Tudom, pár hete már mutogattam ezt a nosztalgiakocsit, de olyan szépen sütött a nap október utolsó napján, hogy megint kimentem megnézni.
Mivel a nap körülbelül egy helyen sütötte jól az észak felé tartó járatot, a Közraktárak sarkához pozicionáltam magam. Amúgy emlékszünk még arra, hogy a képen balra hátul látható épület homlokzatán egy ideig fényjáték működött?
Azon a hétvégén a menetrend szerinti nosztalgiajárat mellett még egy öreg szerelvény járta a várost: a 2806-os motorkocsiból és az 5884-es pótkocsiból álló tanulójárat. Sajnos erről senki se tudott, ezért előző nap csak így sikerült elkapnom a Kossuth téren, másnap pedig még ennyire se.
Remélhetőleg jövőre majd utasokat is fog szállítani, mindenestre nagy dolog a kéttengelyes motor által vontatott pótkocsi közlekedtetése, mert jó ideig álmodni se lehetett ilyesmiről (akkor, amikor csak két szóló nosztalgiakocsi volt: a 436-os és a 611-es, és egy idő után azok is csak komolyabb évfordulókon mentek egyszer-egyszer, na meg ha külföldi turisták kibérelték őket).
Mivel az órák átállítása miatt aznap egy órával korábban lement a nap, azt gondoltam, hogy az első délre tartó menet után nem is erőltetem tovább a fotózást, végül aztán az Eötvös tér után...
... a Fővám téren is elkaptam észak felé menet. Itt sikerült azt a pár perces sávot elcsípnem, amikor még nem árnyékolta le teljesen a Belgrád rakpartot a Gellért-hegy, de már kicsit északról sütött a nap. Az árnyékok így is túl hosszúak voltak, de segített, hogy pár percet késett a járgány, azalatt ugyanis pont annyit fordult a nap, hogy picit a kocsi eleje is meg volt sütve. Szép búcsú volt ez a rövidre szabott nosztalgiaszezontól!
Ez megy most