Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Teherforgalom a budapesti HÉV-en, és egyéb gépszörnyetegek

2021.04.19. 07:00 :: Hamster

Jólmúltkorjában mutattam pár villamosos teherszállítós képet, úgyhogy most nézzük meg, hogy mi zajlott a "nagytestvér" vágányain, azaz a HÉV-nél. A fotókat ezúttal is Tomáš Dvořák készítette.

19790404_m2_marx_karoly_ut.jpg

A villamoshoz képest a HÉV közelebb áll a nagyvasúthoz, és nem meglepő módon a tehervonataik is komolyabbak voltak a városi utcákon felbukkanóknál. Itt például a Helsinki út mentén látunk egy szerelvényt, ...

19790404_m11_marx_karoly_ut.jpg

... mely ha jól látom, épp a Pesterzsébeti Papírgyárba készül betolatni (ha a ráckevei vonalat nálam jobban ismerő van az olvasók közt, nyugodtan javítson kommentben!). A képeken látható mozdonyok az L.II típushoz tartoznak, melyet az 1910-es évek elején gyártottak Kistarcsán, majd az 1950-es évek végén újrakarosszáltak acélvázas mozdonyszekrénnyel. Szerintem a HÉV kis mozdonyai közül ezek voltak a legszebbek, és még most is egész modernnek tűnnek. Ráadásul a kilencvenes évekig használták őket, így néhány meg is maradt.

19790914_m24_haraszti_ut.jpg

Ennek a soroksári Haraszti úton haladó tehervonatnak az élén egy 1922-es gyártású L.III-ast láthatunk - ez a típus a selejezéséig megtartotta "lambériás" kinézetét.

19790914_dunaharaszti_erdert.jpg

Ugyanez a szerelvény a milleniumtelepi Erdért-telep iparvágányán. Szép magasra meg lettek pakolva ezek a teherkocsik!

19790405_m28_filatorigat.jpg

Egy másik L.III-as a szentendrei vonal régi Filatorigát állomásán. Ezek a járgányok teljesen kimaradtak a gyerekkoromból, úgyhogy rettentő egzotikusnak tűnnek számomra.

19790403_m81-m86_filatorigat.jpg

És ha már Filatorigát: ott állt ez a két L.VII-es is, mely típus beceneve "Tigris" volt a hasonlóan drabális kinézetű harckocsik után. Ezek a járművek alapvetően mozdonynak készültek, de utasteret is kaptak, így személyforgalomban is felbukkantak annak ellenére, hogy a magasan levő egyetlen utastéri ajtónak köszönhetően borzasztó lassú utascseréjük lehetett.

19790402_m82-m87_veres_peter_ut.jpg

És itt van két másik Tigris tehervonatozás közben - ahogy látható, ezek egy másik egyenfestést viselnek. A tíz példányban épült típusból a kocsik több mint fele ma is megvan, néha látni őket munka- vagy nosztalgiavonatokkal.

19881016_m82-m87_cinkota.jpg

Mivel nagyon bírom ezt a mérsékelten formatervezett gépet, itt van a kettővel ezelőtt látott két Tigris, ezúttal a cinkotai HÉV kocsiszín udvarán.

19881016_m33_m2015_cinkota.jpg

És még mindig Cinkotán vagyunk: a 33-as pályaszámú "krokodil" a három példányból álló L.VI-os sorozat tagja. Ezek a gépek a gödöllői vonalra készültek, és onnan is mentek nyugdíjba: a 31-es az állomás mellett van kiállítva, a 32-esből pedig nosztalgiagép lett (bár egy ideje már nem láttam dolgozni). A tőle balra álló hóseprő egyébként nem csak hasonlít a villamosüzem "télelhárító egységeire", hanem egészen közeli rokona azoknak, ugyanis ezt is egy Mukiból alakították ki.

19800427_m43_rackeve.jpg

1943-ban a BSzKrt két dízel-villamos mozdonyt vásárolt a Ganztól, melyek önjáró áramfejlesztőként tudtak volna működni akkor, ha a háborús helyzetben lebombázták volna az áramellátást a hálózat valamelyik sarkában. Végül aztán mégis inkább mozdonyként használták őket a HÉV-en, bár felbukkantak a villamoshálózaton is, egyrészt áramfejlesztőként Halottak napja környékén, amikor a köztemetői vonalon a szokásosnál több villamos közlekedett, másrészt az Erzsébet híd terhelési próbáin. Tudtommal mindkét mozdony megvan még, az egyik a közelmúltban még üzemképes volt. Jó lenne egyszer utazni vele!

19790916_szentendre.jpg

Ez a sárga jószág ugyan nem mozdony, de nem bírom nem betenni a fotóját. A 72-es pályaszámú M.VII-es motorkocsi a sorozat többi tagjával együtt 1929-ben állt forgalomba a gödöllői vonalon, kék-csontfehér festésben. A típust a hetvenes évek közepén selejtezték, de a motorkocsik - még ha romos állapotban is - megmaradtak. A 72-est egy időben felvonulási épületként használták Szentendrén, ahogy az a fentebbi képen látható.

19800428_m24-m27_beke_utca.jpg

De a kisebb HÉV mozdonyok nem csak az elővárosi vonalakon üzemelhetttek, az L.III-asok például simán felbukkanhattak a villamoshálózaton is: a 24-est (és a Bengáli által kitakart 27-est) itt épp a Béke utcában láthatjuk.

19800428_m2002-m2008_lenin_korut.jpg

És nem csak a külvárosban bukkanhattak fel HÉV-es mozdonyok, hanem akár a Nagykörúton is! A sínmezőszállító szerelvény élén a "Zoli" becenevű, 2002-es pályaszámú gépet láthatjuk, a végén pedig a 2008-ast, mely az L.IV B sorozatba tartozott.

19800429_m2011_budafoki_aramatalakito.jpg

És végül valami egészen más: a 2011-es pályaszámú HÉV hóseprőt a budafoki áramátalakító udvarán fotózta le Tomáš. Ez a járműsorozat eredetileg hajtás nélkül épült: a motorjai csak a söprűket forgatták, a mozgatásról egy másik járműnek kellett gondoskodnia. Végül a negyvenes-ötvenes években önjáróvá alakították, és hol a villamosnál, hol a HÉV-nél használták őket. A 2011-es ma is megvan: a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumban látható.

A képekért köszönetet szeretnék mondani Tomáš Dvořáknak és Remmer Tibornak. A felvételek szerzői jogai a készítőt illetik, továbbpublikálásuk csak az ő engedélyével történhet!

És egy kérés: ha érdekesnek találtad, ajánld ezt a bejegyzést ismerőseidnek!

25 komment

Címkék: 1980 város képek hév villamos 1979 kulfoldi szemmel Tomas Dvorak

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1216491414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon jók ezek a képek :)

Ami számomra még sportértékkel bír, az hogy Nagykörúti képen mennyire erős a Zsiguli penetráció. Olyan 15-t számolok..
Bakker micsoda sorozat!

Az a kép a milleniumtelepi Erdért-telep iparvágányán egy igazi gyönyösrűség!

***
Jól mutatja az USA és Mo. eltérő fejéődési pályáját (muhaha..) hogy odaát a HÉV-eket gyakrolatilag felszámolták a háburú után, idehaza meg még a késő 90-es években is vasúton vittek olyan dolgokat amit máshol már régen kamionnal.
Szerencsére! :)
Hiszen sosem tudtak volna elkészülni ezek a csodás, sárgás árnyalatú képek a gyerekkorom évtizedéből...!
"Egy másik L.III-as a szentendrei vonal régi Filatorigát állomásán. Ezek a járgányok teljesen kimaradtak a gyerekkoromból, úgyhogy rettentő egzotikusnak tűnnek számomra."

Én a Budigyöngyénél láttam ilyeneket 81-82 körül, amikor folyt a vágányfelújítás.
@Flankerr: "Ami számomra még sportértékkel bír, az hogy Nagykörúti képen mennyire erős a Zsiguli penetráció. Olyan 15-t számolok.."

Na jó, a hetvenes években, pláne egy taximegállónál ez azért nem volt olyan húúú de ritka... :-) De azért persze akkor is tök jó nézni :-)
@haromegesztizennegy: '96-ban szüntették meg a BKV-nál a teherszállítást, állítólag a szállíttatók meglepetésére. Az óbudai szeszgyárban például épp akkoriban újították fel a vágányokat, nem is tudom, láthatott-e forgalmat.
@sako: Fura, hogy gyerekként a Zsiguli nekem csoda volt, hiszen Trabantunk volt, aztán néhány évvel később, amikor a BÜ-re tanultunk az autósiskolában, milyen régimódinak tűnt az ezerkettes, ami a tananyagunk és szemléltetési eszközünk volt. Amúgy igen, ekkoriban szerintem csak Zsigák taxiztak, legalábbis a Főtaxinál. Aztán elszaabadult a minden, voltak csodák. A legjobban akkor csodálkoztam, amikor '98 szilveszterének napján egy 120-as Skoda jött a hívásra, az akkor már olyan volt, mintha 424-es jött volna a monori kirohangászós vonattal :)
@Hamster: 2000-es évek közepén még mehettünk volna Dacia taxival a gólyabálra (poénból), de sajna szabadnapos volt.
Mindig szembetűnő, hogy ezek a képek nem magyar fotósnak köszönhetők.

Másrészt nem érzem azt, hogy az árufuvarozás megszűnésével jobb lenne a világ.
@Albu: Magyarok is fotóztak, csak szerintem ők jobban féltek a rájuk hívott rendőrtől. Ez a cseh csapat pedig szerintem BKV-s kísérővel járt, de legalábbis jó kapcsolataik voltak a BKV-nál.
Ez nagyon tetszett.
A Dízel-elektromos mozdonyt tavaly még láttam Dunaharasztiban. (azóta nem jártam arra)
@Albu: Semmiképpen nem lett, érthetetlen lépés volt már akkor is, és senki értette, hiszen nyereséges volt még 1996-ban is a teherszállítás.

Szentendrei papírgyár ha jól emlékszem pont 1996-ban rakatta rendbe önköltségen az iparvágányát, nekik nagyon nem jött jól ez a hirtelen hozott döntés, mert egyáltalán nem volt tervezett, egyszercsak közölte a BKV, hogy mostantól nem lesz és kész. Minden üzem, ami szállított a BKV-n csak innen tudta meg, nekik sem szóltak előre.
@Hamster: Legalább egyszer volt még tehervagon a szeszgyári vágányon a felújítás után. Sajnos akkor még nem volt fényképezőgépem :-(
Gyermekkoromban Zuglóban az Örs vezér tér környékén laktunk, és sokszor láttam a Gödöllői vonalon közlekedő mozdonyokat rövid teher szerelvényeket vontatni.
Jellemzően talpfákat, síneket, illetve felújításra szoruló vagy elkészült kerék párokat vagy talán forgózsámolyokat szállítottak.
Édesapám akkoriban a metró Fehér-úti uzemegységében dolgozott biztber műszerészként, nagyon sokat lógtam bent nála amikor ügyeletben volt.
@sako: Ami akkor akkora csoda volt, mint ma a "Szputnyik V" oltás! Akkor senki nem irtózott, sőt! Ennél nagyobb csoda csak a "Licencia Fiat" feliratos kis és nagy, meg még nagyobb autók voltak.
Gondoltam felnézek nincs-e valami régiképes válogatás. Örömmel konstatáltam hogy de, van :)
@mester utca: izé...lehet, hogy én vagyok fáradt, de ezt most nem értem, mire írtad :-)
@Hamster:
2006-2007 körül is volt még egy forma, aki kocka Ladával nyomult. Az Árpád híd buszállomásnál várt fuvarra általában.

A fotók amúgy fantasztikusak. Egy idős, régi ismerősöm mesélte egyszer, hogy annak idején adott fel fát vasúti árutovábbítással Sashalmon, amiből Érden aztán építkezett. Most megelevenedett előttem ez a kép...
@sako: A Zsigulira! Az is orosz volt, még ha szovjet is és nem irtóztak tőle, mint ma az oltástól. Pedig nem is volt ráírva, mint a Polski FIAT-okra. Bocs , ha nem volt egyértelmű!
@mester utca: Azért a Zsiguli csak azért volt jó autó, mert nem jutott W123-as Merci a legtöbb embernek. A Zaporozsechez, Moszkvicshoz meg a félig összerakott Daciához képest könnyű volt jobbnak lenni :)
Hogy kerültek a Nagykörútra HÉV-mozdonyok? A szó szoros és átvitt értelmében is érdekel a válasz :-) Annyira nem volt villamosos Muki, hogy inkább bevállalták a félgőzzel (elnézést a képzavarért) működő HÉV-eket?
@NAR: Nem tudom, lehet, hogy ezek a nagyobb mozdonyok jobban tudták fékezni a sínszállító kocsikat. Az L.III-asokat valószínűleg azért is szerették, mert komolyabb (MÁV-os) fékrendszert raktak rájuk, a 2002-est nem tudom, szerintem azon ugyanolyan Böcker volt, mint a Mukikon. Kicsit konkrétabban a mozdony akkor szerintem Vágóhídon lakott, a vágánymezők meg a Fradi mellől jöttek, ahol akkoriban minden tele volt BKV-s szakági telepekkel.
@Flankerr: Ja-ja, én is az Ezerkecskéket számolgattam rögtön.Oké, hogy taxiállomás, de akkor is q hosszú, szinte az egész járda melletti parkoló...Hova kellett ennyi taxi egy helyre?
Bár igaz, már jóval később volt egy ilyen cikk, hogy Pesten több volt a taxi egy időben, mint New Yorkban, ami nem kicsit röhejes.Sok mindent megmagyaráz...
@geegee: "Bár igaz, már jóval később volt egy ilyen cikk, hogy Pesten több volt a taxi egy időben, mint New Yorkban, ami nem kicsit röhejes.Sok mindent megmagyaráz..."

Az tényleg jóval később volt, amikor már voltak magántaxik is, meg mindenféle taxistársaságok (szerintem a 90-es években?). A 70-es években volt a Főtaxi meg a Volán oszt kész :-) (Legalábbis én nem emlékszem más cégre) Aztán a 80-as években jelentek meg a maszek taxik.
@sako:
1990-ben sok taxi volt Bp-n sőt máshol is, a blokádot is azért tudták simán megszervezni, na meg ott volt a CB rádió, amivel akkor szinte azonnal mindenkit el tudtak érni. És ugye feketén is sokan taxiztak. De tényleg, hogy volt kereslet ennyi taxira? Vagy ilyen olcsó volt akkoriban?
süti beállítások módosítása