Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: Óbasszus, igazad vna, sikeresen kitöröltem a bevezetőből, hogy 1977. (2019.09.23. 11:59) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • sako: Na, ez aztán a hétkezdés, acélvázas Bengálival, ez már igen :-))) Köszi (2019.09.23. 11:01) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • enpera: Utánam Srácok megvolt? Ott is egy kiselejtezett villamoskocsit vettek meg hétvégi háznak a gyerkőcök. (2019.09.23. 10:08) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • Fradista Utazó: Sehol nem írod, hogy mikor készültek a képek. Bár a szövegből úgy tűnik, mintha ismernéd a keletkezés idejét, és az va... (2019.09.23. 09:06) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • Guszty: @Hamster: Viszont otthon könnyedén bele lehetett rakni a szerkezetet, mivel az üveg ugyanolyan volt, mint a lehúzható ... (2019.09.22. 15:13) Autóš képek
  • Hamster: @Flankerr: Te vagy a kivétel, ami erősíti a szabályt :D (2019.09.21. 22:28) Autóš képek
  • SaGa: @rezgaras: Én egy M7-es csavarra emlékszem, a motornál, valahol a hengerfej környékén, és ha minden igaz imbusz kulccs... (2019.09.21. 19:27) Autóš képek
  • Flankerr: Gyakorlatilag ugyanilyen S100 és 120-asunk volta 80-s években/90-s elejéig (bézs 2014 váltotta, építkeztünk). A biliké... (2019.09.21. 02:01) Autóš képek
  • Hamster: @nyelv-ész: Na jó, de hát az MBX az luxusautó volt :) (2019.09.20. 23:14) Autóš képek
  • rezgaras: Úgy tudom, az S100-asnak volt egy különlegessége. A hátsó sárvédő M7-es (!!!) csavarral volt rögzítve. Azért volt csav... (2019.09.20. 22:52) Autóš képek
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (76) bach (5) balaton (31) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (159) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (11) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (759) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (79) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (6) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (255) csehország (33) csehszlovák (20) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (382) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (15) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (27) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (304) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (32) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (9) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (796) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (338) kritika (71) kulfoldi szemmel (74) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (307) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (92) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (117) pozitívum (12) pozsony (34) prága (12) programajánló (27) púpos (14) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (7) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szliács (5) szlovákia (84) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (196) tapolca (6) társadalom (5) tatra (17) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (346) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (60) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (298) utcakép (164) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (390) városkép (86) városliget (8) vasút (428) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (724) villamos (645) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (260) zene (187) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Száguldás Szergejjel

2019.09.02. 07:00 :: Hamster

A MÁV a nyár folyamán kétszer is retró hétvégét tartott a Balaton északi partján: a megszokott Csörgők helyett régen látott és/vagy régi festést viselő mozdonyok húztak bizonyos vonatokat. A júliusi időpontot átlustálkodtam, augusztus első hétvégéjén aztán nagy nehezen megembereltem magam, és hajnalban lezötyögtem a tóhoz. Bár a menün szerepelt Púpos és Nohab is, a legmaradandóbb élmény végül a "bajszos" festésű Szergejhez kapcsolódott:

dsc_0143.JPG

Ezt a szerelvényt Almádiban kaptam el. Az időjárás természetesen nem játszott együtt velem: a vonat érkezése előtt még tökéletes szögből érkező verőfény világította be az állomás eme ficakját, aztán ahogy jött a Szergej, úgy jött a fotófelhő is :) Sebaj, így is szép volt! És nem csak a mozdony viselt régimódi festést, ...

dsc_0152.JPG

...  hanem a kocsik is! Nemrég ugyanis egy garnitúra győri gyorsvonati kocsit a felújítás során nem az aktuális flottaszínekre festettek, hanem a hatvanas-hetvenes években szokásos "vékony csíkosra". Én ilyet szerintem már csak fényképen láttam, de élőben nagyon jól néztek ki - nem véletlenül szeretik a vasútmodellezők ezt a színtervet!

dsc_0183.JPG

Az előző hétvége képei és videói kapcsán eléggé ki voltam bukva, hogy milyen füstöt eregetett a két Szergej. Hisz beszélhetünk arról, hogy a vonatozás környezetbarát dolog, de ki hiszi ezt el, ha a mozdony több kormot dob, mint egy gőzös? Lélekben felkészültem arra, hogy élőben is zavarni fog a fekete áldás... aztán azt vettem észre magamon, hogy nem hogy nem zavar, hanem poénosnak találom. Ez egy ilyen mozdony, ez így indul. Jó, hogy nem mindenütt mindig ilyen jár, de két hétvégén elmegy! Egyébként ahogy látható, a retró vonatozás rengeteg érdeklődőt vonzott, az állomásokon meglepően sokan fotózták-videózták az öreg dízelfaló indulását.

dsc_0285.JPG

Szóval azt hittem, hogy a Púposnak és a Nohabnak fogok legjobban örülni, ehhez képest a legkirályabb az volt, hogy kidugtam a fejem a fülke ablakán, és néztem, ahogy a csíkos vonat kígyózik az ívekben. Jó levegő, szép szerelvény, szép tájak, kis dízelszag, totális élvezet! A kép bal felén egyébként az a sok autó vonatfotósokhoz tartozott - az ott nem út, hanem egy szántóföld széle, ahová félreálltak bevárni bennünket :)

Valami ilyesmit láttam hatvanvalahány kilométeren át, mint itt fent a videón. A retró hétvége remek ötlet volt a MÁV részéről, nagyon odatették magukat a megszervezésekor. Remélhetőleg jövőre is lesz ilyen!

12 komment

Címkék: énblog balaton videó képek vasút szergej

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr8415035218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Na ez ablakban könyökölés hiányzott nekem nemrég, amikor vonattal Hollandiában jártam. Egész úton egyetlen nyitható ablakos vonaton ültem, de azon is csak egy kis felső részt lehetett elhúzni. Fene a Nyugat-Európai vasutak korszerű, légkondicionált vonataiba :-)
@SomiTomi: Azért az esetek nagy részében a légkondi fontosabb, mint a könyöklés, például mi a fenét lógjon az ember az ablakban Budapest és Bécs közt, vagy minden nap ugyanazon a vonalon az elővárosban :) A Balatonon is imádom, hogy nyaranta van IC kocsi, a szergejezős napon konkrétan kétszer is utaztam ilyennel. Mintha nem is az északi parton jártam volna, hanem valahol az irigyelt nyugaton.
@SomiTomi: uuuhh, de jóisten, orvos látott már?? komolyan mondom, ezért tartunk itt,ahol tartunk, pedig 30 olyan év telt el, mialatt akkorát mehetett volna ez a minden szempontból kiváló adottságú ország, ha nem ilyen és ehhez hasonló, az igénytelenségtől, a középszertől, a magyarosch "retrotól" átitatott gondolatok törtek volna folyamatosan elő emberek igen jelentős részéből, pl. azon nem pici niche, akik még mindig erektálnak a kocka Ikarusokra és naponta felemlegetik, hogy "sejjj, miért nem azok járnak pl. a vízfej, vagy Miskolc, Debi, Pécs, stb viszonylatain, merhogy azok aztán mindent kibírnak, azok átmennek a csapnivaló utak minden kátyúján, úthibáján és meg se kottyan számukra, stb" Ébresztő! 2019-et írunk, ma a vonat -legábbis a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban mindenképp- az egyik legfontosabb közlekedési eszköz, mellyel emberek 10 milliói utaznak nap mint nap, de még nálunk is napi több, mint félmillió utas van a MÁV vonatain, ergo igenis minőséget kell adni és nem a hajdani, felmászós MÁV szagú, koszos, lepukkant hulladékokat, csak hogy ki lehessen hajolni az ablakokon...
@KissGecihuszár: "uuuhh, de jóisten, orvos látott már??"
Nem kellene ide ez a stílus.
@Hamster: Persze, nem utaztam volna így végig mondjuk a tizenhat órás odautat, de egy-két rövidebb szakaszon azért néztem volna úgy a tájat. Csak hát arrafelé nem simán a vonatok többsége légkondis, hanem elvétve sem találni nyitható ablakot. A belgáknál is csak valami helyi bokorugró vonaton volt zsiguliklíma.
@KissGecihuszár: Szmájlit sikerült észlelni?
@Hamster: Félve kérdezem, miszerint a mondandóm további része, azaz a lényeg abszolút nem ragadt meg, vagy az teljesen irreleváns?! Egyébként azt vettem észre, miszerint az utóbbi hónapokban az én kommenteimre részedről zéró reagálás van, de ha mégis, mint jelen esetben, azt nem teszem ki a kirakatba.
@KissGecihuszár: Mert mindig csak szidod a rendszert, szerintem rossz logikai kapcsolatokkal, amikor is A állításból nem következik B állítás. A régi cuccokat mindenütt imádják, a gyerekkori, ifjúkori emlékek tárgyait mindig túlbecsülik, egyszerűen azért, mert azokat összekötik azzal, hogy mi volt akkor, amikor még azok jártak: biztonság, a vakáció csupa kaland, egészség, romantika, haverok, buli, fanta. A nyugatnémetek is nosztalgiáznak a Käfer után, a keletiek is az Ikarusok és Trabik után. Az, hogy ma is sok helyütt 280-asok járnak, viszont nem a nosztalgiázó embereken múlik, nem miattuk van, tehát A-ból nem következik B. Illetve hálistennek a MÁV se a befülledt műbőr üléses Bhv vagy By kocsikban látja a jövőt. De még ezek a csíkos győri kocsik is, amelyeknek korukat tekintve valóban lassan el kéne tűnniük, takarosan fel voltak újítva, tiszták voltak, az ajtók gombnyomásra nyíltak-csukódtak, nem kellett velük birkózni. Az a réteg pedig, aki tényleg bolhás elsőosztályű fülkésben és Bhvban akar mindenhova menni, nem túl nagy, csak gyakrabban kommentel blogokban azoknál, akik köszönik szépen, de elvannak a klímás-wifis-konnektoros Flirtökkel :)
@KissGecihuszár: Nem szeretnék méltatlanúl beleszólni a vitába. Igen én is szeretek a vonatablakban könyökölni és nézelődni főleg ha ismeretlen helyen, helyre utazom, utazunk. Ez nem kor és korszak függő. Ha már, mindenképpen a fejlett, intelligens nyugat a példa, pl. Svájc, Amerika, de elég sok helyen látni panoráma kocsik közlekedését. Természetesen nem a napi ingavonatoknál, hanem távolsági vonatoknál, vonat szerelvényekben. Nem részletezném mi az a panorámakocsi. Csak megemlítem, hogy pl. Fonyódon a "zajvédőfal" ellen tiltakoztak, mind az ott lakók, mind az utazók jó része a kilátás eltakarása miatt! Tisztelettel köszönöm a beszámolót és hogy elolvassák a hozzászólásomat!
@mester utca: Az a baj, hogy a jövőben egyre kevesebb vasút mellett nem lesz fal, és ezt meg is értem a környéken lakók szempontjából. Pontosabban hát nemrég (asszem) a Vág völgyében láttam, hogy rendkívül rafinált módon üvegből (plexiből?) is lehet falat emelni, és akkor a helyiek is kímélődnek, de az utas se egy csőben érzi magát.
@Hamster: Hahóóó, én NEM a nosztalgia vonatok ellen kárálok, hanem az olyan megnyilvánulások ellen, ami számos fórumon szakmányban előfordult (pl. youtube-ra felpakolt filmek, melyek nosztalgia menetekről szóltak, majd jött 1-2 okostojás, aki dühöngött azért, hogy a kocka IK lassan már csak nosztalgia menetekben lesz látható és milyen hülyék a BKV-nál (is), hogy a "jóféle", strapabíró kockák helyett veszik a "sok szar" alacsonypadlóst, meg egyéb baromságok. Milyen beteg lelkületű az az ember, aki leszarja a kismamákat, akinek nagyon nem mindegy, hogy csak betolják a gyerekkel együtt 15Kg-os babakocsit, vagy fel kell azt majd 1 méter magasba emelni, pl a kockára. Tehát én nem a nosztalgia menetek ellen vagyok, hanem az ezekből levont totál idióta következtetések ellen.
@KissGecihuszár: kérem nyugodjon meg, ezeket a közlekedési blogokat pár száz ember olvassa, még kevesebb írja - az is ugyanaz a 15 ember változó neveken. Igyon meg egy pálinkát és szeresse a világot!
@cradbox: Már megvolt és szeretem a világot, naná hogy... De azért sztem ne degradáljuk le Hamster barátunk munkásságát, tudását azzal, hogy lejelentéktelenezzük, mert abban egészen biztos, vagyok miszerint mértékadó eme blog, a vájt fülű tömköz őrültek/loverek/buzik esetében mindenképpen.