Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Wuppertal utcáin

2015.02.19. 18:00 :: Hamster

Wuppertali látogatásom során először azért kellett sietnem, hogy odaérjek a kohlfurthi villamosmúzeumhoz, délután pedig azért rohantam, mert monszunszerű eső csapott le a városra, úgyhogy a programomat röptében módosítva inkább visszamentem Kölnbe. Azért közben néha az épületeket is nézegettem - mert hát volt mit:

img_1892.jpg

Külvárosi utca? Falu? Dehogy is: a függővasút közvetlen szomszédságában vagyunk Vohwinkelben, két tartópillér közt! Az egész vidékre jellemző az itt látható palazsindelyes burkolat, de ennyire díszes fafaragásokat kevés helyen láttam.

img_1895.jpg

Tényleg csak méterekkel arrébb áll ez az öreg műhelyépület - a saroktornyoktól eltekintve akár Amerikában vagy Angliában is lehetne, az ipari forradalom idején.

img_1897.jpg

Ez a gyárépület már komolyabban néz ki, jól megy hozzá a vastraverz - viszont eredeti funkcióját elvesztette. Érdemes megfigyelni a betonbástyákat, amikkel az oszlopok tövét védik: 1968-ban egy teherautó kidöntött egyet, magával rántva a pálya egy részét, hetekig tartó üzemszünetet okozva - nem szeretnék, ha ez megismétlődne.

img_1905.jpg

Na de ez a házikó már tényleg valami parkban, maximum a város szélén áll? Hát nem: nem hogy közel áll a függővasúthoz, de a kép egyenesen egy állomás mellett készült :)

img_1914.jpg

És ez már Kohlfurth, a városszövetség déli csücskében, ahová a villamosmúzeum miatt jöttem. Ez alapvetően egy völgy mélyén fekvő csendes kisváros, de az ilyen lakóházak láttán azért el tudom képzelni, hogy megérhette ide villamost építeni.

img_1916.jpg

Tulajdonképpen már ezért az utcaképért megérte volna eljönni ide - jobb oldalra még egy kis favázasság is jutott...

img_1917.jpg

Hát ezt az utcát se gépkocsi-közlekedéshez tervezték! A beláthatatlan cikkcakkot sokáig még a pont itt keresztező villamosforgalom is nehezítette...

img_1918.jpg

... ami erről a hídról jött, és ment be a villamosmúzeum mai területére (a túlsó part egyébként már Solingen). Az 1893/94-ben épített átkelő sajnos már nem az eredeti: néhány évvel korábban veszélyessé vált, és ki kellett cserélni. A csere mikéntje példaértékű: mivel a helyi civilek nem engedték, hogy egy akármilyen másik híddal pótolják, 2009-ben kiemelték, és egy újat építettek a helyére, amihez hozzáillesztették a régi híd felújított rácsszerkezetét, hogy az összkép megmaradjon! Sajnos a villamos vágányai - elég logikus módon, hiszen nem vezettek sehova - már nem épültek vissza, de a pályatest feletti (egykor felsővezetéket tartó) rácsok emlékeztetnek a múltra.

8 komment

Címkék: utazás híd város németország képek utcakép wuppertal favázas

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr37063431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

De szép "kis" házak, tetszik ez a zsindelyes burkolat. Amúgy csak én szeretem valamiért nagyon a "vastraverz" kifejezés hangzását?
@SomiTomi: "csak én szeretem valamiért nagyon a "vastraverz" kifejezés hangzását?"

Nyilván a szóvég egybecsengése lehet a "perverz" szóval... :)
Igazából nem tudom, hogy örüljek, hogy csak ennyi reakció érkezett erre a bejegyzésre, vagy sírjak miatta :I
Engem Solingen jobban érdekelne. Háromtengelyes szóló MAN troli, vár, Müngstener brücke, régi ipari létesítmények, Ipari múzeum, stb.
@Kopi3.14: Solingen most nem fért bele. Amúgy is, a troli nem igazi kötöttpályás közlekedési eszköz, csak egy felkapaszkodott busz :D Ahhoz képest, hogy a troli is tulajdonképpen német találmány, és hogy mennyi volt belőlük, maradt három, szóval ők se szeretik őket...
@Hamster: Solingenben? Van egy halom vonal, kimegy a várig, a végén már madzag nélkül, másik irányban át Wuppertalba, járművek pedig Van Hool, Hess trolik, plusz a már említett MAN- amit a pesti UV-hoz hasonlóan használnak nosztalgiajáratnak, mindenféle egyéb programokhoz, stb.
@Kopi3.14: Már hogy három _üzem_ (ez lemaradt az előbb) maradt: Solingen, Esslingen és Eberswalde.
@Hamster: Épp azért kéne bemutatni, hisz kuriózum!