Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A kis mozdony nagy napja

2016.10.24. 19:00 :: Hamster

A C-50-es mozdonyokat a MÁV Északi Járműjavító építette az ötvenes-hatvanas években, nagyjából abból, ami épp rendelkezésre állt. Bár nekem elsősorban a Csepel motor jellegzetes kerregése tűnik fel, biztos vagyok benne, hogy aki traktorokkal, munkagépekkel vagy teherautókkal foglalkozott akkoriban, számos további ismerős alkatrészt is felfedezne a típuson.

img_9205.JPG

A Gyermekvasút mindig is kilógott a hazai kisvasutak közül, így itt nem volt jellemző a típus, néhány éve mégis szereztek egyet (meg még egyet, de az nem működőképes - tudtommal). Utasszállító vonattal persze ritkán látni, mert a pici gépet nem igazán arra tervezték, hogy ezen a hegyes-völgyes vonalon több kocsit végigcibáljon.

Sokáig egyátalán nem tudtam, hogy van ilyen mozdony a budai kisvasúton, aztán a 2010-es kisvasúti napi járműparádén találkoztam vele, amint ezt az 1902-es gyártású kocsit vontatta. Kicsivel később, a gépészeti nyílt napon sikerült is utaznom ezzel az összeállítással.

A minimozdony legszokatlanabb fellépése persze nem ez volt, hanem amikor egy autómentes nap kapcsán levitték az Andrássy útra. Ahogy látható, ekkor még a Gyermekvasút jelenlegi festését viselte, ...

img_9108.JPG

... amit a közelmúltban cseréltek le erre a gazdasági vasutas gúnyára. Nem kimondottan fotogén - pláne a fák árnyékában -, de történetileg így helyes, hiszen ez egy GV-s mozdony, nem úttörővasutas. Mint mondtam, nem kimondottan erre az igénybevételre tervezték, így október második hétvégéjén is csak Széchenyi-hegy és Virágvölgy közt járt, illetve volt egy rövid köre, amikor már Csillebércen visszafordult.

Mivel határozottan kedvelem ezt a traktorhangú képződményt, szombaton felfogasoztam a hegyre, és pár kör erejéig beragadtam a fák közé. Kicsit utaztam is a száztizenéves (van, ahol nem '902-esnek, hanem '905-ösnek írják) kocsival, és persze megállapítottam, hogy mekkora egy találmány ez kisvasút!

12 komment · 1 trackback

Címkék: budapest videó vasút gyermekvasút kisvasút mozdonyok c50

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1911805787

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ismét minimozdony a hegyen 2018.01.29. 08:17:53

Az elmúlt hétvégén megint kedvenc síntraktorom pöfögése törte meg a Budai-hegyek erdeinek csendjét, vagy hogy is kell ezt sablonos újságírói stílusban mondani :) Ezúttal Széchenyi-hegy és János-hegy állomások közt ingázott az 1952-es építésű C-50-es...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A GV-k mecénása, eltűnésükre a mai napig nincs gyógyír. Nagy követ fektettek le ezzel az elődök, akár csak az MK48-cal... Jelenleg a legfontosabb lenne a még fellelhető, kallódó példányok megmentése, hiszen könnyen mozdony faragható még a romokból is.
Jajj, hogy szalad, majd' leesik a sínről! A motorhang alapján dudálást vártam volna tőle, nem ezt a gőzsípra hajazó tyüfülést :-)
Amíg így agyonhallgatják (=nincs marketingje egyáltalán) addig ne nagyon számítsanak több utasra ==> bevételre... Bár az is lehet, hogy ez valami karitatív üzem, de akkor miért kérnek pénzt érte? Ehhh.... megnéztük volna a gyerekkel, passze.
A kisvasúti történelem egy darabja ez a mozdony de most szólok h kiábrándító leszek:
-Bármelyik kisvasúton is utaztam ahol a C50-es húzott, meg lehetett fulladni mögötte a kipufogófüsttől. Nyáron a nyitott kocsikkal egyenesen mérgezés az utasok számára.
Miért nem lehet jóval hosszabb kipufogót felszerelni, vagy kivezetni oldalra az egyik irányba??
Kemencén pl. megfájdult a fejem mire felértünk. Akkor határoztam el, hogy majd visszatérünk ha lesz akkumulátoros mozdony...
Nincs semmi baj a C50 gépezeti teljesítményével az Úttörővasúton, egy Nagybörzsöny-Nagyirtás, v. Márianosztra-Nagyirtás úttal összehasonlítva egy Hűvösvölgy-Széchenyi hegy utazás játék. A fékezés viszont - átmenő fék hiányában - sokkal problémásabb.

@nyelv-ész: Az a kipufogó-síp nagy találmány. :)
@haromegesztizennegy: Kemencén van akkumulátoros mozdony, több is. Tény, hogy utasforgalomban ritkán járnak.
Nem értem az orrán a rácsot, ami hol van (és ezüst színű), hol nincs (fekete)...
@szófogadatlan prókátor: A titok nyitja, hogy azon az oldalon van rács, ahol a motor van. A másik oldalon nincs rács.
@¿Qué tapas hay?: Nem-nem, én az elejére, az orrára gondolok. Pl. a videón 1:10-kor ezüst, 1:50-kor fekete. Vagy túl fáradt vagyok?
@szófogadatlan prókátor: Valószínűleg. Az "ezüst" vége az amelyikben a motor van, a fekete vége meg csak egy nagy bádogdoboz benne az akkumulátorok meg mindenféle limlom. 1:10-nél a mozdony hegymenetben halad az úttörővárosi 1-es váltónál, motorral előre, 1:50-nél a mozdony völgy felőli vége látszik Előrén.
@¿Qué tapas hay?: Basszus, tényleg:))) Ez eszembe sem jutott, köszi:)
Aki lemaradt róla eddig - január 27-28-án C50-es kisvonat jár a Gyermekvasúton:
www.gyermekvasut.hu/c50-januar/