Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

október 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (78) bach (5) balaton (31) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (12) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (760) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (80) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (257) csehország (35) csehszlovák (24) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (384) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (61) gibson (9) gitár (34) gmap (15) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (28) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (305) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (9) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (800) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (338) kritika (71) kulfoldi szemmel (74) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (8) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (23) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (96) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (31) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (117) pozitívum (12) pozsony (36) prága (13) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (7) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szliács (5) szlovákia (88) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (197) tapolca (6) társadalom (5) tatra (19) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (347) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (60) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (300) utcakép (164) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (390) városkép (86) városliget (8) vasút (432) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (730) villamos (647) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (261) zene (188) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Haszongépsárkányok, már megint :)

2014.05.07. 16:00 :: Hamster

A múltkor láttuk a Tramwaje Śląskie gumikerekű állományának STAR-jait, most hasonló gépek következnek kicsit közelebbről:

IMG_4671.JPG

A miskolci közlekedési vállalat (azaz a Miskolci Városi Közlekedési Zrt) néhány éve még legalábbis a csehszlovák ipar termékeire épített: Tatra daru, LIAZ műhelykocsi, LIAZ-Schörling, Avia kosaras emelő.

IMG_4669.JPG

Kicsivel arrébb azért a szintén nagyhírű Industrieverband Fahrzeugbau termékei is felbukkantak. Valaki nem tudja, a bal oldali masina neve/típusa mi volt?

IMG_2827.JPG

Még mindig Miskolc: ezt a vélhetően közvetítő/felvevőkocsi funkciót ellátó Ikarus-t a Nagyszínháznál láttam sok éve. Elég spécinek néz ki!

IMG_5827.JPG

A múltkor a nyugati dizájnú keleti járművek közt meg lehetett volna említeni az Aviát is, ami a Renault-Saviem Super Goelette cseh licensze volt. Ez egy elég elterjedt típus a mai napig, a képen látható példányt csak azért fotóztam le Pozsonyban, mert ilyen "stretch" verziót még nem láttam itthon: a fülke is hosszabbítva van, meg a plató is. Elég fura jószág...

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr166067529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A közvetítőkocsiról van pár kép ebben az albumban kívülről és belülről is:
indafoto.hu/stipistop/image/1648495-fc378cb4/69227
A Liaz-Schörrling oldalán tetszik a playboy-nyuszi :)
Tényleg, most jutott eszembe: boldogult gyermekkoromban a Balaton partján egyik nyáron volt mozgóbolt, ami annyit jelentett, hogy az üdülőfalu egyik terére beparkolt egy Ikarus, aminek a belsejében egy élelmiszerbolt volt, lehetett vásárolni zacskós tejet, kenyeret és egyéb luxuscikkeket. Nem értem mi lehetett az oka, az 1980-as években voltam kisgyerek, a boltokban akkoriban áruhiány már nemigen volt jellemző, ráadásul a környéken egészen kiskoromból emlékszem legalább 2 boltra, amik nyaranta nyitva voltak. Nem is működött túl sokáig a dolog, talán csak egyetlen nyáron.
Közvetítő buszról illetve az MKV-ról (jajj, bocsi; MVK) jut eszembe; a cég levedlett IK 260-as kocsijainak jelentős részéből lett filmes "backstage" busz, melyben a színészek átvedlenek, relaxálnak, kajálnak, stb. Ha láttok AKD-s frsz MVK kék backstage buszokat, akkor azok mind ex MVK-s cuccok, mint pl a talán még működő Gyomaendrődi "KV", azaz helyi járat, mely dettó kék MVK-s. Egyébként AKD-s IK280-as kocsik egy jóideig még a BKV-nál is voltak, ugyanis amikor az MVK-t kb 10 évvel ezelőtt először kivéreztették, akkor jelentősen lecsökkentették a kapacitást, illetve akkor jöttek a MAN SSL kocsik is, ergo játszottak némi diszkrét Török bazárosat, aztán a BKV kapva kapott az alkalmon, mert az MVK harmonikaajtós kocsijai is fényévekkel jobb állapotban voltak, mint a BKV hasonszőrű, sőt még jó néhány tele ajtós IK280-a! Hírtelenjében ennyi jutott eszembe az MVK kapcsán, talán nem OFF-oltam a témát?!
A bal oldali masina is IFA.

www.mvkzrt.hu/images/ifa_sepros_full.jpg

Az SZKT-nak is volt egy hasonló felsős kocsija, azt azonban a helyiek "Spefaka"-nak hívták. Ha valaki ráguglizik erre, rá is jön, miért.

Lásd még:
de.wikipedia.org/wiki/IFA_W50
@Trónkövetelő: Asszem Nagykovácsi fell menet Adyligeten is láttam legalább kétszer ilyen buszt a nyoclvanas években, pedig az Budapest :)
@N_Z_A: Ez picit gáz de valamiért eszembe se jutott a német Wikit megnézni. Köszi. Ezekről nem akarsz írni? ;)
@paller84: Köszönöm, egész jó cuccokkal van megpakolva belülről. Az egyik képen egy Merci alapú tévés közvetítőkocsi is látszik, az se mai darab.
@KissGecihuszár: A BKV-nál gyakorlatilag csak a szentendrei HÉV-pótlás (amikor a Batyitól aAquincumig vagy meddig rendbetették) környékén láttam az AKD-s 280-asokat, mindenesetre nem dolgozhattak sokáig itt.
@Hamster:
Némi kutakodás után meg kellett, hogy állapítsam, hogy szerintem nekem ezek valamelyikéhez lehetett szerencsém:
hutosauto.blog.hu/2013/10/21/egy_kis_nosztalgia_ikarus_260_mozgo_abc
@paller84: Atyaég, ez nem egy mai darab! Már akkor nap mint nap láttam a Bródy Sándor utcában, amikor általános isibe jártam a környéken! Azért a benne lévő berendezést azóta frissítették, ahogy elnézem.
@Hamster: Azért ott láthattad, mert valószínűleg dél-Pesten nem sűrűn fordultál elő, ugyanis az összes AKD-s IK 280-as a Dél-Pesti (népi nevén Kilián) üzemegység "lakója" volt, ergo üzemszerűen főként a 66, 66E, illetve egynémely csepeli (38,138) viszonylatokon járatták.