Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Taurus-parádé a bécsi főpályaudvaron

2014.11.27. 07:00 :: Hamster

Nemrég megemlékeztem az októberben megnyitott bécsi főplázáról, de a vonatokat csak szegről-végről érintettem. Pedig volt járműkiállítás, még ha nem is pont olyan, mint amilyenre egy ilyen fontos esemény kapcsán számítottam volna.

img_4026.jpg

Legalábbis én azt gondoltam, különböző típusok vonulnak fel, esetleg gőzmozdony sípja veri fel a csendet, de nem: az aktuális menüről válogattak, jelen volt például egy reklámfestésű Railjet.

img_4008.jpg

A nagysebességű ingavonat mellett az Osztrák Szövetségi Vasutak fő igáslova, a Taurus három szóló mozdonnyal is képviseltette magát. Hogy érdekesebb legyen, ezek szintén speciális festésű (ragasztású) példányok voltak: ez például az osztrák belügyminisztérium különleges egységét, a Cobrát "reklámozta"...

img_3969.jpg

... ez pedig a típus gyártóját - a világos folt az oldalán nem tükröződés, hanem dizájn. Erre a mozdonyra ráadásul fel is lehetett menni!

img_3951.jpg

Ahhoz képest, hogy az 1116-os gyártását már 8 éve befejezték, még mindig izgalmasnak találom a technológiát. A vezetőfülke ugyan - tipikus osztrák módon - kimondottan puritán...

img_3941.jpg

... a géptérről viszont még mindig az jut eszembe, hogy ez egy tengeralattjáró gépháza. Ez a konkrét példány már 11 éves, tehát a bejáratáson már túl van, de azért elavultnak se merném mondani. Nem bemutatómozdonyról van szó, tehát nincs csilli-villi állapotra polírozva - de olajsarat és tenyérnyi foltokban hulló festést se találunk.

img_3946.jpg

A jobbra lefelé hajló kábelben jön le a 16 vagy 25 kilovolt váltakozó feszültség az áramszedő felől - meg lehet fogni, nem ráz :)

img_3957.jpg

Ha jól sejtem, akkor ez pedig a fékvezérlő számítógép - mert hát egy dolog 230-cal menni, és egy teljesen másik egy bazi nehéz vonattal tetszőleges tapadási viszonyok mellett megállni.

img_3927.jpg

Az 1116 130-as itt még egy versenyképesség-fejlesztő programot hirdetett, azóta már átmatricázták. Az osztrák vasútfotósok nem unatkozhatnak, mindig van miért elővenni a fotóapparátot :)

img_3997.jpg

Az első képen látott Railjet szerelvény minden egyes kocsija valami divattal kapcsolatos dolgot reklámozott, úgyhogy igyekeztem nem túl közel menni hozzá...

img_3996.jpg

... ezt a Talentet viszont le kellett kapni, nem túl tipikus színe miatt. Igazából nem tudom eldönteni, jó vagy rossz ez a sok (részben ön)reklám: alapjában véve jó dolog az egységes festés, de az osztrák vasút kicsit túl piros lett a közelmúltban, jól esik néha mást is látni. A magyar vasút egyébként a nyolcvanas évekre semmihez sem hasonlíthatóan szilárd corporate identity-t alakított ki (piros dízel- és kék villanymozdonyok, világosabb kék kocsikkal, szürke csíkkal, klassz emblémával, eltéveszthetetlen szignállal), amit aztán sikeresen fejlesztenek szanaszéjjel azóta is, a szerintem semmihez sem illeszkedő IC+ kocsikkal, meg a "Papagáj" után "Cirmos", majd "Fecske" V43-asokkal :-/

4 komment

Címkék: ausztria bécs képek vasút taurus trainspotting

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr366930557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"de olajsarat és tenyérnyi foltokban hulló festést se találunk." Na ez az, hol van itt a nagybetűs Gépészet? :-)
(Jó, persze egy villamosmozdony belseje természetéből adódóan egy sor elektromos szekrény. Kivéve azokat gépeket, amik forgógépes áramátalakítókat használnak, de az meg a villamoskőkorszak)
Azért azok a képek a vágányokról (illetve több kép a peronokról) sem semmik, szinte enni lehetne róluk. Agglomerációsként, napi keletis ingázóként csak csóválom a fejem, hát így is lehet?
@Hellisfitar: Értem, hogy mire gondolsz, de azért ne felejtsük el, hogy ezeket a peronokat előző nap használták először, akkor is csak ilyen díszfeladatra.
@Hamster: Igaz, de szerintem ne legyenek illúzióink, ott később sem lesz olyan mocsok mint a Keletiben, illetve ha a Keletit glancolnák így ki, akkor az nem maradna tiszta tán egy napig sem. De írhatnám bármelyik pályaudvarunkat/állomásunkat/megállónkat (és hogy ne csak az emberi igénytelenség lebegjen előttem, gondolom arrafelé nem nagyon járnak be "pottyantós" budis kocsik a főpályaudvarra. Már ha még vannak az osztrák vasúton olyanok, de ezt más jobban tudja).
Nem vasutazom más országokba (és országokban), főleg nem nyugatra, ahol azért a kötöttpályás közlekedés nívója (is) magasabb, így nyilván nincs rálátásom a tisztaságra sem, de az a régi sztori bennem él, mikor egy ismerősöm elmesélte, hogy egy osztrák kisváros állomásán egy csikket látott a peronon, az is Szimfi volt...