Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vonat a belváros alatt: a müncheni S-Bahn "Stammstrecke"

2014.08.29. 19:32 :: Hamster

Amikor '95-96 környékén viszonylag sokat voltam Münchenben, el se gondolkodtam azon, hogy hogy van az, hogy a külvárosban vonatra szállunk, egy Zugló vasútállomáshoz hasonló középeronról, aztán a belváros alatti megállókból már úgy jövünk fel, mintha metróval érkeztünk volna. Nem tűnt különlegesnek az egész - logikusnak és kényelmesnek viszont nagyon is. Ez ott '72 óta működik, ehhez képest mi (tessék odaképzelni az idézőjeleket, mert nekem semmi közöm hozzájuk) az új évezredben is sima, semmivel össze nem kötött metrót építettünk a város alá Budapesten (találó módon egyébként két vasútállomás közé), fel se szabadott hivatalosan merülnie, hogy mi lenne, ha a vasúti hálózatba integrálnánk. Nem azért, hogy Nyékládházáról közvetlenül el lehessen jutni a Kálvin térre, hanem hogy az elővárosokból ingázó forgalmat közelebb vigyük céljához - ahogy a müncheni S-Bahn teszi. Ott se csak egy viszonylat megy benne: pont az a lényege, hogy a különböző irányból érkező vonalak közösen mennek pár megállót, át lehet szállni egyikről a másikra, aztán a város túloldalán adott esetben megint más irányba mennek tovább...

A hálózatról más már leírta, mit érdemes tudni, én csak annyit tennék hozzá, hogy valami felújításféleség első lépését, a bontást kaphattam el pár hónapja; a fentebbi videón látható szétszedett burkolat, a kilátszó csövek és vezetékek legjobb emlékeim szerint nem részei az üzemszerű állapotnak :)

13 komment

Címkék: videó németország vasút münchen csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr836648819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Langzug ... akkor ez vagy a reggeli vagy a délutáni csúcsidő.

Amikor kint éltem, és ezekkel a "HÉV"-ekkel közlekedtem, ami számomra megdöbbentő volt, a 100-as "lassújel" ... egy elővárosi pályán. Fura volt ez a MÁV elővárosinak csúfolt vonalain szokásos 30-as, 40-es, 50-es lassújelei után, hogy a HÉV sokszor 10-es, 20-as, 5 (!!!)-öséről ne is beszéljünk.
@Tíz kicsi indián: Valami építkezés volt, a viszonylatok egy része Ost- és Hauptbhfnál végződött, az alagútban meg ilyen hosszú vonatok mentek Pasingig és mittudoménmeddig. Azaz még ilyen forgalomcsökkentett módon is átmenőbb volt, mint Pesten bármi.
@Hamster: Szerencsére már befejeződött az építkezés, mostanában többször volt ilyen (10 percenként ment egy Pasingig, illetve a Hackerbrückéig). Viszont csak hétvégén volt így, hétköznap normálisan jártak az S-Bahnok. Tavaly év végén két hét (Oktoberfest, naná) kivételével mindig volt valami hétvégén, vagy így mentek a vonatok, vagy róeszben vagy végig SEV (pótlóbusz) ment. A pótlóbuszok menetideje egyébként Ostbahnhoftól Pasingig több, mint egy óra volt, S-Bahnnal az kb. 20 perc.
Nincs itt semmi csodálatos. Sajnos a müncheni S-Bahn az összeomlás határán van.
Csak egy második Stammstrecke enyhítheti a zsúfoltságot.Laimtól a Hauptbahnhofon keresztül Leuchtenbergringig.
Jövőre kezdik.
www.mittelbayerische.de/nachrichten/oberpfalz-bayern/artikel/warten-auf-die-zweite-stammstrecke/1094150/warten-auf-die-zweite-stammstrecke.html
@Measurer: Dehogy nincs csodálatos: ha nem lenne az eredeti Stammstrecke, sokkal kisebb lenne a tömegközlekedés aránya, és sokkal nagyobb dugók lennének. Nem vicc. A kezdést viszont hiszem, ha látom, már nekirugaszkodtak párszor :)
@Hamster: Könnyebb lenne előteremteni a rávalót, ha megint olimpiát rendezhetne München :D

Persze a 2015/2016kv-ről is csak jövő nyáron döntenek.2 mrd EUR. (Ez végül is nem bp-i 4-es metró, feltupírozott utasforgalmi tervszámmal, 99%-ra tervezett EU-finanszírozással).

www.2.stammstrecke-muenchen.de/aktuelles-termine/aktuelle-informationen/details/entwurf-des-bayerischen-haushaltsgesetzes-fuer-20152016-staatsregierung-soll-ermaechtigt-werden-erklaerung-zur-durchfinanzierung-der-2-stammstrecke-gegenueber-der-deutschen-bahn-abgeben-zu-koennen/
@Measurer: Én naponta járok az S-Bahnnal, és nincsenek különösebb gondok vele. Még csúcsforgalomban is a legtöbb járat Vollzug és nem Langzug - Langzugok csak az egyes, kettes és nyolcas vonalon közlekednek néha (illetve a hármason, ha valami miatt a 10 perces sürítéseket kiveszik), de ott se mindegyik az. Csúcsforgalomban a kettes és a hármas vonalat sürítik 10 percesre, illetve mennek Pasingtól Ostbahnhofig (azaz a Stammstreckén) szám nélküli sürítö S-Bahnok.

Szóval ránézésre nem haldoklik, komoly késések nincsenek - viszont érzékeny, ha valami történik a Stammstreckén, pl. rosszul lesz egy utas, az boríthat sokmindent...
@TBal: Nyilván lehet a helyzetet rövid távon javitani,pl. a Langzugok arányának növelésével. Egy harmadnyi kapacitástartalékról beszélnek.

Hosszú távú kérdés Ingolstadt, Rosenheim, Augsburg forgalmának beengedése München belvárosába.

Rövid távú intézkedés lehet a rendetlen hajléktalanok pénzbírsággal sújtása :-D
www.tz.de/muenchen/stadt/ludwigsvorstadt-isarvorstadt-ort43328/frau-pinkelt-tunnel-stammstrecke-muenchen-dicht-3579672.html
@Measurer: Na igen, csak, ha jól tudom, most nincs elég jármü hozzá. a 423-asokból 238 darab van, és már nem gyártják öket, így nem lehet újakat beszerezni. Ráadásul decembertöl az "A" vonal is villamosítva lesz, oda is mennek jármüvek. Ha jól tudom, néhány külsö vonalat, pl. S20, S27, a régi 420-as szerelvényekkel fogják ellátni, így felszabadul majd pár jármü még.

Rosenheim, Ingolstadt, Augsburg... érdekes kérdés, hogy odáig ki lehet-e vinni az S-Bahn-t, szerintem nem érdemes. A vágányok mind megvannak odáig, ha jól tudom, az S1-es sínei mennek Ingolstadtba, Az S2 vagy S4 sínei Rosenheimbe, az S3-aséi meg Augsburgba. Viszont a mostani vonatok is megállnak a Hauptbahnhofon, Ostbahnhofon, Pasingban - ismertem olyat, aki Augsburkból járt be dolgozni vonattal, egy óra alatt itt volt.
Én azt mondanám, hogy még a Marienplatznál kéne megállniuk a vonatoknak, akkor az összes metróhoz lenne közvetlen csatlakozás - de volt olyan terv is, hogy a Südringen alakítanak ki megállókat a Kolumbusplatzon (U1/U2) és a Poccistraßénál (U3/U6). Én ezt csinálnám, a vonatok meg ugye megállhatnának Laimnál, a Heimeranplatznál (U4/U5), az említett két megállónál és az Ostbahnhofnál.

Alagútba menés: jaja, amikor tavaly Oktoberfestre mentem ki, akkor is azt gondolta valaki, hogy jó buli bemenni az alagútba, várt is az S-Bahn pár percet, sokak nagy örömére...
@TBal: Ráadásul a 2-ik Stammstrecke kínos hezitálásra késztetné a végpontba érkezőket (Donnersberger Brücke, Ostbahnhof) melyik vonatra szálljanak fel.
Ha pedig az Express-S-Bahn projektet beindítanák, az tovább frusztrálná az utazóközönséget :-D. Pedig az agglomerációs menetidő csökkentéséhez Express-S-Bahnra is szükség volna.
@Measurer: itt van egy térkép, hogy melyik S-Bahn melyik alagúton fog haladni - már ha így valósul meg:
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2012/12/06/munchen_s-bahn_zold_ut_a_masodik_alagutnak
Szerintem annyira nem lenne gond, a kijeljökön simán fel lehetne tüntetni, hogy melyik alagúton mennek majd a szerelvények.

At Express-S-Bahnról még nem hallottam - az mi lenne?
Pont azon gondolkoztam, hogy így nevezném el azokat a szerelvényeket, amik Augsburgból, Rosenheimböl, Ingolstadtból jönnének.
@Measurer: "Ráadásul a 2-ik Stammstrecke kínos hezitálásra késztetné a végpontba érkezőket (Donnersberger Brücke, Ostbahnhof) melyik vonatra szálljanak fel. "
Miért? Ha arra gondolsz, hogy két vonat is átmegy ugyanonnan ugyanoda, csak más útvonalon, akkor simán lehet irányperonokat csinálni, hogy a peron mindkét oldalán azonos irányba menő vonatok állnak meg.
@TBal: Tkp. csak az irigység beszélt belőlem.
Legelőször Párizsban láttam S-Bahnt (több mint 30 éve,:-( ez az RER),
és nagyon is meg lehet tanulni, hogy az embernek a kijelzőt is figyelni kell.

Az Express S-Bahnt, a sebes vonat-variációt is "meg lehet szokni". Úgy veszem ki, hogy pl. a augsburgiak készülnek rá nagyon, szeretnének minél előbb a „Franz Josef Strauß“ reptérre kijutni (húúú Strauss volt a szocializmus mumusa!)

@Hamster: Kedves Hamster, esetleg a nemrég átadott zürichi 2-ik Stammstreckéről tudnál valamit mondani?