belőlük, és alkalmassá lettek téve a kettesével (szabatosabban fogalmazva: csatolva) járásra. A hozzám hasonló villamosmániások elmazsolázgathatnak a képen, hogy ezek a korai darabok mennyire különböztek a maiaktól: más az ajtó, más a szélvédő, és két áramszedő van a tetőn.

19690629-A0420.jpg

Geoffnek nagyon bejött a város, a felesége pedig nagyon toleráns lehetett eme hobbijával kapcsolatban, mert rengeteg fotó készült, és ezek része hiánypótló a hozzám hasonló közlekedésbarátok számára - mint például ez. Felismerjük, hol járunk?

19690704-A0480.jpg

És itt? Érdekes egyébként az alapozófestéssel rozsdásodó Bengáli, hiszen a típus ekkor még alig nyolc éves volt! A második hóseprő villamos se kutya: bár az elől levő vélhetően ma is megvan, ő már nincs - ezt a korai változatot a hatvanas években kivonták a forgalomból.

196907xx-J0092.jpg

Ez a kép pedig mintha csak tavaly készült volna: a metróépítés miatt feltúrt Baross teret látjuk - csak négyes helyett még a kettes a "tettes". Egyébként Geoffnek itt, a Keletinél volt az egyetlen - nem túl súlyos - problémája a fotózgatás miatt: a gödöllői/rákosszentmihályi HÉV-ről leszállva a nagy pályaudvar melletti "kis pályaudvart" fényképezte, amikor odajött hozzá egy civil ruhás alak, és nagyon magyarázott valamit... magyarul. Végül ennyiben maradtak, mert Geoff szépen otthagyta :)

A fényképekért sokadszorra is köszönetet szeretnék mondani Geoffrey Tribe-nak!

Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Ugyanitt szeretném megjegyezni, hogy a képek lementése, majd saját néven a facebookra feltöltése még nem jelenti azt, hogy az illető az idő múlásának jó szemű krónikása, azt viszont igen, hogy tiszteletlen a képek készítőivel szemben :(

21 komment

Címkék: budapest villamos kulfoldi szemmel Geoffrey Tribe az ember az objektív mögött

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr75629974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az alulról 3-ik kép az nem a Fehérvári-úton készült? Nem messze a Fővárosi Művelődési Háztól. Amúgy nagyon jó képek, mint mindig:).
Az első képen: budai fonódó reloaded :-)
Alulról a 3. valóban a Fehérvári úton készült, a Fradi-Kelenföld vasútvonal aluljáró alatt - ekkor még az út két szélén futottak a villamosvágányok.
A nagykörúti képen a kocsik jobbról balra két Warszawa 223, Opel Rekord, Volga M21, Trabi 500/600, Skoda Octavia, Warszawa 223, 2 x Volga M21, Trabi 601, ?.
kellemes kis időutazás!
A Moszkva téri milyen laza már az Erzsébet-híd budai hídfőjén a csomópont. :)

A bengáli lehet Budafokon? A háttérben a vasút.
A negyedik kép a Szent István körút eleje, a Bihari János utcánál, a Nyugati felé nézve. (Mennyivel egyszerűbb lenne, ha eleve beszámoznád a képeket...)
A bengáli egy késő-füzesis kétirányú egyoldali 5 ajtós darab és valószínűleg sürgősebb munka akadt nála a Füzesiben.
Én úgy látom, h a bengáli inkább csak egyirányú. Mintha a tőlünk távolabbi vége lapos (azaz vezetőállás nélküli) lenne, mint pl a 3720/21-esé anno.
Bezzonyám, alulról a 3. az "ős" Fehérvári út, kockakővel, "belógatott" fénycsöves ostornyél lámpákkal, két szélen lévő vágányokkal és az épülő Kismotor és Gépgyárral és persze a vasúti híddal, és persze UV-vel. Nézzük csak, mi van meg ezekből manapság? kockakő már nincs, van helyette az az aszfalt, melyet ?1970-ben?, amikor középre kerültek a sínek és 2x2 sávos lett a Fehérvári, nos akkor fektettek. Belógatott fénycső helyett a kommersz Fémmechanikás oszlopok, immár asszem a 5. lámpatestekkel. Két szélen lévő helyett középen vezetett nagy beton talapzatos (Hamster majd pontosítja, mi is a szakzsargonbeli neve annak...) vágányok. De ami nekem speciel a legjobban fáj, az a Kismotor és Gépgyár halála, mint ahogy fáj a többi Fehérvári úti, Budafoki úti,Soroksári úti, Váci úti, Gyömrői úti, Kőbányai úti, Lehel úti, Diósgyőri, Ózdi,Szerencsi,Szolnoki, Pécsi, Szegedi, Kaposvári, Egri, Salgótarjáni és még hosszasan lehetne sorolni azon -nagyrészt minőségi termékeket gyártó- üzemeket, melyeket ha látunk egy régi képen, vagy filmen,akkor könnyes lesz a szemünk... (legalábbis az enyém igen!)
Ja és UV sincs már! Persze, talán azzal nincs, nem lehet gondunk, hogy korszerűbb, kényelmesebb villingerek lesznek (előbb-utóbb) a 47-es és egyéb más jelentős viszonylaton is...
Az elmúlt időszak egyik legkiválóbb bejegyzése ez!
Interjú is lehetne Geoffrey-vel valamikor! ;-)
Ó Istenem, add, hogy Geoffrey Tribe Heart of Midlothian szurkoló legyen és ne Hibernians... :) Ja és természetesen nem Celtic, hanem Rangers... :)
Egyébként a Moszkva teres táblán az FVV szerepeltetése annyira nem is meglepő. Ugyanis a bkv megalakulása után az egységes cégszemlélet kialakítása eléggé döcögősen ment a vállalaton belül, mind az adminisztráció, mind a dolgozók részéről. Például az üzemi lapok is még elég sokáig nem a bkv, hanem az egyes cégek fórumaiként definiálták magukat, és a hatvanas évekbeli rivalizálás még jó ideig megfigyelhető volt (pl. a baleseteket mindig igyekeztek a konkurens [már nem létező] vállalatok nyakába varrni, stb. De beszédes, hogy az 1968-as gazdaságirányítási reformot taglaló VB-jelentés is még különálló vállalatokról beszélt, holott akkor január 1. már rég elmúlt.
Másrészt meg szerintem nem biztos h az ex-FVV legsürgősebb feladata volt a táblák cserélése, ami mondjuk megint probléma volt, tekintve a különálló vállalatok utastájékoztatási gyakorlatát, ahol a rivális társaságok járatait nem mindig igyekeztek feltüntetni. Ha jól tudom 1971-ben volt egy nagyobb BKV-s táblakihelyezési hullám, legalábbis egy 1971-es iratban erről beszéltek.
A negyedik képnél én még sanszosnak tartanám a Wesselényi u. Blaha felé eső részét is.
Azért annyira nem alacsony az a felsővezeték, hogy véletlenül, mint a 3. sínnél, meg lehetne érinteni. Szerintem inkább az átjárást hivatott a kerités megakadályozni.
@MaViTE: @Siposdoktor:
Fura ez a kép a Bengáliról, mert a tőlünk távolabbi fele tényleg laposabbnak tűnik, mintha egyirányú lenne, ugyanakkor a fényszóró helye fölött mintha ott lenne a furat a piros lámpának, szóval a franc se tudja.
Ez biztosan Offline, de valahol meg kell kerdeznem....

Egyszer talaltam egy nagyon jo oldalt ahol regi miskolci kepek voltak villamosokkat, tobbszaz.... voltak koztuk az elso vonalrol is... sajnos azonban a gepem amire a kepeket leszedtem, elloptak, es nem talalom az oldalt.....

Miskolci villamosos kepekre lenne szuksegem, meg a kettengelyesekrol!!!! Valaki tudna segiteni? Elore is koszonom
@montmartre:
Egyértelműen 600 és nem 500, mert két díszléc közötti egyenes festése van.