Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hát, ez se így néz már ki!

2021.02.16. 07:00 :: Hamster

Időutazzunk megint egy kicsit Tomáš Dvořák felvételei segítségével! A múltkori trolik után most villamosos képek következnek.

1980-04-30_3604-33_robert_karoly_korut-vaci_ut-2.jpg

Vajon hol ácsorog ez a magányos Stuka, látszólag a semmi közepén? Nos, ha ma állnánk ugyanitt, balra végállomásozó buszokat látnánk, no meg a Rendőrpalotát - ha nem takarná ki a felüljáró: ez ugyanis az Árpád híd/Váci út/Róbert Károly körút kereszteződése. Akkoriban még nem ment tovább a villamos Zugló felé, a 33-as járat itt jobbra (dél felé) fordult.

1984-05-20_4238-4239_arpad_ut.jpg

A változatosság kedvéért itt is végállomásozó buszokat láthatunk manapság, az István út/Árpád út kereszteződésénél álló régi házakat ugyanis lebontották, hogy több hely jusson a közúti forgalomnak.

1988-04-13_4223_dozsa_gyorgy_ut.jpg

A rákospalotai Fő utcának ezen a részén ma is jár a 12-es villamos, csak már nem kanyarodik be a Juhos utcába, hogy egy néhány utcányi tömböt körbejárva, ...

1988-04-13_4237-4238_kossuth_utca.jpg

... a Kossuth utcában kössön ki, majd onnan kanyarodjon be a mai villamosvégállomás helyére. Ez a körbejárás 1989 szeptemberéig tartott, a 4237-es Tatra viszont ma is megvan, és ha jól látom, most is a környéken lakik.

1980-04-27_3438-31_3431-23a_kozvagohid_va.jpg

Ma egy keskeny út és a Budapest Park van ott, ahonnét előtte százhuszonegynéhány évig a lóvasút, majd a villamos indult. Utolsóként 1995-ig UV főműhely működött Közvágóhíd kocsiszínben, melyet aztán 2000-ben teljesen lebontottak. Pedig milyen klassz hely lett volna villamosmúzeumnak és nosztalgia kocsiszínnek!

1984-05-19_825-613-826_bp_boraros_ter.jpg

A csepeli HÉV Boráros téri végállomása maga nem változott sokat, a környezete annál inkább: a lakó- és irodaházak, színházak és koncerttermek Rákóczi hídig tartó csíkjának helyén ugyanis a kilencvenes évekig egy teherpályaudvar terült el, raktárépületek sorával!

1990-06-24_436_remiz_utca.jpg

És a bejegyzés végére egy 1990-es kép, melynek érdekességét SzeGa barátom fedezte fel. A ma is ebben a formában létező 436-os nosztalgiakocsit láthatjuk rajta a Ferencváros kocsiszín hátsó fertályához vezető ún. csibészvágányon. A tábla tanúsága alapján nem akarmilyen útra indul a járgány - valószínűleg ennek az Első Emelet klipnek a felvétére tart:

A képekért köszönetet szeretnék mondani Tomáš Dvořáknak és Remmer Tibornak. A felvételek szerzői jogai a készítőt illetik, továbbpublikálásuk csak az ő engedélyével történhet!

21 komment

Címkék: budapest 1980 1984 város képek tömegközlekedés villamos utcakép 1990 1988 kulfoldi szemmel Tomas Dvorak

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr6716427796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azon gondolkodom, hogy vajon arról a soroksári úti teherpályaudvarról kellene-e lennie saját emlékemnek... A Google azt mondja nekem, hogy a Boráros téren azt a Duna-házat már 1997-re felépítették (én meg csak 1998-tól fordultam elő gyakrabban arrafelé), sőt, már 1995-től építették (amikortól egyáltalán előfordulhatott, hogy arra jártam). A Hallertől délre lévő épületek helyére elvileg emlékeznem kellene (azok jóval 2000 utániak), de lehet, hogy pont azért nem rémlik semmi, mert nem is volt ott semmi :-)
@NAR: Kintről elsősorban az látszott, hogy nem látszott a Duna, mert egy jókora kerítés húzódott a 2-es mellett, amögött meg épületek.
Az Emelet-klip érdekessége még, hogy a villamosvezető szerepében Geszti Pétert lehet látni, a lány pedig egy profi felnőttfilmes, Jacqueline Wild.
De persze a 436-os a lényeg! :)
Emlékezetem szerint a Haller (akkor Hámán Kató) utcától délre is a Duna teherp.u. raktárai álltak. a 70-es évek közepén néhányszor volt ott dolgom. Rendkívül lerobbant volt, még MÁV mércével is.
Újpesten jártam oviba és harmadikig általánosba (de falun laktunk) a '80-as évek elején, még megvan valamennyire az emléke, nagyon jó látni a a Tátrát a 10-esen, még utaztam vele.
Ez melyik albumon volt?
@gigabursch: A jelek szerint a KISZ generáción.
@Hamster: NAR 09:27:12-re reagáltam.
Helló !

Basszus azon a 33 villamoson még utaztam a nyugatiból Kresz Gézából a Dagály utcába az MHSZ gépjárművezető oktatásra .
Ja és volt egy 33A jelzésű is ami csak a pesti oldalon járt.
Az sem tegnap volt :)
@ember100: Emlékeim szerint a 33A pont az Árpád-hídon át pendlizett, az óbudai remíz és a híd pesti hídfője között, leginkább csúcsidőben.
Helló !

"A 33A útvonala 1955. május 23-án a Sztálin híd budai hídfőjéig rövidült, azonban az utasok kérésére 24-étől ismét Óbuda, forgalmi telepig járt. A betétjárat 1979. május 30-án szűnt meg "
Ezt csak félig értem :)
De szerintem a 33 as járt óbudai remizig a 33A meg csak az Árpád hídig.
@ember100: A 33-as Óbudáról bement a Nyugatiig, amikor átadták az Árpád hidat (Sztálin híd). Csináltak egy 33A-t is, ami nem ment el a Nyugatiig, hanem csak Óbudáról ingázott át a hídon a pesti hídfőig.

Ez a 33A egyetlen napig (május 23-án) csak a pesti és a budai hídfő között ingázott, majd másnaptól ismét visszakerült a végállomása a remízhez.
Azaz kora reggel a 33 és a 33A is elrajtolt az óbudai remíztől, átmentek a hídon, aztán a 33-as jól rákanyarodott a Váci útra, hogy bemenjen a Nyugatiig, a 33A viszont nem kanyarodott rá, hanem a híd pesti oldalán, a Váci útnál nyomott egy satuféket, aztán gyorsan visszaszaladt az óbudai remízhez :-)

Így már érthető?
@NAR: 1994, sehol nincs az az épület.
De 1997-ben asszem már állt.
Szóval lehet, hogy reális az 1995. Sajnos erre én sem emlékszem. A bódékra sem, pedig jártam akkor már arra.

youtu.be/SpztmW6hvlg
@Hamster: Én leginkább a Duna másik oldaláról a hatodik emeletről láthattam rá arra a területre, a kerítés annyira nem zavarhatott :-)
Az első emeletes klip egy részét Rózsavölgyben (41-es) vették fel.
"A változatosság kedvéért itt is végállomásozó buszokat láthatunk manapság, az István út/Árpád út kereszteződésénél álló régi házakat ugyanis lebontották, hogy több hely jusson a közúti forgalomnak."

A szerző nem olvassa a saját oldalát? A házakat azért bontották le, mert itt vezeték keresztül az István út közúti és villamosforgalmát amikor a kereszteződés közepén a metró aluljáró gödre tátongott, ahogy az oldalon szereplő 1989-es holland videófelvételeken is látszik.

hamster.blog.hu/2020/12/01/budapesti_villamosok_1989-bol
@Generic Jingle: Bocsánat, nem holland, hanem ausztrál. :-)
@Generic Jingle: Igazad van, csak összekeveredett bennem azzal, hogy ettől mgé visszatehették volna a villamost :)
Az első képen a háttérben látható egy piros-fehér buszszerű jármű. Az vajon mi?
süti beállítások módosítása