Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • sako: Én is használom, naná :-) Bár most éppen egy saját fotó van háttérnek: a második fotó "tesója", amit én csináltam ugya... (2019.05.23. 16:03) T2 – Az ítélet napja
  • mester utca: Igen, használom! Köszönöm! Szépek a képek, meg a videó is! (2019.05.22. 13:47) T2 – Az ítélet napja
  • Hamster: @ComLo: Köszi a képeket! (2019.05.20. 15:31) Air(port) Tours
  • ComLo: Hello! A vilag másik felén élve, ezen blog bejegyzéseit olvasva szoktam kellemesen borzongva nosztalgiázni (jo értele... (2019.05.20. 13:59) Air(port) Tours
  • Hamster: @balinth1: Kinézetre elég bénácskák, de azért az alacsony padlómagasság nem tűnik rossznak. Azt nem tudom, utazni mily... (2019.05.19. 01:55) Berlin szeptemberben
  • balinth1: Szerencsétlen talgo-kat valahogy mindig olyan elfuseráltnak találtam a többi vonat között, azokkal a váltakozó magassá... (2019.05.18. 23:03) Berlin szeptemberben
  • GG590227: de.wikipedia.org/wiki/B%C3%BCssing_AG (2019.05.17. 12:00) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Fú, nem tudom, honnan jött ez a 2,4 :O A kisföldalatti meg persze 2,2-es, bár ott hasonlót írtam, nem... (2019.05.17. 10:42) Berlin szeptemberben
  • Fradista Utazó: @Hamster: "a mi kisföldalattinkhoz hasonlóan szűk (2,4 méteres) keskenyprofilú" A Kleinprofil eredendően 2,3m széles ... (2019.05.17. 10:02) Berlin szeptemberben
  • Hamster: @Fradista Utazó: Konkrétan mik? Félálomban kopipészteltem saját magamtól... (2019.05.17. 09:42) Berlin szeptemberben
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (746) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (14) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (383) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (627) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Metrópótlás hajóval

2017.04.06. 07:00 :: Hamster

Most kicsit elszakadunk a vonatoktól - bár ha jobban meggondolom, a hajózás is kötött pálya, hiszen a hajók többsége csak arra tud menni, amerre víz van... Naszóval, a Kossuth téri kockaház lebontása miatt a kettes metró nem áll meg ott - az állomás feljárója ugyebár az irodaház földszintén volt. A Deák térről sima, a Batthyányról pedig vízibusz biztosítja a tér metrókapcsolatát. A hétvégén kipróbáltam utóbbit:

img_1105.JPG

Az utazás eszköze az egykori Morgó átkelőhajó volt. Bárcsak érteném, hogy mitől jobb név egy hajónak az, hogy "Várhegy" :)

img_1107.JPG

Az ingajárat teljes értékű BKK szolgáltatás: van külön jelzése, menetrendje, rajta van a Futáron, és persze érvényes rá a bérlet. Maga az út alig négy perc, ami napfényben négy perc gyönyörködést jelent.

parlament_lentrol_2.jpg

Például újabb szögből nézhettem meg egyik kedvenc épületemet, az Országházat. Úgy rémlik, gyerekkoromban itt nem volt hajóállomás, szóval ez a perspektíva nekem újdonság volt.

img_1118.JPG

Ott hátul látszik a metróállomás szüneteltetésének oka, a foghíj. Pontosabban maga a metróállomás felszíni részének nagyja megvan, de nyilván nem lett volna veszélytelen úgy használni, hogy közben lebontanak róla jó pár emeletet. Kíváncsi vagyok, építkezés közben újranyitják-e.

Videóztam is, naná, majd nem! A hajókázástól mindig valami gyermeki lelkesedés vesz rajtam erőt, úgyhogy pont úgy zúmolgattam-svenkelgettem, mint amikor először volt videókamera a kezemben, de szerintem napfényben Budapest közepén hajókázni az egyik legjobb dolog a világon, szóval ez érthető, kérem mindenki szíves elnézését :)

20 komment · 2 trackback

Címkék: énblog budapest videó metró város képek duna tömegközlekedés hajó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5012396383

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hableány, a PCC-ablakos vízibusz 2017.05.15. 11:22:09

A Duna budapesti szakaszán több olyan hajó is üzemel, mely még csavargőzösként kezdte pályafutását (például a Hófehérke, a Vén Duna vagy az Attila), nekem néhány éve mégis egy másik hajó szúrt szemet, mely Hableány néven fut: Látszik, hogy nem mai s...

Trackback: Sötét fellegek a Duna felett 2017.05.09. 23:46:44

A cím nem szimbolikus, hanem egészen konkrét: egyik délután rámjött, hogy vízre szálljak - nem azért, mert dolgom volt a Duna környékén, hanem mert hajóhiányom volt. Erősen borult befelé az ég, de ez nem tántorított el, sőt, reméltem, hogy az időjárás ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"A Deák térről sima, a Batthyányról pedig vízibusz biztosítja a tér metrókapcsolatát."

Ezt most elképzeltem, ahogy a vízibusz a metrókapcsolatot biztosítja... Persze miért ne? U-Boot üzemmódban :-)
@nyelv-ész: A kapcsolatot biztosítja, nem a metrót, teee :)
>>Bárcsak érteném, hogy mitől jobb név egy hajónak az, hogy "Várhegy"<<

Mert a Disney nem kér jogdíjat? 8-))
Ne, komolyan. Morgó (Grumpy) az - én legalábbis úgy tudom hogy - Disney találmány. Úgy értem, hogy azt hiszem, hogy sem az eredeti tündérmesében meg abban amit az 1800-as években Grimmék publikáltak, nem volt nevük a törpéknek, azt már Disney tette hozzá a rajzfilmben. Szóval Morgó olyan, mintha mondjuk mintha... mittudomén... Han Solonak hívnák a hajót. Azzal együtt a Morgó az én szívemnek is kedvesebb, mint a Várhegy.
@Zorba the Geek: "Azzal együtt a Morgó az én szívemnek is kedvesebb, mint a Várhegy."
Na hát erről van szó :)
Ez a hajó nagyon jó, sokkal gyorsabb a metrónál. Érdemes lenne megtartani.
Én jókat derültem a metrószerelvényekbe kifüggesztett hirdetményeken olvasható "metrópótló hajó" kifejezésen. Pedig miért is ne?
Csak az a baj, hogy pont a délutáni csúcsidőben (16 órakor) szokott a hajópárból az egyik eltűnni nem tudom hová (talán akkor jár le a műszak) és így egy darab hajó nem tud menetrend szerint közlekedni, emiatt délután sajnos nem alternatíva, ha siet/időre megy az ember. De reggel mindig kiszámítható, akkor nagyon hasznos és persze élvezetesebb mint a föld alatt.
@cradbox:
Használom néha a D2-t, mert útbaesik. Tényleg nagyon faja, de gyorsabbnak biztos nem gyorsabb, legfeljebb ha valaki valaki a Szilágyi Dezső tértől József Attila szobráig megy.
A hajó a Batyiról vagy 5 perc séta, negyedóránként jár, kb. 2-5 percig megy. A Kossuthnál megint 5 perc a rakparti lámpa kivárásával együtt. Összesen tehát 10-25 perc idő. A metrónál a mozgólépcsőzés 2x1 perc, várakozás napközben max. 5 perc, utazás nincs egy perc, ez _mindig_ kevesebb 10-nél, és abban már kis rágyaloglás is van.
Hamster, nem a dunai komp a kötöttpálya, hanem mondjuk ez:
cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADvoz_Klec%C3%A1nky_%E2%80%93_Roztoky

(a felvételen nem igazán látszik, de tényleg rá van hurkolva egy drótkötélre.)
Sajnos lassú!!! Miért nem tengeralattjárót használnak?
@Comandante en Jefe: "A metrónál a mozgólépcsőzés 2x1 perc"
Értem, amit mondasz, és egy forgalmas útvonalat keresztező (érdemes nézni a videót, hogy micsoda sorbanállás volt, keresztező városnézőkkel) vízi jármű aligha lehet valódi versenytársa egy földalattinak, pláne, ha a megállója a budai oldalon nem a legközelebbi helyen van, de hogy te mondjuk a 41-es villamosról vagy a 11-es buszról 1 perc alatt lent legyél a metróperonon, ahhoz igencsak futnod kell, meg az is, hogy ne legyen tolongás :)
Én is kipróbáltam egyik nap, amikor napijegyet vettem, mert több helyre is menni kellett. Nagyon király.
Egyébként nem az a kérdés, hogy a Batyi-Kossuth metróútnál gyorsabb-e, hanem hogy a Batyi-Deák metró+Deák-Kossuth busz útnál gyorsabb-e.
Lehet, hogy a 3-as felújításánál hosszában is be kéne vetni a hajót?
@Comandante en Jefe: igaz, de ha indulás előttre érsz jobb. a mozgólépcső vagy 2.5 perc egy irányban :-)
@cradbox: Hát annyi biztos nincs azért. a régi mozgólépcsők sebessége asszem 1m/s, a Kossuth tér 25m-es mélységben lehet, 30 fokos dőlésszöggel számolhatunk. Egy percen lehet, hogy felül lesz, de másfélnél nem nagyon.

@Hamster: A múltkor egy uszály jött keresztben, jó lassan, az is "ránkvert" vagy öt percet. A metrós számolásban azért jócskán van ráhagyás, nem azon fog múlni, hogy a mozgólépcső egy vagy másfél perc :) .
Nekem a Kossuth-téri megálló lezárásban az tetszett, hogy nem állt meg a szerelvény.
Kb. az a helyzet állt elő, ami a Keleti-Stadionok között.
Haladt a jármű, és nem megállt minden bokornál.
A fővárosban a metróból a lényeget hagyták ki, a nagy távolságot, és a nagy sebességet.
@cso zsi: Azért az fura lenne, ha a Duna két oldalán, egyben jelen esetben Pest egyik központi helyén nem állna meg a metró. Egy dolog, hogy Moszkvában egy teljes M4-nyi távolság van két megálló közt :) és egy másik, hogy nem a távolság az egyetlen paramétere egy megálló betervezésének, még akkor se, ha az M4-gyel igencsak átestek a túloldalra.
@Hamster: M4 most nem játszik. Az M3-on Árpád híd - Nyugati - Deák - Ferenc körút -Népliget tavolságú megállóközök kellettek volna. Meghagyott villamossal Vácin, Ûllőin.
@cso zsi: Már bocs, de ez marhaság. Teljesen használhatatlan lenne, mindenki szállhatna át, utazhatna a felszínen... valószínűleg inkább maradna az autójában. Ha egy város nem nagy léptékű négyzethálós elrendezésű, akkor teljesen érthető a gyakrabban megállás, hiszen nem 30-50 kilométeres vonalakról beszélünk. Az M3-on kb. a Forgách utca az, ami nehezen érthető (még a Láng Művekkel együtt is), az M2-n meg a Pillangó utca, ami épp túl messze megy el minden mellett ahhoz, hogy igazán használni lehessen. Ettől még szerintem is kéne villamos a Bajcsyra és esetleg a _belső_ Üllőire, de a metró meglepően jól meg lett tervezve szvsz (az Ecseritől eltekintve, ahol nem tudom, mi volt a terv, valószínűleg az, hogy a megálló lejárója mindentől messze legyen).