Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Öt éve indult el a budai fonódó villamos

2021.01.16. 03:52 :: Hamster

2016. január 16-án eléggé átalakult a budai oldal tömegközlekedése; XI. kerületiként én akkor is örültem, és most is örülök ennek. Ezen az oldalon nem a technikai vagy forgalmi részleteket szeretném felidézni - tehát hanyagolni fogom a "bal oldali képen az 123456 pályaszámú KCSVTB77 típusú villamos halad át a Hanning&Kahl gyártmányú, bukófrekvenciás állítóművű kitérőn" jellegű képaláírásokat -, hanem az érzéseimet az egészről akkor és azóta:

Ötéves a budai fonódó villamos!
Képek és gondolatok, esetleg vélemények

23 komment

Címkék: budapest város évforduló tömegközlekedés villamos hampage fonódó 2016

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4116391600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó kis összeállítás, pont annyira személyes, amennyire kell, a képek is jók - mondjuk tőled ez nem meglepő.

Ha megengedsz egy minimális szakmai észrevételt: ha a CSS-ben a #container-re rátennél egy max-width: 1200px-et még, eggyel olvashatóbb lenne az oldal. És szerintem ez megvan mindennel együtt tíz perc alatt :-)

Ami az egészben (nem a CSS-ben, hanem a villamosban) egy kicsit szerencsétlenül jött ki, az a "fonódó" kifejezés kettős értelme: fonódó visoznylatszervezés és fonódó vágány. Máig sokat azt hiszik, hogy a budai villamoshálózatot a Margit híd alatti szakasz miatt hívják fonódónak, és amikor meghirdetik a "pesti fonódó"-t, vagy a "budai fonódó II. ütem"-et, akkor reklamálnak, hogy ott nincs is ilyen vágányfonódás.
Nagy jó olvasmány, a lehető legjobbkor jött ezen a hideg reggelen.
Komolyan, van olyan jó mint egy Csikós cikk így a kávém mellé.
Mint írod,a Kolosy tér most is problémás. Igazából az lett volna a jó megoldás, ha a Kolosy és az Amfiteátrum közti szakaszon csak az északi irányú autóforgalmat engedélyezték volna, és a déli irányút teljesen a Lajos utcára terelnék. Ehelyett úgy épült meg a szakasz, hogy pont a déli iránynak van külön sávja, és az északi irány a síneken halad.

Ez utóbbinak most is van egy igen veszélyes tulajdonsága: ha a villamos után elindulok a zöld jelzésre, simán beragadhatok a kereszteződésbe, ugyanis az északi irányú villamos megállóját áthelyezték a kereszteződés utánra, tehát ahogy a villamos átmegy a kereszteződésen a zöld jelzésre, rögtön megáll, és vele együtt megállnak azok az autók is, amelyek elindultak a villamos után.

Nem lenne nagy fejlesztés, hogy amikor a lámpa észak fele átenged egy villamost, akkor ne kapjanak zöldet az északi irány autósai. Mellesleg a régi helyén sokkal jobb volt a megálló, mert pont egy lámpaváltásnyi idő alatt megvolt az utascsere is.
Óbuda különösen kedves nekem mert oda jártam főiskolára.
Emlékszem milyen lepusztult hangulata volt 20+ éve a környéknek, bár akkor meg itt-ott látszottak az elveszett sínek helyei a kockakőben. 2000-ben találtam rá a villamosok.hu-ra, és órákra lekötött.
A Margit hídnál a felhagyott hurok is sokat hozzátett a környék romantikájához.
@Fradista Utazó: Nekem nem tetszik, ha csak kb. A4 formátumú a szöveg, direkt hagytam szétfolyni, mindig épp csak kicsivel keskenyebb az ablak méreténél.
@Fradista Utazó: Igen, sokakban összefolyik a két kifejezés, de ez olyan, mint az UV = "Új Villamos" mítosz: ha épp ráérek, udvariasan kijavítom az illetőt, majd megyek tovább a dolgomra - mást nem nagyon lehet csinálni vele :)
@Hamster: Egy nagyobb monitoron, szerintem, olvashatatlan. Nem jó, ha az embernek a nyakát is forgatni kell az olvasáshoz. Azt javasolják egyébként, legyen kb. 60 betű egy sorban.
De persze a te weboldalad :-)
@Fradista Utazó: Csak magamból tudok kiindulni, de nekem nem kell a nyakamat forgatni. Mekkora monitorod van neked? :) Viszont az jobban zavart, hogy kétoldalt ürs rész van, 1920-nál vagy nagyobban (kíváncsiságból áthúztam a másik szélét a másik monitorra) a képernyő túlnyomó része üres. Nekem ha túl széles valami, akkor nem volt képernyőre rakom, hanem kézzel beállítom az ablakát. Más nem így csinálja?
@Hamster: A két oldalt üres rész-t sokkal könnyebb a böngésző nagyítás/kicsinyítés funkciójával kezelni és beállítani saját "ízlés" szerint.
32", 1440p-s a monitorom, és ennyi szövegnél már picit zavaró nekem is. Amikor csak rövid képaláírások vannak akkor nem tétel.
hogy eltelnek 5 évek, nem semmi! Tavasszal lesz 7 éve, hogy elindult az M4 metró, épp ezért reméljük, mire a 10 éves évfordulóját ünnepli a Budai fonódó, addigra kész lesz az egyébként vérlázítóan botrányos Kopaszi-gát "lakóparkig" haladó ága, melyen remélhetőleg a 19-es villinger jár majd, aztán ha a Szabi híddal kezdenek végre valamit, azaz konkrétan megtiltják rajta az autóforgalmat és távolabb helyezik egymástól a két vágányt, akkor Pestre is közlekedni fog valahanyas számú villamos a Kopaszitól. Amit én jelenleg a legnagyobb problémának tartok, s erre lehet majd megoldás az "egyetemi" vonal, az a Gellért tér-Móricz Zsiga közti csúcsidei villamos dugó, mely miatt elesik az összes, erre közlekedő viszonylat, kivéve nyilván a sorban elsők. Tudomásul kell venni, hogy 1-1 ilyen hosszú közös szakasz nem bír el 3-nál több viszonylatot, hisz ha azok egyenként csúcsidőben 4-5 percenként követik egymást akkor a közös követés 1-1.5 perc lesz , ami jól hangzik, ha és amennyiben egyik viszonylat sem késve érkezik az első közös megállóba, amihez én minden résztvevőnek sok sikert kívánok. De ha már 5 viszonylat használja eme szakaszt, akkor ott esélytelen egymás elverése nélkül abszolválni ezt a 2 megállónyi szakaszt. És ha mondjuk a 41-es, vagy 47-es ezért késve ér a Móriczra, akkor a Villányi felől megakasztja a 17-est, vagy a 61-est, aztán a Fehérvárin lesz dugó! Hiába, nehéz műfaj ez a városi tömköz szervezés, tervezés, ezt el kell ismerni...
@KissGecihuszár: Gyermekkoromban, ami elég rég volt ezen a szakaszon 8! viszonylat járt, és a 18-as kivételével egyik sem volt ritka járat. A gond a lámpák beállításával, meg a nagyon elfuserált Gellért téri megállóval van.
@Gabesz9: igen, tudom, hogy '72-ig úgy tele volt az inkriminált szakasz, mint a déli busz, de akkor még max csak a Gellért térnél és a Móricz Zsigán volt lámpa, ergo ha a Gellért térnél zöldet kapott mondjuk a 68-as, akkor csikorgó kerekekkel elindult és a Gárdonyinál egyből tudott tovahaladni. Most meg 5 lámpa van eme szakaszon!
Budán ezzel lett igazán hálózat. Pest ellenben szigetüzemek és hálózattöredékek halmaza.
A budapesti számok négyjegyűek. A budapesti számok négyjegyűek. ...
@milliliteratura: Rossz hírem van: net.jogtar.hu/getpdf?docid=A1000031.NFM&targetdate=fffffff4&printTitle=31/2010.+%28XII.+23.%29+NFM+rendelet&referer=http%3A//net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi%3Fdocid%3D00000001.TXT&getdoc=1 :)

"Átírási példák:pl.:
6032 pályaszámú BKV („Füzesi”) UV pótkocsi->50 55 0246 032-0pl.:
300 pályaszámú MKV SGP C3 pótkocsi->50 55 0266 300-6
De eltérő a rendszer - egyedileg - nosztalgia (muzeális) kocsikra:pl.: 5807 pályaszámú BKV („MVG”) UV pótkocsi->50 55 0245 807-6"
@milliliteratura: Hát neked semmi se jó? :D Amúgy még jó, hogy nem kell ezeket a hosszú számokat a villamosokra és trolikra kívülről ráírni, mint a vonatokra.
süti beállítások módosítása