Ugyan Katowicéből nem Ostraván át vezet a legrövidebb út Szlovákia fele, mi NZA-val mégis erre mentünk decemberben, hogy megnézzük a cseh város legújabb villamosait.
Bár Csehszlovákia és Csehország a második világháború óta önellátó volt villamosból, a Stadler Tango NF2-nél (amit a helyi közlekedési vállalat "nOVA" néven emleget) csak a tervezők dolgoztak Prágában. A jármű az orosz piacra tervezett Metelicára és a Tango családra alapul, főbb darabjait Minszkben, Winterthurban és Valenciában gyártották, majd Lengyelországban szerelték össze.
A 25 méter hosszú, 2,5 méter széles villamosokon a futóművek fölött dobogókon helyezték el az üléseket, mindenütt másutt alacsonypadlósak. Érdekesnek tűnik, hogy a tender során a közlekedési vállalat számára kiemelkedően fontos volt a nagy sebesség, így akár nyolcvannal is tudnak menni. Ez azért meglepő, mert ezt a sebességet kipróbálni is csak úgy tudták, hogy egy szakaszt megerősítettek a tesztek kedvéért.
Mivel abszolút nem követem az ostravai fejleményeket, érdekelne, hogy vajon valamilyen új, regiós vonalat terveznek, ahol kell ez a sebesség, vagy csak a városrészek közti szakaszokat tervezik gyorsítani? A nem túl jelentős forgalmú helyiérdekű 5-ös vonal szerintem legalábbis még nem lenne elég ok a bonyolultabb járműszerkezetre. A nOVÁkból (a tipográfiai érzékem beleborzong ebbe az írásmódba:) negyvenet vettek, érkezésük valószínűleg a hagyományos Tatrák nagy részének búcsújával fog járni.
Ez megy most