Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A Wannsee-vel a Wannsee-n át Wannsee vasútállomáshoz

2014.09.11. 17:00 :: Hamster

Szerintem kevesen tudják Berlinről, hogy mennyire a vizek városa. Persze nem annyira, mint Velence vagy Amszterdam, de azért így is keresztül-kasul lehet hajózni a bel- és külvárosait. A kelet-nyugati megosztottság idején mindkét oldalnak megvoltak a kikapcsolódást szolgáló tavai: keleten a Spree, nyugaton a Havel ágain (persze igazából a Spree is a Havel mellékfolyója, de ez már csak így szokott lenni a folyóknál).

A Wannsee, azaz az esetek 99%-ban ezen a néven emlegetett Grosser Wannsee tulajdonképpen csak egy nagy öböl a Havelen, de inkább egy zöld paradicsomnak tűnik - a Berlini Fal létezésének idején a nyugati oldal legnagyobb szabadidős tevékenységre alkalmas térségeként eme tulajdonsága jelentősen fel is értékelődött.

IMG_2624.JPG

De most nem erről szeretnék mesélni, hanem arról, hogy a Gatow-i repülőmúzeumból a belvárosba tartva úgy döntöttem, átvágok a tavon. Korábban térképen láttam, hogy Alt-Kladow-ból a városi tömegközlekedésbe integrált komp jár át a Wannsee-i vasútállomáshoz, úgy éreztem, elérkezett az ideje annak, hogy kipróbáljam!

IMG_2635.JPG

Az csak a parton derült ki, hogy óránként indul, és alig húsz perce ment el, de sebaj: beültem egy önkiszolgáló jellegű kerthelyiséges étterembe, és megebédeltem. A hajó pontosan érkezett - az eső sajnos szintén, de szerencsére hamar elállt :) A fantáziadúsan Wannsee névre hallható járművet se kívülről, se belülről nem tudtam összekeverni a Hapci motorossal. Úgy sejtem, a Dunán nem biztos, hogy ilyen könnyen mozogna egy ekkora serpenyő, mint itt, de valószínűleg valami hasonló hajó kellene ahhoz, hogy versenyképes vízi tömegközlekedés legyen Pesten.

IMG_2634.JPG

Egyszer próbáltam Pesten közlekedési céllal hajózni az elmúlt húsz évben, akkor kerti műanyagszékeken ültünk, a személyzet egyik tagja pedig folyamatosan a felszállókat számolta, egy idő után pedig ha nem volt leszálló, nem is álltunk meg, mert többen nem fértek fel. Itt ilyen gond nem lett volna: 300 utas tartózkodhat egyszerre a hajón, ebből 152-nek ülőhely is jut. Ezen felül van 60 biciklirögzítő hely, a kiszállás pedig egy négy méter széles, hidraulikusan mozgatott csapóhídon történt, szóval az utascsere is elég gyors volt. Érdekelne egy hajózáshoz értő ember véleménye, hogy működhetne-e hasonló az itteninél nyilván erősebb sodrású és jobban hullámzó Dunán!

Engem ugyan lenyűgözött, a helyiek viszont nem örültek annyira, amikor az év elején szolgálatba állt ez a hajó, ugyanis elődeivel ellentétben neki nincs nyitott fedélzete, így elmarad a vízközeli élmény. Persze vannak sétahajók is a Wannsee-n, a fentebbi videón láthatunk is egyet.

IMG_2636.JPG

És ez már a túloldal, innen pár perc séta a vasút. Érdekes utazás volt, nem éppen csúnya környéken - még ilyen időben is élveztem.

10 komment

Címkék: közlekedés utazás videó berlin németország képek hajó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr96653501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A sodráson és hullámzáson kívül a szerintem az is különbség, míg ez a komp keresztbe jár hidaktól messze, addig a Dunán hosszában jár a hajó. Ez egyrészt völgymenetben sok forgolódást jelent kikötésnél, másrészt a versenytárs szárazföldi (tömeg)közlekedés sokkal előnyösebb helyzetben van. A hidaktól messze lenne csak versenyképesebb a komp, ez valahol Budafok-Csepel környékét jelentené (esetleg Rómaifürdő-Újpestet), de a bal part egyik esetben sem túl vonzó célpont...
@NAR: Nem átkelőhajónál teljesen mindegy, hogy hol van a híd...
@NAR: A kikötés a valódi probléma, de a jelenlegi pesti hajókon szerintem ezen ront az, hogy nincs semmi orrsugárkormány-szerűségük, ami ennek a német tepsinek volt (ott bugyog az orrnál is a videó végén)
@Hamster: Nem átkelőhajó a fizikai közeg miatt szükségszerűen hátrányban van a szárazföldi tömegközlekedéssel szemben. Ha jól látom, ez a hajó is 12 km/h-s sebességgel halad, ezt még a minden bokorban megálló szakadt BKV buszok is túlteljesítik... Maximum dugóban ácsorgó járművel szemben lenne versenyképes, de a metrót, illetve a legtöbb villamost ez nem érinti.
A Csepel-Molnárszigeti kompot javaslom bejegyzés témájául, arra is érvényes a Bp. bérlet, és nagyon hangulatos.

www.kisdunainagyhajok.hu/kis-dunai_kompok/soroksari_koteles_komp.php
@NAR: Hát nem tudom, azért mondjuk a Marina Parkból az Infoparkba elég nagy szívás lehet kocsival járni. Meg akármivel.
@siófoki35: Ezt olyan régen ki akarom próbálni, hogy amikor először akartam, még a hárosi komp is megvolt :)
ezek a német "óránként járó hajó" meg "félóránként járó villamos" típusú menetrendeket sose értettem. miért gondolják, hogy ez bárkinek is attraktív?
@milliliteratura: Én se szeretem, de azért értem.
Egyrészt a menetrendet viszont tartják, felférsz, átszállásokat nyugodtan betervezhetsz, míg itt kora reggel a sokviszonylatos Fehérvári úton lehet 5-6 perces lyuk, amivel nem érsz el valahol valami mást. Szóval ott fogod a menetrended, kimész, ott van a jármű, itt meg kimész, azt vagy jön valami, vagy nem.
Másrészt mégiscsak Autóországról beszélünk ;)
Harmadrészt annyit járatnak, amit ki tudnak fizetni. Itt Pesten jár minden tök jól, csak aztán több tízmilliárdos adósságokba verték a BKV-t azzal, hogy nem volt finanszírozás mögötte, csak "járjon, aztán majd lesz valami, legfeljebb kuncsorgunk, meg nem tartod annyira karban".
Amúgy ahol van fizetőképes (mert ők nem annyira gazdagok, hogy ingyen utaztassák az embereket) kereslet, ott nem óránként járnak, de igazából ez a komp nem a nagykörúti villamos igényeivel hozható párhuzamba :)
@Hamster: A hármas metróállomása nincs reménytelenül messze, onnan meg metró, 4-6-os villamos, 153-as busz, kb. háromnegyed óra. Ezt a hajó 1 óra + 10 perc alatt tudja, plusz még a gyaloglás - azaz akkor lenne versenyképes, ha kétszerakkora sebességgel haladna. De lefelé nem is tudom, hogy tudna-e olyan sokkal gyorsabb lenni, mert forognia kell minden megállásnál...
süti beállítások módosítása