Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Magasan szálltak a szárnyashajók

2014.03.17. 07:00 :: Hamster

Múltkor ugyan gyakorlatilag alig érdekeltek valakit a hajós képek, de nem baj, én szeretem őket, úgyhogy most megint jön egy adagnyi belőlük. Ezúttal szárnyashajókat mutogatnék, tíz évvel ezelőttről, amikor a Sopron vontatóval egy szállítás keretében meglátogattuk a Népszigeti-öblöt.

03210249.JPG

Tél vége volt, sok hajó pihent még itt - köztük a szárnyasok is, szárazon. Ezen a képen két Vöcsköt és két Bíbicet láthatunk; utóbbiakból elől a III-as látszik, a másik nevét nem tudtam leolvasni. Ezek a legkorszerűbb szárnyashajók az országban, egész újak is, de valahogy csúnyácskák, hiányzik belőlük az az áramvonalas elegancia, ami a régebbi típusokban megvolt. Na meg az orrban és a tatban levő szalon: menet közben az utasok csak oldalra látnak ki - igaz, még így is izgalmas velük utazni :) Amit sajnálok, hogy teljesen eltűnt, az az ötvenes évek végén gyártani kezdett Sirály (alias Raketa) osztály. Volt valami - már 1980 körül is - retrónak tűnő bennük, bár hajós ismerős mondta, hogy nautikailag nem voltak különösebben jók.

03210250.JPG

Vöcsök IV, avagy egy Voszhod 2 típusú szárnyas '87-ből. Jól látszanak a hordszárnyak, meg a különleges tartószerkezet is, amin áll. Ezt a kb. 70 utast szállító típust egyetlen 1000 lóerős V12-es motor hajtja.

03210253.JPG

A mögötte álló Vöcsök I. ekkor már selejtezve volt, kicsivel később láttam is Neszmélyen, a hajómúzeumban kiállítva.

03210252.JPG

Még nagyobb vasak a méltóságteljesen régimódi kinézetű Ganz daru alatt: két Meteor osztályú hajó - nálunk Sólyom néven futnak. Mindig azt gondoltam, hogy a Vöcskök ennek a típusnak a kicsinyített változatai, de most jobban megnézve azért látszik, hogy egyrészt régebbiek (a Sólyom I még '71 körül érkezett Magyarországra, szüleim ifjúkori budapesti fényképein is már látni), másrészt még szebbek. Kicsit olyanok, mint a fecskefarkas országúti cirkálók, nem? Itt jobbra a Sólyom II látszik, balra pedig...

03210256.JPG

...a Prins Willem-Alexander, amit Hollandiából vásároltak, és ami kicsivel később már Sólyom III-ként közlekedett. Piszok nagy jószágok, két olyan motor kell beléjük, mint amiből a Vöcsökben egy van. Jugoszláviában, és asszem Görögországban is láttam ilyen típusú hajót - pontosabban azok valószínűleg a tengerre tervezett Kometa osztályhoz tartoztak. A Szovjetunióban nagyon komolyan nyomták a témát, csináltak gázturbinás és emeletes szárnyashajókat is, sokfelé találkozni a termékeikkel. A világ leggyorsabb utasszállító hajóinak egyike pedig talán még ma is itt porosodik valahol a környéken...

45 komment

Címkék: képek duna hajó szárnyashajó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr265840640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az ekranoplánok hol voltak?
@Flankerr: itt akkor nincsenek is? :(
Szerintem minden fiú szeretne hajózni (is), én talán az összes Dékány András könyvet olvastam régen. Aztán vagy 10 éve lementünk a Balatonra, épp nem egy nagy szám idő volt, menjünk sétahajózni. Na nem ám a szomszédba, Siófok-Badacsony oda-vissza. Az odaút rémálom volt, valami nyugdíjas csoport is akkor ment, ülőhely 0 a 4 órás út alatt. Visszafelé este jöttünk gyakorlatilag üres hajóval, megint 4 óra. Na az a 8 óra elvette a kedvem a hajózástól egy életre :-).
@Komojtalan: Vajon ma is mindenki olvas Dékányt? Bár töredelmesen bevallom, én már csak a címekre emlékszem, történetre nem :( Ugyanígy vagyok a Fecskék és fruskák sorozattal is.
Sólyom az örök kedvenc.
Kajakos koromban emlékszem, mennyire "szerettük", amikor egy-egy szárnyashajó elhúzott mellettünk, csak a Petőfi gőzös hullámaival összemérhető borulásokat okozva. :)
A Vöcsök és a Bíbic tényleg nagyon gnóm kinézetű.

A Sirályokat (gömbölyű dizájnnal) hiányolom innen, a nagy Szovjetunióban pedig fillérekért lehetett utazni rajtuk. Nagy élmény volt, a Moszkva-környéki csatornákon.
bíbict? :) meg vöcsökt is?

@Rocko-: de, most mondja, itt, a kaszpi-tengeren. szerintem ekranoplan soha nem volt folyón, pláne nem hidas városi részen.
@Rocko-: Nem igazi hajó, inkább átmenet a hajó, és a repülőgép között.
Belefér hogy nincs idesorolva.
Szerintem :)
@Hz: Hát annál is inkább,mert ez nem felsorolás, hanem pár kép arról, ami akkor épp ott állt. Sirály típus is ezért nincs, meg légpárnás :)
@OkoskaTo:rp: Szerintem a Jégtörő I-hez képes minden csak langy, esti szellő volt. Egyszer jött völgymentetben, szerintem teljes gázon. Mi is visszafelé jöttünk az Újpesti-öbölből, úgyhogy hátulról kaptuk a hullámait. Próbáltunk ráfordulni, hogy legalább merőlegesen jöjjön, de lófüttyöt sem ért. Az első hullám felemelt, aztán be a hullámvölgybe, a második meg egyszerűen betolt a víz alá, majd hátul ráesett a hajóra. A BSE-s edző szedett ki, mert a sajátunk a másik két-három borulással foglalkozott. Mindezt márciusban, 4 fokos vízben. Szerettük...

Ja, és a Dékányhoz még kicsik a lányaim, de nálunk a Fecskék és Fruskák első kötete épp az esti mese a napokban. Néha nejem is bejön hallgatni.
Fecskék és Fruskák igeeeeeen! :)

Én még emlékszem a régi reklámra, hogy Budapest-Bécs szárnyashajóval 2 óra...

Ma van ilyen???
Használjuk mi egyáltalán valamire a vízi útjainkat?
Ha én Bajára akarok utazni, amely szintén a Duna mellett van, akkor mehetek hajóval?????
@Csokis: Annak idején imádtam, amikor a szentendrei járat mellett elment valamelyik. Hullámvasút feeling az orrban :) Asszem a légpárnás(szerű?) cuccnak is volt valami fura hullámzása, de arról inkább az maradt meg, hogy Zebegényben már távolról hallottuk, ha az jött, és rohantunk a partra nézni.
Dékányt sokat olvastam, és bár azok könyvtáriak voltak, felnőttként sikerült párat antikváriumból beszereznem. Amit mindig hiányoltam: nem volt sorrendi listám, és gyakran az előzményt olvastam később :-(
Fecskék és Fruskák: megvan az összes megjelent kötet, a kicsiknek (óvodás + elsős) tavaly az első kötetet olvastuk fel, most pedig a másodikat. Nyáron strandon homokból megépítették a tavat, szigettel, folyóval, mindennel :-)

Persze vitorlásunk nincs, de kenuval visszük őket evezni, az is víz :-)

(Hoppácska: szárnyashajójárat még van, guglizz rá!)
@Hoppácska: Amikor két óra volt, akkor is ennyi vízlépcső volt útközben? Sajnos a bécsi út kimaradt nekem, pedig nagyon szerettem volna. Helyette pár éve pont Baja volt meg:
m.cdn.blog.hu/ha/hamster/image/gepsarkanyok10/img_1332.jpg
de sajnos (?) az turistajárat, nem menetrend szerinti.
@Nyegleo: Ez ilyen szempontból egyszerűen légpárnás csónak, nem?
Igen, néztem, de valóban csak turistajárat, és nem menetrendes...
@Hamster: Háát, olyasmi, de nem a hagyományos megoldás azért :)
@Nyegleo: Kicsit olyasmi, mint az amcsi filmekben látható mocsárjáró hajók, csak egy fokozattal gyorsabbnak tűnik. Bár lehet, hogy csak azért, mert ez kicsit bonyolultabb a szokásos lemezkád+motor+légcsavar felépítésnél.
@Nyegleo: ezmiez?

@Hamster: mármint hogy átmegy a susnyáson is, nem csak a vízen? vagy a mocsár víztartalma adja a kenést? :)
@milliliteratura: itt egy jó kis leírás róla :) Átmegy ez minden, volt nekünk is a Fertő tavon.
users.atw.hu/sry/aligator_site_elemei/aeroszan_amfibia.pdf
Ilyet már a Boeing is gyárt.
@Nyegleo: óhh, jár a pont!
egyszer kerüljön bele a heti MERÍTÉSbe! :))))
@Nyegleo: Szóval ez egy hajó, ami szán de közben szárny is. Így már minden világos.
Amúgy most komolyan kedvem támadt egy ilyen járművel utazni.
@Rocko-: Inkább egy teszt kéne :P
@SomiTomi: Nekem is, de azt hiszem Magyarországon csak romok vannak, meg egy kiállított működésképtelen. Tökölön láttam egyet rossz állapotút a múltkor az egyik hangár mellett.
@Nyegleo: határozottan támogatom! :)))
@Nyegleo: a maga módján zseniális dolog ez. mindig bámultam az oroszokat az ötleteikért, meg aztán azért is, hogy a jó ötletekkel hogyan bánnak.
@Nyegleo: tulajdonképp ha a kasztni ki lenne lakatolva, onnan egy komolyabb motor kell csak bele, ennyit össze kéne dobni :)
aztán csapatnánk vele a végtelen magyar hó- és jégmezőkön :)
Jók ezek a hajós posztok,jöhet még!
Talán valamelyik Moldova riportkönyvben olvastam a sztorit,hogy magyar műhelyben elállították valamelyik szárnyashajó terelőlapjait,hogy jobb legyen,de soha többet nem akart kiemelkedni a vízből...
@Hoppácska: "Én még emlékszem a régi reklámra, hogy Budapest-Bécs szárnyashajóval 2 óra..."

Mikor lehetett ez?
Valahol van egy képem a Vöcsök II. érkezéséről 1986. július 27.-én, kb ilyesmi: magyarfilmusa.files.wordpress.com/2013/09/hajon-a-dunan.jpg
@SomiTomi: Én is kipróbálnám, de amikor olvastam, hogy jégen 125-tel egy, akkor elkezdtem félni :) Azért az komoly sebesség, igaz, a vízen 65 km/h se kutya. És aranyos repülőgéphangja van, pontosabban nagyjából az általam ott megszokott csillagmotorhang, mint egy régi repülőn, különösebb csillapítás nélkül:
www.youtube.com/watch?v=uq29qQZm2IM
@46Laca: Másutt is hallottam, hogy valakik egyszer kitalálták, hogy ők majd optimalizálnak, aztán hirtelen nem szárnyalt a hajó. Vissza akarták állítani, és akkor se ment, úgyhogy a gyárból kellett embereket hívni, akik megjavították. Még az is lehet, hogy igaz a sztori? Pedig biztosan lehet játszani vele, csak érteni kell a fizikáját, amit lehet, hogy nem lehetett úton-útfélen felszedni - Internet meg még nem volt :)
@cso zsi: Igen, az nagy szám volt, hogy a Queen is így jött, kicsit később meg a Genesis is. Aligha lehet szebb (és dögösebb) módon Pestre jönni Bécsből.
@Hamster: Tényleg ilyen hangja van a csillagmotoroknak? Életemben nem hallottam még ilyen fura hangot belső égésű motortól, mint amit ez csinál alapjáraton.
@SomiTomi: A csillagmotoroknak irtó aranyos rotyogó hangjuk van, legalábbis ezeknek a régimódi kicsiknek (hallgasd meg valamelyik budaörsi videómat, a Po-2-essel vagy a Kányával). Azért persze egy többsörös, sokhengeres motornak már más, de a jellegét azért általában akkor is hallani alacsony fordulatszámon.
@Hamster: Épp ez a bugyborékolás volt nekem elsőre nagyon furcsa, de egyébként tényleg jó hangjuk van. Az igazából kicsit furcsa, hogy egyes motorfelépítéseknek annyira jellegzetes hangjuk tud lenni, hogy vájt fülű emberek csak hangból meg tudják mondani, miféle motor is az.
Én két dolgot fogok nagyon sajnálni, amikor eltűnnek a belső égésű motorok, és az egyik a hangjuk lesz (a másik a sebességváltó, magam sem tudom, miért). Kéne csinálni egy motorhang-múzeumot, ahol a kiállított motorokat időről időre beindítanák a benzin-, gázolaj- és kerozinszag-kedvelő közönség kedvéért.
@Hamster: vicces a bugyborékoló hang, gondolom az a prop által keltett légörvény. de megidézte a vizet :)
@SomiTomi: mire eltűnnek a belső égésűek, te már rég nem leszel. ha ez megnyugtat.
@milliliteratura: Jaja, valami fura csavarja van, nem olyan, mint a repülőgépeké, az lehet.
@SomiTomi: A bugyborékolás a légcsavar lesz, ahogy itt írták, azt hittem a kimaradozó rotyogás a fura. Szerintem a legszebb motorhangokat kisgépes reptereken és hajókon hallani, az autók és motorok inkább csak basszusban és hangerőben, azaz erőszakosságban mozognak. Tiszta röhej, hogy némelyik sportmotor erősebb egy-egy kisgépnél, a repcsinek mégis elég :)
@Hamster: Megvallom, a kimaradozó rotyogást annyira fel sem tűnt, repülőgéphangok terén nem vagyok otthon. A mostani sportkocsik hangja tényleg eléggé csak hangerő, régi autóknak viszont nagyon szép hangjuk tud lenni (és még csak az se kell, hogy erősek legyenek). A másik nagy kedvencem a mozdonyok, és egyéb nagy motorok hangja.
@milliliteratura: Nem biztos, hogy ezzel most megnyugtatnál.
@Hamster:
A BKV-hajókkal kapcsolatban is megjegyeztem, hogy itt vannak ezek a nagy vizeink - és abszolút nincsenek kihasználva...

Magyar ember soha nem ül hajón - hacsaknem valami különleges alkalmakkor ha befizet valami túristahajóra...

Milyen jó lenne, ha úgy mehetnék Szegedre, hogy Szolnokig vonattal, onnan egy szárnyashajóval lesuhanni Szegedre.
Nem lenne versenyképes a vasúttal, a közúttal?

Nem lenne kifizetődő egy Budapest-Baja menetrendszerinti szárnyashajójárat?

"Szia drágám, kicsit késni fogok, mert közbejött valami, de a 17:20-as szárnyassal otthon vagyok!