Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

július 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Ez megy most

  • toto92: Megalike! (2019.07.23. 21:47) Végre van nyitott peronos nosztalgia pótkocsi Budapesten!
  • Hamster: @Sam. Joe: Tegnap este próbáltam mindenféle kulcsszóval keresni, de nem találtam olyat, ami emlékeztet az emlékeimre (... (2019.07.23. 16:28) "Nyomogatós játékok"
  • babo0410: @babo0410: Ki ne hagyjam már a Z'zi Labort, akiktől a Szárnyak nélkül, a No woman, no cry, a Honky Tonk Woman, Faképné... (2019.07.22. 20:50) Még néhány dal gyerekkorunkból (tinidiszkó, meg minden)
  • babo0410: Nagyon jó kis összeállítás. Emlékszem fater akkortájt vett egy ITT Nokia kétkazettás, állítható EQ-s magnót, és bőszen... (2019.07.22. 20:46) Még néhány dal gyerekkorunkból (tinidiszkó, meg minden)
  • Sam. Joe: @Hamster: Nem tudom, én még csak hasonlót sem láttam soha. A blogmotor meg katasztrófa, sajnos ismerem. (2019.07.22. 12:23) "Nyomogatós játékok"
  • Hamster: @cradbox: Wow. Én ezekben a kütyükben mindig béna voltam, ha minden ment volna a végéig, abban mi lett volna a játék? :) (2019.07.22. 11:43) "Nyomogatós játékok"
  • Hamster: @Sam. Joe: Nem nyelte, csak gondolom lassú. Minden egyes új oldaltöltés olyan, mintha 2400-es modemen neteznék. (2019.07.22. 11:38) "Nyomogatós játékok"
  • Hamster: @Sam. Joe: Várj, ez a Turbo Drive kicsit ismerős... meg nem is. Az, hogy tükrök voltak, amikben távolodtak a kocsik, i... (2019.07.22. 11:35) "Nyomogatós játékok"
  • Sam. Joe: Hú, de jó, hogy ez most szóba jött! Elővettem, hogy kicsit játszom vele és már elkezdtek felpúposodni benne a gombelem... (2019.07.22. 10:53) "Nyomogatós játékok"
  • cradbox: Nekem volt Western Bar, sőt a mai napig megvan, és működik. Én azon buktam ki, amikor átjött egy barátom, és egy ültő ... (2019.07.22. 10:43) "Nyomogatós játékok"
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (74) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (5) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (756) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (78) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (254) csehország (31) csehszlovák (15) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (7) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (379) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (26) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (301) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (28) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (785) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (70) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (17) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (70) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (14) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (88) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (30) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (78) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (195) társadalom (5) tatra (15) taurus (7) technika (52) technikatörténet (43) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (15) tömegközlekedés (345) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (298) utcakép (160) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (386) városkép (86) városliget (8) vasút (424) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (717) villamos (639) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (259) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Nyeklik-nyaklik, csattog-pattog, de azért (nosztalgiaként) szeretjük: a Bengáli

2019.07.01. 07:00 :: Hamster

Hihetetlen, hogy már hét éve, hogy Debrecenből Pestre érkezett egy kicsit kopott, kék csíkos villamos! Rá se lehet ismerni:

dsc_0396.JPG

Idén rendesen beindult a nosztalgiaszezon: szombaton a 2-esen, vasárnap az N19-esen pörög mindig valamelyik régi tuja, és ebben a nagy forgásban végre az 1233-as pályaszámú Bengáli is eljutott a Duna-partra. Mondjuk igazából nem illik ebbe a környezetbe ez a kocsi, ...

dsc_0423.JPG

... egy ilyen háttér jobban megy hozzá :) Mindenesetre érdekes a 2-esen látni a típust, hiszen sose közlekedett itt rendszeresen - az utasmennyiséghez viszont elkélt a befogadóképessége.

dsc_0489.JPG

Gyönyörűen megcsinálták a kocsit, talán új korában sem nézett ki ilyen jól! A futásminősége persze maradt a régi, de egy kör erejéig lazán kibírható. Egyébként talán érdekes, hogy a fentebb látható mindkét jármű formatervét Lengyel István készítette. Na jó, a modernebbnek valószínűleg "csak" az eredetijét, azóta kicsit hozzányúltak.

Persze videózni is akartam, kezdetnek a Fővám téri aluljáróban, ahol a betonfalak jól felerősítették a típus jellegzetes morgó hangját. 1:43-tól kezdve pedig érdemes nézni, hogy hullámzik a pályahibákon :)

21 komment

Címkék: budapest videó képek villamos bengáli nosztalgiavillamos 1233 bp nosztalgia

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2814893302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ne becsüld le! A kétirányú Bendáli a Nagyaenyed utcai emelkedőn is fel tudott vánszorogni.
@Európai téridő: Nem olyan nagy teljesítmény az, a kéttengelyesek is felmentek. Csak azok egészen Farkasrétig is. Egyébként valószínűleg a Benga is fel tudna szép időben menni, de a lejövetelt maximum kívülről nézném, biztos, ami biztos :)
@Hamster: már az is zavar, ha hamarabb leér a tuja, mint ami a menetrendben van? :)
@Hamster: Azok pindurkább "hegyi vilingerek" voltak, bírták az emelkedőt.
Ha aznap még kicsit később is fotóztál volna, láthattál volna a Bengán egy vén f@szt, aki ott ünnepelte a negyvenkilencedik szülinapját :-)))
Na jó, persze nem volt feltűnő a dolog, torta nem volt (valószínűleg nem igazán értékelte volna a személyzet, de amúgy is cukorbeteg vagyok), de akkor is olyan jó volt kedvenc járgányomon döcögni megvénülésem alkalmából :-))))
Sosem gondoltam, hogy valaha egy Bengálira azt fogom mondani, hogy csodálatos, de ez tényleg az lett... és hallom, már milyen frankó lapot sikerült fékezni a kerekébe! Az 1:52-nél látható hullámzásért külön jár legalább két lájk! :)
@Hamster: Hú, basszus! Az az 59-es póttal, az azért kemény! (Ez a Böszörményi - Jagelló kanyar? Mert akkor a hídból ítálve a Jagellón még csónakkal jártak busz helyett. :-) )
@Csokis: nem pót az, hanem két motor.
@Hamster: A kéttengelyesek is felmentek Farkasrétre. Persze, szólóban. De a Benga az teljesítmény/súly arányban olyan, mintha a 2806-os után kötnének 2 könnyű pótkocsit. Én még utaztam a Bengával a 60-ason a Böszörményi úton. Oda is nehezen mászott fel. Farkasréttel nem kéne kísérletezni. Se fel, se le.
Hát ehhez a vashoz komolyan hozzányúltak. Nemcsak kívülről. Itt, Debrecenben, harminc évvel ezelőtt, mikor még nem voltak annyira rommá hajtva, sem volt képes ilyen sebességre. Többnyire inkább csak fülsértő csörömpöléssel vánszorogtak a Bengálik.
Ráadásul az a két példány, amelyik itt maradt, erősen romos állapotban van. Előbb-utóbb bontóba kerülnek.
Én még pont azelőtt jártam Szegeden egyetemre, hogy lecserélték a Bengálikat a mostani újakra - úgyhogy nekem ezek az egyetemi éveket hozzák vissza leginkább... de jó idők is voltak...
Nekem a "dizájnja" mindig is bejött, ha Szegeden, vagy Debrecenben jártam, anno, mindig mentem egy kört velük. Az, hogy nem volt bennük "kajak", egy motorral körített zsámolycsere megoldhatta volna a gondot.
Szépen felújított darab. Talán az egyetlen villamos, amin még sosem utaztam.
@mauzi: És egyszerre, csatolva tudott működni a kettő? Mert akkor az szép. :-O
@Csokis: Ez egy érdekes problémafelvetés. Az általam eddig fellelt információk alapján, csak 1938 után próbálkoztak a Q típus (távvezérelt) ikresítésével. A kép állítólag 1925-ben készült. Mindkét kocsinak fenn van a szedője... Fura. Lehet, hogy a kép mégsem 1925-ben készült?
@mauzi: Egy '25-ös újságból van, szóval annál csak korábban készülhetett :) Simán lehet, hogy füttyjelekkel kommunikálva vezették a két kocsit, de akár az is, hogy nincsenek is csatolva, csak közel álltak egymáshoz a kép készítésekor.
@Hamster: füttyjelek - arra én is gondoltam, hogy esetleg lehetett egy vezér a második kocsiban is... de az vajon miért/mennyivel jobb, mint két szólót közlekedtetni, mondjuk fele követési idővel?
@Csokis: Ha jól emlékszem, a Jagelló út földút volt még 1971_ben is. A MOM park egyik határa volt.