Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

június 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  10. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...

Címkék

103 (7) 1233 (5) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (73) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (19) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (8) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (753) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (77) búvár (9) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (253) csehország (31) csehszlovák (13) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (378) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (25) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (781) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (16) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (213) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (68) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (86) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (29) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (32) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (75) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (194) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (344) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (296) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (421) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (712) villamos (635) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (31) youtube (258) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Lokalbahnhof: a linzi HÉV régi végállomása

2019.01.31. 07:00 :: Hamster

Nemrég - szokásosan valami mást keresve, aztán elveszve a hiperlinkek rengetegében - beleakadtam ebbe az 1912-es fotóba:

LILO Lokalbahnhof.jpgVon Franz Huber († 1930) - Linz Archiv, Bild-PD-alt, Link

Ez a kétvágányos, földszintes felvételi épületecskével rendelkező, kisvárosias környezetben fekvő pályaudvar a linzi HÉV, a Linzer Lokalbahn végállomása volt. Természetesen akkor csak átmeneti megoldásnak szánták ezt a bérelt telken sebtiben felhúzott létesítményt, ...

06170003.JPG

... ami azért vicces, mert 2004-ben még mindig használatban volt. Ahogy látható, a háttér ekkorra már városiasabb léptéket öltött, úgyhogy nem csoda, hogy ekkor már gőzerővel dolgoztak a félreeső kis állomás leváltásán.

lokalbahnhof.jpg

Persze úgy szüntették meg, hogy valami jobbat adtak helyette: 2005 novembere óta a "LiLo" szerelvényei bejárnak a főpályaudvarra. A fentebbi Google Earth felvételen látszik, hogy a sínek helyét (sárgával jelölve) azóta beépítették.

06170004.JPG

Ha tudtam volna, hogy el fog tűnni ez a csendes pályaudvarka, akkor valószínűleg jobban megerőltetem magam a fotózással, így csak egy ilyen képet tudok mutatni pluszban. A balra látható Stadler csuklósok a minap látott magas-tátrai szerelvények rokonai, csak ezek normál nyomtávúak, és a LiLo vonalain használt 750 V egyenfeszültség mellett a nagyvasút 15 kV 16,7 Hz-es váltakozó feszültségéről is tudnak üzemelni. A jobbra a távolban pihenő jármű szintén érdekes: a vonalat üzemeltető Stern&Hafferl az egykor Köln és Bonn közt közlekedő KBE-től vásárolta a nyolcvanas években.

06170006.JPG

Szintén ott állt ez a narancsszínű vasaló, ami különösen megdobogtatta szívünket, ugyanis magyar gyártmányról volt szó: a Ganz 1915-ben gyártotta a wöllersdorfi lőszergyár számára. Hasonló mozdonyokat szállítottak a Mecseki Szénbányák, illetve a Pozsony-Országhatár HÉV számára is. Elég hihetetlen, hogy a 2000-es években Ausztriában ilyen korú mozdonyokkal még tehervonatokat továbbítottak :)

4 komment

Címkék: énblog ausztria város képek vasút pályaudvar linz gmap

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2414581140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2 dolog jut eszembe!
-Az egyik, hogy közlekedéssel kapcsolatos fejlesztéseknél(nem csak vasút), ha valamit megépítenek akkor az úgy marad hosszú ideig. Mint a QWERTZ billentyűzet.
Ez nagyon jó, hiszen a geek-ek élvezhetik az ilyen és hasonló régen/ma képpárokat, de intő lej is hogy jót át kéne gondolni mindent mert az jó ideig be van fagyasztva onnantól.

-A másik, és ez a lényegesebb: nincs ócska jármű, csak ócska állapotú. Lerágott csont, de magyar vasúti járművekkel sem az a legnagyobb gond, hogy régiek (svájcban is vannak 40 éves szerelvények) hanem hogy pusztulat állapotúak kívül belül. Ez fokozottan érvényes a mozdonyokra, amik képtelenek tartani bármilyen menetrendet...
@haromegesztizennegy:

"nincs ócska jármű, csak ócska állapotú."
Háttőőő, szerintem meg van ócska jármű.
Az igaz, hogy valami ha régi, attól még lehet jó. A Düwag csuklós villamosai például jók voltak, és jók ma is azokban az üzemekben, ahol második-harmadik életüket élik. Nem mindenben korszerűek, de a feladatukat ellátják.
De mondjuk az FVV-csuklósok pedig már akkor ócskák voltak, amikor elkészültek, és szégyen, hogy a kétezres évekig kellett küzdeni velük a négyből három magyarországi villamosüzemben.
@haromegesztizennegy: láthatóan nem sok fogalmad van a hazai mozdonyokról, még arról hogy mi miatt nem tartható esetenként egy menetrend.
@Sir Gombóc:
A Föld-Hold távolságot már bőven levonatoztam a 70-es vonalon az elmúlt 30 évben így sokkal több rálátásom van a dolgokra mint akár neked. ;)
Volt alkalmam beszélni az újpesti forgalmi ügyelet alkalmazottaival is, nem hiszem hogy sok újdonságot tudnál mondani.

A hazai mozdonyokról annyit, hogy egy jó részük (=hulladék V43-asok) hírből sem ismeri a gyári teljesítményt, így ha minden klappol akkor sem tud pl. pontos lenni. A szánalmas MÁV persze a semmitmondó válaszaiban az utasokra keni a késést hivatkozva az "állomási túltartózkodsára", mert ha kimarad egy vonat a reggeli csúcsban, érthetően összegyűlik egy csomó utas de akkor is ezt mondják, ha "csak" simán késik (=minden nap).

Tehát maradjunk annyiban, hogy a FLIRT-ek/TRAX-ok be tudnak hozni ~3-4 perc késést a Nyugatiig mert jól gyorsulnak és jól fékeznek (ha nem fossa el magát a biztosító berendezés vagy nem zavar be a többi vonal).
Ez persze nyomor a köbön, mert ha csak azok járnának, akkor lehetne feszesebb menetrendet írni, és nem a kohószökevények vánszorgása miatt lenne vakok között félszemű a svájci csoda...