Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Bogárparádé Gárdonyban

2014.03.07. 16:00 :: Hamster

Beleakadtam egy kopott filmtekercsbe nemrég: a 2001-es, esetleg 2000-es gárdonyi Bogár-találkozón lőttem el. 200-as, nagyszemcsés filmről van szó, amit vagy a kis automata gépem nem tudott kezelni, vagy a film anyaga romlott le azóta, de alig tudtam valami értékelhetőt lescannelni róla: fakó, alulexponált, színtelen, életlen volt majdnem minden kocka. Viszont ami rajtuk van, az kedves a lelkemnek, úgyhogy most bogarazni fogunk :)

bogartalalkozo13.jpg

Nem vagyok spíler a témakörben, de azért már gyerekkorom óta figyelem, hogy mennyire nem egyformák ezek a mókás jószágok. Ez itt körülbelül az a verzió, amiből a legtöbbet láttam. Ha nagy hülyeséget mondok, javítsatok ki, de a hátsó lámpa még kicsi, az ablak viszont nagyobb, a motorháztetőn van kiemelkedés és a rendszámtábla-világítás "orra" kicsi, úgyhogy a hatvanas évek első felére tippelem. 1200-as? A találgatást persze nehezíti, hogy simán cserélgették az alkatrészeket a kocsikon, szóval lehet, hogy csak a motorháztető hatvanas évekbeli, a többi későbbi :)

bogartalalkozo20.jpg

Na, ez itt viszont valószínűleg tényleg egy régebbi modell: kicsi a hátsó ablak (de már nem "perec"), kicsi a hátsó lámpa is. Ötvenes évek közepe? Érdekes, hogy az ajtó mögött látszik az index elődjének mondható intőkar helye...

bogartalalkozo01.jpg

... de magát a kocsit upgrade-elték valódi indexlámpákkal - ezek azonban nem a később megszokott helyre, a sárvédő tetejére kerültek, hanem a fényszórók alá. Érdemes azt is megfigyelni, hogy a szélvédő viszonylag kicsi, ...

bogartalalkozo06.jpg

... ez a későbbi modelleken nagyobb lett. A képen látható kocsi életkoráról, származásáról viszont semmit nem tudok mondani, mert a nagy első- és hátsó ablakok mellé döntött ablakú fényszóró, és a búrába rejtett indexlámpa tartozik. Biztos volt ilyen is, bár első látásra tuningolt kocsinak tűnik, ...

bogartalalkozo05.jpg

... ami hátulról még gyanúsabb. Jól sejtem, hogy a résre nyitva levő motorháztető (és a két plusz kopoltyúsor) az eredetinél nagyobbra cserélt motor miatt van?

bogartalalkozo10.jpg

Na, ezen a bogáron hátul a típusjelzés vajon mi? 1300? Esetleg 1500? A szám maga utóbbinak látszik, de a motorháztető meg régebbinek. De persze annyi helyen annyi darabot, annyi változatot gyártottak, hogy tulajdonképpen kár próbálkoznom az azonosítással. Igaz, elszórakoztatom magam vele :)

bogartalalkozo19.jpg

Gyerekkoromban ezt a fajtát neveztem "öreg szeműnek", mögötte (nekünk balra) meg egy "új szemű" (függőleges fényszórókarimájú) áll. Egyébként szerintem kevés autónak áll jól a kétféle szín, de a bogarak pont közéjük tartoznak.

bogartalalkozo15.jpg

A Karmann Ghia a bogár áramvonalas tesója volt. Nem volt erős, de szerintem az egyik legszebb autó, amit valaha gyártottak.

bogartalalkozo08.jpg

Nem lehetne teljes a visszaemlékezés egy "bogárbusz", avagy Typ 2, avagy VW Transporter, azaz T1, avagy "Bulli" nélkül. A kép színhelyességéért nem kezeskedem, bár ez a típus aztán tényleg mindenféle festést megélt :) És hogy legyen végre valami szakszerű is a bejegyzésben, álljon itt a vonatkozó TotalCar adás:

6 komment

Címkék: youtube autók képek totalcar gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr595807201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mint rendszeres olvasód, nagyon megörültem, mikor megláttam ezt a bejegyzésedet :) Magam is bogártulajdonos vagyok, és nagyon kedvelem ezeket a járgányokat :)

>>a hátsó lámpa még kicsi, az ablak viszont nagyobb, a motorháztetőn van kiemelkedés és a rendszámtábla-világítás "orra" kicsi, úgyhogy a hatvanas évek első felére tippelem.
Én is arra tippelek (első kép, piros bogár). Esetleg 1962 vagy 1963.

>>Na, ez itt viszont valószínűleg tényleg egy régebbi modell: kicsi a hátsó ablak (de már nem "perec"), kicsi a hátsó lámpa is. Ötvenes évek közepe? Érdekes, hogy az ajtó mögött látszik az index elődjének mondható intőkar helye...
Az ovális ablak 1953-tól 1957-ig lett beépítve, az intőkar pedig 1960-ig. Szerintem 1956 vagy 1957.

>>A képen látható kocsi életkoráról, származásáról viszont semmit nem tudok mondani, mert a nagy első- és hátsó ablakok mellé döntött ablakú fényszóró,
Igen, ez a kocsi össze-vissza van buherálva. Mindenesetre nem öregebb mint 1965.

>> és a búrába rejtett indexlámpa tartozik. Biztos volt ilyen is
Nem, ilyen gyári szinten nem volt. Budapesten a Hegedűs Gyula utcában szokott állni egy kék, amelyiknek szintén ilyen indexlámpa van beépítve.

>>Jól sejtem, hogy a résre nyitva levő motorháztető (és a két plusz kopoltyúsor) az eredetinél nagyobbra cserélt motor miatt van?
Szerintem ez egy öregebb modellből származó motorháztető. A résre nyitva levés vagy szimplán a jobb hűtést szolgálja, vagy pedig különben nem férne be a motor (valószínűleg elöbbi). De mindenesetre tuningolt lehet.

>>Na, ezen a bogáron hátul a típusjelzés vajon mi? 1300? Esetleg 1500? A szám maga utóbbinak látszik, de a motorháztető meg régebbinek. De persze annyi helyen annyi darabot, annyi változatot gyártottak, hogy tulajdonképpen kár próbálkoznom az azonosítással. Igaz, elszórakoztatom magam vele :)
Szerintem lehetséges ez a kombináció. Tippem 1967.
Mifelénk Gazdagréten volt egy időben egy bogár, aminek a hátsó szélvédőjén ez állt: "Kraft durch Freude". Nem tudom megvan-e még.
A sárga bogárnál meg szerintem helyes az észrevétel, a tuning miatt állhat olyan furcsán a motorháztető, gyanítom hogy a kiállítás "tematikája" szerint az lehetett a tuning sor, mert mellette a türkizzöld is szemmel láthatóan meg van piszkálva.
@Trónkövetelő: A "Kraft durch Freude" a bogár eredeti, Hitler alatti nevére (KdF-Wagen) utal. A KdF egy állami szervezet volt, ami betétkönyves alapon adta volna ki a kocsikat. Végül is erre sosem került sor, a befizetett pénzt ellopták és háborús célokra használták fel.
@benkda01:
A Kraft durch Freude szervezetről tudtam, csak azt nem, hogy bármi közük volt a VW-bogarakhoz. Köszönöm szépen, ma is tanultam valamit :)
m.cdn.blog.hu/ha/hamster/image/gepsarkanyok9/bogartalalkozo06.jpg

Ez a kép tükrözve került fel.
Szándékosan?
Mert a találkozót hirdető molinó még lehetne hátulról fotózva, de a rózsaszín Bogár jobbkormányos lett, ill. a molinó előtt álló Bogárnak is tükrözve van a rendszáma.
@cso zsi: Fordítva került a negatív a scannerbe, és ezt elfelejtettem visszatükrözni. Vicces, hogy több mint egy héten át senkinek nem tűnt fel :)