Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: Óbasszus, igazad vna, sikeresen kitöröltem a bevezetőből, hogy 1977. (2019.09.23. 11:59) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • sako: Na, ez aztán a hétkezdés, acélvázas Bengálival, ez már igen :-))) Köszi (2019.09.23. 11:01) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • enpera: Utánam Srácok megvolt? Ott is egy kiselejtezett villamoskocsit vettek meg hétvégi háznak a gyerkőcök. (2019.09.23. 10:08) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • Fradista Utazó: Sehol nem írod, hogy mikor készültek a képek. Bár a szövegből úgy tűnik, mintha ismernéd a keletkezés idejét, és az va... (2019.09.23. 09:06) Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
  • Guszty: @Hamster: Viszont otthon könnyedén bele lehetett rakni a szerkezetet, mivel az üveg ugyanolyan volt, mint a lehúzható ... (2019.09.22. 15:13) Autóš képek
  • Hamster: @Flankerr: Te vagy a kivétel, ami erősíti a szabályt :D (2019.09.21. 22:28) Autóš képek
  • SaGa: @rezgaras: Én egy M7-es csavarra emlékszem, a motornál, valahol a hengerfej környékén, és ha minden igaz imbusz kulccs... (2019.09.21. 19:27) Autóš képek
  • Flankerr: Gyakorlatilag ugyanilyen S100 és 120-asunk volta 80-s években/90-s elejéig (bézs 2014 váltotta, építkeztünk). A biliké... (2019.09.21. 02:01) Autóš képek
  • Hamster: @nyelv-ész: Na jó, de hát az MBX az luxusautó volt :) (2019.09.20. 23:14) Autóš képek
  • rezgaras: Úgy tudom, az S100-asnak volt egy különlegessége. A hátsó sárvédő M7-es (!!!) csavarral volt rögzítve. Azért volt csav... (2019.09.20. 22:52) Autóš képek
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (76) bach (5) balaton (31) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (159) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (11) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (759) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (79) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (6) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (255) csehország (33) csehszlovák (20) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (382) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (60) gibson (9) gitár (34) gmap (15) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (27) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (304) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (32) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (9) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (796) képregény (94) kérdés (8) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (338) kritika (71) kulfoldi szemmel (74) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (7) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (307) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (22) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (92) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (30) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (117) pozitívum (12) pozsony (34) prága (12) programajánló (27) púpos (14) queen (14) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (72) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (7) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szliács (5) szlovákia (84) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (196) tapolca (6) társadalom (5) tatra (17) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (346) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (60) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (298) utcakép (164) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (390) városkép (86) városliget (8) vasút (428) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (724) villamos (645) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (260) zene (187) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Barangolás a megelevenedett autóskártya és matchbox gyűjteményben

2019.09.06. 07:00 :: Hamster

No, mostanában kicsit túlzásba vittem a vaskerekűeket, úgyhogy autózzunk, pontosabban garázsozzunk egyet! Ugyan Mercedeseztünk, Ferrariztunk, mindenféléztünk már onnan az elmúlt hónapokban, azért még maradjunk egy kicsit a régi és/vagy drága kocsik berlini gyülekezőhelyén, a Classic Remise-ben! (Ha valahol rosszul ismertem fel a képen látható kocsit, írjátok meg kommentben, hisz közismerten nem az autók a szakterületem:)

dsc_0203.jpg

Ha jól sejtem, ez egy Lamborghini Espada, amiről gyerekkori autóskártyás élményeim vannak csak - most meg ott állt előttem az üvegdobozban.

dsc_0104_1.jpg

DeTomaso Panterám viszont matchboxban is volt, rögtön kettő is (már fogalmam sincs, miért). Imádtam: a formáját, a nevét, mindent!

dsc_0204.jpg

A Lancia Stratost valószínűleg űrhajónak tervezték, csak nem készült el hozzá a hiperhajtómű, ezért inkább autóként gyártották :)

dsc_0156_1.jpg

És maradjunk még kicsit az "olcsó" olasz autóknál: ez itt egy Maserati Biturbo Spyder. Ő már az olasz kocsik kockásodó korszakában készült, de azért nem csúnya. Tényleg, nem volt ilyen is autóskártyán? Valahonnan csak megtanultam, hogy van olyan, hogy biturbó...

dsc_0083.jpg

A Fiatról elsősorban az olcsó autók jutnak eszembe (leginkább nagybátyám egérkamion 500-asa), de csináltak ők szép kocsikat is. Igaz, a képen láthatót a Pininfarina rajzolta, ha jól tévedek.

dsc_0109_1.jpg

A Monteverdi egy svájci kisszériás gyártó volt, amiről bevallom, ezelőtt még sose hallottam. A fentebbi, szerényen High Speed 375 L névre keresztelt típus kasztniját a Carozzeria Fissora gyártotta, valószínűleg ezért voltam biztos abban, hogy olasz járgányról van szó. Piszkosul tetszett. Amikor ilyen autókat látok, elkezdem sajnálni, hogy nem vezetek autót. Meg hogy nem vagyok multimilliárdos, hogy vehessek egyet :)

dsc_0214.jpg

És haladjunk tovább északra: ez a Porsche 356 Speedster a cukiság kategóriába tartozik. A kis púp a bal oldalon vajon a visszapillantót rejti?

dsc_0123_1.jpg

És itt egy kétliteres motorral épített Carrera verzió is, ami eléggé a teteje volt a sorozatnak. Mondjuk szerintem én nem férnék el benne - kérdés, hogy ez a kocsi hibája-e.

dsc_0182.jpg

Egy üvegszálas műanyag tüskés rája, azaz egy Chevrolet Corvette Sting Ray. A Corvettek nem a kedvenceim, de ez és a rákövetkező generáció mindig tetszett.

dsc_0180.jpg

Akinek nem jön be a fekete szín, annak itt van pirosban is.

dsc_0177.jpg

Akinek pedig mégse tetszett a piros, annak itt van egy másik fekete :) És ezen a hármon kívül még legalább egy további Sting Rayt is láttam az épületben, szóval ez se egy ritka típus errefelé.

dsc_0338.jpg

Rezidens amerikaiautó-mániás kommentelőnk :) majd kijavít, de szerintem ez egy Cadillac Series 62 kabrió 1960 körülből (legközelebb nem felejtem el lefotózni az ablakba kitett táblákat). Őszintén szólva nekem ez a stílus túlságosan pöffeszkedő, de azt hiszem, értem, miért volt egy életérzés fontos része.

dsc_0138.jpg

És zárjuk le ezt a bejegyzést egy Shelby GT 350-nel, a Ford Mustang felpimpelt változatával a hatvanas évek második feléből. A hűtőrács mögé tett fényszórók viccesek, mintha mozdony akarna lenni :)

És a végén a szokásos kérdés: végigolvassa valaki az ilyen bejegyzéseket? Van rájuk igény?

40 komment

Címkék: autók berlin németország képek oldtimer classic remise

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5715042876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hiányos lehetett az az autóskártya pakli, ha a Monteverdi High Speed nem volt benne. A Lola T-vel ezek voltak a mindentvivős lapok.
A Lamborghini Espada játékautóm volt - illetve csak azt hittem, hogy játékautó, valójában 1/43-as makett volt, teljesen műanyagból, hajszálvékony, ránézésre is rommá tört. Az ilyesmire szokták mostanában ráírni, hogy nem játék, nem ajánlott gyerekeknek, hanem gyűjtőknek, 14 év fölött (vagy hogy szokták írni). Na hát ezekre semmi nem volt ráírva (konkrétan még az autó típusa sem, utólag, felnőtt fejjel tudtam csak meg, hogy ez egy Lamborghini), doboza sem volt, csak úgy ki volt téve a polcra a trafikokban/játékboltokban, a szerencsétlen kiskölyök meglátta a boltban, hogy milyen gyönyörű autó, és elkezdett könyörögni anyunak/apunak, aki jó szívvel megvette, boldogan hazavitték, és otthon aztán a kiskölyök elkezdett játszani vele - negyed óra múlva már rommá volt törve a legóvatosabb gyerek kezében is, kezében maradt a nyitható ajtó, motorháztető, hátsó ablak, és kezdődhetett a sírás... (rosszabb esetben a szigorú szülő még a gyereket b.ta le, hogy miért nem vigyáz a játékaira)
A Cadillacról meg a Bűnvadászok jut eszembe, ilyen volt a bűnözőknek, amit Bud Spencer rommá zúzott, mire aztán szereztek egy másikat - azt meg Terence Hill fölemelte egy targoncával, és a rommá tört kocsi tetejére rakott. Imádom azt a filmet (talán főleg a zenéje miatt) - de azt a két gyönyörű kocsit sajnáltam nagyon.
Ha már itt tartunk, a Corvette Stingrayt meg David Lee Roth énekelte meg a Sensible Shoes című dalban:

I got a fast car, go cruisin' down the highway
A Corvette Stingray, I do it my way
Got a good job, makin' lots of money
I look good and I'm funny, so why'm I lonesome honey

The gypsy said the problem with you
You need some sensible shoes...
@nyelv-ész: Ez a Lola T se rémlik. Biztos valami másik évjáratú kártyákkal játszottunk :)
@algkalv: Nem. Amivel anno mi játszottunk negyvenvalahány éve, abban a High Speed volt az egyik, a Lola a másik mindentvivős, Asszem a Lola még a Monteverdit is ütötte lóerőben, végsebességben.
@Hamster: Mivel életkorban is van egy karcsú évtized közöttünk, így erősen esélyes, hogy én még a Frédi-Béni lábhajtányos verdákkal kártyáztam :-)
@sako: Nagy autónk, bburagónk vagy ilyesmink soha nem volt, mindig irigyeltem azokat, akik kaptak ilyesmit. Unokatesómnak például volt egy Csajkája, amiben nem hogy az ajtók meg a motorháztető nyíltak, de hátsó ülések elé oda lehetett ilyen kis pótüléseket hajtani, mint a valódin.
A képek alapján a Düsseldorfi Remise jobbnak tűnik, de ez is egy állat hely!
Főleg mivel a nagy vonatremizben szerintem jobban érvénysülnek az üvegkalitkák, de az ott található verdák is izgalmasabbak.

Különben most vagyok túl egy D-K német túrán, ha útba esik az August Horch Museum kötelező program. Nekem jobban bejött mint az Audi ingolstadti múzeuma.
@nyelv-ész: Szia! Nem jól emlékszel. Abban a kártyában a F-1-esek voltak a "mindentvivők", mivel nem írtak hozzájuk végsebességet.

retronom.hu/files/images/1973_Autos_kartya_V_S.preview.jpg
@johneagle001: Az F1-eseket kiszedtük a pakliból, pont ezért :-)
@nyelv-ész: Ennél a paklinál biztos újabbal játszottunk, egyik se ismerős. Persze lehet, hogy csonka készletekkel játszottunk, mert otthon nem volt ilyenünk, csak az újabb, kisebb, modernebb. A régebbiekkel barátoknál, suliban és céges üdülőkben találkoztunk.
@nyelv-ész: Ó, igen, a Lola! Ha jól emlékszem, zöld színű volt és a farokszárnyai jó magason voltak. Mindent vitt, tényleg. Szerintem ez volt itthon az első "autós kártya" pakli forgalomban. Úgy látszik, egy korosztály vagyunk... ;)

@Hamster: @johneagle001: Igen, ez már egy újabb, másik pakli volt. Erre is emlékszem, unalmas, F-1 autók voltak benne a legjobbak, de mind egyforma volt, semmi vizuális izgalom. ;)

Ja, és a cikkhez: itt volt/van Csikós Ponton Mecije is, ugye?
@johneagle001: Most néztem csak meg a linkelt fotót. Jól emlékeztem a Lolára. ;)
Biztos több féle kártya és főleg csomag volt, mi a hatvana évek elején kezdtük gyűjteni. Gondolom mire Te a kártyákhoz jutottál, főleg újakhoz, addigra mi már befejeztük. Mivel három leányom van, egy darabig nem is folytattam. Most a fiú unokák szokták nézegetni, és az újabbakat gyűjteni, maketteket, modelleket is.
Ja és igen, van igény minden ilyen autós, motoros, vonatos, villamosos buszos, kamionos és városi, bel és külföldi beszámolókra. Ha már elkényeztettél velük, akkor, hogy úgy mondjam, elvárjuk, hogy folytasd, ha időd és kedved van hozzá. Köszönöm szépen!
Hahaha, autós kártya, nekem is volt, imádtam, általában magamban is játszottam vele.Megvolt a Mond, te Verdi, a Lola is, az egyedüli, amiről azóta se hallottam, az az Intermetallica volt, ami az ide beliknkelt képen is ott van.
:D
@geegee: Intermeccanica. A metallica az egész más :-) Volt anno egy tucat kis gyártó Európában, ami saját karosszériás sportkocsit épített, és valami brutálnagy amerikai motort tett bele. Sok gazdag ember akart olyan autót, amilyen nem jön szembe minden sarkon, még Monte Carlóban sem. A Jensen, az Iso, a Monteverdi is erre a piacra lőtt.
sokféle autós kártya volt, hozzám már Lola T-s már nem jutott el (1-2 kiadással későbbi, de még hasonló dizájnú már igen). Nem is baj, ez a Lola izé ronda minta bűn :)

Minden posztodat végig olvasom, az ilyen képgalériásokat főleg, ebben pedig tök szép autók vannak. Szóval van igény
@sako: Jaja, legalább hármat kivégeztem én is. Pontosan azért amit említesz, pont úgy, ahogy mondod.

@Hamster: "Rezidens amerikaiautó-mániás kommentelőnk :) majd kijavít, de szerintem ez egy Cadillac Series 62 kabrió 1960 körülből"
Asszem' meg lettem szólítva. 8-) (Bocs, a késői visszajelzésért, basszus ne öregedjetek meg, szar.) Igen, telitalálat, ez egy 1960-as Caddy Sixty-Two Convertible. Két árulkodó jel, hogy nem 1959-es: Elől a fényszórók alatt sárga búrás, némileg szögletes indexlámpa van, hátul a vezérsíkok nem végződnek mini-jet hajtőműveknek látszó világítótestekben. Na, igen ez az amerikai autózás barokkjának a csúcsa, ennél túlzóbb, felvágósabb autót soha nem gyártottak a jenkik. Ebből a rózsaszín amúgy szerintem polgárpukkasztás csúcsa. Az én ízlésemnek is sok, míg oda vagyok ennél mindössze három évvel korábbi autókért. Szerintem 1957 volt a csúcspont, akkor több legenda született egy modellévre, mint bármikor - bár azokból is tudnék mutatni jobbára ismeretlen csodákat.
@Sam. Joe: Na végre, már kezdtem szomorú lenni, hogy nem reagálsz :) Megnyugtat, hogy ez nem csak nekem túl pomádé. Mondjuk érdekelne, hogy hol van a határ, mi az a fecskefarkas-krómléces amerikai autó, ami másnál még nem vágja ki a biztosítékot. És érdekes, hogy míg az amerikaiak körülbelül mindenben diktálták a formatervezést, az autóiknál valahogy elmentek egy olyan irányba, ami jórészt megmaradt náluk. Rendben, Európában is voltak diszkrét fecskefarkak és vicsorgó krómrácsok, de ilyen szintig nem mentek el "barokkba", ahogy írtad.
@Sam. Joe: @Hamster: Jobban belegondolva az európai nem elmenés lehet, hogy gazdasági alapú volt, hiszen itt a háború után jóval szerényebbek voltak a lehetőségek, adottságként meg jóval szűkebbek az utcák.
@Hamster: Pontosan. Az USA kiépített, aszfaltút hálózata a Ford T-nek köszönhető. A motorizáció robbanásszerű volt. 1908-ban jön ki a T, amit 1927-ig gyártanak, amikor már végképp elavultnak számít és erős konkurenciája van. Az első Federal Aid Road Act 1916-os, az első Federal Aid Highway Act 1956-os. Magyarázzam túl? Plusz volt hely kiépíteni az utakat. Csináld meg ugyanezt az öreg kontinensen ahol már minden darab földön ott volt a motorizáció kezdeteikor is a "foglalt" tábla, meg a városok sem adták ki. ;-)

Személy szerint nekem az 1957-es Chevy Bel a nagy libling (egy kalap alá veszik, az 1955-1957-es modellévet, de szerintem óriási az eltérés, az 1955-ös is tetszik, az 56-os szerintem borzasztó). Az 1957-es Ford-ot is szívesen dédelgetném, mint játszóautó, annak a Ranchero változatát is. Mondom, 1957 nem akármilyen év volt odaát. ;-)
@nyelv-ész:
:-)))
Igen, tudom, de én így mondtam akkoriban, illetve így értelmesebbnek tűnt.
Igen, nagyon szép, igényes gépek voltak ezek, az Iso, a Mond, te Verdi; néha van/volt is róla cikk a neten itt-ott.
De az Intermetallicáról sose jött szembe semmi.Persze, ha direkt keresném, egy idő után lehet, találnék.
@Sam. Joe: "1957-es Chevy Bel"
Ez tényleg nem csúnya, csak a mérete gondolom túl nagy. Igaz, ma, amikor mindenki SUV-kkel meg egyterűekkel jár, lehet, hogy mi sem állunk messze ezektől (most nincs időm adatokat egyeztetni, lehet, hogy tévedek). (Nem volt valami játék C64-en, aminek egy ilyen volt a főszereplője, vagy legalábbis a címképernyőjén?)

PS: Most pedig tessék az aktuális vonatos bejegyzéshez átmenni, és megmondani, hogy tudomisén, ez a csehszlovák mozdony olyan, mint az 1937-es GM Electromotive Division EL86P2MZ/X switcher, de nem az 1936-os ;)
@enpera: Az az!! Nagyobb összegbe lefogadtam volna, hogy perceken belül be fogod írni a megoldást :) Mondjuk lehet, hogy Sam.Joe majd megmondja, hogy miért nem az, de nekem valami ilyesmi ugrott be.
@Hamster: Természetesen Chevrolet Bel Air-t akartam írni, de el**sztam. Kicsivel kevesebb, mint 5 méteres. 8-) Bocsánat, vasút ügyekben sem vagyok büfé.

@enpera: A típus stimmel, csak az évjárat nem. 8-) Street Rod-ban a következő generáció van (1958), ami még nagyobb tepsi és közel nem ilyen pofás. Érdekes, hogy aztán az azt követő két generáció meg megint ikonikus.
@Sam. Joe: A gugli kiegészítette, nem probléma :)

Amúgy rémlik még valami játék, amin nem ilyen karikatúraszerűen volt egy nagy piros ilyesmi ábrázolva. Aztán az is lehet, hogy grafika vagy demó volt.
@Hamster: PC-n rengeteg játékban szerepelt, de Commyn - sőt úgy 8-biten általában - egyet sem tudok.
@Sam. Joe: Lehet, hogy PC volt. Basszus, most esélyes, hogy napokig ezt fogom keresni a neten :)
@enpera: Vissza az egész! Neked van igazad! Van a Street Rod-ban 57-es Chevy!

@Hamster: Itten tessen' körülnézni!
www.igcd.net/vehicles.php?make=Chevrolet&model=Bel+Air
c64-ben MINDIG (IS) igazam van :D
Amúgy Hamster szerintem a címképernyőn lévőre gondolt:

s.uvlist.net/l/y2017/11/166189.jpg
@A libbantakat lelövik ugye?: :D
Azért ne szívd nagyon mellre, annyit nem ér.
:-)
A cikk végén lévő kérdésre a válasz: igen és igen
@enpera: Akkor itt van egy újabb rejtvény: C64 demó...szerűség. Sima text mode-ban szaladgál a kurzor, valaki mintha élőben gépelne, néha visszatöröl, néha viccet mond, néha narrálja, amit éppen csinál. Annak idején nagyon tetszett, bár úgy sejtem, viszonylag gyerekes humora lehetett. Ja, és magyarul. Mi lehetett ez?