Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

szeptember 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (79) autók (69) bach (5) balaton (28) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (13) berlin (138) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) brno (7) budai vár (25) budaörs (37) budapest (731) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (71) búvár (7) c50 (10) c64 (13) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (28) csehszlovák (8) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (349) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (14) érdekesség (15) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (58) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (23) haditechnika (12) hajó (40) hampage (286) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (25) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (731) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (328) kritika (70) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (284) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (41) nosztalgia (205) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (74) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (25) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (24) prága (10) programajánló (25) púpos (13) queen (11) r.i.p. (11) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (68) repülőnap (33) repülőtér (16) retró (31) rock (68) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (64) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (190) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (43) technikatörténet (39) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (333) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (54) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (288) utcakép (154) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (376) városkép (85) városliget (8) vasút (402) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (676) villamos (604) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (248) zene (178) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@bárahogy!: Próbáld ki nyugodtan. Hihetetlen élmény, kár lenne kihagyni.

Bejegyzés: Két helikopter Budaörsön
@nyelv-ész: Alapvetően azok a villamosok lettek ilyenek, amiknek utólag üvegezték be a peronját. Jobbára azért, hogy a kontroller kurblija elférjen :-) De az ennyire kiugró üvegezés évtizezedeken át szerintem jellemzőbb a csehekre, mint másokra.

Bejegyzés: A prágai villamosmúzeum
A homlokfal síkjából kiugró szélvédő nem cseh sajátosság, a századeleji német kávédarálókon is feltűnik. Itt éppen Naumburg hősi múltját ecseteli egy film, 1:28-tól jönnek az ilyen formatervű masinák:

www.youtube.com/watch?v=Xz9GU20_C_4

Bejegyzés: A prágai villamosmúzeum
@bárahogy!: A Li-2-es szép, élmény vele repülni, már amennyire emlékszem :)

Bejegyzés: Két helikopter Budaörsön
Már miért ne mézné meg senki, én pl. megnéztem őket... aki ezt a blogot olvassa, az nyilván mind egyformán hangyás.

A videóban pillanatra látható Li-2-ről is érdekelne a véleményed, ahol lakom, sokszor látom felettünk eldörögni, sosem mertem kipróbálni.

Bejegyzés: Két helikopter Budaörsön
Ennyi maradt a valaha a legjobbak közt számontartott MALÉV-ből; csaupa-csupa múltbéli emlék, ami persze rendjén van, de az számomra -és ezzel vagyunk még így páran- totálisan elfogadhatatlan, hogy csak múltja van a cégnek, sem jelen, de ahogy elnézem, jövő sem!

Bejegyzés: Repülőgép-keresztelő a ferihegyi betonon
@enpera: Hát a Prága még túl friss élmény nekem. Konkrétan szétültem a sejhajom, öreg vagyok én már ehhez :)

Bejegyzés: Brno hlavní nádraží
@Hamster: én sokszor mentem , megyek vonattal is, de kocsival is. Repülő néha stresszesebb, a vonaton meg wifi , töltő... Prágába

Bejegyzés: Brno hlavní nádraží
@enpera: Most számolgatom, hogy én nem is olyan sokszor, összesen egy prágai és egy berlini út volt. Nekem Brnó is épp a határán van annak, amit hajlandó vagyok elviselni vonatozásból. Átszállásokkal persze más, kicsit várakozás, nyújtózkodás (bárki bármit mond, 190 centisen, 100 kiló felett vonaton se lehet normálisan nyújtózkodni meg járkálni), nézelődés...

Bejegyzés: Brno hlavní nádraží
@milliliteratura: Azért így is kihagytam három évet... A jelek szerint ők is ;) Ami még látványos volt: nem járt az U55, mert az U5-hosszabbítással való összekötését építetik. Ideje volt: 2010-ben kezdték, eredetileg 2019-re lett volna kész, de már csak 2020-ra ígérik, ha jól olvastam. Egy 2,2 kilométeres szakaszt. No comment.

Bejegyzés: Státuszjelentés Berlinből: a császári kastély lassan elkészül :)
A képeket illetően, két dolog tűnik említésre méltónak.

Az egyik, hogy milyen szépen komponáltak a képek. Egy rendes fotós nem csak lenyomja a gépen a gombot, hanem a témaválasztáson túl figyel az arányokra, háttérre. Harmincsok éves barátaim egy része sem értette soha, miért tart nekem tovább lefotózni valamit, a fotózás tömegjelenséggé válásával ma már az is viccesen, vagy talán szánalmasan hat, hogy előtte könyveket olvastam a fotózás alapjainak megtanulásához.

A másik: nekem sosem esett le, hogy a 14-es lett volna a jelentéktelenebb vonal a 12-eshez képest, pláne egyfajta betétjárata. Pedig tudtam, hogy a sajna fénykép nélkül eltűnt istvántelki hurkot járta. De hogy mi volt (időben) ezután a Szilas-patakig, nem agyaltam rajta. És ugye utána a 12-es kezdett hanyatlani. villamosok.hu/solymosi/vonal-jav.html#12

Bejegyzés: Végállomás, leszállás!
Mondanom sem kell, hogy a törvény az én oldalamon állna – a gyakorlatban meg garázdasággal nem foglalkoznak, hogy megvédjenek.

Bejegyzés: Végállomás, leszállás!
Amiatt érdekes ez a fotózás-tilosfotózni-összetörömakamerádat téma, mert ez emlékeim szerint 1996-ban jelen volt Magyarországon, de az interneten egyes csoportok által népszerűsített ún. személyiséghez fűződő fogok félreértelmezése miatt egyre nehezebb. Míg Romániában tök laza a helyzet a Ceauşescu-diktatúra után harminc évvel, Bécsben konkrétan leszarják vagy segítenek (konkrétan ott is, ahol Lézerjani forgatott, több száz képet lőttem ott és arrafelé) – addig a saját hazámban a saját szakmámban dolgozók miatt ugrik össze állandóan a gyomrom, ha egyáltalán lefotózni terveznék valamit.

Bejegyzés: Végállomás, leszállás!
@NAR: Már akkoriban is ritkán használták ki a 100 km/h-s sebességet (talán a villamosításáig a Prága-Brno fővonalon tudták), de az áramvonalasság igazán 100 fölött kezd lényegessé válni.

Bejegyzés: Bögyös mozdonyok a prágai főpályaudvaron