Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

augusztus 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (74) bach (5) balaton (29) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (158) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (9) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (759) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (79) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (255) csehország (31) csehszlovák (17) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (379) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (14) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (26) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (302) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (32) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (8) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (789) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (337) kritika (71) kulfoldi szemmel (73) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (306) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (14) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (90) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (33) prága (11) programajánló (27) púpos (13) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (6) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szliács (5) szlovákia (81) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (196) tapolca (5) társadalom (5) tatra (17) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (345) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (59) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (298) utcakép (163) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (389) városkép (86) városliget (8) vasút (424) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (720) villamos (644) vlog (7) vonat (5) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (259) zene (186) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Meghosszabbodott az 1-es villamos!

2019.07.11. 07:00 :: Hamster

Nemrég még csak az első próbajáratnak örültem, most viszont már az utasforgalom is megindult az 1-es villamos hosszabbításán Kelenföld vasútállomásig!

dsc_0317.JPG

Természetesen nekem is ott kellett lennem július kilencedikén délután négykor a Fehérvári úti végállomás utolsó percein. A sajtótájékoztató már korábban megvolt a Bártfai utcánál, úgyhogy nem történt több annál, hogy a beérkező 2111-es pályaszámú hosszú CAF nem fogott vissza, hanem utascsere után továbbhaladt az Etele útra. A fenti kép hátterében egyébként a kelenföldi erőmű nagykéményének váza is látható - magát a "csövet" a közelmúltban eltávolították. Odafent egy XI. kerületi látványelemmel kevesebb, itt lent viszont eggyel több...

dsc_0284.JPG

Ezeken a képeken persze nem az első járatot láthatjuk, hanem sima sokadik Combinókat, mert nem tudtam egyszerre rajta is lenni az első villamoson, meg fotózni is kívülről.

dsc_0215-1.JPG

Gimnáziumban minden tanítási napon legalább egyszer felbukkantam a Tétényi út/Etele út kereszteződésében, és azt kell mondjam, sokkal nagyvárosiasabban néz ki a hely a sárga kígyókkal!

dsc_0198-1.JPG

A füves vágány mellé fasor is dukál a Tétényi út és a Bártfai utca közt. Fotózni viszont nehéz volt itt, mert az autók fej-fej mellett haladtak a villamosokkal, lévén hogy itt - a Hungária gyűrű nagy részével ellentétben - mindkettő max ötvennel mehet. Hacsak el nem kerülte a figyelmemet a korlátozó tábla :)

dsc_0132.JPG

A nyitó délután különlegessége volt, hogy csak CAF-ok és Combinók közlekedtek a vonalon: a Tatrák a másnap reggeli csúcsig távolmaradtak.

És a szokásos videó: a teljes vonalon "civil" utasokkal először végigmenő menetrend szerinti szerelvény útja a Fehérvári úttól az Etele térig (figyelem, az utastársak által mondottakért felelősséget nem tudok vállalni:). Kár, hogy innen már valószínűleg nem hosszabbítják tovább a villamost - igazán átmehetett volna a vasút fölött Őrmezőre és Gazdagrétre, ha már a metró nem megy...

33 komment

Címkék: budapest videó képek tömegközlekedés villamos xi.ker

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9014937210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

most már megáll Helsinkiben? :)
Fehérvári útnál csak nem jött össze a Grand Union... pedig jól jönne zavar esetén.
Gondolom, másnak is krikszkrakszok jelennek meg ékezetek helyett a hampage.hu-s linkeken. Intézkedésre utaló próbálkozások megkezdve, de így hirtelen nem tudok velük mit kezdeni...
@Rocko-: Ezt most tessék magyarázni, mert nem értem...
@nyelv-ész: A Grand Union talán túlzás lenne, egy Fehérvári dél - Etele ív talán még beleférhetett volna, a kocsiszíni menetek miatt. De ezeknél mind fontosabb lett volna a 19-es és 49-es összekapcsolása.
Az a forgalmi zavarelhárító miért csinálta a forgalmi zavart a villamos mellett?
@Hamster: Zárójelben: elvileg ennek a problémának meg kellett oldódnia azóta.
Megoldódott, vagy valaki megoldotta. Nálam már jó!
@Hamster: Helsinki az már nyugat?
@Rocko-: Nem, az észak, és még mindig nem értem :O
@Hamster: Helsinki utat meg a filmet kapcsoltam össze.
@Hamster: Ezt most hogy kell érteni? Ugyanott van a végállomásuk, de nem érnek össze a sínek?
@nyelv-ész: A 19/49 maradt, ahol volt, a Vasút utcában, az 1-es meg lent van a Somogyi vonalában.
@Hamster: Miért? Elég jól hozta a 60-as évek hülyeségeit...
@nyelv-ész: Nekem ez már a vicces modorosság túloldalán volt. Nekem Tímár filmjei valahogy sose jöttek be.
Miért van megálló a Bártfai utcánál?
A vasút és a sasadi csomópont fölött átmenő villamos ötlete eléggé abszurd.
@body_andras: Alatta is mehet. Amúgy semmi abszurd nincs benne, egy normális helyen a buszpályaudvart is a sínek fölé építették volna, és akkor vége nem lenne kettévágva ez a nyomorult kerület, és a rágyaloglási távolságok is normálisak lennének.
@sujbert: Gondolom azért, mert ott a piros hetes is megállt, tehát a lakótelep vérkeringésében ott van egy kisebb csomópont.
Ezt a filmet én is hihetetlenül rühelltem, de tény, hogy ez a Helsinki annyira szállóige lett, mint a "hagymát is hagymával", "az oroszok már a spájzban vannak", vagy mint a Doktor Kotász, stb. (Mondjuk ez inkább a Dolák-Salynak köszönhető...)
@Hamster: Az sem érthető igazán. A "gyorsvillamos" név persze már régen kikopott, de pont ez a megálló nem illik bele. Én a Tétényi úti várakozást is kifejezetten hosszúnak ítéltem meg (pláne a Fehérvári út irányából, ahol a megálló a kereszteződés után van), de azon lehet segíteni a lámpák programozásával.
@sujbert: Igen, a lámpák tényleg gázosak, de ha azt nézem, hogy hol laknak potenciális utasok, akkor a Rátz Lászlónál is lehetne megálló.
@sako: Nem vitatkozni akarok, de sose hallottam még ezt a szöveget a filmen kívül. Más szöveget esetleg. A betétdalokat meg sajnos túl sokat is :)
Meghosszabbodott? Hogyan, ráakasztottak még egy villamost, vagy csak egy fülkét? Vagy egy fél villamost? Mindegyik meghosszabbodott, vagy csak egy?
Hát miért nem volt jó úgy, ahogy a Demszky hagyta??? (évtizedekig)
Miért kellett tönkretenni?
csütörtökön akartam kipróbálni, akkor épp pótlóbuszok jártak.
Megérkezett a 2113!!!
@Hamster: Túl fiatal vagy még :-) Mifelénk is szállóige volt ez a "Helsinki az már nyugat? - Baráti..."
@nyelv-ész: Dehogy vagyok fiatal, csak egy nagy rakás ürülékként emlékszem a Csinibabára. Amúgy mire lehet ezt mondani, milyen helyzetre passzol az, hogy Helsinki az már nyugat?
Úgy látszik tényleg Kelenföldre viszik majd ki majd a Déli pályaudvart.