Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

október 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (81) autók (69) bach (5) balaton (28) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (141) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (351) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (16) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (58) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (288) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (738) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (329) kritika (71) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (287) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (42) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (60) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (74) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (11) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (69) repülőnap (34) repülőtér (16) retró (31) rock (68) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (65) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (44) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (55) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (290) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (377) városkép (85) városliget (8) vasút (405) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (684) villamos (607) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (248) zene (179) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vonatok a téli Balaton körül

2018.05.27. 07:00 :: Hamster

Jártam már párszor télen a Balatonnál, de akkor inkább a befagyott tó vagy a pihenés volt az út célja, nem a vasút. 2018 februárjában aztán KZsoci megkérdezte, ki akar hóban dízelmozdonyokat fotózni, én meg jelentkeztem. Az apropó az volt, hogy a 29-es vonal egy részét (Fehérvár és Balatonfüred közt) villamosítani tervezik, így ki tudja, lesz-e még felsővezeték nélküli tél itt.

Tél az északi parton
Csörgők és Bézék a hóban

6 komment

Címkék: balaton tél vasút hampage

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2514002880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a villamositás hogy lesz majd? Át kell majd szállni a vonatról a villamosra? :)
@milliliteratura: A továbbmenő vonatok gondolom gépcseréznek, amit most Fehérváron csinálnak. Amikor legutóbb arra jártam (áprilisban), ez nem ment a megadott időn belül, késtünk még tíz percet. Ugyanakkor azt láttam, hogy Füreden jó nagyot ürült a vonat, onnantól buszoztak az emberek vélhetően, vagy kocsival eléjük mentek, szóval ha odáig egy lendülettel megy le valami, nekik az már segítség.
@Hamster: Nálunk okosabb országokban vennének hibrid motorvonatokat, amik a drót alatt villannyal mennek, a drótnélküli szakaszokon meg vagy dízel-elektromos, vagy legújabban üzemanyagcellás táplálással. Mondjuk örülök, ha villanyosítanak, de talán azt a pénzt egy csomó lerobbant pálya felújítására is el lehetne költeni.
@nyelv-ész: Amíg nem terjednek el tömegesen a hibrid nagyvasúti (tehát a villamosnál komolyabb) járművek, addig nem tudom, akarnám-e, hogy a MÁV kísérletezzen valami ki nem forrt dologgal.
@nyelv-ész: Egyébként mind e februári fotótúra, mind egy áprilisi konkrét utazás során az derült ki számomra, hogy vannak utasok a nyári időszakon kívül is, illetve, hogy Fürednél jókorát ürülnek a gyorsak, gondolom onnan busszal vagy rokonok által kocsival elhozva spriccelnek szét az emberek a környező területre. Nekik már egy Füredig villamosítás is segítene, pláne, hogy amikor mentem, Fehérváron nem jött össze a mozdonycsere az állásidő közben, hanem lett még tíz perc késésünk is.
molto grazie a téli szűkebb pátriámat, azaz Almádit is bemutató igényes írásért, mely ékes bizonyíték arra nézvést, hogy az Északi part a legcoolabb hely az országban (még télen is), ahol fenemód jó élni! És ez még csak fokozódni fog, ha a 29-es vonalat tokkal-vonóval felújítják, remélhetőleg bővítik, tehát bizonyos szakaszokon 2 vágányú lesz és főként elkészü a Badacsony illetve Ederics közti átkötés, miáltal végre-valahára -feltéve, hogy az Aligai "kanyar" is meglesz??- körbe vonatozható lesz a Balaton, ami önmagában utasszám növekedést fog jelenteni. Mivel a villamosításra az ún. 60Km-s elővárosi szabály miatt csak Sz.F.V és B.füred közt van mód ezen EU-s finanszírozású projekt keretében, ezért lesz egyelőre csak Füredig felsővezi, tehát az új pálya, illetve a villamos vontatás adta dinamikusabb gyorsulás jótékony hatásaként bekövetkező menetidő csökkenés Füredig lesz érzékelhető. Viszont innentől kezdve mi, Balatoniak is követelni fogjuk azon Stadlereket (nem csak a nyári csúcsszezonban, mert mi full time ott élünk!!), melyek elengedhetetlen feltételei a XXI. századi gyors, korszerű, azaz végig átjárható, alacsonypadlós, klímás vasúti személyszállításnak! Elég már abból, hogy csak a vízfej és agglomerációja kapja a XXI. századit, a "suttyó" vidékieknek meg bőven túl jó még a Halberstadti kocsi is...