Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budafok kocsiszín: nem vész el, csak átalakul

2016.05.05. 18:00 :: Hamster

Ha minden igaz, Budafok kocsiszín (mely arról híres, hogy Albertfalván van - a név az építtető Budapest-Budafoki helyi érdekű Villamos Vasútból jött) ma adott utoljára villamosokat forgalomba újraépítése előtt. A modernizálás nagyon ráfér már az egykori HÉV telepre, hisz a "fapados" szó nem írja elég jól körbe a létesítmény minőségét... nagyon elavult volt már szegényke! A hátsó kiscsarnok, illetve egy régi épület megmarad belőle, minden más átalakul. Egyik kedvenc itteni képemmel búcsúzom a helytől:

10100013.JPG

Egy alapvetően napsütéses reggelen készült ez a fotó, illetve párja, mely kapcsán azóta is idegesít, hogy nem kapcsoltam nagyobb felbontásra a fényképezőgépet:

10100008.JPG

Még nagyon a digi korszak eleje volt ez, amikor a 340 megás microdrive nagyon nagynak számított, viszont én még sok minden mást is akartam aznap fotózni - konkrétan az UV-k második nagy selejtezési hullámát -, szóval spóroltam a hellyel. Pedig négyből három tanulókocsit ritkán lehetett így együtt látni, pláne napsütésben :-/

Persze nem ez volt az egyetlen itteni élményem, hiszen 2001 nyarának végén majdnem egy teljes délutánt, egy estét, plusz egy fél éjjelt itt töltöttem, hogy megörökítsem a kocsiszíni életet. Alig egy hete volt digitális fényképezőgépem és állványom, és nagyon igyekeztem kihasználni a fotóengedélyt; szerintem addig egy év alatt nem készült annyi kép itt, mint ez alatt a pár óra alatt.

Elég meseszerű volt, ahogy lassan megtelt az utca felé nyitott udvar, ahogy a helyiek tolatgattak az öreg és kevésbé öreg tujákkal, szétválasztottak-csatoltak, javítottak, ellenőriztek, takarítottak, és közben jó fejek voltak velem. Az új komplexum remélhetőleg nem csak modern, plusz nagyobb részben fedett lesz, hanem az itt dolgozóknak is komfortosabb körülményeket biztosít...

9 komment

Címkék: énblog budapest építkezés emlékek villamos xi.ker

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr38687600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikor szüleim -révén fiatal szülők- elvittek magukkal a bulikba Téténybe, egyrészt imádtam a többi gyerekkel vadulni, másrészt elmentünk _A_ Kocsiszín mellett. Vicces lehetett kívülről amint a pár másodpercet kihasználva hozzátapadtam az üveghez :D
Lehet hogy ezen alkalmak miatt kezdtek el érdekelni a villamosok.. szóval Budafok kocsiszín az én szívemhez is közel áll. Remélem, méltó felújítást kap az új életszakaszhoz :)
Hamster testvér, ismeretlenül is a barátom, az oldalad valóságos kincsesbánya az olyan megszállott félnótásoknak, amilyen például magam is vagyok. Jó volna egy kissé szélesebbre teríteni ezeket a dolgokat. Most például Vitézy nagymester projektgazdákat keres az alakulgató Közlekedési Múzeumba - van arrafelé valamilyen kapcsolat?
Anno gyerekként én annyit nézelődtem itt befele az utcáról, hogy behívtak és levittek a szerelőaknába :) . Újak voltak itt a Tatrák, érdekes volt őket alulról látni.
Akár lepusztult akár nem, "kötelessége" lenne a felújítást megrendelőnek(!) előírnia, hogy a lehető legtöbbet meghagyjanak az eredeti részekből!
Világszínvonalú megoldások léteznek a építész berkeken belül az ilyen és hasonló dolgok kiváló megvalósítására...
@haromegesztizennegy: Még csak az kéne. Omladozó szűk műhelyépületből bőven van elég az országban, ez nem múzeum, itt emberek dolgoznak, ráadásul nem 100 évvel ezelőtti méretű és szerkezetű járműveken. Ti. régen ez állt a fatetejű csarnokban:
villamosok.hu/kepek/2xxx/2000/m2031.jpg
most meg ennek kellene:
hampage.hu/kozlekedes/caf2/img_2277.jpg
... és innentől kezdve ennyi a történet. Hogy legyen melegedő, meg megfelelő emelő, akna, tetőpódium, már csak hab a tortán.

Két lokálisan emblematikusnak mondható (aki járt ott, az ismeri, más azt se tudná, hogy mi volt ott, ha hirtelen eltűnne) épületrész megmarad, ez is példaértékű (szemben mondjuk a fehérvári vasútállomással, ahol elbontják az országban tényleg egyedülállóan a sínek fölött működő irányítótornyot, mert csak).
@haromegesztizennegy:

ugyan miért kellene megmenti mindent, ami 150 éve épült, funkciójában alkalmatlan, és a szétdőlés előtt van?

éppen elég csodálni a Kelenföldi pályaudvar nevű koszfészket, ami nagyon fontos megőrizendő műemlék (miközben láthatóan arra várnak, hogy életveszélyessé váljon, és le lehessen bontani).
"Budafok kocsiszín (mely arról híres, hogy Albertfalván van"

De azért elég határeset, már mint szó szerint: a két kerület határán van, épphogy az albertfalvai oldalon.

Gyermekkorom nyarai egyébként ott teltek a kocsiszínnel szemben, a Fehérvári út másik oldalán lévő strandon...
@Fedor: Persze, de ez egy haladó hagyomány: az újpesti villamosvonal mellett épült Újpest remiz Angyalföld északi végén, kicsit arrébb Újpest déli szélén meg Angyalföld kocsiszín. Mondjuk a határok is mozoghattak régebben, nem tudom, de ez elég jellegzetes volt. Egyre vigyáztak csak: a kispesti kocsiszínt nem hívták ferencvárosinak :)
@Hamster: Biztos, hogy ott volt a határ. A Mezőkövesd utcába jártam általánosba, és ott volt egy emléktábla a suli előtt, hogy "Itt lépte át a dicső szovjet hadsereg Budapest határát 1944-ben", merthogy ugye 1950 előtt Budafok és Tétény még önálló település volt.
süti beállítások módosítása