Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

december 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (79) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (764) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (80) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (258) csehország (40) csehszlovák (28) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (387) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (34) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (62) gibson (9) gitár (34) gmap (15) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (29) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (309) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (10) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (808) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (338) kritika (71) kulfoldi szemmel (76) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (9) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (51) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (23) nosztalgiavillamos (73) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (99) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (31) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (118) pozitívum (12) pozsony (39) prága (15) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (125) repülőgép (43) repülőgépek (73) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szliács (5) szlovákia (94) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (199) tapolca (6) társadalom (5) tatra (20) taurus (7) technika (52) technikatörténet (47) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (347) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (62) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (88) überzenészek (17) utazás (304) utcakép (166) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (393) városkép (86) városliget (8) vasút (439) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (735) villamos (650) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (262) zene (188) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Autók a Pozsonyi Közlekedési Múzeumból

2019.11.18. 07:00 :: Hamster

Majd' egy hónapja (de gyorsan telik az idő!) meséltem a régi pozsonyi főpályaudvar területén működő közlekedési múzeumról, mozdonyok képeivel körítve. De gumikerekűek is rejtőzködnek ám az egykori raktárakban!

dsc_0018.JPG

Az első pillantásra világos, hogy ez egy Fityó, de mik ezek a gülü szemek? Nos, ha minden igaz, ez a Fiat 500-as amerikai verziója. Hozzászoktam, hogy a Egyesült Államokban mindig átvariálják a fényszórókat (lásd VW Rabbit, Mercedes W123), de itt a kocsi teljes karakterébe belenyúltak ezáltal. Mondjuk biztos aranyos, ha valaki szereti a békákat :)

dsc_0027.JPG

Hívogató látvány, nem? Elég sok kiállított autón volt rendszám - lehet, hogy ezek működőképesek és minden papírjuk is megvan? El kell csípnem egyszer azt, amikor kint vannak az utcán!

dsc_0089.JPG

A Pragát itthon leginkább a V3S szippantósok kapcsán ismerjük, holott az 1907-ben alapított gyár 1945-ig számos szép személygépkocsit is gyártott, például a Picollót. A típust 1924-tól 41-ig építették, ez a konkrét példány '32-es.

dsc_0036.JPG

A Praga nagy konkurense a kopřivnicei Tatra Művek volt, a Tatra 12 pedig konkrétan az imént látott Picollo vetélytársa volt. Bár ez a masina 1932-es gyártású, mintha egy másik világot képviselne - ami nem csoda, hisz ugyanaz a Hans Ledwinka tervezte, mint akinek a Tatra 87-est is köszönhetjük.

dsc_0038.JPG

A Tatra 57 a 12-es utódja volt 1932-től. Érdekes, hogy néhány évvel később már hagyományos kinézettel, hűtőráccsal gyártották, pedig megmaradt léghűtésesnek.

dsc_0042.JPG

Tatra T57 Sport 1932-ből. Vajon mennyire volt virgonc azzal a 20-25 lóerővel, ami a boxermotorjában rejtőzött?

dsc_0104.JPG

Ha Egérkamionnal kezdtük a bejegyzést, akkor fejezzük be az elődjével, ezzel az 1939-es, szintén piros Topolinóval!

dsc_0094.JPG

De ne is, fejezzük be inkább a kicsit arrébb álló Tatra 603-assal, ami bármely adott autóhalmazban mindig a legérdekesebb jelenlevő! Ínyencek és mikroszkópszeműek pedig észrevehetik balra fenn a képen a Grassalkovich-kastély előtt a T2-es villamost is :)

15 komment

Címkék: autók szlovákia képek múzeum oldtimer pozsony

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1815182734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"...de itt a kocsi teljes karakterébe belenyúltak ezáltal."

Annyira, hogy először hirtelen 600-as Fiatnak néztem :-)
"bármely adott autóhalmazban mindig a legérdekesebb jelenlevő"
Na azért ezt pár múzeumnak sikerült már jópárszor ellenbizonyítani.
De tény hogy egy impozáns verda, és maximálkisan megállja a helyét látványosságként is.
Köszi a posztot, érdekes intézmény, valszeg magamtól nem néznék be, csak ha lenne arrafelé nagyon sok agyonütni való időm, így viszont tök jó hogy elolvashatttma a beszámolódból.
Az amerikai biztonsági szabványok többnyire nagyon furcsa dolgokhoz vezettek. Ezek közül a bukólámpa még jól is néz ki, de igazából az is egy furcsa ötlet.
Ez a Tatra 603 érdekesnek érdekes lehet, de szépnek semmiképp se mondanám...
Ha ember lenne, azondanám, hogy csúnyán elbánt vele a természet.
Főleg azzal a típussal, amelyiknek 3 lámpája van elöl.
:D
De persze ettől egy múzeumban még bőven lehet helye.
@geegee: Mivel szépségről nem lehet vitatkozni, direkt érdekeset írtam :) Mondjuk nekem tetszik is, nem nagyon lehet más autóval összekeverni. A cseh formatervezés az valami egészen fura dolog, egyszer kiderülhetne, hogy melyik bolygóról jöttek :D
@geegee: Mondjuk szépnek én se mondanám... inkább gyönyörűnek :-))) (Jóvanna, ízlésekéspofonok...)
Egyébként el tudom fogadni, ha valakinek kevésbé/nem tetszik. A 603-2 (közelülő fényszórós) nekem is kevésbé tetszik, mint a képen látható 603-3. A 603-1 (3 lámpás, Mikrobi) viszont kimondottan buli szerintem. Aztán ha visszább megyünk az időben, a Tatraplant is bulinak tartom, de szépnek már azt én se mondanám. A 87-es meg szerintem kimondottan ronda. De az biztos, hogy érdekes és egyéni mindegyik.
@Hamster: @sako:
:D
Még az a kicsit újabb, szögletesebb, nem tudom pontosan a típusát, az még úgy okés, de ez a Mikrobi-ufó fejű, ahogy ti is írjátok, hát na, érdekes.
:-)))
Asszem kb egyidősek vagyunk Hamsterrel, még láttam az átkosban ezeket odaát, mint állami(?) autókat, még a 80-as években, gyerekkoromban.Már akkor is erősen földbe gyökerezett a lábam a "szépségüktől"...
:D
@geegee: Gondolom a 613-as Tatrára gondolsz. Tény, hogy az jóval kevésbé volt extravagáns. Akkoriban jöttek ki a lengyelek is a Polonezzel, és szerintem külsőre - távolról hunyorogva - volt valami hasonló a két típusban. Még a 603-asnak nem volt párja sehol...
@sako: A Polonezt meg a kockatatrát én is időnként kevertem távolról. Előbbiek nem lehettek nagy minőségek, akárhányszor voltam Lengyelországban, soha egy darabot nem láttam belőle.
@Hamster: azért elég messziről kell nézni (és akkor is szemüveg nélkül) hogy a Vignale desinos 613 és a Polonez keverődjön.
De sajna a 613 legfőbb baja hogyha túl közel megy hozzá az eléggé ki fog ábrándulni (főleg a belső alapján amit eddig közelről láttam).
@Hamster: "Előbbiek nem lehettek nagy minőségek, akárhányszor voltam Lengyelországban, soha egy darabot nem láttam belőle."

Kicsit nyugatabbra kellett volna keresni :-)) Viccen kívül, legnagyobb megdöbbenésemre londoni ismerősömnek volt Poloneze...
@Ződ2000: Az, hogy elhúz a Budaörsi út másik irányában, szerintem elég szemüveg nélkülinek számít :) Amúgy Polonezt azért akkoriban lehetett eleget átni, a Kockatátra (kivételesen nem a T5C5:) viszont mindig is ritkaság volt. Én először Liptószentmiklóson vagy Késmárkon (rég volt, összefolyik) tudtam egy parkolóban odamenni hozzá és jobban megnézni, utána is csak el-elhussanni láttam.
@Hamster: Az átkosban tényleg összejátszott a két forma, de azért a Tatra formjátá 68-ban a Vignale tervezte, a Polonezét meg 10 évvel később Silva.

613-as nem egy műremek, én egy nem túl jól sikerült darabot néztem meg közelről a 2016-os Techno Classicán. Mivel árverésre hozták nagyon meg lehetett nézni (akár be is ülni), persze amikor Alpine 110 és Flatnose 911 közé parkolják be még annyira sem izgalmas mint a Cadillac halottaskocsi a terem túloldalán.Mondanom sem kell anyagáron ment el, messze a legolcsóbb autók egyike volt, még a poénnak szánt Lambo traktorok is többszöröséért mentek el.

A kései Tatra eléggé befejezetlen autó hatását keltette szerintem akkorra már minden anyag és szellemi kapacitás elfogyott és abból dolgoztak ami megmaradt. És mivel kereskedelmi értékesítés irreleváns volt, a pártvezérek meg úgyis tapsolnak mint Bástya elvtárs a magyar narancsnak...

Viszont az elődök szerintem is megállják a helyüket bárhol, a 303nál még mevolt a lendület, a régiek pedig számos múzeum fényét emelik (nyilván a VW Zeithausban is van, de pl Mulhouse-ban pár nagyon futurisztikus tanulmány mellett is jól mutat )
@Ződ2000: Ehh, volt egy tök jó dizájn, aztán jöttek az olaszok és elrontották, nem értenek azok semmihez :D Egyébként valószínűleg a volt, amit írsz, a brezsnyevi stagnálás, az elvtársak meg akkor már rég Mercivel jártak.