Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: Jók :-) Virágláda-ügyben van benne pár pontatlanság. (2019.05.17. 08:47) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (87) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (5) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (299) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (419) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nyárvége a legjobbakkal - meg Csörgővel

2015.11.02. 18:00 :: Hamster

A nyár utolsó hétvégéjét Balaton környéki dízelekkel töltöttem Intersziti társaságában: ez volt az utolsó lehetőség menetrend szerinti Nohab- és Szergej-fotózásra arrafelé! A témára ráindultság olyan erős volt, hogy még vasárnap is Tapolca környékén kötöttünk ki, pedig elméletileg a Semmering-vasútra indultunk. Pontosabban gyakorlatilag is, csak unalmasnak találtuk, így egy elegáns ugrással otthon termettünk:

img_1932.jpg

Jó ötlet volt a helyszínváltás: szép fotóidőnk volt, hálás témákkal. Itt például a Csobánc látható, egy remot Csörgővel. Ezt az altípust a vicces kedvű vasútbarátok Hörgőnek szokták hívni, pedig egyátalán nem is hörög; szerintem a "kicsit kevésbé vacak mozdony, mint az eredeti" találóbb név lenne ;) Ennél az átjárónál két német fotóssal osztozkodtunk a kilátásban, velük még többször találkoztunk a nap folyamán.

img_1943.jpg

Körülbelül egy órával később, néhány kilométerrel arrébb örökítettem meg ezeket a szalmabálákat, egy másik hangerőművésszel a háttérben. A gúnyos megnevezés nem véletlen, a bejegyzés végén meg lehet hallgatni - olyan öblösen üvöltött, mintha egy több ezer tonnás tehervonatot kellett volna emelkedőn elindítania. Éveken át hallgattam ezt a zajt Zuglóban, uuutálom :)

img_1855.jpg

Ez a kép még előző nap készült, a változatosság kedvéért Tapolca fölött. A tanúhegyeken kívül jutott rá alakjelző és távírópózna is - utóbbi a felfüggesztés kiviteléből ítélve már üvegszálas kábelt tart. Még hogy a magyar vasút nem fejlődik! Ezeken a vágányokon a szombathelyi fürdősvonat Ludmilla által vontatott szerelvényét örökítettük meg, a változatosság kedvéért szintén német vonatfotósok (de nem a másnapiak) társaságában. Mivel ezt a vonatot is lehet majd a bejegyzés végén beágyazott videón látni, inkább egy vonattalan képet rakok be, a hangulatot felidézendő. Tessék hozzáképzelni, hogy kb. ötven fok van - a kocsiban hagyott jegestea olyan forró lett a nap végére, mintha akkor főtt volna le :)

img_1831.jpg

A témára várakozás (menetrend + máv-együttható) közben ugyan lehet a környezetben gyönyörködni, de kánikulában még az is fárasztó, úgyhogy inkább elbújtam az árnyékba, ott csak negyven fok volt. És ismét csak a mindjárt következő videóra tudok mutogatni: az utolsó előtti snitten a Ludmillának szinte semmi hangja sincs (amit az elején hallani, az egy sorompónál várakozó motorkerékpárból jött), de a Nohab se volt sokkal hangosabb, pedig gyengébb is, illetve a szerelvénye is hosszabb volt.

Ha majd lesz szagos tévé, a következő kihívás az lesz, hogy a felvételek hőérzetét visszaadni tudó berendezést építsenek - bár tulajdonképpen a szaunában ülve mobilon már most is meg lehet nézni a fentebbi videót. De nem kötelező szaunázni, szobahőmérsékleten is fogyasztható :)

8 komment · 1 trackback

Címkék: énblog balaton videó képek vasút ludmilla nohab csörgő

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr178024294

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csörgőlesen 2015.11.11. 14:22:30

Bár legutóbbi dízelfüstös képmutogatásomban felbukkantak az újabban 418-asnak hívott M41-esek is, azért az elmúlt hónapok számomra inkább a Nohabról, Szergejről és a Ludmilláról szóltak. Persze mivel a "Csörgő" a (személyvonatokkal) leggyakrabban felbu...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a hangerőművész az mit húz? IC kocsi + bmx + bmx közepén megcsúszott az ecset... (az valami új dizájn?)
Az M41-es "gyárilag" elég zajos gép. A videókon 6-7 kocsit vontatnak. A nagyságrendileg nagyobb teljesítményű Ludmilla meg csak hármat. Szerintem ezek után nincs mit csodálkozni azon, hogy jobban csorögnek/hörögnek/zörögnek mint a Ludmilla. Egyébként szerintem a Halbiknak erősebb a zaja mint a mozdonynak!
@Gabesz9: Persze, de a Csörgő három kocsival is hangos. Sőt: a nyári IC-kocsis balatoni járatnál kiderült, hogy annak az egy kocsinak az áramellátása miatt helybenállás közben is hangos tud lenni :)
Szívesen fűteném a szobámat a videóiddal, olcsóbb lenne, mint a gáz :)
@Comandante en Jefe: A megcsúszott ecsettel pingáltak a kerékpár szállító kocsik az utóbbi években: www.regionalbahn.hu/2013/05/bemutattak-az-uj-kerekparos-kocsikat.html

A Csörgő mindenhogy hangos, tegnap Tárnokon az új FMK-008-as mérőkocsival láttam indulni egy 'klasszikot' és úgy üvöltött mint a fene, már rég eltűnt a messzeségben mikor még lehetett hallani. Gabesz9-nek mondjuk abban igaza van, hogy a Halberstadi kocsik is katasztrofálisak, futás közben kb. minden másnál hangosabb, élesebb hangjuk van, megállásnál meg olyan frekvencián és hangerővel képesek sikítani, hogy még a fülemet befogva is elviselhetetlen tud lenni.
@Nicolas Reök: Na igen, a halberstadtiak vicces egy fajta, mert sivítanak menet közben, ugyanakkor nem szitálnak-rázkódnak, mint a régi magyar kocsik, meg nem olyan lepukkant a belsejük, úgyhogy egyértelműen utálni se tudom őket. Meg szerintem nem olyan szörnyű a hangjuk, csak más frekvencia, én simán bírok aludni mellette (már hogy a zaj mellett, a mozgásban levő kocsin), és nálam az a mérce (a sokkal kellemesebb Talenteken pl. az ülések miatt nem tudok aludni, Flirtön se nagyon - nem másfél-két órás utakra építették azokat). Amit ki szeretnék próbálni, azok a hosszúschlierenek - anno az osztrákoknál nagyon kellemesek voltak, remélhetőleg nem rontódtak el azóta :)
@Hamster:

Speciel a videón a Lúdnak és a Nohabnak azért "nem volt" hangja, mert egyik sem vontatott, csak gurult a felvételkor. Ugyanebben a helyzetben a Csörgő sem hangosabb. Nem volt korrekt az összehasonlítás ebben a formában.
@Sir Gombóc: Nyilván nem is igazán összehasonlítás, mert nem ugyanott, ugyanarról a vonatról készült mindegyikkel, de attól még a Csörgő hangosabb, mint kéne. Berakjam a tapolcai indulás hangját Nohabbal? Van hangja, de alig. Berakjam mellé, ahogy _áll_ bent az állomáson a Csörgő, és az egyetlen egy IC kocsi ellátása miatt állás közben is hangosabb, mint a másik elinduláskor? :) A Ludmillával kapcsolatban amúgy nekem régi szomorúságom, hogy nem sikerült még igazi dízelindulásos videót készítenem, ezek a pár kocsis személyek nem igazán "szólaltatják" meg, még a 17-esen se. Tehervonattal meg nem sikerült elkapnom.