Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

július 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @nyelv-ész: A Frutti csak akart ilyen lenni, a Maoam rendesen elolvadt. Volt valami hasonló, a Mamba, az mintha rágósa... (2025.07.14. 22:07) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • Hamster: @nyelv-ész: Budapest nagyobb, mint Berlin és Hamburg kivételével bármelyik német város. Az alagutas gondok a jóval kis... (2025.07.14. 22:04) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • nyelv-ész: @Hamster: Nekem ez az "ötösmetró"-féle koncepció azért nem jön be, mert akárhányszor betervez Budapest valami kötöttpá... (2025.07.14. 19:04) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • nyelv-ész: @Hamster: Mikla csoki megvolt, de a Maoam vagy mi, az nem. Rá kellett keresnem, és végül a képekről leesett, hogy ezek... (2025.07.14. 18:15) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • Hamster: @46Laca: Azokon mindenféle korszerű kormányok vannak, nem két csavarral és lapáttal operálnak. Mondjuk nekem még mindi... (2025.07.13. 19:10) Tavaszi csobogás
  • 46Laca: Érdekes volt, köszi és igen, el is olvastam az infókat. :-) Én akkor szoktam tátani a számat, amikor a nagy szállodaha... (2025.07.13. 18:35) Tavaszi csobogás
  • Hamster: @Flankerr: "És a Maoam cukorka <3" Voltak ilyen dolgok, mint ez, vagy a Hubba-Bubba rágó, amik egzotikusnak tűntek,... (2025.07.12. 15:46) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • Hamster: @Flankerr: A kettő összefügg: ha ezt a semmivel se kompatibilis magaspadlós izét veszed, ami van, azzal nehéz lesz kés... (2025.07.12. 15:42) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • Flankerr: @Hamster: A HÉV-nél én a járműcserét sokkal fontosabbnak érzem mint az összekötést. Így hát természetesen még nyoma si... (2025.07.12. 15:23) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • Hamster: @46Laca: "Több értelme lenne, mint a HÉV-et bevinni a Kálvin térre, meg a vonatokat a Duna alá..." Ezek pedig óriási l... (2025.07.11. 08:55) Gazdagréti Közösségi Televízió(zás)
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (102) autók (92) bach (5) badacsony ms (6) balaton (196) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (48) belgium (12) bengáli (44) berlin (162) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (6) budai vár (26) budaörs (39) budapest (982) budapesti pillanatok (52) buék (9) busz (123) búvár (19) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (347) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (14) doctor who (42) drezda (10) duna (67) düwag (5) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (53) énblog (576) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (26) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (37) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (80) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (56) gróf széchenyi ms (6) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (185) hajtóművek-motorok (7) hampage (450) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (13) idegenforgalom (21) ikarus (77) il 14 (10) innsbruck (6) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (10) kelet-berlin (5) képek (1114) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (22) konstal (8) körtér (8) közlekedés (458) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (5) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (133) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (65) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (16) ndk (6) németország (333) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (48) nosztalgiahajó (32) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (130) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (127) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (65) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (59) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (8) super channel (5) svájc (29) szabadság híd (17) szárnyashajó (14) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szergej (41) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (142) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (79) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (10) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (508) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (76) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (461) utcakép (229) uv (64) vár (11) várnegyed (9) város (551) városkép (116) városliget (10) varsó (8) vasút (630) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (976) villamos (871) vitorlás (14) vízibusz (26) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) zlin (13) zsiguli (6) zürich (14) Címkefelhő

Keleti oldal, nyugati oldal... de most főleg a keleti

2025.06.10. 02:42 :: Hamster

Nemrég amerikai autókat nézegettünk, most menjünk át a Vasfüggöny ismerősebbik oldalára, és nézzük meg a keleti felhozatalt!

20250524_132205a.jpg

Már amennyire a Zsigulik keletiek voltak az olasz pedigréjükkel! Ezek a kocsik szerintem abban a korban és kategóriában kimondottan szépek voltak, a taljánok jól megtervezték a kasztnijukat. Persze mi inkább Porsche 911 Targát akartunk volna, meg Apal Corsát, mert azok voltak erősek az autóskártyában :)

20250524_132129.jpg

Ez itt egy VAZ 2103-as, amit annak idején soha nem hallottam így emlegetni, mert mindenkinek csak "ezerötszázas" volt. Később persze Kockaladából is lett 1500 köbcentis, de az akárhány köbcentivel is csak sima Kockalada maradt. Amúgy megkockáztatnám, hogy az "Ezeröcsi" jobban nézett ki, mint a dizájn alapjául szolgáló Fiat 124 Special és Fiat 125. Ráadásul trabantos család tagjaként imádtam a rengeteg kerek dolgot a műszerfalán: míg a Trabiban csak egy óra volt, ebben rögtön öt!

20250524_132050.jpg

Az "Ezerhatos" kicsit felemás volt gyermeki szememnek: tudtam, hogy ez a tápláléklánc csúcsa, és bár elöl a műanyagba süllyesztett fényszórók nem voltak csúnyák, a hátsó lámpák sose tetszettek. Utazni szerintem soha nem utaztam ilyennel.

20250524_132138.jpg

Na, kombi 1200-esben viszont sokat ülte... hoppá, várjunk csak, ez egy eredeti olasz Fiat 124 Familiare! Ilyet szerintem még nem láttam élőben.

20250524_141623.jpg

GAZ M21, avagy az öregebbik Volga. Érdekes módon ezekre egyátalán nem emlékszem, csak a laposabb, szögletesebb utódra, pedig biztos láttam. Valamiért lepattant rólam a formája, pedig tiszta Amerika :) 

20250524_134203a.jpg

És ha volt Volga, akkor kell Csajka is! Unokatesómnak volt egy Csajka makettje, nyitható ajtókkal, a belső térben lenyitható pótüléssel, szóval tiszta Bburago feelingje volt, azt picit irigyeltem tőle.

20250524_134627.jpg

Rendesen odatették a formát, latin betűs feliratokkal erről a fecskefarokról simán elhinném, hogy valami amerikai autó feneke. Szép kiegészítő az országjelző H betű is, ami nem matrica, hanem egy krómozott embléma. 

20250524_134457.jpg

Hangulatkép a Tagore sétányról. Balra már sejthető, hogy a menü következő fogása...

20250524_134441.jpg

... egy régi Octavia lesz. Az elődje, a Spartak jobban tetszik, ráadásul ilyet kétajtósban nem is láttam annak idején, csak kombiban, de sebaj, jó volt ránézni! Kinézetben az ötvenes-hatvanas évek fordulójáig nem voltak lemaradva a keleti gyárak, utána sikerült valahogy elvéteni a lépést. Jó sokat.

20250524_133605.jpg

A púpos Wartburg formaterve is kimondottan jól sikerült, pedig háború előtti alapra fejlesztették rá. A 311-esek elég ritkák voltak az én eszmélésem idején, legalábbis itthon, mert az NDK-ban még bőven voltak '87 körül. Egyszer biciklizés közben elszáguldott mellettünk egy a földúton, és nem tudom, hogy hogy nem esett szét, de ment, mint a rakéta, mi meg szívtuk a felkavart port!

20250524_140618.jpg

És ha a második képnél emlegettem a Kockaladát, akkor itt van egy olyan is: huszonegy-nulla-hét. Ezt a számot Gengszter Zoltán művész úr egyik népies műdalában hallottam először, addig nem figyeltem, hogy van ilyen. Ma már szívesen elfelejteném ezt a számot - már hogy nem a 2107-et, hanem a Kartelét, de bevésődött, mert valaki a környékemen sokat hallgatta, amikor kijött. Sebaj, legalább villoghatok, hogy ilyet is tudok :)

Remélem, hogy eltaláltam a típusszámokat...

9 komment

Címkék: balaton autók képek emlékek skoda wartburg balatonfüred volga oldtimer zsiguli kgst gépsárkány

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5318868074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Fradista Utazó: Igen, ezeket még nem kezdték el műanyagokkal elrontani, pontosabban az 1600-ast picit már igen, de nem úgy, mint később, amikor a formaterv felfrissítés mindig abból állt, hogy egyre kevesebb volt a króm, egyre több a műanyag, és kicserélték a hűtőrácsot és/vagy a fényszórókat valami olyanra, aminek nem sok köze volt a kocsi általános formájához:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/MHV_Dacia_1310_Estate_01.jpg
en.wikipedia.org/wiki/File:%C5%A0koda_135_L_in_Green,_front_right.jpg
en.wikipedia.org/wiki/File:Wolga_GAZ_24-10_1.jpg
en.wikipedia.org/wiki/File:AWE_Wartburg_353W,_Verkehrszentrum_des_Deutschen_Museums.JPG
en.wikipedia.org/wiki/File:IFA_L60_2.jpg
blog.prokee.hu/image/prokee/071009/Skoda_1203_008.jpg
en.wikipedia.org/wiki/Izh_2125#/media/File:IZH_21251_(blue_colored).jpg

Ebből a felhozatalból nekem az Ezerötös tetszik a legjobban, az elöl-hátul-kívül-belül egységesen meg volt csinálva. Nem tudom, hogy az olaszoknál honnan jön ez az autó formatervezéses zsenialitás, de nem véletlen, hogy egy időben mindenki hozzájuk (Giugiaro, Bertone, néha Pininfarina) szaladt, ha szép autót akart (beleértve a VW Golfot úgy, mint a Skoda 105/120-ast, aminek szintén Italdesign eredete van).

A csehek eközben a saját útjukat járták (főleg a Tatra), az ő formaterezésük valami külön világ, bár nem lett olyan híres. Ráadásul igen csúnyán lecsúszott, amikor az 1000MB után kihozták az S100-ast. Talán gazdasági gondok miatt egyszerűsítettek mindent? Repülőgépben különösen szépeket tudtak: en.wikipedia.org/wiki/Let_L-200_Morava#/media/File:Letoun_L-200D_Morava_(4069401562).jpg
Bocsánat, a 105/120 még csehszlovák dizájn volt, a farmotorral szakító Favorit formájához volt köze a Bertone Stúdiónak.
@46Laca: Nem teljesen, a Skoda 760 kísérleti sorozat kasztniját az Italdesign csinálta, és szerintem látszik, hogy a 105/120 ennek a leegyszerűsített, kicsit gömbölyített változata, a kötelezőnek tűnő farmotorosítással* megspékelve: auta5p.eu/muzea/skoda_muzeum_2020/skoda_10.php
auta5p.eu/muzea/depozitar_skoda_2003/depoz_029.php

*majd valaki elmondja, hogy nem csak a 100-ast hajtogatták-e be az új kasztni alá :)
Ha valaki nosztaligát érez a szellemi középkorba visszalökött átkosban létezett vasakért azt megértem, mert mindeki egyszer fiatal (középkorú...), és a korszaktól fügettlenül szívesen emlékszik vissza arra az időre majd mindenki.

Ennek ellenére teljesen érthetetlen számomra, miért rajong valaki tulajdonosként ezekért a koppintott tákolmányokért.

Jó az észrevétel!
-Az összes ruszki kocsi vmi nyugatinak a formai és tartalmi lopása volt.

Teljesen más lett volna, ha a szovjet blokk elkezdi a maga útját járni mert engedik a fejlesztést és az új modelleket.
Ma is elnézhető lenne nekik a "copy-paste" ha azok csak a kezdetei megalapozói lettek volna egy-egy ruszki márka életének.

Magyarul:
Japán kezdetben mindent lopott, majd lehagyta a világot.
Kína kezdetben lopott, most éppen lehagyja a világot.
A ruszkik meg....
@Hamster: Nem teljesen az S100-as technikája, a hűtő például előre került. Attól még ez is teáskanna volt :-) Vagy stílszerűen: szamovár.
@cserepfalva: A ruszkik azért lopkodták, később néha vették a licenszeket, mert nem akartak költeni ilyenekre, mint autó a proletárnak. Ez egy kolonc volt az ipar nyakán. A fejlesztési kapacitást elvitte a hadiipar, az autókra már nem maradt.
Hogy a szovjet elvtársakat mennyire nem foglalkoztatta a polgárok életszínvonala, főleg nem az autó kérdése, arra itt a vonatkozó vicc, ami a '68-as "elvtársi segítségnyújtás" után terjedt el:

Nyugati újságíró faggatja a szovjet kolhoztagot:
-Ivan Ivanovics, van-e magának autója?-
-Nincs, de nincs is rá szükségem.-
-Hogyhogy?-
-Nézze, a munkába a kolhoz traktorján megyek. Ha hétvégén bemegyünk a városba, bevisz a kolhoz autóbusza. Külföldre meg úgyis tankkal megyek.-
@cserepfalva: Pár gondolat a szoci vasak körüli nosztalgia kapcsán:

Én abban a rendszerben nőttem fel, és kezdtem autózni, motorozni. Az összes szoci vasat utáltam a szedett-vedett, elavult, gyenge anyagokból összekendácsolt mivolta miatt. Ma sem érzek nosztalgiát irántuk (talán a Tatra-603-as és a Jawa 500 OHC kivételével). De ha meglátok egy ilyen csillogóra restaurált öreg krehácsot, gondolatban megemelem a kalapomat a szent őrültek előtt, akik időt, pénzt és energiát nem kímélve hibátlan állpotra hoznak egy öreg vasat. Még ha az egy régen közutálatnak örvendő Trabant, Zapi vagy Kispolák is. Mert ez nem a rendszerről, az ideológiáról szól, hanem a műszaki örökségről.
süti beállítások módosítása