Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ma már nem közlekedő villamos a ma már nem járó vonalon

2014.05.08. 16:00 :: Hamster

Mai "csak egy videó" bejegyzésem Becsky András barátomtól jön, a jelek szerint ő már ifjabb korában is ipari méretben űzte a tömegközlekedés mozgóképes megörökítését. A gyermeki lelkesedés néha behallatszik a videóba is, de akit ez zavar, az nem érdemli meg ezt a kordokumentumot: a ma már Szentendrén pihenő Csufit a '94 szeptemberétől szünetelő 36-os viszonylaton.

24 komment

Címkék: youtube tömegközlekedés villamos csak egy videó csufi

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr836116680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis kísérleti villamosparádé 1:30-nál "Mi ez?" jeligére :-)
@SomiTomi: Hiába, az internet előtti időkben sokkal könnyebben érhette meglepetés az embert :)
tényleg durva kordokumentum.
A 1303-as pályaszámú (piros, P viszonylat jelzésű) villamos milyen típusú?
1:30 - "Tudtam, hogy a BKV örök!" :)))))))

Siposdoktor: KCSV 5
Szoktam nézni az úriember videóit, fantasztikus. Megelevendik kisgyerekkorom Budapestje, és Magyarországa, amikor már 4-5-6 éves fejjel is szerettem metrózni, villamosozni, vonatozni stb. csak még nem igazán tudtam, hogy mi milyen típus, mi miért érdekes, vagy épp érdektelen (bár van olyan?:)).
@SomiTomi:
@Hamster:
Azon is hogy meglepődtek, hogy a villamoson jelezni kell! Ma már meglehetősen gyakori dolog, én először 1998-ban, Krakkóban találkoztam ezzel a megdöbbentő jelenséggel, és én is meglepődtem :) És ott minden fordítva volt: a buszok (természetesen Ikarusok, az ittenihez képest kissé más beltérrel, harmonika-ajtóval) meg mindenhol megálltak, jelzés nélkül, úgyhogy a buszon meg a jelzés hiányán lepődtem meg.
Nem is sejtettem, hogy Bp.-en akkor már több, mint 10 éve járt olyan villamos, amin szintén jelezni kellett...
Sok ilyen villamost járt anno Budapesten? Mert sosem voltam "villingerbuzi" (a szó lehető legpozitívabb értelmében), de elég sokat járkáltam ide-oda a nagyfaluban az elmúlt 25-30 évben - de erre a modellre nem emlékszem... ha sok lett volna belőle, csak emlékeznék rá...
Én azt nem értem, hogy ha amúgy az egész beltér Ikarus 280-as volt, akkor a "pofiját" miért kellett ilyen ocsmányul összegányoltra megcsinálni, lada első, wartburg hátsó lámpákkal, kispolák indexel, és hasonlókkal? Az is lehetett volna egy sima 280-as homlokfal.

És amit miért nem értek, biztos mert elvetemült villamosbuzi vagyok, aki legszívesebben mindent mindennel vágányokkal kötne össze: a 36-ost miért megszüntették, ahelyett, hogy inkább fejlesztették volna? Két megállónyi távolságra a Kápolna tértől ott virít a hatalmas Óhegyi lakótelep, amit következetesen buszok tömegével tárnak fel. Pedig a 36-osból lehetett volna egy a belvárosból Kőbánya szívén át a temetőig elérő viszonylatot csinálni, csúcsidőben egy perces követéssel (na jó, azt talán nem) (vagy mégis?).
CSUFI mozgásban!!! GigaMegaTerra LIKE!!! ;-)
@Rocko-: Ja!!! Akkor mégsem vagyok teljesen vak :)

Kösz az infót.
@bioLarzen: nincs mit.
szentendrei közlekedési múzeumban látható az az egyetlen. legalább nem tolták be vazstelepre.
Paraphone:

> ... a "pofiját" miért kellett ilyen ocsmányul összegányoltra megcsinálni... Az is lehetett volna egy sima 280-as homlokfal.

Azért az nem úgy megy ám. Ahhoz, hogy a villamos beleférjen az űrszelvénybe, az elejét "össze kell húzni", hiszen némiképpen nagyobb túlnyúlása van az első forgóváz előtt, mint a busznak az első tengely előtt. Aztán képzelj el egy Ikarus 260/280 homlokfalat ilyen keskeny kivitelben :) Akkor valószínűleg nem "csufi" lett volna a neve, hanem "hűb.zmeg!" :)
Becsky András videói nagyon jók és sok megismételhetetlen van közöttük. Ritka dolog, hogy egyrészt már ilyen fiatalon érdekli az embert a tömegközlekedés, van a családban kamera és tudja is dokumentálni vele, mert pl. nem térnek ki a szülők a hitükből már attól is ha csak az udvaron játszik a kamerával, ami féltve őrzött drága dolog, hanem elviheti az ország másik végére is filmezni.
@mauzi: Köszi, igen, magyarázat gyanánt én is ilyesmire gondoltam. :)
@Adani:
Én is szoktam nézegetni a videóit. Elképesztő kordokumentumok, ugyanakkor kijózanító is, elképesztő az, ahogy minden képkockából sugárzik a lepukkantság. Emlékszem rokonaimra, akik "nyugatról" akkoriban jöhettek vissza először, és utólag - évekkel később - elárulták, hogy mellbevágó volt az itteni nyomor nekik elsőre. A videókat nézve érteni vélem, miért. Aztán megszokták :)
"ugyanakkor kijózanító is, elképesztő az, ahogy minden képkockából sugárzik a lepukkantság. " Na igen, ez igaz, ilyenkor látszik azért, hogy az elmúlt két évtizedben azért összességében javult valamicskét a helyzet ilyen szempontból Magyarországon. Persze most sem vagyunk egy Svájc, és persze most is vannak iszonyú lepukkant részei az országnak, de azért mégse annyira rossz a helyzet, mint a 90-es évek elején volt.
@Trónkövetelő: "lepukkant", "itteni nyomor"...
Tessen elhagyni hazánkat Biharkeresztesnél, és egy Nagyvárad-Hunyad-Kolozsvár-Gyulafehérvár-Nagyszeben utat bejárni.
@Rocko-: Emlékeztet a gép a hannoverire.
Ilyen ajtaja viszont csak a Kombinénak van.
@cso zsi: "Ilyen ajtaja viszont csak a Kombinénak van. "
Ilyen ajtaja a 400-as Ikarusoknak van, onnan is jött (levegős).
@Hamster: Na ja, csak az gumikerekes. :)))