Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

október 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (81) autók (69) bach (5) balaton (28) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (141) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (351) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (16) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (58) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (288) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (738) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (329) kritika (71) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (287) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (42) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (74) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (11) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (69) repülőnap (34) repülőtér (16) retró (31) rock (68) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (65) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (44) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (55) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (290) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (377) városkép (85) városliget (8) vasút (405) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (684) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (248) zene (179) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Költözik a ferihegyi "skanzen", de szerencsére nem megy messzire

2017.04.13. 07:00 :: Hamster

A minap "a" reptéren jártam, és ennek kapcsán rácsodálkoztam, hogy a szabadtéri repülőmúzeum, a.k.a. skanzen költöztetése milyen előrehaladott állapotban van:

img_1194.JPG

Persze olvastam arról, hogy új mólót kap a 2B terminál, szálloda épül, a parkolók bővítése miatt pedig költözniük kell a régi gépeknek, de fogalmam se volt arról, hogy ez nem csak terv, hanem már rég elkezdték csinálni.

A skanzen régi helye a parkolóból nézve

A '90-es évek vége óta járok ide, amikor még kevesen tudták, hogy az út mellett álló öreg gépeket közelről is meg szabad nézni - maga a skanzen is sokkal fapadosabb volt, kevesebb és kopottabb gépekkel. Akkoriban nem volt büfé, italautomata, talán csak egy toi-toi állt a terület szélén, viszont a pilótafülkékbe be lehetett telepedni, akár órákon keresztül fotózgatva a Nagyvas és a Kistuskó pilótafülkéjének részleteit. Ez a parkoló szerintem akkor még sehol sem volt, Ferihegy I még zárva volt, és repülővel utazni még mindig befektetés/élmény volt, emiatt sokkal kevesebben éltek vele.

HA-MAL

Aztán egyre több gép lett, egyre színesebb programokkal várták a nagyérdeműt, és a kiállított masinák is egyre szebbek lettek. Számomra az eddigi csúcs "Malvinka", azaz az Il-14-es motorozhatóvá tétele volt, illetve a kiállítás nagyobb darabjainak pilótafülkéinek felélesztése éjszakai fotózáshoz. Drukkolok, hogy ebben a szellemben folytatódjon skanzen élete, és csinálhassak még sok blogbejegyzést az itt látható szép dolgokról :)

Itt gurítják át a gépeket új helyükre

A nagyméretű, és némileg érzékeny vasakat egy erre a célra kiképzett ösvényen vontatják át, gondolom éjszaka. Balra az eddigi helyétől még csak pár métert elmozgatott HA-MOA-t, jobbra a távolban a már új helyén álló HA-MOG-ot láthatjuk.

Régi hely

Gyors pillantás a kiürülőben levő régi területre, háttérben az épülő szállodával. Ennél a dimbes-dombos katlanszerűségnél vélhetően...

Leendő hely

... jobb lesz az új terület. Ráadásul a régi pályára Vecsés felől (31L-re) leszálló gépek pont fölötte fognak elsiklani, ami meg fogja könnyíteni az "együttállásos" képek készítését (bár Ferihegy I bezárása óta valószínűleg kevesebb leszállást végeznek ide). A hírek szerint májusban nyitnak az új helyen.

10 komment

Címkék: énblog képek múzeum ferihegy repülőgépek skanzen

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4212420767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akkor a ecseri útról és az M0 felől lesz a bejárata?
@Flankerr: Ugyanúgy lehet megközelíteni, mint a régit, meg tulképp az egész repteret. Viszont lesz saját buszmegállója, nem kell kutyagolni, mint régen. Erről jut eszembe, nagyon régen talán úgy működött, hogy jegyvétel a terminálon, aztán a jeggyel kimehettél a paccra, ahol a reptéri múlttal rendelkező "teremőr" bácsi/néni foglalkozott veled, akár mesélt is, hisz örült, ha valakit érdekelt ez az egész. Valami nagyon szomorú hangulat lengte be ezt a megoldást, ami még rosszabb lett, amikor állítólag valami fiatal nyikhaj csapat bezárta magát valamelyik pilótafülkébe, és bakanccsal elkezdte szétrúgni a műszerfalakat. Ezt ott mesélték, hogy ezért volt, hogy egy idő után már csak a pilótafülje ajnatjának ablakán át nézhetted a cockpitet :(
Ma jártam arra és már az összes gép az új helyen volt. A átvontatáshoz használt rámpa közepére meg már rakták vissza a villanyoszlopot ☺
@KormyZ: Ez elég gyorsan lezongorázták :O
Engem az érdekelne (POLITIKÁTÓL MENTESEN), hogy aránylag modern dolgok lesznek-e ott? Gondolok itt arra hogy ha jól emlékszem, a Malév csőd után, asszem egy szélestörzsű, szar állapotban lévő gép, Ferihegyen is maradt, azt kiállítható állapotba hozzák-e (ha egyáltalán tényleg a reptéren van még, nem tudom, évi 1-2szer járok csak arra). Esetleg, valaki felvettete-e már valahol, hogy egy kiöregedett Wizzair gépet, mint a Malév utáni magyar légiszállítás uttörője, ide elhelyezzenek?
@Hamster: Ez valami szörnyű történet, bár másodikra az jutott volna eszembe, hogy kívülről is rájuk zárni az ajtót, majd rájuk hívni a rendőrséget. Normális országban, a gyorsított eljárás után, a szülők a teljes kárt megtérítik, a gyerekek pedig közmunkában kötelesek segédkezni a helyreállításban.
@ComLo: A Wizzairrel egyrészt az a gond, hogy kizárólag A320/321-esei vannak, ami azért egy igen kommersz géptípus, harminc éve ott van a regionális flottákban egy rakás légitársaságnál, több, mint hétezer repül belőle világszerte jelenleg is, szóval nem egy nagy cucc. Másrészt a legöregebb gépük is tízéves, nem mostanában várható a leállítása.
@Fradista Utazó: Másrészt ezek általában bérelt gépek. Annak idején úgy tudom szó voly egy tulaj által fizetés helyett az ACE-nál felejtett, talán kazah 737-es átkerüléséről, de végül a tűzoltók kapták meg. Kár, mert maholnap a Kisboeing is 30 éve a magyar légiközlekedés része. A 767-esből meg minden eladhatót eladtak, hogy legalább a pénz egy része visszajöjjön:
www.vecseshirek.hu/2013/11/08/az-exmalev-boeing-767-utolso-utja/
Fogalmam sincs, hogy most is ott van-e, nem rémlik, hogy jártam volna ott hátul, repüléskor se figyeltem. Valami függőleges vezérsíkot emlegettek egy inrernetes fórumon, lehet, hogy az lesz a skanzenben kiállítva?
@Hamster: 3 éjszaka alatt átvontatták a gépeket.
A Wizz levetett gépeit még bőven használják máshol (pár éve pl. a British Airways-hez került pár darab). A Malév 767-esnek a hátsó vezérsíkját megmentették, az ki lesz állítva a parkban!