Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (70) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (18) berlin (147) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (739) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (361) énzene (18) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (24) haditechnika (12) hajó (40) hampage (293) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (751) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (332) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (294) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (210) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (64) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (77) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (12) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (68) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (50) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (336) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (156) uv (34) vár (11) várnegyed (8) város (380) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (693) villamos (615) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (252) zene (182) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Béemvé (busz, metró, villamos... meg troli, sikló, kisföldalatti, HÉV, fogas, Gyermekvasút)

2018.11.19. 23:23 :: Hamster

A brnói műszaki múzeum videója a budapesti tömegközlekedésről 1990-ből. Jól el volt öregedve a város akkoriban, bár mondjuk a HÉV-ek, fogasok, kisföldalattik, ICS-k azóta is ugyanazok, és a szovjet trolik is még 22 évet szolgáltak a felvételek készítése után...

13 komment

Címkék: budapest youtube busz város tömegközlekedés hév gyermekvasút sikló villamos utcakép troli kisföldalatti

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7914382258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leszakadás alatt lepukkant vagy az elavult járműparkot érted?
@molnibalage: Újra végignéztem, és lehet, hogy három dolog miatt érzem azt, amit:
-az időjárás, amiben filmeztek
-az emberek arckifejezése
-az emlékeim miatt, hogy szinte érzem a sok vacak autó kipufogóbűzét
@molnibalage: Gondolkozom azon, hogy átírom, ne legyek már olyan negatív mindig :)
@Hamster: Csak nem értettem pontosan mire gondolsz. A '90-es évek elején én is azt éreztem, hogy a iszonyatosan le van pukkanava város. Valahol egészen elképesztő, hogy 2006-ban is még jártak az UV-k...

Az, hogy a '70-es évek elavult, de azért többnyire tiszta és rendezett képével összevetve milyen volt a város még 2000 táján is döbbenetes.
Csatlakozom. Kádár alatt is volt kimondottan rendezettnek tűnő korszak pesten de ez a videó felért egy depresszióval... :)
Minden benne volt ami miatt olyan kis nyomorúságos a hangulata.
Itt van pl ez.
www.youtube.com/watch?v=JPQcHBtLdS8

Macskakő macskakő hátán, érdekes kialakítás, de valahogy mégsem annyira lepukkant. Csak a videón olyan érzése van az embernek, hogy autók nélkül fekete fehérben akár 1940 is lehetne a dátum néhol.

Azon meglepődtem, hogy mennyire logikátlan volt a Petőfi hídról a forgalom. Két sávos felhajtás és lápa fogta meg az egész híd forgalmát?

Vagy akkor ennyire más volt a forgalom? Ma egy sávos felhajtó van a körút felé a Soroksári útról és azon is néha-néha hajt fel egy autó. A csúcsforgalomban is ez a helyzet.

Aztán a durva az, hogy 2009-es előtti fotókon fel sem lehetett hajtani a Soroksári felől, még az az egy kis sáv sem volt meg.

Néha egészen szélsőségek között leng ki a fővárosi közlekedésszervezés...
@molnibalage: 1990 előtt a Petőfi hídtól délre Magyarországon csak két híd volt a Dunán, a dunaföldvári és a bajai, mindkettőn volt még vasúti forgalom is. Ennek megfelelően a Dunán átkelni kívánó forgalom nagy része a Petőfi hídon ment át.
A körúton viszont már nagyon rég tiltva van a nehéz teherautók közlekedése, ezért akkoriban a hídról a forgalom jelentős része a Soroksári út felé fordult, ill. a Soroksári útról rengetegen fordultak a hídra.
@Fradista Utazó: Ok, csak ha át akartak kelni, akkor nem a híd déli részén levő felhajtóra, hanem az északira mentek. A videón a déli oldalon van két felhajtó sáv. 2000-ben meg 0 db felhajtó sáv volt dél felől, a Mester utcára kellett fordulni ez alapján és onnan kifordulni lámpásan. Most meg szépen befésülhető a forgalom. Ne is értem, hogy miért nem volt meg az az egy sáv ennyi ideig.
@molnibalage: Fú, ez a videó de lassú, képtelen vagyok végignézni :) Vajon kiknek csinálták ezeket a filmeket? Volt, aki tényleg belőlük tanulta meg, hogy mikor melyik sávban menjen?
@Fradista Utazó: Időben vajon mettől meddig volt az, hogy a síneken is lehetett menni? Arra emlékszem, hogy Buda felől fedezőjelző mutatta, hogy ne menjünk, mert villamos jön, vagy szabad az út a Boráros tér előttig.
@Hamster: Hogy mettől, arról fogalmam sincs, de szerintem elég régen, a hatvanas években már így lehetett. Abban viszont majdnem biztos vagyok, hogy 1995-ben a Lágymányosi híd megnyitása után tiltották le a forgalmat a villamossínekről a Szabadság és a Petőfi hídon is.
Még sosem gondolkoztam el ezen, de most szöget ütött a fejembe a kérdés: a Bécsben gyártott SGP fogas miért viselt és visel azóta is autentikus bécsi villamos színtervet? Álcázott nyugati propaganda lenne?
@wracz: Szerintem csak tetszett a megrendelőnek a piros szín.