Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A müncheni főpályaudvar

2014.07.23. 18:00 :: Hamster

A múltkor láttuk a müncheni Hauptbahnhof előtere fölött húzódó Hackerbrückét, úgyhogy itt az ideje, hogy magát a pályaudvart is megnézzük!

IMG_5867.JPG

Persze igazából nem tudom, hogyan lehetne egy képen megmutatni ezt az üzemet, egyszerűen nem fogja be az objektív: a főcsarnokban 16 vágány van, ettől jobbra és balra pedig egy-egy szabadtéri szárnyban még 6, illetve 10. Plusz a föld alatt további 2 az S-Bahnnak - a pályaudvart három oldalról körbevevő villamossíneket, illetve a két metrómegállót bele se próbálom számolni... Szóval elég sok hengerelt acél van beépítve a környékbe, és jellemzően nem azért, hogy ott rozsdásodjon!

IMG_6065.JPG

Nem észbontóan modern létesítményről van szó, mint Berlinben (a mai állomás az ötvenes-hatvanas években épült, a világháborúban elpusztult régi helyett), nem is olyan klasszikusról, mint a lipcsei, de minden puritán funkcionalizmusa ellenére elvan a gyerek, ha hagyják van mit nézni. Mégiscsak ez Németország legforgalmasabb pályaudvara, napi 450 ezer utassal és nyolcszázvalahány vonatmozgással (az S-Bahnt nem számolva)!

Munchen_Hauptbahnhof_kicsi.jpgRáadásul nem csak a Deutsche Bahn vonatai indulnak innen, hanem néhány magánvasúti társaságé is, többek közt az alex Taurus (183-as sorozat) vontatta hagyományos szerelvényei, a BOB Integraljai, és a Meridian (bár azt hiszem, ez csak a BOB egy márkaneve) FLIRT-jei. Plusz vannak "hagyományos" dízeles vonatok is, nem csak motorkocsik - némelyik két (csatolt) mozdonnyal jár!

A vonatindulások előtti félórákat a nézelődés mellett kamera-gombnyomogatással töltöttem, ennek eredménye látható itt fent: dolgát végezve távozó tolatómozdony, magában kijáró "Vasaló", vonatra ráálló Taurus (tudom... 183-as), éppen megérkező dupla 218-as, induló villamos- és dízel motorvonatok, és egy dízeles inga - a különböző ICE-ket most kihagytam, a szépséges 103-ast meg a múltkor már mutattam :)

8 komment

Címkék: közlekedés videó németország képek vasút münchen panoráma pályaudvar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr996441499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köszönöm a müncheni posztokat, sokmindent megtudtam belőle a városomról, amiket egyébként nem tudtam :).

Kis kiegészítés: A Hauptbahnhof épülete kívülről egyébként egy nagy, ronda, szürke, jellegtelen épület, szépségben sehol sincs a budapesti Nyugatihoz vagy Keletihez képest. Annyira jellegtelen, hogy a Hbf. előtti téren állva külön keresnem kell, hogy hol van, pedig böhöm nagy - olyan, mint a Harry Potter első részében a kocsma, ami a varázs-Londonba visz, az embereknek ösztönösen elsiklik a szemük róla, és mennek tovább.

Egy kérdésem van egyébként: A Hauptbahnhóf vágányai 5-től 36-ig vannak számozva. Tudod, hogy hova tűnt az 1-től 4-ig? S-Bahn-Vágány csak kettő van, 1-es és 2-es, de azok szerintem külön vannak számozva, nem részei a Hbf. vágányszámainak.
Metróvágányból meg összesen 6 van (négy az 1-2-es és kettő a 4-5-ös vonalon), azokat összeszámolva már túl sok.
Engem zavarnak az ilyen dolgok... pl. hogy S-bahnból az ötös számút megspóorolták egy átalakításnál, és azóta nincs S5-ös, csak 1-től 4-ig van és utána 6-tól 8-ig. Hiába, semmi sem tökéletes... :)
@TBal:
Akkor az S5 a 420-asokkal együtt pusztult ki? És akkor mi megy most Ebersbergbe? Amikor én voltam arrafele, akkor már csak oda jártak azok az öreg hévek... (Persze idén Frankfurtban rájöttem, hogy azért nem mindenhol vonták ki a sorozatot a forgalomból.)
@Comandante en Jefe: itt vannak az S-Bahntérképek 1972-től máig:
www.muenchnerubahn.de/report/schnellbahnnetzplaene/

Röviden le is vannak írva, hogy milyen változások lettek foganatosítva az egyes időszakokban. A 2000-es években többször megkavarták a teljes felosztást: ugye a Stammstrecke két végén szerteágaznak a vonalak, és elkezték kavarni, hogy ami az egyik oldalon bejön, az merre menjem tovább a másik oldalon. A mai S3-as délkeleti ága (Holzkirchen felé) pl. eredetileg S2 volt, utána lett S5, végül S3, mindez a 2000-es években. Ennek a maradványa az S27-esnek a neve, ami eredetileg Az S2 és az S7 déli összekötője volt - most már S37-nek kéne nevezni, ha követjük a logikát. 2020-tól lesz majd újra S5-ös (az S8-as helyett), amikor a második alagutat kifúrják majd:
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2012/12/06/munchen_s-bahn_zold_ut_a_masodik_alagutnak

A 420-as szerelvények még 2004-ben múltak ki, most az S4 megy arra. Azokat egyébként szerettem, mert lehetett drukkolni, hogy narancs vagy kék színű szerelvény jön-e, esetleg kevert - most mindegyik ugyanolyan piros.

Egyébként a 420-asok ismét fognak járni! Idén decemberben elkészül az "A" vonal (Dachau és Altomünster között) villamosítása, ha jól tudom, az is S2 néven fog futni, óránként egy szerelvény megy végig az S2 vonalán (423-as (piros) típus). Ezen kívül a munkaidőben be lesz sűrítve fél órára a járatsűrűség Dachau és Altomünster között, ez úgy lesz szervezve, hogy - a Scheidplatzi és Innsbrucker Ring-i U-Bahn megállókhoz hasonlóan - Egyszerre érkezzen a vonat Dachauba a Petershausen felőli S2-essel, így egy szimpla átsétálással már lehet is a városba menni.
Na, ezek a sűrítőjáratok az A vonalon lesznek felújított 420-asokkal kiszolgálva.

Frankfurtban még jár a 420-as?
@TBal: Javítás: most az S4-es jár Ebersbergbe (Az S6-os besegít neki Zornedingig, időnként Grafing Bahnhof-ig is).
@TBal:
Köszi az infót. Érdekes, hogy az A villamosításába ennyi idő után belevágtak, mondjuk nem volt rossz forgalma, de azért nem is ér föl a többi vonaléval.

Amikor én voltam Münchenben (2002-3), már csak verkehrsrot 420-asok jártak, narancsot és a kéket csak külső vágányokon rohadni láttam.

A frankfurti 420-asokról most írt Hamster, azért néztem vissza :)
@Comandante en Jefe: Nem a frankfurtiakról írtam! A 420 az müncheni! Minden más csak optikai csalódás ;)
@Comandante en Jefe: "Érdekes, hogy az A villamosításába ennyi idő után belevágtak, mondjuk nem volt rossz forgalma, de azért nem is ér föl a többi vonaléval."

Még. Nem biztos, hogy jó az ok-okozat, simán lehet, hogy ha lesz közvetlen összeköttetés a várossal, és nem kell Dachau-ban tökölni az átszállással, akkor többen fognak odaköltözni, illetve az ottaniaknak vonzóbb lesz arra közlekedni a közvetlen összeköttetés miatt.

Amúgy az én megoldásom az lett volna erre a dilemmára, hogy Dachaunál egy kétszerelvényes S2-re rácsatoltam volna a Dízelvonatot harmadik szerelvényként, és onnantól csak elektromosan közlekedne, ballasztként húzva magával a dízelkocsit. Visszafele lenne érdekes, megoldani a dízelszerelvényböl a tisztán elektromos haladást.
@Hamster:
Ja, vagy úgy! Bocs...

@TBal:
Persze, lehet, sőt, valamekkora utasszám-növekedés biztosan lesz. De azért az altomünsteri vonal kapcsolata az ütemes csatlakozással ma se nevezhető rossznak, sőt... Oké, a kínálat valamit javul, a cikcakkos nyomvonal viszont gondolom, nem változik.
A "hidegen továbbítós" megoldás azért az 1-2 perces követésű alagutas szakasszal elég neccesen hangzik, még ha a vezérlést sikerül is megoldani.