Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

október 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (78) bach (5) balaton (31) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (12) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (760) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (80) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (257) csehország (35) csehszlovák (24) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (384) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (33) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (61) gibson (9) gitár (34) gmap (15) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (28) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (305) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (9) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (800) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (338) kritika (71) kulfoldi szemmel (74) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (8) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (48) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (23) nosztalgiavillamos (72) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (96) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (31) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (117) pozitívum (12) pozsony (36) prága (13) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (42) repülőgépek (72) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (7) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szliács (5) szlovákia (88) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (197) tapolca (6) társadalom (5) tatra (19) taurus (7) technika (52) technikatörténet (45) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (347) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (60) trolibusz (56) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (300) utcakép (164) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (390) városkép (86) városliget (8) vasút (432) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (730) villamos (647) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (32) youtube (261) zene (188) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Vicsorgó hűtőrácsok, króm díszlécek, és a luxus érzete Berlinben

2019.09.30. 07:00 :: Hamster

A Škodás bejegyzés rengeteg kommentet szült, és szívesen folytatnám a beszélgetést abba az irányba, de perpillanat nincsen több Škodás képem (na jó, trolis van, érdekel valakit?), úgyhogy kénytelenek leszünk kicsit flancosabb vízekre evezni, ha szabad ezzel a képzavarral élnem...

dsc_0098.jpg

Korábban általában márkák szerint válogattam össze a képeket, például Mercedeseztünk és Ferrariztunk, most viszont teljesen random módon fogok képmutogatni. Ez itt például egy Ford Model A Sport Coupe - ha valaki esetleg meg akarná venni, az ára 34 és fél ezer euro, ott a cetli rajta.

dsc_0297.jpg

Az iménti Forddal csak filmekben találkoztam, ilyen Opel Rekordot viszont élőben is lehetett még néha látni gyerekkoromban. Nem tudom, ki hogy van vele, én szeretem, ha egy autónak van "arca", és ennek van: kidülledő szemmel vicsorog az emberre a hűtőrácsával :) Amúgy tiszta Amerika a díszcsíkkal és a fehér tetővel, nem?

dsc_0172_1.jpg

A Rekord kortársa, pontosabban az Opel drágább modellje körülbelül ugyanabból a korból a Kapitän. A vicsorgás itt is megvan, csak fogszabályzóval - tudom, hogy elvileg ez volt az előkelőbb a kettő közül, a másik mégis jobban tetszik.

dsc_0175.jpg

Citroën DS tetővel és anélkül. Szerintem kabrióban még nem is láttam ezt a klasszikust eddig. Egyszer majd, ha nagy leszek, utasként is kipróbálnék egy ilyen jószágot! A másik hasonló "gyerekkorom óta bámulom, de még soha nem láttam belülről" kocsi a Tatra 603. Meg a Nagypolszki. Meg a felsővezetékszerelő Liaz. Na jó, igazából van pár ilyen, és akkor a mozdonyokról még nem is esett szó :)

dsc_0163_1.jpg

Küldöm ezt a képet a blogot olvasó audisoknak, meg mindenkinek, aki szereti! Ha minden igaz, ez nem csak simán egy Quattro, hanem egy Sport Quattro, amit azért gyártottak, hogy a típus megkapja a homologizációját a B-csoportba. Vagy hogyan is kellene ezt magyarra fordítani az angol wikipediából - mert ennyire nagyon értek a témához...

dsc_0333.jpg

Tudom, ízlésről nem szabad vitatkozni, úgyhogy nem kell egyetérteni velem, de tanácstalanul állok azelőtt, hogy hova fejlődött (vissza) a formatervezés a BMW-nél. Úgy értem, annak idején a legszebbek közt voltak a kocsijaik, mint például ez itt, a maiakra viszont rá se bírok nézni.

dsc_0103.jpg

Mondjuk azért korábban is voltak furcsa ötleteik, az 503-as szériát például szerintem kicsit túlgondolták. Állítólag nem is volt túl sikeres - gondolom, emiatt ma csillagászati összegekbe kerülhet egy-egy példánya.

dsc_0132_1.jpg

Jaguar E-Type - kell-e ide bármit is írnom? Gyerekkorunkban tesómmal volt egy ilyenünk modellben - utólag meglepő, hogy az állítólag hatalmas politikai harc közepette "imprlista" luxusautók másával játszottunk, mert a játékboltosok valamiért ilyeneket árultak, és nem ZiLt :)

dsc_0129.jpg

Mondjuk minden szépsége ellenére azt gondolom, hogy ha választhatnék, nekem a sima kupé kellene, nem a kabrió. Igaz, eddig csak buszban és repülőgépben próbáltam a tető nélküliséget, de nem nagyon jött be :)

dsc_0099.jpg

Feltételezem, hogy ez egy Rolls-Royce Silver Shadow II. Ez a típus még Rollsnak nézett ki (az újabbak már inkább transzformer robotnak), de ebben a színben valahogy hivalkodónak tűnik.

dsc_0195.jpg

Három éve, az első erről a helyről készült bejegyzésemben már mutattam egy Borgward Isabella Coupét, és most újra megteszem. Már csak azért is, mert ez nem ugyanaz a kocsi, viszont ugyanolyan gyönyörű.

És egyelőre kifogytam, lehet örülni :)

19 komment

Címkék: autók berlin németország képek oldtimer classic remise

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr7215042914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a béjemvékkel kapcsolatban is nagyon egyetértünk, régen csodaszép autókat csináltak, ma borzadály elrettentő akármiket
A P1-es Rekord nagy kedvencem volt mindig is. Gyerekkoromban (70-es évek) nem messze tőlünk parkolt egy, már elég öreg volt, kissé lerobbant állapotban, de még úgy is nagyon tetszett (később tudtam meg, hogy egyik iskolatársam papájáé volt).

Egyébként kiskoromban ennek a kombi változatából (Caravan?) árultak kis műanyag játékautót, ilyen két-két és fél centi hosszú volt, több színben is árulták, és a tetején volt egy bicikli, vagy egy csónak, (a kocsi tetején volt egy luk, amibe be volt dugva a bicikliről/csónakról kilógó műanyag pöcök. Persze a gyerek első dolga az volt, hogy ezt kiszedje/visszategye, úgyhogy egy idő után ezek jó eséllyel el is vesztek). Ugyanígy készült VW Bogár is, szintén biciklivel/csónakkal.
A P1 Rekord és a Käpitan azért volt "tiszta amerika" mert az Opel már akkor is a GM érdekeltségébe tartozott. A későbbi Diplomat B modell pl konkrétan a Chevy 5,4 literes V8 motorral készült.
Az Audi Sport Quattro (S1) valóban a homologizációhoz szükséges kereskedelmi forgalomban megvásárolható darabszám miatt került forgalomba. Akkor is csillagászati ára volt. szinte az összeset a versenyműhelyek vásárolták meg, és a nyolcvan százalékuk átépült éles Rallye autóvá.
Manapság komoly gyűjtői darabok sokszázezer eurós áron.
Azt szerettem ezekben a régi kocsikban, hogy ránéztem és tudtam, hogy mi az. Manapság annyira egyformák, hogy ha nem látom az emblémát, nehezen tudom megkülönböztetni őket.
@Quattroman: 1929-től 2017-ig volt a GM-é.

Zoli
Tehettél volna ide EMW 340-est is!
Kedvencem!
"Jaguar E-Type - kell-e ide bármit is írnom? Gyerekkorunkban tesómmal volt egy ilyenünk modellben - utólag meglepő, hogy az állítólag hatalmas politikai harc közepette "imprlista" luxusautók másával játszottunk, mert a játékboltosok valamiért ilyeneket árultak, és nem ZiLt :)"

Nekem meg van egy olyan emlékem (lehet, hogy tévedek, rég volt) hogy a KRESZ könyvben az útkereszteződéses ábráknál néha Jaguar E-nek az eleje volt odarajzolva. Mondjuk tény, hogy ugye ilyenkor felülnézetben ábrázolták a kereszteződést, és egy akkori "sima mezei" kocsinak az eleje csak egy kocka felülről, még a Jaguar így is jó karakteres és azonnal felismerhető a lekerekített orrával és a két fölülről is jól látható fényszórójával.
@sako: Miket megjegyzel. Nekem sajnos csak az maradt meg, hogy a fedezőjelzőket a Krisztina körúti villamosos kereszteződésekkel illusztrálták, és látszott egy Bengáli vége. Egy kicsit későbbiben meg egy UV a Székelyhíd utcánál talán. Megnéznék egy ilyen jaguáros könyvet, lehet, hogy ugyanabban volt, csak másra voltam érzékeny :)
Citroen DSt azért nem láttál még cabrióban mert 15 év alatt alig több mint ezer darab készült. Új korában is drága volt mára már megfizethetetlen ritkaság. A Rolls nem Silver Shadow hanem Corniche.
@Hamster:
Bocs, közben rájöttem, hogy valószínűleg hülyeséget írtam (jó, tudom, nem meglepő :-))
Asszem nem KRESZ könyvben volt, amit írtam, hanem volt egy ilyen KRESZ játék (talán Polikresz volt a neve?), ahol forgalmi helyzetek voltak lerajzolva, kereszteződések felülnézetből, megadták, hogy melyik kocsit vezeted te, és meg kellett mondanod, hogy kinek kell elsőbbséget adnod. Ha jól emlékszem, egy érintkezőt kellett odaérintened a szerinted helyes válaszhoz, és ha jól tippeltél, kigyulladt egy zöld lámpa, ha nem, akkor egy piros. Na és itt volt némelyik kocsi Jaguar E. Emlékszik még valaki erre a játékra?
@sako: Valami ilyesmi játék nekem is rémlik, de inkább csak az, hogy érinteni kell meg világít, hogy miről szólt, az nem. Lehet, hogy több témakörben is volt ilyen.
@sako: Azon gondolkozom, hogy nekünk nem volt ilyenünk, de akkor a suliban volt, vagy valamelyik osztálytársnak? Ismerősnek tűnik, de kicsi voltam én még akkor az ilyesmi tanulásához. A jogsim megszerzésének idején meg ez már elavult lett volna :)
Na még egy kis passzív agresszivitás: akkor a trolis képek nem is érdekelnek senkit? :)
@Hamster: engem nagyon nem érdekelnek, és nem is akarom őket látni
Csakis itt!
@enpera: Kívánságod azonnal... belekerül a /var/spool/procrastination-daemon queue-ba :)
@Gróf Leninknoerúthy Taszyló: Egy DS kabrió volt jópár éve Magyarországon, legalábbis az egyik veterános újság írt róla, hogy patika állapotúra felújítottak egyet. Mehet, hogy valamelyik hazai gyűjtő garázsában pihen, de lehet, hogy külföldre került. Még az is lehet, hogy ott feszít valamelyik Citroen szalonban dekorációként. (Nem járok Citroen szalonokban...)