Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

"Híd alatt, híd alatt, a Margit híd alatt"

2015.11.23. 03:15 :: Hamster

Amikor 2000 körül - kiskorom után másodszor is - elhatalmasodott rajtam a közlekedésmánia, nem sok örvendeznivaló volt a budapesti villamosok kapcsán. Épp a rendszerváltás utáni vonalbezárás-hullám végén jártunk, új járművek a kanyarban sem voltak, a meglevők pedig - az infrastruktúrához hasonlóan - eléggé le voltak használva. Ehhez képest márciusban vonalhosszabbításnak örülhettünk, egy nyirkos novemberi vasárnap pedig olyan próbamenetnek lehettünk szemtanúi, melynek megtörténésében még két évvel ezelőtt se nagyon reménykedtem:

img_2765.jpg

Végighaladtak ugyanis az első villamosok a "Budai Fonódó" új építésű szakaszán! Bár ez még messze nem azonos a forgalomnak átadható állapottal, azért elég komoly lépés afelé.

img_2798.jpg

Mivel a Lánchíd budai hídfőjében levő villamos-aluljárót épp szélesítik, a három tuja (elöl egy Tatra, mögötte két CAF) északról támadott: a Vörösvári úttól a 17-es vonalán lecsorgott a Török utcáig, ahol új építésű vágányon érte el a Margit körutat, ott elment a Széll Kálmán térig, majd visszajött a Frankel Leó utcáig, ahol szintén új építésű vágányhoz ért. Ott következett az igazi premier, a Margit híd budai hídfője alatt ugyanis soha nem volt villamosforgalom, csak vasúti, majd vasúti/HÉV közös használatú, még később pedig a HÉV-et és a villamoshálózatot összekötő vágányok. És persze premier volt a fonódó vágányos rész is, amihez hasonlót először Amszterdam egyik fő sétálóutcajában láttam.

img_2870.jpg

A hídtól a villamosok lementek a Batthyány térig, majd ott visszafordulva a HÉV alagút fölötti szakaszon segédkeztek mérésekhez. Utóbbiak témaköréhez nem tudok hozzászólni, a Bem téren készült fentebbi felvétel kapcsán azonban meg kell jegyezzem, hogy ránézésre nagyvárosiasabb lett a budai oldal látványa a sínektől. Itt legutóbb 1970-ben járt villamos, úgyhogy érdekes reneszánszról van szó!

A legérdekesebb pillanatokat videón is megörökítettem - már csak azért is, mert túl sötét volt már a mozgásban levő járművek fotózásához.

Utóirat: az elmúlt napokban elég sokat írtam a blogba; aki esetleg csak hetente egyszer néz be, és akkor is kizárólag az épp aktuális bejegyzésre, le ne maradjon erről meg erről ;)

23 komment

Címkék: budapest videó város képek tömegközlekedés villamos fonódó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr208101114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó játéknak tűnik. Éjszaka, amikor mindenki alszik. Nappal majd szidják a villamosok mamáját, mert nem lehet tőlük közlekedni, hangosak, porolnak. Aztán majd valaki korszerűen megszünteti őket, felszedik a sineket mert már nem lesz pénz a karbantartásukra - láttunk már ilyent. Villamos a Margot-híd alatt ! Elképesztő baromság !
A busznál biztos nem lesz hangosabb a villamos sem. Akit meg zavar az majd elköltözik. A Hengermalom útnál tizenévig azon ment a rinyálás ,hogy miért nincs már ott a villamos, aztán mikor lett akkor meg azért, mert hangos. Vagy megszokja vagy költözzön tanyára.
@NemodaBuda: Délután ötkor azért tán még a második kerületiek se alszanak.
Indexen beleakadok a sztoriba, gondoltam lapozok hamar Hampage-re, biztosan többet olvasok a dologról. Na most, hogy az összes kapcsolódó linket is elolvastam, teljesen tájékozott vagyok megint :)
Pl Gellért tériként remek olvasmány volt átismételni a Bartók felújítását. Bár én 2005 re emlékeztem, tévedtem.
A fonódónak meg kifejezett örülök, kivéve, hogy emiatt megszűnhet a 86-os, ami a szinte az ajtómban állt meg, és rá akar kényszeríteni a BKK a 17/19 es vilire, ha Óbudára megyek. De nekem a Csikyből a Flórián térre át kellene majd szállnom, úgyhogy ha a 86-os megy, az mínusz 1 bérlet.
Megírtam nekik, hogy igényelném a 11 es vonal amfiteátrum - Flórián tér viszonylat szakasz helyreállítását, és indíthatnának egy 17-es betétjáratot. :)
Hátha.
Amellett, hogy nem értek egyet a panoráma-járatok koncepciójával, egyszerűen nem hiszem el, hogy ilyen titokban kell tesztelni. Elmentem volna szívesen a gyerekkel (hatalmas villamosrajongó), fotóztam is volna esetleg... Á, mindegy. :-(
A felszini kotottpalyas kozlekedesnek helye van a varosban. A zajterhelest megfelelo kivitelezessel es korszeru villamosokkal jelentosen lehet csokkenteni. Kellene meg jopar villamosvonal Budapestre.

A fonodo epitesenek, kivitelezesenek minosithetetlen szinvonalat azert erdemes megemliteni. Ugy zartak le utakat (Becsi ut), hogy _evekig_ nem tortent egy kapavagas. A Kolosy ternel honapokig epitgettek, par munkas lezengett. De meg a nagyon kritikus Margit hid kornyeken is minosithetetlenul keves munkast lehetett latni. Egy ilyen beruhazast (az engedelyeztetes utan) par het alatt el kellene tudni kesziteni.
Hamster, egy kérdésem lenne. Az ide tervezett villamostípus elfért volna a Frankel 68 és a Kavics utca közti szakaszon vagy nem?
Erről a gondról van szó: www.facebook.com/hvghu/posts/10154754702323532
Hamster tanúja volt a "történelem" születésének... ;)
"Villamos a Margit híd alatt"
Én arra lennék kíváncsi, hogy a Margit híd alatt a fonódó vágány miért jobb, mintha csak egy vágány lenne?
@városjáró:
Olvasom a blogodat, az senkit se zavar, hogy az Újezd egy forgalmas, füstös, zajos utca, prágai szinten abszolút zárójeles színvonalú kocsmákkal, boltokkal? (Legalábbis a Blanka alagút megnyitása előtt az volt, nem tudom, korlátozták-e a forgalmat.)
Őszintén remélem, hogy ennél pl. a Kolosy tér környéke jobb lesz, szerintem már ma is jobb.

Hogy a Frankelből mi lesz, az nem hiszem, hogy a térkövön múlik, de azt látni kell, hogy a hídfőhöz közvetlenül csatlakozó részt leszámítva jóval kiesőbb, mint az Újezd: az analógia akkor lenne teljes, ha a Frankel a Lánchíd és a Sikló közt terülne el, és a Margitszigetről lenne külön oda kijárás.
@Yaesu: Nem kell váltó, nincs karbantartás, felfagyás, üzemzavar. Egyszerűbb, és a célnak ugyanúgy megfelel.
@Comandante en Jefe: Tágabb az a terület Prágában. Ahol pl. a sikló megy fel a Petrinre az full frankelleós. A Kollossy tér meg különben is már Bécsi út...
Persze, ha vki így olvas mint te azzal nem tudok mit kezdeni...
@városjáró:
Azt olvasom, ami le van írva. Amire gondolsz, azt úgy hívják, hogy Kisoldal (Malá strana), az Újezd ebből egy utca. Konkrétan a sikló alja nagyjából annyira turistasújtotta övezet, mint nálunk mondjuk a Clark, mivel ott kell fölszállni a siklóra. A "fősodorból kieső" jellemzés abszolút nem állja meg a helyét. Nem világos, hogy a Frankel ennek milyen szempontból analogonja azon kívül, hogy ott is van folyó, város és hegy...

Igen furcsa tévképzetek élnek nálunk Prágáról. Egy relatíve kompakt turistás övezeten kívül (amibe az Óváros és a Kisoldal is beletartozik) valóban van egy-két jó rész, de igen lepukkantak is vannak. Történelmi hangulatú részek is. Ha a Frankel Leónak keresünk analógiát, ott van mondjuk Libeň belseje (Palmovka-Bulovka közt), na az igazán hangulatos lehetne, aztán vastagon lepukkant... A Palmovkáról inkább nem beszélve, az kb. Határ út hangulat.
Ha pozitív, nem turistás példát keresünk, akkor legyen inkább a Strossmayerovo námestí.

Egyébként vannak már Budapesten is tök fasza, nem annyira a turisták orra előtt levő, helyieknek szóló, rendben lévő és pörgő területek. Újbuda, például. Újlipótváros egyes részei. Lehetne több is.
@Comandante en Jefe: jó, hát nem fogok itt most egy komplett prága vs bp vitát csapni, de az a rész amit a posztomban annó belinkeltem onnan, tökre megfelelt a mi villamosos eddigi frankelünknek. ott is kockakő, templomok, krimók, a hegy meg a látványosság itt is a szállodák, uszodák, éttermek, kajáldák, templomok,. türbe. és miközben ez egy lélektelen szar lett - maga a nettó funkcionalitás - az maradt ami volt: egy arculatos és kellemes vidék. miközben természetesen semmi különös - csupán egy villamossal ellátott kockaköves hegytövi utcácska.
az a baj, hogy miközben sorra gyártjuk a sosemvolt főtereinket (lásd a legújabbat a Böszörményi úton), addig a már létező hangulattal bíró vidékeinek lezüllesztjük majd elsivárosítjuk.
@városjáró:

Abban nem látok kivetnivalót, hogy gyártunk főtereket a főtérhiányos helyeken, a végével viszont általánosságban egyetértek.

Szerintem ebben kicsit az is benne van, hogy nálunk Budapesten az ilyen hangulatos klasszicistabarokkházas-macskaköves helyeket Budapest hirtelen fejlődése többnyire mint egy évszázada elsodorta. Kevés kivétellel az úszta meg ilyen hangulatos formában, ami az évek során kiesett a fősodorból, ill. az évek során borzasztóan alacsony presztízsű hellyé vált.
Erre mondjuk jó példa az egész Frankel-Kolosy szakasz. Speciel a Kolosy revitalizációjának nagyon örülök, a Frankelben én örültem volna, ha marad a macskakő, de nem látom, hogy mitől pörögne fel az a rész. Lehet, hogy csak az én fantáziám gyenge.
@városjáró: Őszintén szólva anélkül, hogy ha valaki _nagyon sok pénzt belefeccölne, és felvásárolná a lakóházakat, kórházépületeket_ és átépítve őket jó minőségben el tudná adni szállodának, drága lakásoknak, hogy legyen ott élet, nem látok párhuzamot. Fizikailag persze ez is be van szorítva a hegy és a folyó felé, de az Újezd inkább főútvonalnak tűnt, mint a Frankel, ami a XX. század legelején volt legutóbb főútvonal, aztán kiépítették a rakpartokat. Hogy miért cseszett ki a történelem ezzel a jópofa utcával, azon el lehet gondolkodni, de körülbelül azért nézett ki aranyosan, mert a kockakő és a tuja miatt kevés autó ment be. De amúgy lepukkant lakóházak, lepukkant egészségügyi létesítmények, egy kamu török fürdő romja vannak ott, semmi turisztikailag érdekes. Nincs hova felmenni onnan, nem hogy siklóval, de gyalog se, mert a Rózsadomb nem az a kimondott turistacsapda. És hiába van hideg-meleg vizes barlang a sziklában, azt nagy tömegek sose fogják látogatni tudni. És milyen templom? Milyen létező hangulat?

Félreértés ne essék, én is szeretném többnek látni ezt az utcát, én is álmodoztam sétálós részről, éttermekkel, de az autóforgalmat nem rakták ki innen, alternatív észak-déli útvonalon nem is gondolkodnak, és most egy villamosmegállóból is akkora botrány van, mintha autópályát építettek volna oda. Mi lenne ott, ha éttermek lennének, kávézók, ahol a turisták hangosan beszélgetnek? Taxit hívnának, sörbicikliznének, vakuznának az éjszakában, stb. Az ún. bulinegyed históriája alapján én körülbelül ki merném jelenteni, hogy Budapesten valahol vagy laknak, vagy turistaélet van.

"B" lehetőség, hogy _komolyan_ rendbetennék a Lukácsot és a Császárt, külföldi turistáknak, szállodákkal, és nekik lehetne egy "folklór" jellegű sétálóutca belőle. Viszont nem tudom, hogy ez mennyire reális, mennyire van ténylegesen pénz az ilyesmiben, mert a Rácfürdő körül se látom a tabáni Las Vegast. Szerintem közepesen gazdag nyugdíjas nénik-bácsik heteket el tudnak ázni Hévízen és Szoboszlón is, Pesten a Szecskában meg eldöltenek egy napot a fiatal turisták, és ennyi. Lehet, hogy a lehetetlen turisztikai álmok hajszolása helyett inkább saját magunknak fürdőket építeni, hogy mi ne legyünk reumásak. Meg uszodát. De nem olyat, hogy egy heti átlagfizetés a belépő. Ja, hogy vannak ilyenek, a város szélén, aquaparkként? Akkor ki lehet jelenteni, hogy a pesti ember hétvégén kórosan a városhatár környékére vágyik, legyen szó plázáról vagy fürdésről :)
@Hamster:
Valami ilyesmit próbáltam kifejezni, azzal, hogy a Frankelen azért vannak érdekes, értékes épületek (nem is mind xar állapotban). Hogy melyik részt kapják fel, nehéz megjósolni, de bizonyos paraméterek azért szükségesek. Mondjuk az, hogy kapcsolódjon meglévő, élő szövethez, illetve legyen valami forgalmas, könnyen megközelíthető "kapuja". A Rác kicsit kieső, a semmi közepén van, ha üzletileg bejönne, akkor is csak a szálló magánügye lesz kb.. A Frankel talán a hídfő felől indulhatna be, ha esetleg?

Prágában az Újezd valóban fontos tengely három okból is.
Egyrészt ahogy mondod, az a "rakpart" D-É iránya. (Az É-D az óvárosi oldalon van). Ez nagyjából élvezhetetlenné is tette magát az utcát, kíváncsi vagyok, a körgyűrű átadásával változott-e a helyzet. Aztán ott a villamos. Harmadrészt fontos turistaútvonal a Károly híd és a sikló között, de őszintén, nem sokkal jobb ott kutyagolni, mint a Dohány utcában. Ellenben onnan a Kampa felé, az egy varázslatos és viszonylag csendes környék.
@Hamster:

Az olcsó strandokat már rég kicsinálták, volt Cinkotán és Újpesten is, a Tungsram strand pl. megfizethető volt, havibérletet lehetett venni annyiért, amennyiért most egy napijegyet vehetsz valamelyik strandon a városban. Levonatozni Velencére pancsolni is olcsóbb, mint egynémelyik pesti strand.
Hogy milyen templomok? Pl a Frankel Zsinagóga, ami az egyik legismertebb budai zsidó templom. Vagy a Komjádi utca után jobbra lévő katolikus Császárfürdői Irgalmas kápolna. De mindegy. Nem kell itt igazolnom hogy ez az utca önmagától miért is érdemelt volna meg egy sokkal arculatosabb kialakítást ennél a vasbeton-aszfaltos megoldásnál amit végül kapott - buta semmelrock megállóperonokkal terhelve, amik ráadásul magasítottak, így mellettük az immáron szűkké váló járdák 25 centis szintkülönbséget mutatnak (gondolom lesz majd korlát is, mert az NKH szerint kell majd...).
Tudjátok, amikor láttam, hogy a Moszkván kiskockakövekkel és minőségibb járólapokkal kezdik el burkolni a terepet, azt reméltem, hogy ez az arculat jelenik majd meg a Frankelben is. Aztán Lángék erőnek erejével felszedették a kis részen a kockakövet, majd a BKK a hosszabbon megadta a végső kegyelemdöfést. Ami városarculati -rehabilitációs szemmel megbocsájthatatlan. Persze az egész Frankel felújítás egy púp volt a BKK nyakán. Csakis Láng szájának befogása vezérelte őket, a lehető legkisebb ráfordítással. És ez meg is látszik.

Ez a hozzáállás egyébként a belső Bécsi út arculatán is jól lekövethető.
50 évre kihagyott lehetőség. Ennyi.
@városjáró:
Nem kell semmit igazolnod, beszélgetünk tét nélkül, egymás véleményére nyitottan, vagy nem?

A kockaköves-kandeláberes stb. kialakítást és az átmenőforgalom csökkentését tulajdonképp Láng feladata lett volna tolni. De azért ne dimenzionáljuk túl, az értékek kihaaználhatósága, a rehabilitáció nem elsősorban azon múlik, hogy műkő vagy macskakő a gyalogosfelületek burkolata, hanem például a felületek elosztásán, a forgalomtechnikai kialakításon stb.
@Comandante en Jefe:

2. kerületben forgalomcsillapítás?

mikor anno azért rinyáltak a fonódó miatt és torpedózták meg, ahol csak lehetett, mert kb. 20 megszűnő parkolóhely miatt ment a hiszti?

Forgalomcsillapítás helyett kocsival megyek a wc-re is szemléletmód dívik ott.
süti beállítások módosítása