Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

október 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (78) bach (5) balaton (31) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (12) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (760) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (80) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (257) csehország (35) csehszlovák (24) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (384) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (61) gibson (9) gitár (34) gmap (15) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (28) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (305) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (9) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (800) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (338) kritika (71) kulfoldi szemmel (74) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (8) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (23) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (96) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (31) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (117) pozitívum (12) pozsony (36) prága (13) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (7) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szliács (5) szlovákia (88) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (197) tapolca (6) társadalom (5) tatra (19) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (347) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (60) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (300) utcakép (164) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (390) városkép (86) városliget (8) vasút (432) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (730) villamos (647) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (261) zene (188) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Ráhordó járat maximum forgóvázzal

2015.09.28. 18:00 :: Hamster

Június végén a berlini közúti vasút (=lóvasút és/vagy gőzvasút és/vagy villamos) 150. szülinapját megnézni mentem Berlinbe. A fő attrakció egy ünnepi járműfelvonulás volt, de szombat-vasárnap egy kocsiszíni nyílt nap is a program része volt. A nem éppen belvárosi helyszínre kijutás az alkalomhoz illő volt: az Alexanderplatztól nosztalgia metróval lehetett Lichtenbergig eljutni, onnan pedig nosztalgia villamossal a remizhez:

img_7408.JPG

Az 1910-ben épített, nyitott peronos motorkocsi szombaton - vélhetően a rossz időjárás miatti kevesebb érdeklődőnek köszönhetően - szólóban futott, másnap azonban egy 1908-as pótkocsit is hozzácsatoltak.

img_7570.JPG

Ezen a képen jól láthatók a motorkocsi forgóvázai, melyek nem két egyforma méretű kerékpárból állnak, hanem egy kisebb és egy nagyobb kerekűből. Utóbbi van hajtva, előbbi az ívbeállást segíti; értelemszerűen a forgáspont nem a két tengely közt félúton, a forgóváz közepén van, hanem nagyobb súly esik a hajtott tengelyre - ezt a megoldást maximum forgóváznak nevezték. Egy időben sokfelé kísérleteztek ilyesmivel, még Budapesten is, de a környékünkön csak pár helyen, például Berlinben és Münchenben terjedt el - utóbbi helyen egészen a hetvenes évekig használtak ilyen futóművű kocsikat!

Volt egy másik ráhordó kocsi is, egy NDK-s korszaknak megfelelő kinézetű - "rövidcsuklós" - Tatra KT4D, de arról csak kevés felvételt sikerült csinálnom: miután alaposan kiválasztottam a videó- és fotóhelyet, és vagy tíz percen át vízszinteztem az állványt, amikor végre feltűnt, egyszerűen elfelejtettem elindítani a felvételt :) A "Maximum-kocsi" miatt viszont mindenképp érdemes megnézni a videót: csodálatosan régimódi hangja van, főleg, amikor elkezd felfelé kapaszkodni a lejtős utcán!

3 komment

Címkék: videó berlin németország képek nosztalgia villamos nosztalgiavillamos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr277845646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bocs hogy ide írom, valószínű neked ez nem újdonság, de hátha van akit érdekel, ha már az egyik fő elem a villamos.
Vasárnap volt Bécsben a W24 internetes TV adón a 150 éves Wiener Linien, azaz a bécsi "BKV" nosztalgia és aktuál állományi felvonulásáról egy adás, Oldtimer-Parade der Wiener Linien címmel. 2 órás ha valaki végig akarja nézni, készüljön fel (vagy vegye fel későbbre, most nekem sincs időm végig nézni).
Közvetlen link, ha azt kommentben engedi a rendszer :
www.w24.at/150-Jahre-Wiener-Tramway/831139 , de a w24.at címlapján is most még ez van fent, felvételről megnézhető egy ideig.
Ugyan itt sokáig működött a NACHTSCHIENE adás éjjelente (egy egy közlekedési vonalon vezető állásos videó végállomástól végállomásig), ez most IP cím alapján (régió) le van tiltva (ami persze érthetetlen egy regionális TV marketing szerepe alapján) Így ez útóbbit csak azoknak ajánlom akik nem magyar szolgáltatótól lépnek fel, vagy van lehetőségük szimulált IP cím (osztrák) mögül internetezni. Régen amikor nem volt tiltva párat felvettem magamnak, érdekes volt látni a rengeteg belvárosi vonalat amint a kocsik áthajtanak a villamos "peronon", azaz az útburkolat megemelkedik a megállóban és ha ott a villamos akkor ez a peron, ha nincs akkor ez az útburkolat. Na és persze hogy egyáltalán nem gond, ha addig áll a forgalom amíg az utas csere lezajlik, mert az ilyen szűk utcákban is meghagyták a parkoló lehetőséget - vagyis (majdnem) mindenkinek lehet kompromisszumos jó megoldást találni.
Ezek az adások azoknak is érdekes lehet, akiket a vezető állásos videók amúgy nem érdekelnek, mert gyakorlatilag ezek városnéző videók. A hozzám hasonlóan anyagi okokból csak számítógépen utazgatóknak mindenképpen.
És ez is idevág, néhány évvel idősebb is:
villamosok.hu/nza/4800/bbvv24.jpg
Ugye ott kezdődik, hogy amelyik meteorológus maximum hőmérsékletet ír, mond, az nem tud magyarul. A maximum főnév, különírva nem kapcsolhatom egy másik főnévhez. Jelzőként: maximális. A helyes megoldások tehát: hőmérsékletmaximum vagy maximális hőmérséklet. Akkor is, ha aláhúzza a Word: az értelmes magyar ember tud helyesen írni magyarul, nem a tömegszoftverek. Az angol egy tök másik nyelv.

Én maximálforgóváznak fordítanám, vagy, ha átvesszük a németből: maximumforgóváz.