Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Régi épületek, amik kibírják a villamos közelségét

2014.02.02. 17:56 :: Hamster

Jómúltkorjában mutattam a szűk utcában még szűkebben forduló friesenheimi villamosokat, most pedig két régebbi kép erejéig átugrunk Brémába, ahol szintén nem félnek a sínek és épületek egymáshoz közelségétől:

07080057.JPG

Ez itt a helyi piactér, balra a város jogait jelképező lovagszoborral, jobbra a városházával. Köztük sínek, körülöttük emberek. Ez pedig a helyi dóm, egy másik villamossal:

07080068.JPG

Jó, persze ezek az épületek nem olyan értékesek, mint a lakók panaszai miatt (is) villamostalanított Endresz György utcában állók, hiszen még bejáratósak: a szobor 1404 óta van ott, a városházát szintén a XV. században építették, a székesegyházat pedig a XI.-ben. Bár azóta át-átépítették őket az adott idők stílusában, erről a XVI. századi térképről gyakorlatilag csak a tuja hiányzik közülük:

Forrás: Wikimedia Commons, the free media repository

Namármost arról, hogy nálunk nem nagyon maradtak fenn ilyen régi épületek, nem tehetünk, a történelem hozta így. De hogy a villamosra csak mint valami távolra száműzendő, házremegtető dologra tudunk gondolni, az azért rajtunk is múlik (kezdetnek például jól megépített pályán normális járműveket kell járatni, a sínt meg karban kell tartani).

10 komment

Címkék: város németország képek villamos morgás bréma

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr955790669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűklátókörűség, konokság, alacsony átlagintelligencia. Ez játszik itthon és úgy veszem észre, hogy egyre inkább erre hajlunk, nem pedig az ellenkező irányba.
tetszik.

@retek: jaja. sivatagot építenek a városba, aztán a nép még éljenezik is hozzá. gáz.
Főleg, hogy az autók teljesen hangtalanok, súlytalanok, és füstjük sincs. Továbbá jellemző még rájuk az optimális helykihasználás, hiszen olyan SOSEM fordulhat elő, hogy egy ötszemélyes terepjáróban, családi kocsiban valaki egyedül utazzon a belvárosba, másrészt meg a napi 2X 25-30 perces "aktivitásukon" kívül nem kell leparkolni velük, hiszen egyszerűen szublimálnak, majd amikor a gazdájuknak ismét szüksége van rájuk, újra megjelennek, míg a villamosok tömegével parkolnak a járdán.
Érdekes, hogy az a trend, hogy a nagyforgalmú, belvároson átmenő autóutakat leviszik a föld alá, hozzánk még nem érkezett meg. Demagóg leszek: a kőröshegyi völgyhídból, vagy a 4-es metróból csak összejött volna egy-két közúti alagút Budapesten, erre most tömték be a Ferenciek terén levőt (amiért egyébként nem kár), úgyhogy maradt az 1857-ben átadott Alagút.
Ha Budapest Németországban lenne, a Kossuth Lajos utca/Rákóczi út forgalmát rég bevitték volna a föld alá, és a Lánchídon csak gyalogos forgalom lenne, valószínűleg a Budaörsi úttól kezdve, sőt az egész Kelenföldi pályaudvart is...
Síncsiszolója van már a BKV-nak??? Nem a kéziszerszámra gondolok, még mielőtt valaki elkezdené...
@Trónkövetelő: nálunk majd 30-40 év múlva fogják elásni a főutakat, amikor mindenhol máshol már rég kiderült, hogy ez zsákutca :)
ezek a régi épületek lehet, hogy jobban elviselik a rázkódást, a vastagabb alapok és falak jobban csillapítják az egész hatását

egy lakóház a relatív vékony falaival tényleg eléggé belerenghet egy ilyen közeli villamosozásba - a villamospálya milyenségét nem is említve
@berlin_mount: Állítólag nemsokára megint lesz. Ideje, mert a sínek egy része szerintem így is menthetetlen, fogasléc van sima sínkorona helyett, nem csoda, hogy folyamatosan zörög-csörömpöl.
@milliliteratura: A prágai alagutas gyorsút mióta épül? Volt ismerősöm, aki azt a projektet Prága négyes metrójának nevezte. Mondjuk lehet, hogy ha elkészül, még így is több emberen segít, mint a mi kis belvárosi játékmetrónk?
@Trónkövetelő: Egyébként a Csalogány utca vonalában építendő Duna alatti közúti alagút ötlete már gyerekkoromban is öreg volt, és bár látszólag hülyeségnek hangzik belvárosba vonzó dolgot építeni, azért lehet, hogy jobb lenne a városnak vele.
Biztos a pálya rezgéselnyelése itt is olyan jó, mint a krisztinan.