Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Ez megy most

  • Benbe: @seadxdx: Elég korrekt domborzat van bizony arrafelé: www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=bosznia-hercegovi... (2018.11.15. 14:27) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Benbe: @densha.blog: A berlini és a nizzai vonat is szerintem csak a KGB-utódszerveknek és a maffiának jó. (2018.11.15. 14:24) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @Comandante en Jefe: Amit láttam, az olyen díszes volt, kicsit anakronisztikusnak tűnt. Viszont a tea úgy általában ki... (2018.11.14. 15:22) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Comandante en Jefe: A szamovár nagyon király dolog! Ukrajnát vonatoztuk be éjszakaival anno (a Krím akkor még beleértendő volt). Nincs is ... (2018.11.13. 21:42) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • densha.blog: Anno még 2014-ben, Coimbra és Hendaye közt mentem Talgo-s Trenhotellel. Leharcolt pályán az egyetlen tengely okozta "d... (2018.11.13. 21:14) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Gabesz9: @Hamster: Szerintem erre jó pár évet kell még várni. (2018.11.13. 17:57) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Hamster: @seadxdx: Én Szili vontatással már max nosztalgiavonatokat akarok elképzelni :) (2018.11.13. 17:50) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • seadxdx: A bosnyákoknál Szarajevó-Mostar távon ki tudtam próbálni azokat az ottaniakat. A két város közt a 220-as végsebességű ... (2018.11.13. 17:35) A nyomtávváltós Sarlósfecske
  • Udo von Schmetterling: @Andy Capp: Ott a pont! (2018.11.11. 19:06) Egy kis Bohém rapszódia
  • Hamster: @Flankerr: Mindkettőnek elvileg az lenne a dolga, hogy szórakoztasson. Az egyiknek sikerült :) (2018.11.11. 18:50) Egy kis Bohém rapszódia
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (146) berlini fal (20) bkv (42) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (732) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (72) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (355) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (292) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (745) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (331) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (5) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (5) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (293) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (206) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (61) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (76) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (25) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (67) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (48) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (334) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (378) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (689) villamos (608) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (250) zene (181) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hamster Csodaországban: Classic Remise Berlin, ismét

2018.10.24. 07:00 :: Hamster

Három éve jártam először a berlini Classic Remise-ben, és úgy hozta a sors, hogy idén megint ellátogattam oda, csak úgy a klassz/érdekes/szép dolgok látásának örömére.

dsc_0152_1.jpg

Ez az 1916-os Ford T nem kimondottan szép, inkább csak érdekes, de autótörténetileg rosszabb képpel is indíthattam volna a bejegyzést, nem? :)

dsc_0159_1.jpg

Például ezzel. Oldalkocsis Vespa... Döbb. Szerintem ha én ülnék bele, el se tudna indulni - bár mondjuk lehet, hogy ez nem a minimotor hibája lenne.

dsc_0170_1.jpg

Ez a Buick Century a színével is kilógott a régi és/vagy szép autók tömegéből. Állítólag a "Century" név onnan jött, hogy a típus könnyedén tartani bírta a 100 mérföldes (~160 km/h) sebességet - a harmincas évek második felében ez még komoly teljesítménynek számított. Bár tulajdonképpen a keleti blokk autói még a nyolcvanas években se nagyon hozták ezt a szintet.

dsc_0167_1.jpg

És ha már gömbölyded formák: az Isetta vicces ortopédsága mindig mosolyt varázsol az arcomra. Egyszer kipróbálnám, milyen lehet egy ilyennel utazni!

dsc_0268.jpg

Erről a kocsiról csak azért tudtam, hogy Panhard, mert rá volt írva. Fura kinézetű egy jószág - az ötvenes években gyártott Dyna Z "szájában" ködlámpát találhatunk.

dsc_0146.jpg

Ez a gépsárkány még az előzőnél is különlegesebb! A berlini Wittler Európa legnagyobb kenyérgyára volt, annyira, hogy saját járműflottával terítette a termékeit. A cég az 1920-as évektől a lovaskocsikat nem akármire cserélte, hanem villany-teherautókra.

dsc_0143.jpg

Ez a konkrét masina a negyvenes évek első felében született az esslingeni gépgyárban. Az energiát ólomakkumulátorok szolgáltatták, melyeket 5-6 óra alatt lehetett feltölteni, és melyek ezután kb. 60 kilométeres hatótávra voltak elegendőek, 20-25 km/h-s végsebességgel. Amúgy amikor a motorkapcsolótérbe benéztem, az jutott eszembe, hogy egy UV villamos menet-fék hengerét látom.

dsc_0070.jpg

Ilyet eddig még csak fotón láttam: egy Amphicar, mely, ahogy a neve is sugallja, kétéltű volt. Szép már kevésbé...

dsc_0223.jpg

A bejegyzés végén álljon itt ez a valami, amiről megköszönném, ha valaki megmondaná, micsoda. Sajnos nem láttam az elején az emblémát, úgyhogy semmilyen nyomon nem tudtam elindulni.

Amúgy "tovább is van, mondjam még?" :)

15 komment

Címkék: autók berlin németország képek oldtimer gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2714303899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az utolsó képen egy koncepció autó, Fenomenon Stratos, a híres Lancia Stratos HF
(1973-78) modern változata. Christian Hrabalec tervezte, 419 LE (312 kW) V8 középmotoros. A 2005-ben, a genfi autószalonon mutatták be.
Amúgy "tovább is van, mondjam még?"
Ugye ez valami költői kérdés? :)
@zkovax: Köszi, ez eszembe se jutott volna. Asszem volt valódi Stratos is a remizben, de nem sikerült párhuzamot vonni köztük.
@Ződ2000: Nem, a múltkori emeletes buszos bejegyzést is alig páran nézték meg, gondoltam a gumikerekűek rajongói leszoktak erről a blogról :)
Részemről várom a folytatást!
@Hamster: gondolom ez a kiemeléstől is függ :)
A Panhardot nemrég láttam Mulhouse-ban (még nincs kész a cikk magyarul, egzostive.com/mulhouse-pt2/ ). Mellette parkolt egy koncepcióautó (Dynavia) amihez képest ez még egy szokványos jármű.

A meredek az hogy a Panhard nevéhez fűződik a mai értelemben vett autó (pl váltó, kardántengely) feltatlálása, és vagy 50 évig tele voltak forradalmi innovációkkal. (Ezt Mulhouse-ban remekül szemlétették a I. VH előtti modellekkel). Tényleg a századforduló volt volt Franciország nagy korszaka minden szempontból...

Persze a rengeteg műszaki fejlesztés mellett azért egy rendes formatervező is belefért volna, Bracq például már aktívan dolgozott, bár jobb projektjei voltak.
Lehet hogy a fotókon is múlik, de a düsseldorfi Remise nekem sokkal komolyabb helynek tűnik ( egzostive.com/villamlatogatas-classic-remise-2018/ ).

Mondjuk ez a régió az elit oldtimerezés epicentruma...
@Ződ2000: Akkor esetleg a Panhard-rudat is róluk nevezték el? Hm, meggugliztam, és persze igen.

Ez a múzeum meg elég vacak helynek tűnik, tökre nem mennék el oda :)
@Ződ2000: A képek alapján nem tűnik különbnek, csak talán jobban átlátható. És az is baj, hogy én nem feltétlenül veszem észre, hogy egy autó különleges változat, csak azt nézem, hogy tetszik-e, vagy sem, úgyhgoy a képeim erősen nem-reprezentatívak. Amúgy amikor legutóbb Düssl...Düssl...Nagykátán jártam, még nem tudtam a Remise létezéséről, most meg úgy vagyok vele, hogy csak ezért nem mennék el oda, sok más néznivaló meg nincs ott.
@Hamster: angolul a panhard system az autóelrendezésre irányít át a wikin:)
Még nem sorozatban készültek, de mai autók összes elemével 1895-ben.
Hűtő elől, motor elöl a tengely felett, kuplung váltó kardántengely. A britek meg 50 évvel később is lánchajtással bohózkodtak, lásd az 1000 lóerős Sunbeam meztelen csigát...
@Hamster: khm, azt hiszem lényegesen alábeszülöd a régiót.
Íme pár ajánlat:
Tavaszig Ott a PS I love you kiállítás a düsseldorfi Kunstpalastban: hwww.smkp.de/ausstellungen/aktuell/ps-ich-liebe-dich-sportwagen-design-der-1950er-bis-1970er-jahre/

Ha hajlandó vagy elhagyni a várost, 20 percre a remise-től ott a Schumacher gyűjtemény Kölnben : egzostive.com/schumacher-gyujtemeny/ (a Motorworld az oldtimer-starbucks :) lassan minden régióban van egy).
Szintén Kölnben található a Toyota Gyűjtemény, amelynek kurátora pár éve a Toyota Deutschland. egzostive.com/toyota-collection/

És azért Essenben is történik ez az évente kétszer :) Ha még nem voltál a Techno Classicán, 3 éve folyatamosan járok ki és imádom... egzostive.com/2018-techno-classica/

Szóval ahogy fentebb írtam, a világ egyik Oltimer-központja (Belgium - Hollandia- É-NY-Németország).
@Hamster: amúgy tényleg a világ legvacakabb múzeuma :)
Csak a Bugatti Royale-ból van nekik négy :)

Én azért voltam olyan bevállalós hogy reggel a Peugeot Múzeummal nyitottam :)
Maratoni sétám volt aznap, a kisbusz felüdülés volt :)
@Ződ2000: Köszi, ezek klasszak, de túl specifikusak. Én laikus vagyok, azt szeretem, ha egy kiállítás színes, mint a Gellért szálló parkolója volt a nyolcvanas években :)

Amúgy gyerekkori emlékem, hogy Düsseldorf belvárosa a világ Jaguár-központja, szó szerint minden sarkon állt egy-kettő. '89-ben ez elég mesésnek tűnt. Ezen felül nem sok minden kiemelkedőt láttam ott, túl szürke, túl semmilyen. Kölnnek ellenben van történelme, arculata, hangulata, ott ezért eszembe se jutott autós dolgot keresni.