Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

február 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  6. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (5) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (85) autók (72) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (153) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (9) budai vár (25) budaörs (38) budapest (743) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (8) c50 (10) c64 (15) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (31) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (371) énzene (18) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (13) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (24) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (40) hampage (296) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (31) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (764) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (334) kritika (72) kulfoldi szemmel (68) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (7) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (300) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (211) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (66) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (79) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (28) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (117) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (32) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (12) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (69) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (193) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (51) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (340) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (58) trolibusz (51) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (293) utcakép (158) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (382) városkép (86) városliget (8) vasút (414) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (700) villamos (624) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (254) zene (183) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Duplacsuklóssal Linzben

2019.01.15. 07:00 :: Hamster

A duplacsuklós közúti járművek egy ideje már nem számítanak különlegességnek (egy ideig még Budapesten is próbázott egy, az Ikarus nyolcvanas évek végi próbálkozásáról nem is beszélve), de azért amikor legutóbb Linzben jártam, ki akartam próbálni a közelmúltban vásárolt XXL trolijukat. Ezt ni:

dsc_0126.JPG

Ez itt a képen a Van Hool "Exqui.City 24" troli verziója, melynek nevében a szám a jármű hosszát jelzi, méterben. Ízlésről nem sok értelme van vitázni, de nekem nem jött be a külseje; nem értem, miért kell egy busznak úgy kinéznie, mint egy villamosnak. Lehet, hogy ez egy formatervezési tendencia, hiszen a salzburgiaknak is van hasonlóan tramgender (elnézést, de nem tudtam kihagyni:) jószáguk, de nekem a hagyományosabb (=buszos) kinézetű duplacsuklósok jobban tetszenek.

dsc_0138.JPG

A belső tér színeit és formáit szerintem jobban eltalálták. A képen látható, ahogy világítanak a leszállásjelző gombok, de igazán akkor néztek ki jól, amikor felváltva villogtak: olyan volt az utastér, mint egy leszállópálya :)

Sajnos a villogást nem sikerült elcsípnem, de egy kicsit azért videóztam útközben. Az nem derült ki számomra, hogy nagyobb sebességnél vagy nagy forgalomban hogyan mozog a jármű, mert végig elég kényelmesen haladt a szinte üres utcákon. És vajon mennyire viselné jól azt, ahogy a pesti 75-ös bekanyarodik a Pozsonyi útról a teleparkolt Budai Nagy Antalba, majd onnan a Hollán Ernőbe? :)

11 komment

Címkék: videó ausztria képek tömegközlekedés trolibusz linz

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1814492336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy szabálytalanul parkoló autótól ez úgy szorul be hogy még a szomszédos országokban is megáll a forgalom :D
@Flashy7: Nem tudom, ránézésre a hátsó tengelye is kormányzott, szóval ki tudja...
Nekem sem tetszik, hogy villamos kinézetűek a salzburgi Solaris Trollino 18-asok, de ha jól tudom, volt már hasonlóra példa, amikor a PCC villamosok dizájnját vették át az autóbuszok Amerikában.
@abacab:
No meg Moszkvában az MTB trolik és MTV villamosok...
Én nem értem, miért "fázik" a BKV (DKV, SZKV) a duplacsuklós (troli) buszoktól (is)??
@KissGecihuszár: Ahol állandóan állnak a dolgok a beparkolások miatt, ott lehet, hogy nem kell ezt erőltetni. Na meg a Kossuth Lajos utcában tudtommal keskenyebbek a sávok az előírtaknál, ami fennmaradhat meglevőként, de attól még keskeny.
@Hamster: Tehát akkor már megint a magyarosch surmóságunk az oka ennek is?! Egész egyszerűen képtelenek a legtöbben normálisan parkolni, illetve az van, hogy ismét bebizonyosodott; túl nagy lett ez a mi vízfejünk, ahol az már nem is "ember", aki nem autókázik, még akkor is, ha annak számos feltétele egész egyszerűen nem adott, pl. a rendelkezésre álló parkolóhelyek számát illetően. Ezért is késő mér most is a dugódíj bevezetése, pedig az M4 támogatási szerződésének KÖTELEZŐ feltétele a dugódíj minden körülmények közti bevezetése! Elképesztő, hogy 2019-ben ez az ország, az itteni közgondolkodás még mindig szembemegy a Nyugaton már régesrégóta elfogadott városhasználati policynek; még mindig késhegyig menőviták folynak a centrum totális autómentesítésével, a Rákócziés Kossuth Lali keresztmetszet csökkentés + 44-es villinger reinkarációja a középre helyezett közös busz&villamos sáv kombóval, egyéb zöldfelület növelő beruházásokkal, azaz tehát a vízfej élhetőbbé tételével...
A kinézettől sokkal érdekesebb, hogy mennyi az önsúlya ennek a trolinak! Az elektromos hajtás nagyok könnyű és kevés helyet foglal el, így sok helyen érdemes lenne ezt használni villamos helyett.
Nem, imádom a villamost.
-De az emberek meg a gyakori követést, és az ilyen - közutat használó - járművek tűnnek a legköltséghatékonyabb tömköz. megoldásnak.
@haromegesztizennegy: Saját súly: 24.000 kg, maximális engedélyezett: 36.500 kg. A követésnek meg semmi köze a súlyhoz, például nálunk a metró és a 4/6-os a legsűrűbb. Ez a linzi troli meg nem jár éppenséggel túlságosan sűrűn, ami érthető, hisz ahol nagy kapacitásigény van, oda pont a sínen gördülés jelenti a jó megoldást (nagy befogadóképesség, kis gördülési ellenállás).
"És vajon mennyire viselné jól"
Az ott parkolók anyukája is duplacsuklós lenne.