Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Fejünk felett és talpunk alatt változó Budapest

2014.03.22. 16:00 :: Hamster

Sokszor úgy változik az utcakép, hogy észre se vesszük. Máskor észrevesszük, és bár nem sírjuk vissza a korábbi állapotot, azért nosztalgiázunk egy sort, ha a kezünkbe kerül egy-egy régebbi fotó...

03230020.JPG

A Március 15. téren és környékén annyi dolog változott mostanában, hogy senkinek sem volt ideje a neonreklámokat gyászolni. A 2000-es években még ott levő Videoton felirat ráadásul már csak halvány árnyéka volt az egykor itt működő, több részes, őrülten villogó kompozíciónak. Igaz, mintha Tildy Tibor régi képén nem az látszana, ami gyerekkoromban volt: nekem legalábbis úgy rémlik, hogy a Videoton felirat körül kis négyszögek keretet alkotva úgy villogtak, mintha mozogtak volna. Ugyanakkor ott volt a "VT / TV" mellette, tehát az én képem és az ő képe közt valahol félúton volt az az állapot. Már ha tényleg volt ilyen. Valaki meg tudja erősíteni, hogy volt?

02080168.JPG

Ez a Kálvin téri monstrum is egy korszak egyik utolsó hírmondója lehetett: azé, amikor a szerdai vagy csütörtöki újság (melyikben is közölték mindig a mozik műsorát?) mellett még az utcaképben is reklámozták a filmeket. Igaz, ezzel a konkrét táblával kapcsolatban nincs élményem, így nem tudom, hogyan működött. Fényreklám volt, vagy minden héten kirakták rajta pontokból a címeket belülről?

09260140.JPG

Néha nem csak felfelé, hanem az orrunk elé is érdemes volt nézni: az erzsébetvárosi Bethlen Gábor utcában '56-ig jártak villamosok, majd '68-ig egyetlen vágány megmaradt a Damjanich utcai egykori kocsiszín, későbbi troligarázs felé - a kockakő azonban még a kétezres évek második felében is őrizte a sínek nyomát.

09260133.JPG

Sajnos még nem láttam képet az utcának ezen a szakaszán haladó villamosokról, de érdekes lehetett - ugyanakkor érteni vélem, miért cserélték le trolira.

04070066.JPG

A Liget téri aluljáró története több mint szánalmas: egykor úgy gondolták, metró jön majd ide, amihez aluljárós csomópont illik, aztán mindebből csak az aluljáró valósult meg, ami a rendszerváltás után erősen közveszélyes hely lett. Emlékeim szerint valamikor kipucolták, újrafestették és visszarakták a közvilágítást, de az önkéntes "városrendezők" hamar visszaállították a posztapokaliptikus állapotokat. Az aluljáró feleslegessé tétele érdekében előbb a villamosmegállót tették át másként is megközelíthető helyre, majd befedték a lejáratokat - jó kérdés, hogy hiányzik-e valakinek.

IMG_2939.JPG

A Jászai Mari téren a közelmúltig két aluljáró volt: egy a hídfő két oldalán levő parkok közt, egy pedig a villamosmegálló és a körút két széle közt. Előbbit felújították, utóbbit megszüntették, hogy végre lépcsőzés nélkül is át lehessen kelni - ha a Falk Miksa utcánál van lámpa, nem sokat változtat, ha itt is! Egyébként emlékeim szerint eredetileg ott se volt zebra, csak annyian keltek át ennek ellenére, hogy "hivatalossá" kellett tenni az átkelőt. Sőt, ugyanez lejátszódott a Nyugatinál is, ahol a mai McDonald's vonalában szintén nem építettek zebrát eredetileg - később mégis fel kellett festeni egyet, mert mégiscsak a város van az emberekért, nem pedig az emberek a városért :-/

07080063.JPG

A bejegyzést rejtvénnyel zárom: vajon mit látunk a képen? Ez ugyan se nem a fejünk fölött, se nem a talpunk alatt volt, de megváltozott.

34 komment

Címkék: budapest város képek elveszett utcakép neon szünetjelzés helyett nincsmár

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr915852087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Egyébként emlékeim szerint eredetileg ott se volt zebra, csak annyian keltek át ennek ellenére, hogy "hivatalossá" kellett tenni az átkelőt."

Így van! Talán ez volt az első fecske Budapesten, ahol visszakerült a felszínre a korábban "korszerűen" föld alá száműzött gyalogosforgalom.
A buszok és a legtöbb helyi célpont felé kerültették-mászatták (volna) az utasokat, kevés sikerrel. Először jött megoldásnak a korlát (az a narancssárga, elemes), de azon átmásztak, illetve végigmentek az út és a korlát közt a mellékutcáig. Majd valamikor a 80-as évek végefele rájöttek, hogy ha a járdasziget két oldalán nem egyszerre van zöld, akkor semmi hangolási problémát nem okoz, és létrehozták a lámpás átkelőt.
A nyugati, az jóval később volt, már 90-es évek lehetett jócskán.
Az összes nyomorult aluljárót meg kéne szüntetni, mármint a gyalogosat, aluljáróba menjen az autós forgalom ne a gyalogos.
Én nem kérdezem: Móricz, Gomba.. A kis lépcsőn fel és a baloldali ajtó volt a pénztár bejárata, szemben ami nyitva van az egy WC. Még FVV-s és FAÜ-s páncélszekrény is volt ott a pénztárban, bár értékcikket már nem tároltak benne :)
@Nicolas Reök: A jelek szerint te jártál ott, de vajon mások is ilyen hamar kitalálták volna, ha nem írom le, hogy megváltozott? :)
@charlie: ennek ellenére most írtották ki a gépjárműs aluljárót.

@Comandante en Jefe: "ahol visszakerült a felszínre a korábban "korszerűen" föld alá száműzött gyalogosforgalom."
hála égnek most már felszínen, esőben, hóban, napsütésben lehet állni a piros lámpánál, éljen a változás!
Mintha a Kálvin téren fényújság is lett volna. A legismertebb ilyen az Erzsébet körút és a Dohány utca sarkánál volt a sarokház tetején, amit a Blaha felől jól lehetett látni.
Eredetileg villanykörtékkel (és valószínűleg korai lyukszalagggal) működhetett; később "tejüveg" burájú négyzetekbe ültetett színes izzókkal "korszerűsítették".
A VT TV tábla minden "betűpanelje" négy külön lámpaburából állt, a bennük lévő izzók kapcsolása keltett "mozgó" hatást. Legalábbis én így emlékszem rá :-)
Tehát nem volt villogó keret körülötte, de volt villogó fényhatás :-)
@Rocko-: "hála égnek most már felszínen, esőben, hóban, napsütésben lehet állni a piros lámpánál, éljen a változás"
Ez rettentő demagóg szöveg, a gyalogos, úgyis esőben, hóban, napsütésben teszi meg útja nagy részét, csak most kimarad némi lépcsőzés, ami igenis számít.
@Mormogi Papa: A "Novhéten" volt olyan, hogy minden betű egy olyan lámpán volt, mint amit folyosókon, vécékben néha ma is látni. Sajnos soha nem láttam, hogyan cserélik, hogy a betűt kapargatják, ragasztják át, vagy valaki sorban leszedi az összes búrát, és aztán felrakja az újakat. Remélem, hogy kosaras kocsival csinálták, nem létrán szaladgált valaki fel-le. Vagy szerelőjárdája volt, és azon betmenkedett valaki?
@Hamster: "a gyalogos, úgyis esőben, hóban, napsütésben teszi meg útja nagy részét"
már ha gyalogosként üzemel és nem épp átszáll egyik tömközről a másikra.
@Rocko-: @Hamster: Teljesen mindegy mit csinalsz valakinek ugyse lesz jo.

A kereskedelmi egyseg nelkuli bekamerazatlan aluljarok mindenhol iszonyu rossz allapotban vannak. Nyugaton is. Ez egyszeruen egy nem mukodo megoldas.
@xxylon: nyilván az aluljáró tehet róla. tilcsák be az összeset!
ja, azt teszik...
A videotonos házon figyelemre méltó még az oldalán a "lottó-totó" felirat, talán még a videotonnál is régebbi, és az sincs már meg.
@Rocko-: Azért vannak olyanok is, akiknek nem az ajtajában áll meg a busz...
@charlie: Azért a békásmegyeri HÉV-állomáshoz vezető aluljáró jó ötlet, én nem szívesen vágnék át a következőkön: 2x1 sáv út, HÉV-vágány, peron, HÉV-vágány, kerékpárút, 2x2 sáv út 90-es sebességkorlátozással, buszforduló, 2x1 sáv...
Ugyanígy nagyon jó aluljáró a Mexicói úti végállomás és az 1-es villamos közötti átjárási lehetőség. Azonnal tömjük be, ugye? :)) Vagy a Szabolcs#Bulcsú utca és a Bajza utca közötti aluljáró kérdésköre. Azonnal betont bele!

Aztán kerüljünk gyalog több kilométert.... Úgy vélem egy nagyvárosban kell az aluljáró, így kell és érdemes szétválasztani a különböző forgalomfajtákat. Más kérdés, hogy akadálymentesíteni is kell/illik. Ehelyett lámpák-lámpák mindenütt. Nem a forgalomgyorsítás a cél, hanem az autók kiszorítása. Meg kellene találni az egészséges megoldást.
@Sixkiller66: a lampa olcsobb es alapbol akadalymentes. Olyan varosokban ahol az utak nem varosi autopalyak nem gond atkelni lampanal.
@Sixkiller66: "Ugyanígy nagyon jó aluljáró a Mexicói úti végállomás és az 1-es villamos közötti átjárási lehetőség."
Mondjuk az pont borzasztó, elég nagy kerülő, és nyomasztó is. Értem én, hogy pont a kisföldalatti miatt, de inkább ásták volna két méterrel vastagabbra azt az alagutat :)
@xxylon: "a lampa olcsobb es alapbol akadalymentes."

Ebben egyetértünk, miszerint olcsóbb. De a kiásottakat betemetni... (Lásd Kecskeméti-Kossuth Lajos (Szabadsajtó))

"Olyan varosokban ahol az utak nem varosi autopalyak nem gond atkelni lampanal."

Óóóó, az M3-as kivezető Szerencs utcai kereszteződése városi autópálya az én fogalmaim szerint és ott virít a szintbeli, gyalogosátkelőhellyel... Itt sem gond az átkelés a lámpára. Más kérdés, hogy orbitális dugót eredményez csúcsidőben ki- és befele is.
@Hamster: Az igaz, nem tudom, hogy mikor építették, talán, amikor meg lett hosszabbítva a Millfav és nem a Városligetben fordult. Akkoriban úgy gondolhatták, jó lesz ez így is.
@Sixkiller66:
A Mexikói úti aluljáró ráadásul jó szűk is, két ember már bajosan tud elmenni egymás mellett, sötétedés után pedig kell némi elszántság hozzá, hogy végigmenjen rajta az ember.
@Hamster: Az egy másik fajta volt, ott a lámpaburákra tett (fekete) karaktereket cserélgették - persze szerelőjárdáról. Mint a kéményseprőké, csak a tábla alatt.
A fényújság a mai "hírcsík" elődje volt: a szöveg folyamatosan "futott" rajta jobbról balra. Az ember megállt, olvasta egy darabig. Az Éjjel Nappal Csemege áruház előtti buszmegállóból (a 12-es boldogult pesti szakasza :-P) éppen rá lehetett látni.
Ami az aluljárókat illeti, annak idején a nyugdíjasok, hadi- és egyéb rokkantak (hja, akkor ez a szó meg nem vala nem pc), vakok, stb. tiltakozgattak is, de mindhiába. Az okostónik a fejlődésről meg a forgalom gyorsulásáról nyilatkozgattak. A gyorsult forgalomnak viszont betett a minden képzeletet felülmúló ütemű gépjármű-sokasodás. Nem is csoda, hogy az utcák, melyeken eredetileg két-három konflis gond nélkül elfért egymás mellett, a parkoló kocsik miatt annyira összezsugorodtak, hogy egyetlen lerobbanó kocsi is dugót okoz. A járdán meg nem, hogy az előírásos gyermekkocsi-nyi hely nincsen meg a gyalogosoknak (pedig tetszik, vagy sem, de mind annak születtünk és időnként a legbőszebb benzinfaló is azzá változik), de néha még ők is lekényszerülnek a kocsiútra.
A Bajza utcánál lévő rögi aluljárót úgy láttam, nemrégiben láthatták el új világítótestekkel - szinte fényárban úszott. Igen helyesen, mivel a hosszú, és rendőrök által alig látogatott járatba sokáig csak életunt vagy harcművészetekben jártas egyének merték használni.
Ahol tehát van értelme az aluljárónak, ott meg kell tartani és rendben is kell tartani - mindkét értelemben. Műszaki és közbiztonsági szempontból is.
@xxylon: Igaz, mégpedig olyan régen, hogy népmese is van róla; melyben a nagyapa, az apa meg a fia viszik vásárra a szamarat :-P Nem lehet valami mindenkinek megfelelő. Példa a járdák fel- és lehajtója, ami ellen elterjedésük hajnalán a vakok tiltakoztak - mivel nem tudták, hol van a járda vége a sarkon… Most különféle járdaérdesítési technikákkal kísérleteznek - de annyi van belőlük… Ma éppen a Balassi Bálint utcában a kettes villamos megállójában láttunk fémszegecselt változatot.
@Mormogi Papa: Tudom, hogy milyen egy fényújság, a mi gyerekkorunkban is érdekességnek számított :) csak eszembe jutott a lámpabúra-sor az Oktogonon.
@Sixkiller66:
A Ferencieken nem amúgy temették be :) , csak lefalazták, ill. a gyalogos-aluljáró felé megnyitották. Az új rend (a rakpartról kerülő nélkül hídra kanyarodással) mindenkinek jobb.

A Szerencs u., az úgy xar, ahogy van, oda egyértelműen különszint kellene, csak nincs rá hely meg forrás...
Senkinek nem hiányoznak a neon feliratok. Iszonyat rondák voltak (és még ma is azok) a szép, budai, pesti századfordulós házak tejeén, homlokzatán.
Lerázhatná már ezeket magáról a város.
@Hamster: Olyan lámpabúra-sor több mozi bejárata fölött is volt - a rá akasztott fekete karakterek hetente változtak.
@innovation: Általában a reklámokat kellene mérsékelni - de, hogy senkinek se hiányoznának, az biztosan nem állítható :-)

tajkep.blog.hu/2008/06/09/neonvarazs_budapest_felett

tajkep.blog.hu/2008/06/18/neonfeny_serceg_varjuk_a_csatlakozast_masodik_seta

(Némi históriai háttérrel megtámogatva.)
@innovation: "Senkinek nem hiányoznak a neon feliratok."
márhogy neked nem hiányoznak. ha körbenézel, akkor láthatod, hogy mások is vannak. és másoknak hiányoznak.
"Iszonyat rondák voltak"
márhogy neked nem tetszettek.
lerázhatná már ezeket a saját szubjektív világukat extrapoláló egyéneket magáról az ország.
@Hamster: Az általam hivatkozott posztok szerzője "fénydoboz" néven említi - jóllehet, mindketten tudjuk, hogy a "Lightbox" más célt szolgál: fényképnegatívokat, diákat lehetett gyorsan megnézni, válogatni vele.
@Rocko-: Ezért is ajánlottam azt a két posztot - ha nem tetszik a szövege, a képekre azért emlékezni fogsz :-)
@Rocko-: Ha valaki megengedheti magának, hogy rajongjon ezekért a csúf izékért, akkor én is megengedhetem magamnak ezt! Vita lezárva!

Csatlakoznék Mormogi Papához: valóban minden reklámot mérsékelni kellene. Elrondíjták a várost, az utak mentét, stb.
@innovation: mi magunknak azt engedjük meg, hogy rajongjunk, nem pedig a más feletti rendelkezést. tanulj meg különbséget tenni a kettő közt.
@Rocko-: Ne oktass ki légy szíves, és nem rendelkeztem más felett sem!

(Csak zárójelbe: rajongani lehet, de tönkretenni a homlokzatokat, a városképet megint egy más dolog...)
@innovation: "Senkinek nem hiányoznak a neon feliratok."
itt rendelkezel.
emlékezz a saját mondataidra.