Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Elbúcsúztunk a 86-ostól

2016.01.17. 18:00 :: Hamster

A budai fonódó villamos elindulása egyben búcsút jelentett két megszokott budai járattól: a 18-as villamostól, illetve a 86-os busztól. Előbbi tulajdonképpen csak számot váltott (összeolvadt a 17-essel), ráadásul NZA barátom már sok évvel ezelőtt megírta a történetét, úgyhogy nem is foglalkoznék vele; utóbbi viszont végleg eltűnni látszik abban a formában, ahogy évtizedeken át használtam (és utáltam).

img_3644.JPG

A BKV igazán kitett magáért: a járat utolsó délutánján és estéjén a múzeumi Ikarus 180-as is ott keringett a rendes járművek közt - és ami nem kevésbé fontos: normál jeggyel és bérlettel fel lehetett szállni rá!

Jó volt valós körülmények közt (nem különjáraton) látni az öreg jószágot, bár sajnos tényleg öregnek tűnt: erőlködni látszott, és nehezen vette be a sebességeket. Viszont még azoknak is nagyon tetszett, akik csak véletlenül jártak arra és szálltak fel :)

18 komment

Címkék: budapest videó busz nosztalgia ikarus nosztalgiabusz

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr908278984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A 86-osról nekem csak a dugóban állás jut eszembe.. Ellenben a 18-as mindig is közel állt hozzám, ez volt a "kétlámpás", míg a 41-es és a 47-es "egylámpások" voltak, mígnem bejöttek a Tatrák a 41-esre is.
Nem értek teljesen egyet abban Hamsterrel, hogy csak egybeolvadt volna a 17-essel, hiszen elkerüli a Krisztina körutat, tehát nem lehet többet elmenni vele a Nagyihoz :-D
Komolyra váltva, szerintem el lett bagatellizálva a tény, hogy egy közvetlen kapcsolatot elvesztett a Fehérvári út
A Krisztina körúton az 56-os és az 56A fog járni.
@wracz: Én általában csúcsidőn kívül jártam a 86-ossal, nekem inkább az volt az alapélményem, hogy mennyivel gyorsabb a rakparton vánszorgó UV-knél... Az utóbbi időben dél felé buszsáv volt a Pacsirtamező utcában, az Árpád fejedelem útján, a Fő utcában, a Gellért rakparton, szóval csak a Lajos utcában állt a dugóban a busz.
@Adani: Ja, csak az 56A nem megy le a Fehérvárin, az 56 meg csak csúcsban jár. Tök logikus, hogy hétvégén nincs közvetlen járat Hűvösvölgybe, ami a szintén útbaeső Fogassal együtt az utolsó tömegközlekedéses kirándulási célpont lehetne :-/
Nekem az az érzésem, hogy ez a fonódó micsoda szépen beleillik abba a sorba, hogy "találjunk ki valamit aminek révén egy rakás pénzt lenyúlhatunk".
@Hamster:

Hüvibe a 18-as se ment ki, a 61-es pedig megmaradt, az továbbra is kimegy. Krisztina körúton eddig is csak átszállással lehetett menni arrafelé.
@Adani: Ez két külön probléma: eddig volt közvetlen krisztinavárosi járat, de már elmúlt, "cserébe" viszont nem kaptunk közvetlen járatot Hűvösbe. Szép az óbudai plusz, de ha a ritkult 47-est is mellé teszem, akkor nem volt ez akkora nyereség ez a Fehérvári útnak, mint lehetett volna. Amúgy az a szép, hogy az 56A-k és 61-esek ott állták el egymás útját az SZTK előtt, ha továbbmentek volna a Kitérőig, duplán jobb lett volna (nyilván akkor kellett volna plusz kocsi).
@Hamster:

Mi lesz ott ha elkészül a lánchídi aluljáró és teljes gőzre kapcsol a fonódó? Akkor a Fehérvárin nagyon sűrűn mennek majd a villamosok. Az SZTK rendező most tényleg kapott a jóból, eddig szinte semmire se használták, most kapott feladatot talán túl sokat is.

Ami inkább aggaszt ,hogy nem múlik el hét, de lassan már nap se, hogy ne lenne baleset a Fehérvárin, akár járművel akár gyalog ,de szokás villamosok elé mászni, Albertfalva kitérő ilyen szempontból nagyon veszélyes, mert az egyszeri vasárnapi sofőr megy mint a birka előre és nem figyel, hogy villamos is jöhet keresztbe és megvan a csatt. Ha több villamos lesz ez csak fokozódik. Mintha mindenki odaköltözött volna, aki libáért vette a jogsit.
Egyáltalán nem emlékszem gyerekkoromból a 180-asra, igaz, 6 éves voltam, amikor kivonták a forgalomból ket Pesten. De arra konkrétan emlékszem, hogy az 55-66-ostól féltem a fura hátsója miatt. ;)
@Hamster:
Össze kell vetni a bekerülési költséget, azátalakítással járó közlekedési előnyöket /hány embernek jelent előnyt hogy nem kell átszállni/ és hátrányokat /hány embernek jelent hátrányt pl a leszűkített átjáró a Margit híd alatt/ és kiderül, hogy érdemes volt-e ezt a fonódó micsodát megcsinálni.
@István Tamasi: Azzal kezdték, hogy ezt számolták, azért így épült.
@Hamster:
Hol van ez a számolás? Netán 80 évre titkosították ahogy ez manapság /pl Paks2, olimpia/ szokás? Nem vagyok közlekedési szakember de nem hisem, hogy sok embert érintene az átszállás nélküli utazás viszon annál többet érint hátrányosan a Margithíd alatti szűkítés.
@István Tamasi:

Forgalmi sávok nem változtak a szűkítés csak a buszsávot érintette, ami megszűnt, a buszforgalom is csökkent ott kapásból kiesett a 86-os meg a 17V járat.

A leszűkített átjárónál több embernek jelent hátrányt a 86-os megszűnése és a 160/260 rövidítése, akik eddig a 86-ossal átszállás nélkül mehettek és most egy átszállásra kényszerülnek, mert villamosra kell szállniuk. De jóval többen meg nyertesei, akik átszállás nélkül utazhatnak át észak Budáról Dél Budára.
@István Tamasi: Senkinek nem jelent hátrányt az átjáró, mert nincs "leszűkítve". Az autóddal ugyanannyi forgalmi sávon mehetsz, mint eddig, kivéve, ha busz vagy. A buszsáv valóban megszűnt, de a 86-os busz is, ami használta.

Egyébként várhatóak további ilyen, általad pénzlenyúlásnak minősített fejlesztések, ahol a széttagolt villamoshálózat újból összekapcsolódik, tovább "szűkítve" az életteredet.
@nyelv-ész:

Deák-Lehel? Az pl. jó lenne, ill. ami már eldöntött az 1-es hosszabbítása Kelenföldig.
@István Tamasi:
Az EU-ból támogatott projektek adatait nem igazán lehet titkosítani. Volt előtte számítás. Sőt az EU-ban még utánkövetés is van, és ha nem hozza a projekt az előzetesen vállalt számokat, annak szankciói vannak, lásd a 4-es metrót, kétségbeesetten számolgatják az utasokat. Ha esetleg nem hinnél nekem, győződj meg róla a saját szemeiddel, íme a megvalósíthatósági tanulmány:
kimittud.atlatszo.hu/request/3505/response/5985/attach/4/Villamosh%20l%20zat%20tfog%20fejleszt%20se%20MT.PDF
Modera volt. Vitázni nem így, flame-elni meg nem itt kéne.