Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

_A_ klasszikus: ráncajtós Ikarus 260-assal a hegyre és vissza

2023.02.02. 06:00 :: Hamster

Bár az Ikarus 435-ös búcsújáról szóló bejegyzés - csakúgy, mint maga a típus - gyakorlatilag visszhang nélkül szállt el mindenki feje fölött, most megint egy busz következik: a BKV BPO-671 rendszámú nosztalgiabusza!

20221120_142730.jpg

Jópofák voltak ugyan a relatív öreg 200-asok az előző hetekben, meg ott volt a ráncajtós 280-as is, de azok igazából csak kívülről tűntek réginek, belül a kétezres éveket idézték. Ez az 1980-as gyártású 260-as viszont olyan közel áll gyártáskori állapotához, amennyire csak lehet:

20221120_192913.jpg

Nincsenek szövethuzatos ülések, se fénycsövek, a padló pöttyös gumi. A kapaszkodók fehérek, az ajtók hamónikák. És persze a vezetőfülke még nem toló-, hanem "budiajtós", a vezető mögötti plexi pedig az utastér felé domborodik, hogy legyen hova hátrafelé mozognia a sofőr ülésének. Ez utóbbi részlet mindig furcsának tűnt, hogy miért nem lehetett inkább az egész vezetőfülkét húsz centivel tágasabbra építeni, de gondolom így nagyobbra jött ki az utastér. Aki meg a fülke mögötti ülést akarta használni, óvatosan állt fel/ült le, hogy ne fejelje le a plexit :) Ja, és a lábára is figyelt, a fülke sarkának lekerekítése alól ugyanis kilógott a fülke pódiumának nem ugyanakkora ívben lekerekített sarka. Azért volt még mit csiszolni ezen a típuson!

20221120_195615.jpg

A leszállásjelző a kisgyerekek egyik első életcélja volt akkoriban - már hogy az, hogy (f)elérjék. Magasan volt, és ott tátongott alatta a lépcsők "várárka"! A kapaszkodókra ekkor még nem raktak gombokat; eleinte a vezetőfülke jobb oldalának ajtó felőli részén volt egy kimondottan gyerekeknek szóló, aminek viszont nem sok értelme volt, mert ha az ember előrement, a vezetőbácsi legtöbbször kinyitotta az ajtót gombnyomás nélkül is :) A később bejött világítós billenőkapcsolók előtt a képen látható módon külön volt a nyomógomb és a visszajelző lámpa. Pontosabban van egy olyan emlékem, hogy régen itt is olyan "mellbimbó-gombok" voltak, mint a vezetőfülkében. Sokáig azt hittem, hogy csak álmodtam ezt, vagy a trolikkal keverem, de más is mondta, hogy rémlenek neki olyan gombok a BKV-s Ikarusokról. Ki hogy emlékszik: tényleg voltak bimbós leszállásjelzőjű 200-asok, vagy a Mandela-hatás áldozatai vagyunk?

img_3379.jpg

A busz látványa tökéletes volt, akárcsak az utazási és hangélmény, hiszen MAN-licensz Rába D2156-os szívómotor van benne Praga automata váltóval, a hátsó híd szintén Rába, illetve van "bubu" (kipufogó)fékje is. Az utazást további képek helyett megpróbálom inkább egy rövid videóval illusztrálni - érdemes bekapcsolni a feliratokat, hogy tudjuk, mit látunk, mire érdemes figyelni:

A kocsi a 128-as vonal mellett a 129-esen is megfordult, melyen mindenképpen meg akartam figyelni, hogy milyen hanggal (és milyen gyorsan) kapaszkodik fel az igencsak meredek Szerb Antal utcán. Nem ez a legmeredekebb út Pesten, ahol busz jár (eddig senki sem tudta megmondani nekem, hogy akkor melyik, de legtöbben a Kapy útra tippeltek), de azért megjáratta a motort! Megörökítettem a Széher úton lefelé robogást is, illetve az ajtónyitást és -csukást. Meg megnyomtam a leszállásjelzőt, mert hiába utaztam már többször ezzel a konkrét busszal, soha nem volt alkalmam erre, valaki mindig gyorsabb volt. Úgy sejtem, hogy legutóbb a nyolcvanas években nyomtam ilyen leszállásjelzőt, szóval pótolni kellett az eltelt harmincvalahány évet :)

20221120_142739.jpg

És sokkal többet nem is akarok írni erről - itt van még egy kép a Szerb Antal utcában felfelé kapaszkodó masináról, és ennyi. Azt viszont megkérdezem, hogy másban is felidézett-e emlékeket ez a pár kép vagy a videó. "Megvannak" még a fehér kapaszkodós Ikarusok, esetleg inkább korábbi típusokra emlékeztek, vagy netán nem is láttatok már ilyet forgalomban?

37 komment

Címkék: énblog budapest videó busz képek emlékek tömegközlekedés ikarus nosztalgiabusz

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr3018038642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez a GE 06-71 = BPO-103, ugye? "Napsütésben hóban sárban, 20 éve az utasok szolgálatában", vagy valami ilyesmi.
Azóta eltelt még 22 év...
Kuruclesre? No és hány kurucot sikerült meglesni? Mi anno a Józsefvárosban a kocsisoron lestük a kurucokat, és nem is tudtuk, hogy Budán is vannak :-)

Én még emlékszem ezekre a buszokra, de azt meg nem mondom már, hogy melyiken milyen leszállásjelző volt. A ZIU-kon tutti, hogy volt csöcsös nyomógomb, de a 200-asokon én is a süllyesztett gombra emlékszem. Meg arra, hogy az első napokban, mikor megjelent a típus, mindenki a színes lámpát nyomogatta, mert nem volt annyira magától értetődő, hogy a süllyesztett gombot kell nyomni.

Egyébként gyerekként nem értettem, hogy a klassz 180/556 és a Bözsibusz után miért ilyen kockabuszok jöttek, de nyilván gyerekfejjel egészen más elvárásai vannak az embernek, mint felnőttként.
Ja, és a Brájen a műszerfalon!
@nyelv-ész: Az a hely neve, de átírtam, hátha más se ismeri :)
@Fradista Utazó: Bizony, bár a kéményes kipufogóját elvesztette: ik435t.freeweb.hu/bpanno/foto/20010121/bpo-103.htm
@Hamster: jajjj, hát ez poén vóót, szmájlit is tettem a végire. Tudom, hogy van ilyen, hogy Kurucles, rokonaim laktak a Széher úton.
@nyelv-ész: Nem, biztos sokan nem tudták, hogy a Szerb Antal és a Széher ott van, a szövegben elmagyarázni meg nem akartam :)
Biztos hogy volt bimbós - NEM a kakaós tej -, meg ZIU troli is, de szerintem utólagos csere útján, amikor a nagyérdemű tönkretette az eredeti gombot* és a műhelyben csak bimbós volt a raktárban, azzal kellett megoldani.

*Nektek is feltűnt már, hogy van egy korcsoport, melynek tagjai az ilyen nyilvános működtetésre szánt nyomógombokat csak és kizárólag teljes erőből képes működtetni? Kaputelefon, leszállásjelző, nyomógombos jelzőlámpa a zebrán, egyre megy, mintha az életük múlna azon, hogy megpróbálják eltolni a Farkasréti Temetőtől egészen Kamcsatkáig. Hozzá olyan erő van bennük, hogy Bruce Lee irigyen hüppög az egyhüvelykes ütésével. Ennek csúcsa az volt, amit egy olyan buszon láttam, aminek a függőleges kapaszkodókon lévő leszállásjelzőinek gombjai, helyes kis gömb alakú házban vannak. Az illető Karen, megpróbálta úgy ÖSSZENYOMNI a gömböt mint a gyerekbicikli dudáját. Amikor nem sikerült, akkor egyre nagyobb erővel és elszántsággal ismételt. Én úgy lefagytam, hogy köpni-nyelni nem tudtam, de a mellette álló srác nagyon udvariasan megmutatta, hogy "Tessék csak nézni! Itt van rajta a gomb, ezt kell megnyomni!" Persze vérig sértődött, hogy őt hogy merik megtanítani valamire, nemhogy megköszönte volna...
@nyelv-ész: Keblemre cimbora! Pont ugyanezt éltem át gyerekként, amikor a BKV lecserélte a 180-asokat a 200-as sorozatra. Vérig voltam sértve, olyan rondának láttam a 200-ast.
@Sam. Joe: Szüleim korosztálya is ilyen. Muter kezében a nyomógombos mobiltelefon úgy recseg, mintha épp vizet akarna belőle fakasztani. Tévé távirányító dettó. Fater félévente tönkretesz egy zsebrádiót, mert szabályszerűen szétgyilkolja a gombjait. Hiába mutatom, hogy ez felesleges, ők ahhoz vannak szokva, hogy 1952-ben a nyomógomb ócska bakelitből volt, benne oxidált érintkezővel. Ott még indokolt volt a terminátori erőkifejtés.
@Sam. Joe: A ZiU is ilyen gombos volt, de az Ikarusra nem találtam bizonyítékot, és sajnos a jelek szerint a nagy buszosok se találtak ide, hogy megmondják a tutit. Pótlásnak nem hiszem, hogy jó lett volna, hisz két lyuk volt, annak meg csak egy kellett...
@nyelv-ész: Én fiatalabb vagyok, az én időmben már a 200-asok voltak jelentősen többen, 620-assal meg ilyesmivel meg nem is találkozhattam, szóval én imádtam az új kockabuszt. És amikor néha megy a 180-as, mindig rájövök, hogy milyen csúnyán öregedett. Belülről meg végképp hótt igénytelen.
@nyelv-ész: Ja, és állítólag lesz működőképes 556-os. Nem a Szentendrén levő, mert az a Közlekedési Múzeumé, hanem egy 260-asból építenek egyet. Fogalmam sincs, hogy mekkora különbség van a mindkettő alá a Csepel által gyártott alvázak közt, szóval nem tudom, hogy ez mekkora munka, de ambivalens érzéseim vannak a projekttel kapcsolatban.
@Rocko-: A bimbógombot vagy a gombrombolókat? :)
@Hamster: siettem, ezért csak az elejét olvastam, bimbógombot akartam csak.
de végigolvasva, végülis mindkettőt. :D
A Gábor Áron utca az Endrődi alatt szerintem meredekebb, mint a Kapy, de pont nem találok pontos térképet...
@NAR: Én is arra gondoltam volna automatice, de többen mondták, hogy a Kapy meredekebb.
Egy rövid ideig dolgoztam egy közös-képviseleti cégnél úgy 10-15 éve. Az egyik házban a lift földszinti és egyik emeleti fülkegombja, illetve ezeken az emeleteken a hívógombok voltak állandóan tönkretéve. Aztán Vazul néni - 70+, 155cm, és LVL60 arrogancia - lebukott amikor az egész miskulancia az esedékes nagyfelújításakor a felvonónak le lett cserélve kapacitív érzékelőkre. Bejött cirkuszolni az ügyfélszolgálatra, hogy "nem működik ez a **ar és fel fog minket jelenteni a tanácsnál, mert tolvaj komcsik vagyunk és kiloptuk a gombokat". (Érezzük a "tanács-komcsi" relációt, ugye?) Mint kiderült kesztyűben csépelte őket. 8-)
@Hamster: Úgy emlékszem, hogy a gomb helyére be volt téve a bimbi, a visszajelző "ablaka", meg benne volt hagyva. De a bimbi világított, ha jeleztél. ZIU szerintem is gyárilag bimbis volt - nem voltam egyértelmű az előbb, bocsánat!
@Sam. Joe: Én se szeretem a kapacitív gombokat, mondjuk szét nem szedem őket. Kesztyűt le kell venni, meg nem lehet könyökkel megnyomni, ha tele van mindkét kezed. Értem, hogy korszerű(nek tűnik), de lehetnének megint rendes gombok. A nyolcvanas években a tévéknél volt menő, hogy érzékelősek (nem tudom, hogy ugyanazzal a technikával-e, mint a liftgombok) voltak a csatornagombok, aztán hamar el is felejtették ezt a hülyéskedést. Mondjuk igaz, hogy elsősorban a távirányítók miatt :) Egyébként osztálytárs mesélte, hogy egy légy elkezdett sétálni az Orion érintkezőin, és kapcsolgatta a csatornákat - ez így tényleg működhetett?
@Sam. Joe: Jogos, csak úgy szóló bimbógombbal nem tudom felidézni az ajtó feletti dobozt, de ha csak berakták a lámpa alá, az simán lehetett. Tényleg jó lenne valakit találni, aki nem a mi korosztályunk, hanem eggyel idősebb, BKV-s volt, és emlékszik.
Fú, hát nekem ez életkori hendikepp miatt mind kimaradt, majd tizenhuszon év múlva nosztalgiázok a szövetüléses, feketekapaszkodós Ikarusokon :-)
@Sam. Joe: Valamelyik nagyonúj Merci buszon készült egyszer egy kép az érintős leszállásjelzőről, amit valaki úgy megnyomott, hogy berepedt. Bár amúgy az érintős gombokat én se szeretem annyira részben azért, mert ha már kettő van egymás mellett, akkor muszáj odanézni, nem tudod tapintással megkeresni mondjuk felülről a másodikat és csak azt megynomni. Annál már csak az érintőkijelző a rosszabb, de azt szerencsére az autóipar is kezdi érteni, hogy a klímát néha muszáj a sofőrnek menet közben matatni.
@Hamster: Egyébként én sem szeretem őket. Hát... Ugye az a kéklámpás rovarcsapda az eléggé megsüti őket, ha belerepülnek, tehát vezet a testük, szóval akár még igaz is lehet.
A második képen az enteriőr valami gyönyörű. Igen, ilyen volt ez a busz valamikor - és az emlékeimben is.
@Siposdoktor: Nem tudom, miért, de az "enteriőr" szó használata egy busz esetén valahogy viccesen hangzik :)
Emlékeim szerint a 150-es busz ahogy megy a Memento Park felé egy elég meredek utcán is megy.Talán Tordai út az utca neve.
Szerintem némelyik vidéki Ikarusban volt bimbógomb.
@szf72: Az se gyenge, de szerintem nem ennyire durva.
Kollégának is van bimbógombos emléke, és ő konzisztensebben közlekedésbarát, mint én: hamster.blog.hu/2023/01/30/az_ikarus_435-osok_bucsujateka/full_commentlist/1#c41854532

Én most már kb. biztos vagyok benne, hogy voltak bimbógombos leszállásjelzős 200-asok a BKV-nál, csak azt nem tudjuk, hogy gyárilag vagy buherálva, illetve hogy pontosan mikor és miért.
A cikkíró jól emlékszik, én magam is láttam csöcsgombos leszállásjelzőt a '80-as években a 25-ös buszon.
Fehér mechanikafedél, narancssárga ajtózáró-csengőlámpa, kapaszkodók és a plafon fehér, és fadekor oldalt. Erre emlékszem.
@Hamster: "ő konzisztensebben közlekedésbarát, mint én"

Mondjuk ki: magasan funkcionáló autisztikus spektrumzavar. :D ;)
Egy megjegyzés magához a nosztalgiabuszhoz: elképesztően jól sikerült a rekonstrukció, az IK260T-vel együtt a szívem csücske.
Egyetlen hiba csúszott csak a munka eredményébe: az ablakok nyitó műanyagmütyürkéi ebben a szériában még fehérek voltak; a vezetőfülkékkel és a plafonon levő hangszórókkal együtt "feketedtek" be.
@Intersziti: Hogyan lehet ilyen dolgokra emlékezni? :O
@Hamster: hát..., mondom, hogy nem tenném tűzbe a kezem a saját mentális teljességemért... :)
De sebaj, cserébe jól elvoltam az Ik200-as kis világombam.
@Hamster: Még egy versenyző a meredek buszos utcára: shorturl.at/hqwzQ Igaz, ez határeset, mert csak kisbusz, de akkor is BKV̶K :-)
@NAR: Tök jó, azt a környéket abszolút nem ismerem.
süti beállítások módosítása