Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

május 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (6) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (747) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (76) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (251) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (6) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (300) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (775) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (69) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (15) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (212) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (67) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (84) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (26) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (5) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (72) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (14) taurus (7) technika (52) technikatörténet (42) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (342) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (159) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (384) városkép (86) városliget (8) vasút (420) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (707) villamos (628) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Megin' egy kis Hauptbahnhof

2018.12.29. 16:32 :: Hamster

Valami elementárisan, sőt: interkontinentális-ballisztikusan fáradt vagyok. Teljesen lementem a biológiai alapszintre: eszem-alszom-eszem-alszom, de most ezt meg szeretném törni azzal, hogy írok ide valamit :)

dsc_0688.jpg

Mivel idén - három év kihagyás után - többször is jártam ott, gondoltam, a téma legyen a berlini főpályaudvar. Ez a hely még mindig lenyűgöz, bár pontos vonatot szinte csak mutatóba láttam ott - ez a fentebbi ICE T is egyórás késésben volt. Ahogy látható, épp kerekesszékes utast készültek kiszállítani, ezért tolták oda az első ajtajához a hordozható emelőt.

dsc_0691.jpg

Az Ostdeutsche Eisenbahn KISS szerelvényét érdemes megnézni, nemsokára valami ilyesmi fog érkezni a MÁV-hoz is.

dsc_0661.jpg

Évről-évre egyre több a motorvonat és kevesebb a mozdonyvontatású szerelvény a személyszállításban, de azért a Trabik még tartják magukat. Illetve hát ez itt nem is csak simán Trabi, hanem a 160 km/h-ra tervezett, "Versenytrabi" becenevű 212-es sorozat.

dsc_0727.jpg

Szintén tartják magukat a hagyományos kocsikból összeállított, és 101-es sorozat által vontatott IC-k, bár a nálam szerencsésebbek már fotózhattak IC2-est, azaz emeletes Intercity-t is Berlinben.

A szokásos videóban ezeken felül látható Twindexx Vario is, azaz a Bombardier emeletes regionális motorvonata, amit első ránézésre viszonylag nehéz kiszúrni az ugyanilyen kinézetű, ám mozdony által vontatott kocsik közül.

dsc_0409.jpg

Ja igen, látványosabb változás még a Csehország felől jövő/oda tartó nemzetközi vonatok élén a cseh Vectronok megjelenése.

Ez itt például egy Budapest felé induló Hungaria EuroCity, egy kivétellel végig magyar kocsikkal. Egyébként ez a vonat is 45 perces késésben volt :)

17 komment

Címkék: énblog közlekedés videó berlin németország képek vasút pályaudvar szünetjelzés helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2214521298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hát igen, már a DB sem a régi; szinte kalkulálhatóak a késések, egész egyszerűen azért, mert a DB már jóideje a teljesítőképessége határán táncol, ugyanis brutál megnőtt a vonatozási kedv szinte az egész országban, de főként a "történelmi" NSZK-ban. Még odakint, tán ősszel láttam asszem a ZDF-en egy riportfilmet, melyben csak panaszkodtak a DB-re. Kicsit csodálkoztam is, hiszen a nyár folyamán volt szerencsém aktívan DB-zni a Würzburg-Hannover-Walsrode útvonalon és bár Würzburgba masszív 10 perces késéssel érkezett a München-Hamburg (Altona) közt közlekedő ICE886-os, de Hannoverig gyakorlatilag behozta ezt a késést, pedig bőven volt a két város közt még vagy 6 állomása. De pl. a dettó DB fennhatóság alá tartozó városi S bahn-ok esetében már valóban -pl. Münchenben- gyakoriak a járat kimaradások, késések, s mert ha a DB nagyvasúti pályát használó S bahn késik, akkor -ha nem külön vágány áll rendelkezésre, mint pl. Stuttgart környékén- ez esetben ez magával hozza a "követő" vonatok késéseit is, pláne ha még tehervonat is be van iktatva 1-1 ICE, EC, stb vonat közé.
@KissGecihuszár: Münchenben majdnem a teljes hálózaton le van választva az S-Bahn a többi vonattól. Nem ez a fő probléma. Hanem, hogy nemrégiben egyszer 12 óra alatt 4 olyan műszaki hiba volt, ami miatt le kellett zárni a Stammstreckét...
A DB évtizedek óta masszívan elhanyagol szinte mindent, jelentősen kisebb létszámmal működik, mint ami ehhez az üzemhez szükséges volna, mára szolid becsléssel is többtízmilliárd eurós elmaradása van a beruházásokkal. És ezt egyhamar nem is fogja behozni, ismervén a németországi körülményeket.
jó sokat vártam én itt a vonatokra
Én sajnos csak az S-Bahn és az U-Bahn szinteken jártam. Amúgy csak nekem furcsa, hogy a H-START kocsik jobban passzolnak színben és külcsinben a CD, mint a Máv mozdonyaihoz?
Miután a szöveggel ellentétben a vonat teljesen cseh kiállítású, nem csuda, hogy a kocsik színben jobban passzolnak hiszen azok is a cseh vasutak kocsijai, kivéve az utolsót, az DB
@Ducasse: Ezek elég határozottan magyar kocsik, leszámítva persze a legutolsót.
Minden évben nyáron 3 hetet németországban töltök és bejárom egy interrail bérlettel az országot. De az átlagos 5-10 percnél nagyobb késésekkel nem igazán találkoztam. Ha nincsen semmi forgalmi zavar a pályával, akkor még mindig ezerszer pontosabb és megbízhatóbb a német vasút mint a máv.
@Jegkoko: Minden évben tizenegy hónapot Németországban töltök. Gyakran találkozom 5-10 percnél nagyobb késésekkel. Mindig van zavar a pályával.
MÁV-val az utóbbi években elég ritkán utazom, és akkor is leginkább Kőbánya-Kispest - Kelenföld távon, ezért az összehasonlítástól inkább tartózkodnék.

Statisztikailag az IC/ICE vonatok harminc százaléka késik 6 percet vagy többet.
@Fradista Utazó: Amikor utazok ice vel a csatlakozásokat szinte kivétel nélkül mindig elérem.Max 15-20 percet kell csak várnom egy adott állomáson. De még ha késik is a vonatom ,akkor is bőven időben odaérek. Bár eddig talán csak egyszer késtem le a csatlakozást, amikor Hannover felé menet egy darabon valami állatok kerültek a pályára, majd az ice megállt és egy csomó időt vesztegelt egy helybe. Viszont amikor szabaddá vált a pálya ,olyan iszonyatos tempót vett fel amilyet elötte még nem láttam. Ha jól emlékszem akkor 273 km/h sebességet, ami ice 1-el való utazásom abszolút csúcsa. Ezzel szemben itthon a flirtek, jó gyorsulását csak nagyon ritkán használják ki a késés ledolgozására.
@Jegkoko: Érdemes az első képet megnézni: az egy órát késő vonat után az ugyanarra a vágányra érkező következő vonatra is harminc perc késést írnak.
@Hamster: Igen láttam, de gondolom valami gond lehetett.Ennyi késés ott se számít mindennaposnak. Most augusztusban, Baselbe akartam eljutni kora reggeli indulással. Előző este néztem a DB oldalát, ahol azt írták, hogy komoly késesek várhatóak a sok eső miatt, illetve a pálya is megrongálódott egy darabon. Aztán én ezt kézpénznek vettem , így el se indultam. Aztán olyan 10 órakor felkeltem és megnéztem azt a bizonyos vonatot, ami szépen percre pontosan megérkezett a célállomásra. Másnap pedig én is elindultam és még pár perc késéssel is beéretem a másik peronon várakozó ice szerelvényt. Ami pontosan érkezett meg végül Bázelbe.
@Jegkoko: Berlinben ez körülbelül az alap, nem kell semmi különösnek történni hozzá. Na meg másutt se: hamster.blog.hu/2016/11/12/keses_keses_hatan_avagy_egy_laza_szombati_tura_nemetorszagban

Berlinben láttam már két órás késést is ICE-nél, péntek délután és vasárnap este pedig körülbelül mindig feldől a ravatal.
@Hamster: Érdekes, de én 2012 óta beutaztam észak kelet nyugat dél németországot, regionális vonatokkal ,ice vel,railjettel ,de ennyire durva késéseket kb sehol nem tapasztaltam.Leginkább a magyar részen szokott a railjet összeszedni valamennyi késésést.Főleg mikor átér Hegyeshalomnál és vár egy csomót mire elindul.
@Ducasse: @Greg36: Illetve nyilván hülyeséget beszélek, IC+ festésű CAF Apmz és Bpmz.
@Jegkoko: Jópárszor értünk már rendesen Hegyesbe úgy, hogy Wien Hauptbahnhofon már fél óra fölötti volt a késés. Az osztrákot az egész keleti irány nem érdekli.
@Benbe: Szerintem Hegyes-Bécs közt eleve lassabb a haladás, mint Hegyestől Pest felé. A teherek elmennek, a helyi vonatok elmennek, a jelek szerint ennél sokkal többre nincs igényük.