Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

február 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  6. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (5) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (85) autók (72) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (153) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) budai vár (25) budaörs (38) budapest (743) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (8) c50 (10) c64 (15) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (31) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (371) énzene (18) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (13) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (40) hampage (296) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (764) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (334) kritika (72) kulfoldi szemmel (68) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (7) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (300) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (211) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (66) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (79) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (28) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (117) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (32) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (12) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (69) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (51) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (340) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (58) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (293) utcakép (158) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (382) városkép (86) városliget (8) vasút (414) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (700) villamos (624) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (254) zene (183) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Két irány, három ajtó, négy tengely: a gmundeni 8-as

2018.09.27. 07:00 :: Hamster

A nosztalgia villamosokat bemutató bejegyzéseimben általában régi gyártású járművekkel szoktam foglalkozni. Most kivételt teszek...

dsc_0747.jpg

A gmundeni villamos 8-as számú négytengelyesét 1961-ben építette a bécsi Lohner, a mini üzem első modern járműveként - a forgalmat addig ugyanis háború előtti kéttengelyesek vitték, többek közt egy POHÉV eredetű, pótkocsiból átépített Ganz motorkocsi.

dsc_1005.jpg

A jármű nem Lohner fejlesztés volt, hanem a DÜWAG termeskocsijának licensze, ami jó választás volt, hiszen ezeknél komfortosabb magaspadlós villamost azóta se építettek. Kialakítása a helyi igényeknek megfelelően némileg szokatlan: mindkét végén van vezetőállás, de csak az egyik oldalán vannak ajtók (persze ez nem teljesen ismeretlen nekünk: magyar villamosüzemekben is volt ilyen kialakítású Bengáli).

dsc_0990.jpg

Puritán, abszolút funkcionalitásra törekvő műszerasztal, tetején a három ajtó visszajelző lámpáival. Ha jól látom, még kilométeróra sincsen (az ott a bal szélen az akkumulátor feszültségmérője), persze lehet, hogy csak kilógott a képből.

Interno de GM 8.jpgVon Tokfo - Eigenes Werk, Attribution, Link

Az utastér a szokásos német/osztrák hangulatot hozza a durofol ülésekkel, amikre párnákat ragasztottak. Az akkoriban két és fél kilométeres vonal végigutazásához nem volt szükség fotelekre...

És itt van a kötelező videó is :) Örömteli hír, hogy ez a kocsi az új, alacsonypadlós járművek megérkezése után is megmarad, nosztalgia állományban.

4 komment

Címkék: videó ausztria képek villamos nosztalgiavillamos gmunden

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr8214211077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Két irány, három ajtó, négy tengely, öt letes megoldások :-)
(Én kérek elnézést)
Igen, nagyon helyes, hogy időről időre tudósítasz Gmundenből, mert ez az egyébként festői szépségű KISVÁROS a legjobb bizonyíték arra, hogy bőven van létjogosultsága a villamosnak még egy ekkora településen is, nemhogy egy megyszékhelyen (Győr, Sz.fehérvár, Kecskemét, Eger, Szexárd, Pécs, Szombathely) ,hanem kisebb településeken is, melyektől 5-10-15 Km távolságra van 1-1 kisebb, nagyobb település is, ergo az adott távon bőven van akkora ingázó forgalom, mely gyorsan, kényelmesen csak villamossal -esetleg TramTrainnal- oldható meg!
@KissGecihuszár: Rossz hírem van: Gmunden nem mérvadó. Olyan, mintha Hévizet megszoroznád Bádennel. Azért van villamosuk, mert már egyszer ott volt, szeretik, van rá pénzük. A regiotramosításnak így is a 80%-át a tartomány fizeti. Amúgy a forgalmát egyetlen csuklós busz is röhögve el tudta volna vinni.
@Hamster: Tudom, ismerem a helyet, épp ezért modom, hogy nálunk nyilván nem Gmunden méretű településeken, hanem elsősorban megyeszékhelyeken -pl. Egerben egy , Felnémetújfalutól a Felsővárosi LTP-n át a Markhot Feri kórházat, a Belvárost, Dobó teret, Stadiont, MÁv P.U-t, a Faiskola u-i LTP-t érintő, az ottani üzemekig járó villamossal látnák el-, egyéb olyan városokban, mint pl. Gyöngyös, Hatvan, ahol jelentős üzemek találhatóak a városközponttól távolabb. Nyilván villaos és villamos közt van különbség, mert ezen városokba nem Combino, vagy a leghosszabb CAF kéne, hanem a rövidebb CAF, vagy a Miskolci skoda, esetleg a Szegedi PESA.