Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hosszúfruskák az 1-esen

2016.04.23. 23:07 :: Hamster

Csütörtök óta már nem egy, hanem három 56 méteres CAFka jár az 1-esen, plusz egy-egy tanuló is be szokott esni melléjük...

9 komment

Címkék: budapest videó tömegközlekedés villamos caf csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr458658050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hmm, az utolsó snitt, ahogy a kigyó kijön az alagútból. ahhhh.... gyönyörű
Miféle summertime feeling van szeretett vízfejünkben, itt bezzeg az NSZK B-W tartományában már hibernálódtunk, sőt a környéken még hózott is!!
Ami azt illeti, kúúl ez a CAFka, bár még nem mentem a leghosszabbal (mostanság nem is hiszem, hogy előfordulok az 1-es villinger felé), de azt a film alapján bátran leszögezhetem, hogy alapvetően jó vásárt csinált a BKV ezzel a villingerrel, hiszen ez elégséges kapacitást fog nyújtani az 1-en, igenis jó az ajtó kiosztása is (én nem is értettem, hogy miért ajvékoltak&picsogtak számosan -még tán a veke is-, hogy kevés az ajtó, meg rossz a kiosztása, stb), igaz nem áll egy merő ajtóból az egész szerelvény, de mi lenne, ha a vízfejben is csak az egyik oldalon lenne ajtó a villingereken és mondjuk annyi és olyan elrendezésben, mint a Karlsruhei kocsikon?? Kitörne a forradalom! Az viszont súlyos hiba volt, hogy a fonódón járó CAF kocsikról leszedték a "pálya kotró" lemezt, mert amennyiben bármi/bárki a kocsi elé kerül, nos az meg nem áll a közepéig, mármint alul, de ugyanígy amennyiben télen (sci-fi) leesik mondjuk 10-15 cm hó, akkor ez a szerkezet gond nélkül eltolja azt a vágányokról. Csakhát sikerült a Clarkon az Lánchídi aluljárót jól elk.rni, nem kicsit; NAGYON, ergo fonódós CAF-ok "csibészesítve"...
@KissGecihuszár: Én meg azt mondom tapasztalat alapján, hogy igenis lehetne több ajtaja. A lánchídi aluljárót meg nem kúrták el, az északi rámpa adott volt, ahhoz nem nyúlhattak. Gondolkozzunk már néha, mielőtt írunk...
@Hamster: bocsi, de én tényleg nem értem, hogy nálunk miért nem elég, ha a szimpla busznak 2, a csuklósnak 3 ajtaja van, sőt emléxem, 5 éve volt egy 5 ajtós MAN a "szép emlékű" 86-oson (MAN-086 volt a frsz), igaz abból aztán nem lett semmi. Szóval miért nem tudunk mi ugyanannyi ajtóval boldogulni, mint más olyan országok nagyvárosai, ahol a BKK-s járművekhez képest sokkal ritkábban járnak az ottani járművek (nagy általánosságban beszélek).
Lánchídi aluljáró: ha ez így igaz, ahogy írod, akkor miért nem volt képben senki, amikor ezeket az Urbosokat megrendelték, hogy ezek biza csak "csibészesített" változatban fognak tudni "Forma 1-es styling szikraözön nélkül közlekedni az inkriminált szakaszon??
@KissGecihuszár: Azért, mert nálunk utasok is vannak. Karlsruhe modal splitje azt mutatja, hogy az emberek 17%-a tömegközlekedik. Nálunk ez 45% (ami egyébként több, mint az autósok aránya). Karlsruhe egy 300 ezres város, Budapest 1,8 milliós. Karlsruhe elővárosi és régiós vonatai ugyan villamosnak nagyok, de befértek a Kaiserstrasséba - de képzeljük el, ahogy a hármas csatolt Flirt begurul a Rákóczira, mellette meg elmegy egy ötkocsis inga.
@Hamster: Ezért sem értem, sem az Alstom metró, sem a CAF esetében az ajtók közé szerelt "majomfogót". Két ember megáll az álló kapaszkodónál, és sem az ajtókhoz nem férni hozzá, sem hosszában nem lehet közlekedni. A villamoson legalább a leszállásjelzés megoldott beljebb is, de a metrón csak az ajtón van nyitási lehetőség, megállás után.
A CAF-on a csuklóknál a mennyezeti kapaszkodók messze vannak, ha kétoldalt már állnak a harmonikában, akkor nincs hová kapaszkodni. Magas embernek sem.
Az Alstomban már bejárattam az ajtók fölötti szellőzőt ugyanezért. A csuklónál szintén messze vannak a mennyezeti kapaszkodók.
Eleinte örültem a CAF-oknak, de most egy kicsit savanyú a szőlő. Az 1-es villamoson brutál forgalom van. Sajnos tényleg kevés az ajtó és rossz a kiosztásuk. Ez a tapasztalatom és kész. A mojomfogók is veszhetnének, még ha jól is néznek ki. Egyébként rohadt jó lenne. A másik (remélem átmeneti), hogy a nagy korai melegben iszonyat szaunna volt. Mindenki aki belépett grimaszolt hogy tejóégmiezahőség, tényleg nagyon durva volt (üvegház). Gondolom a klima még nem volt beindítva, ablak meg nem sok, az is talán zárva volt. Ja és még egy utolsó háborgás: karbantartók nem tudnák esetleg nem tiszta gépzsíros kézzel kinyitni a fedeleket? Több helyen már most láttam fekete kéznyomokat a friss burkolatokon. De csakhogy pozitív legyek, alapvetően örülök a CAF-oknak, minőségi, jó anyaghasználatok, stb. Még szexik is :)
@cso zsi: Igen, a középső kapaszkodókat mindképpen kiszedetném (ha lehet). Rég Combinóztam, és azt vettem észre, hogy a délutáni csúcsban a Rákóczi térnél az ajtó előtti teret sokkal tágasabbnak éreztem, mint a CAF-nál, ami két utas után már telinek bír érződni. A Combinóknál szidták a dobozokat, hogy amiatt nem mennek befelé az utasok, itt ez már az ajtóban elkezdődik :( Remélem, hogy 1. annak a kapaszkodónak nincs statikai funkciója, 2. nem fogják büszkeségből vagy a garancia miatt csakazértis bent hagyni. Fotón lehet, hogy tök olyan, mint a francia villamosreneszánsz csodálatos dizájngépei, de "asztalnál meghal" a megoldás :(