Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Csatolt csörömpölős az 1-esen - mozgásban

2016.03.08. 07:00 :: Hamster

14 komment

Címkék: budapest videó tömegközlekedés villamos csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr548449728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kössz a videót,látványos a hernyó belseje,hogy megtörik az ívben.Nemsokára már ezek is csak emlékek lesznek,meg szétvágott vaskupacok az Élessaroknál. :-(
A videó vége felé,amikor megláttam távolban a töltésen a vonatot,esküszöm,az villant be, kizárt,hogy a tujatéma ellenére ne "flirtölnél" ééés már fordult is rá a kamera. :-D
@46Laca: Elvileg már csak a héten vannak csörömpölők, aztán lesz elég Tatra a déli 19-esről. Utána meg valamikor a hosszúcafoknak is meg kell jelenniük.
Nem is olyan csörömpölők,jók ezek az ICS-k,kár,hogy leszerelik őket.Jó dolog ez a videóajánló csík a film alatt,az előbb néztem meg azt is,ahol konzekvensen rossz oldalon mentek a Combínók 2011-ben,Budán.Amíg csa ka filmet néztem,azt hittem,április elseje van,aztán olvastam a bombás kommenteket. :-)
@46Laca: Dehogy jók... Akkor szerettem meg újra a Tatrát (az első alkalom az volt, amikor megjelentek), amikor elkezdtem 47-essel munkába járni. Keskeny lépcső (a Tatra padlója magasabb, mégis kényelmesebb fellépni rá), fékezésre villogó világítás, nullánál alig több fűtés (még vannak ténylegesen fűtés nélküliek is üzemben), az üleseken nem lehet szemben elférni rendesen egymás térdeitől, ezért háromból egy utas legalább oldalra lóg, és csak akkor kezdődik a kritikán aluli futásminőség, az ugrálás, a béna szolenoidtól meglaposodó kerekek, a kiegyensúlyozatlan kardán okozta vibrálás, amitől csörög minden ablak és kapaszkodó, a hidegben nehezen csukódó ajtók... A 2-esen mindig ég egy picit a pofám, amikor a turistatömeg közepén elmegy egy ilyen, és úgy csörömpöl, mint a lépcsőn lerúgott fém kuka. Az évek folyamán az egyetlen jól sikerült változtatás az ablakok csukhatóvá alakítása volt, a másik pozitívum, hogy újabban mossák őket, és ránézésre kívülről jobban néznek ki, mint 15 éve.
Jó kis felvételek, az utolsó snitt jól jött ki. Egyszer muszáj lesz felszállnom a 4-esen egy csatolt csuklósra, bár az okát akkor se tudnám megmondani, ha fegyvert fognának a fejemhez. Az viszont tény, hogy elég hervadt állapotban vannak mechanikailag. Viszont az izzós világítás-LED kijelző kombinációnak megvan a maga bája :-)
Nekem ezek az öreg Ganz-ok ugyanúgy hozzá tartoznak Budapesthez,mint a ruszki metrókocsik.Csak azokról mindig menekülhetnékem támad,míg ezeken békésen elzötyögök.Néha.
@Udo von Schmetterling: Sajnos nem. Pesthez az alul sárga, felül fehér, közötte meg barna csík villamosok tartoznak hozzá. Valahol láttam ilyen színtervet a Combinora meg a CAF-ra is. SZÁZSZOR szebbek voltak mint ezek az egyensárgák...
Minden nap szerencsém van/volt hozzá. Nem hittem a szememnek amikor megláttam beállni. Volt hogy direkt próbáltam úgy indulni otthonról hogy elérjem. Viszont sajnos a villamosmániás nosztalgiázáson kívül nincs sok jó már bennük. Nekem is hiányozni fognak, de csak mert én is villamosbzi vagyok. Maga az utazás inkább borzalmasnak mondható. 40 km/h környékén majdnem szétesett, úgy vibrált hogy a szemgolyóm is berezonált (kerékeszterga hiányzott?). Fütés nuku. A tátrákat sem imádom annyira, kivéve a felújítottakat, azok jöhetnének tucatszámra. A CAF-okat is nagyon várom. Nyilván örülnék ha caf minőségű magyar villamosgyártás lenne, de nincs...
Vessetek a mókusok elé, de nekem (főleg kívülről) tetszenek ezek a tuják. Igaz, amikor sokat jártam ezekkel, akkor az UV-hoz tudtam viszonyítani (a tatrás vonalak nem estek útba), azokhoz képest nagyon modernnek tűntek. Szóval biztosan a nosztalgia beszél belőlem. Meg aztán lehet, új korukban jobbak voltak.
Persze egyértelmű, hogy a múzeumban a helyük a 200-as Ikarusokkal együtt, mégis ha kicsit savanyú, kicsit sárga is, de a miénk.
Érdekes egyébként, hogy a hangok alapján mennyire egyértelmű a rokonság a Kisföldalattival.
@Udo von Schmetterling: "hozzá tartoznak Budapesthez,mint a ruszki metrókocsik"
Nem úgy, sokkal jobban. Ugyanis ruszki metró, Tatra, Combino meg CAF máshol is van, ICS meg csak Pesten.
Nemrég voltam a Cirko-Gejzir moziban a Balassi Bálint utcában, ott konkrétan olyan volt, mintha földrengés lenne, mikor elment a 2-es villamos, bár ez valószínűleg a pálya miatt is van. De legalább a kanyarban nem csikorog. Emlékeim szerint a 6-os sem nagyon csikorgott a körtéri hurokban.
A csatolt ICS az hír, de az bezzeg sehol, hogy tegnap óta utasforgalomban járkálnak ugyanitt a hosszú cafkák?
Se az ihón, se az indexen, se a bkk oldalán egy mukkantást se lehetett olvasni erről.
@Paraphone: Erős túlzás, hogy járkálnak, az egyik fordult két kört. Ha valaki szólt volna előre nekem, akár kép is lehetne itt róla, de nem szólt :)
Én naponta megteszem a vonal kb felét, de nem láttam. És tuti észrevettem volna, már nagyon várom
@Fegyi: Futáron látszott, forgalmi száma nem is volt, szóval extra menet volt - aki ott volt véletlenül, az láthatta, aztán már ment is vissza a Hungáriába.