Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  6. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (87) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (155) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) budai vár (25) budaörs (39) budapest (743) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (5) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (373) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (31) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (13) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (298) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (768) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (335) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (303) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (66) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (80) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (71) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (13) semmering (9) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (70) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (52) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (417) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (704) villamos (626) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tatrák a berekben

2014.08.27. 18:00 :: Hamster

Az 1-es villamos Fehérvári útra bekötése miatt hónapokra kettévágott 41-es villamos - a hasonló sorsra jutott 47-es mellett - egy időre "beTatrásodott": a szigetüzemként funkcionáló Budafok kocsiszín a bontástól délre csak T5C5-ket adott ki a vonaltöredékekre.

IMG_3348.JPG

Persze a 41-estől nem idegen a csehszlovák típus: a hetvenes évek végén itt próbálgatták őket először, mert az egykori törökbálinti HÉV maradványán nem állt fenn a veszély, hogy az addigi budapesti villamosoknál húsz centivel szélesebb jószágok elakadnak valamiben.

IMG_0839.JPG

1984. szeptember elsejétől aztán le is váltották az utolsó ezreseket - '88-tól azonban ismét eltűntek, hogy helyüket UV-k vegyék át. A fura visszafele lépésről azóta van, aki azt meséli, hogy az áramellátás miatt történt, tudniillik a cseh masinák induláskor túlterhelték a nem túl acélos rendszert, megint mások szerint viszont csak átszervezték a város kocsiállományát, és máshol volt rájuk szükség (az akkoriban csak a kocsiszín melletti deltavágány és Kamaraerdő közt közlekedő viszonylaton alig pár kocsi pörgött - ezek átmentek a 36-osra).

E héten azonban megint eltűnnek a kockatatrák, helyüket vágányjavítgatás, majd hétfőtől az eredeti állapotba visszatérő dél-budai vonalhálózat veszi át - tehát megint ICS-k járnak majd rajta. Ennek "örömére" itt egy videó görbe síneken bukdácsoló T5C5-ökkel, illetve a kelenvölgyi mini-állatkert néhány lakójával. Vajon a csüngőhasú malac neve tényleg "Töpörtyű", ahogy az ott táborozó gyerekek kiabálták neki? :)

15 komment

Címkék: budapest videó képek cukiság tatra villamos xi.ker budapesti pillanatok 41-es

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr656641037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A képeket Tildy Tibi készítette?
Amennyire be lehet látni az ablakokon, úgy tűnik, nem valami kihasznált a járat önálló szakasza. Nemrég pótlás volt a 41-es teljes vonalán, elgondolkodtató, hogy szóló buszokat állítottak be azonos járatsűrűséggel, mint a normál villamosos menetrend.
@szb9: Iskolaszünet, rossz idő, plusz ki az, aki villamosozik, leszáll, gyalogol, felszáll, továbbvillamosozik ilyen távra?
@szb9: Bocs, most látom, hogy a Móricztól kifelé volt csak pótlás. A lényeg viszont ugyanaz.
A 41-est annak idején a VEKE mentette meg.
veke.hu/2003/11/a-41-es-villamos-tobbet-erdemel/
Most egy hasonlóan alacsony kihasználtságú vonalat próbálnak fokozatosan kinyírni, a 12-esről van szó, ami hétvégén nem fog közlekedni:
www.bkk.hu/te/eszak/pdf/TE_Lezaro_Eszak.pdf
@szb9: A 12-esen is a jól bevált receptet működtetik: Vágd félbe a vonalat, kényszerítsd átszállásra az utasokat,csökkentsd a járatsűrűséget a minimumra, hagyd lerohadni a pályát. Tuti, hogy 10 éven belül nem lesz utas. Így kihasználatlanság miatt simán meg lehet szüntetni. Ld: 51-es, 43-as, 58-as. 31-es.
@Gabesz9: "Vágd félbe a vonalat"
Azért szögezzük le, hogy a 12-esnek NEM azért van kevés utasa, mert nem megy be a Lehel térig.
Mint momentán Rosewalleyben élő, hadd tegyem gyorsan hozzá, hogy ez a nyári Etele úti kettévágás úgy hiányzott nekünk, mint üveges tótnak a hanyatt esés! És nem is a kettévágással volt a gond, hanem azzal, hogy csak az egyik vágányt használhatta az a 3 viszonylat (18,41,47), mely a Fehérvárin közlekedett, ahelyett, hogy X váltó segítségével mindkét vágány megmaradhatott volna, így nem kellett volna a beérkező szerelvénynek azonmód visszafordulni, csak azért, mert a következő már ott téblábolt mögötte. Ennek eredményeként pl SOHA nem fordult elő olyan a 3 hónap elmebaj alatt, hogy én a Rosewalley felől 41-el érkezve, majd 300 métert gyorslépésben megtéve egy másik 41-re tudtam volna felszállni, pedig nekem az kellett volna, hiszen a Várbazárig elsősorban azzal tudtam volna eljutni. Mivel nem volt sem kedvem, sem időm megvárni a Batthyány felől érkező következő 41-st, ezért vagy 18-al mentem a Döbiig, vagy 47-el a Gellértig, ahol vagy 19-el, vagy 86-os busszal folytattam az utam a Várbazárig. Ami az elmúlt 4 nap full buszos pótlását illeti; attól az Isten mentsen meg bennünket, mert a busz befelé ugyebár az Egér úton közlekedik, mely a hétköznap reggeli csúcsban úgy dugul be, mint hosszú hajú lánka kádjának lefolyója, ergo ebben az esetben menetrend szerinti érkezés pusztán a sci-fi kategória. Arról már nem is beszélve, hogy a Fehérvári út 2x1 sávos szakasza sem a tervezhetőségéről híres, tehát úgy elhasal a 41V, mint a két ballábas, leragasztott szemüveges ödönke a salakon...
Még 1 savazós megjegyzés: elképesztő állapotban vannak a villinger munka és tápvezetékét tartó oszlopok, ez most, a képek láttán tűnt fel nekem. Sajnos, más vonalakon sem sokkal különb a helyzet, borzalmasan rohadnak az oszlopok,de pl a Fehérvári út 2x2 sávos szakaszának közvill oszlopai is okádék módon néznek ki. Kíváncsi leszek, mikor újul meg végre útburkolati, oszlop és úgy egyéb optikai szempontokból is Dél-BUda egyik legfontosabb útja, ahol azért bőven van gyalogosforgalom??
@KissGecihuszár: Na egen, ez a kettévágás szerintem is elég felháborítóra sikerült, meg se próbálták kényelmessé tenni az átszállást, a munkaterületen meg alig mozdult valami. Három hétnél többet nem vett volna igénybe az egész normál munaktempóban.
@KissGecihuszár: Valami alapvető dolog lehet rossz ezeken az oszlopokon, vagy az eredeti fetsés, vagy a rozsdára fetenek újra és újra rá, de tényleg nem egyszerű esztétikus képet lőni a budapesti villamosokról, mert állandóan belóg valahol egy ferde+leprás oszlop.
@Hamster: Azért nem felejtettem el egy "okostojáskodó" mailban jelezni a gondjaimat már az agymenés kezdetén, melyre ez a válasz jött a mindig készségesen válaszoló Ágitól, íme:
"Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Fehérvári úton az épített adottságok (és ebben bele vesszük a közműveket, a gyalogosoknak és a közúti járműveknek szükséges helyigény biztosítását, az építéssel járó ütemek helyigényét is) korlátozzák a lehetőségeinket. Ideiglenes forgalmi rendeknél mindig arra törekszünk, hogy az az építés alatt állandó legyen, azon ne kelljen módosítani. A Fehérvári úton az egyeztetésbe bevontuk az illetékes Kormányhivatal közlekedési hatóságát is a közlekedésbiztonság maximalizálása, valamint a vasúti kötöttségek érdekében. A helyi adottságok és a műszaki lehetőségeink miatt sajnos javaslatát nem áll módunkban kiviteleztetni.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
Budapest, 2014. július 18.

Tisztelettel:
Várkonyi Ágnes
Levelezési szakterületi vezető
BKK Zrt.
PS: ami az oszlopokat illeti; azokat először is alaposan le kéne (pl. homokfúvással) felület kezelni, korrózió - mentesíteni, majd megfelelő minőségű alapozóval, aztán festékkel lelkiismeretesen festeni, mint ahogy pl a MAVIR teszi a nagyfesz távvezetékek oszlopaival. Sajnos, áramSZOLGÁLtatóink sem jeleskednek sem a 0.4kV-os, sem a 10-35kV-os tartóoszlopok állagmegóvásában, tisztelet a kevés kivételnek, de úgy általában a vasoszlopok nagyon gánya állapotban vannak! Ami pedig az ú.n. "telítetlen" faoszlopokat illeti; dettó hányinger...
@KissGecihuszár: "a gyalogosoknak ... szükséges helyigény biztosítását"
Na, nem tudom, mit biztosítottak, de nem volt elég hely a gyalogosoknak, az tuti. A Hengermalom egyik oldalán a zebra megszűnik, akinek ott kéne átmennie, menjen körbe, a két ún. végállomás közt meg gödrök és odaparkoló járművek kerülgetése...
Nekem csak az lenne a kérdésem az illetékesekhez, ha már ilyen sokáig zárva volt a kereszteződés az 1-es villamos vágányainak építése miatt, egyenes (már az 1-es vill. szemszögéből egyenes) irányban miért nem építették ki a vágányokat legalább az útkereszteződés túlsó feléig? Most, ha egyszer netán folytatják a vonalat a Kelenföldi pu. felé (tudom, az euró bevezetése után egy nappal..)szedhetik szét megint a kereszteződést.