Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

november 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (88) autók (78) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (13) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (762) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (80) búvár (10) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (37) csak egy videó (257) csehország (38) csehszlovák (26) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (8) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) énblog (387) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (18) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (34) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (62) gibson (9) gitár (34) gmap (15) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (29) gyermekvasút (25) haditechnika (13) hajó (41) hajtóművek-motorok (5) hampage (307) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (27) híd (29) (32) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (116) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (9) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (804) képregény (94) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (34) kölni dóm (5) közlekedés (338) kritika (71) kulfoldi szemmel (74) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (8) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (18) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (49) nagypolszki (6) németország (308) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (214) nosztalgiabusz (23) nosztalgiavillamos (73) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (98) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (31) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (16) popkultúra (118) pozitívum (12) pozsony (38) prága (14) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (125) repülőgép (42) repülőgépek (73) repülőnap (34) repülőtér (18) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (18) st.pölten (5) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szliács (5) szlovákia (90) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (198) tapolca (6) társadalom (5) tatra (20) taurus (7) technika (52) technikatörténet (46) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (347) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (60) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (88) überzenészek (17) utazás (301) utcakép (165) uv (35) vár (11) várnegyed (8) város (391) városkép (86) városliget (8) vasút (436) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (733) villamos (648) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (262) zene (188) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@Nagy Zakó: Ezt erősen cáfolnám, de amúgy ott élsz? Mert túristaként valóban jó, a központi részben, de kintebb már nem olyan jó, meg átszállogatni is kell sűrűn.

Bejegyzés: A prágai 23-as villamos
@Hamster: A prágai villamosközlekedés legnagyobb előnye, hogy abszolút jól van megoldva, mindenhová el lehet jutni a villamosokkal és sokkal gyorsabban lehet A > B között megtenni az utat villamossal, mint bárhol máshol a világon.

Bejegyzés: A prágai 23-as villamos
A leghosszabb villamosvonal Prágában a 23-as. Egy órányit megy, végig át a városon, a folyó mind a két partján. De van még egy másik dolog ami meglepett a sűrű villamoshálózat mellett Prágában. Hihetetlen jól tudnak ezek hegyre fel, hegyről le menni, érződik, hogy van a kocsikban szufla.

Bejegyzés: A prágai 23-as villamos
@sako: Nekem is az volt a csúcs, amikor Szemesen a sorompónál az jött :) Csak legyen egy végleges narancsszínű is.

Bejegyzés: Púposról Nohabra váltás, majd bajszos Szergejről simára
Klassz lett, köszi.

Ha marad mutatóba narancs Nohab is, akkor szerintem nem baj, ha a többség csíkos. Bár nekem is a narancsos korszakból vannak inkább emlékeim/élményeim - azért szerintem a csíkos a szebb...

Bejegyzés: Púposról Nohabra váltás, majd bajszos Szergejről simára
Egy kérdésem lenne, talán valaki tud nekem válaszolni.

Annak idején nagyapám halálakor megörököltem a C64-es gépét, és jó pár floppyt hozzá, tele játékokkal. Meg persze rengeteg programozói könyvet.

volt két lemez, és egy hozzá tartozó könyv, nagyjából annyi volt a címe: 31 szuper program Commodore 64-re

A két lemezen volt a 31 program (29 játék, plusz a Supercopy és a Tape to Disk nevű programok). Olyan játékok voltak közöttük, mint a Vager 3, a Firebug, a Tubyx, az Apocalypse Now, a Libra, a Toedliches Dioxin, a Block'n'Bubble, Copter Fight, Exor, Maze...

Valaki nem emlékszik rá esetleg, hogy mi volt a 31 program teljes listája? Szeretném összegyűjteni őket mind.

Bejegyzés: Másodosztály a C64-es játékok közt
Ó, a Közvágóhíd... eszembe jutott egy régi gyerekkori élményem.
Minden évben lementünk Ráckevére, ott volt nyaralója a rokonoknak. Mindig nagyapám Daciájával mentünk, egyszer azonban HÉV-vel. Én addig csak a Szentendrei HÉV-et ismertem, azt is csak kocsiból nézve, így amikor a Vágóhídnál felszálltunk a zöld járgányra, egészen Ráckevéig vártam, hogy lemenjünj a felszín alá... De nem mentünk le, amiért csalódott is voltam.

De nem ezt akartam elmesélni. Emlékszem, Kőbánya-Kispestre vonattal mentünk, onnan metróval a Nagyvárad térre, majd 24-es villamossal a Vágóhídhoz. Tetszett, amikor a 24-es becsatlakozott a 2-es vonalába a Soroksári úton. A 2-es villamost is sokat láttam autóból, tudtam, hogy a Duna mellett megy, és azt is, hogy alagútja van, így szinte hisztiztem anyámnak, hogy menjünk arra. De persze nem mentünk. Aztán két hétig próbáltam győzködni, hogy hazafelé a 2-essel menjünk, úgyis ott van a Nyugatitól nem messze a végállomása, onnan is mehetünk vonattal. Aztán hazafelé megérkeztünk a Vágóhídra a HÉV-vel, és olyat láttam, ami miatt a 2-es villamos alagútjait is elfelejtettem: egy hosszú kígyó villamos (így hívtam az ipari csuklóst) befordul a híd alatt, és vissza is fordul. Aztán eltűnt ott abban a szűk nyílásban. ekkor már arra akartam menni. Erre persze elvittek, hiszen a 23-as villamosról is át lehet szállni a metróra. Átmentünk az úton, és jött a következő kígyó. Tisztán emlékszem, hogy egy szőke hosszú egyenes hajú férfi vezette, olyan, amilyet a Serif és az idegenek c. Bud Spencer filmben is láttam - ő volt az idegenek vezére. Azt hittem, hogy ugyanaz az idegen vezeti a villamost, és ettől kicsit meg is ilyedtem. De ha már odamentünk, felráncigáltak szüleim a villamosra, nincs mese.
Aztán a villamos belül sem ugyanolyan volt: műanyag ülései voltak, nem az akkor szokásos piros bőr. A szőke vezető és a műanyag ülések azóta is megmaradtak bennem. Na meg az is, hogy olyan furcsa helyeken mentünk. Ha fel tudtam volna fogni, hogy micsoda páratlan élményben lehetett részem akkor, sokkal jobban figyelek.

Legközelebb már csak akkor jutottam a 23-as villamoshoz, amikor a Ferenc körúthoz járt. Az meg már nem volt az igazi. Nekem az a vasút mellett bújócskázó, fura helyeken menő villamos kellett. De sajnos másodszor már nem volt részem benne. :(

De legalább ezek a képek visszahozzák azt a gyermeki lelkesedést. Köszönöm.

Bejegyzés: Sárga, fekete-fehérben
@EZ1: Tavaly ezt megcsinálták Óbudán az 1-es végállomásánál is a troliközlekedés évfordulójára, így a Ziu is tudott ott picit mozogni.

Bejegyzés: Trolifelvonuláš
Kedves Hamster,
Tudom, hogy mennyire igényled a pozitív visszajelzést, hogy lásd, van-e értelme az ilyen cikkeknek, úgyhogy szeretném neked nagyon-nagyon megköszönni a cikket. Én is a környéken nőttem fel, én is hallottam legendákat a HÉV-üzemről, nézegettem az andor utcai iparvágányt, satöbbi. Viszont valahogy képeket sosem láttam róla, ezért hiánypótló és hatalmas wow-faktort felszabadító cikkről beszélhetünk az én esetemben, ami a mai napnak kb az egyetlen pozitív pontja volt. Köszönöm még egyszer.

Bejegyzés: Amikor még HÉV járt a villamosok közt, az Andor utcánál pedig tehervonatok keresztezték az útját
Kedves Hamster,
Tudom, hogy mennyire igényled a pozitív visszajelzést, hogy lásd, van-e értelme az ilyen cikkeknek, úgyhogy szeretném neked nagyon-nagyon megköszönni a cikket. Én is a környéken nőttem fel, én is hallottam legendákat a HÉV-üzemről, nézegettem az andor utcai iparvágányt, satöbbi. Viszont valahogy képeket sosem láttam róla, ezért hiánypótló és hatalmas wow-faktort felszabadító cikkről beszélhetünk az én esetemben, ami a mai napnak kb az egyetlen pozitív pontja volt. Köszönöm még egyszer.

Bejegyzés: Amikor még HÉV járt a villamosok közt, az Andor utcánál pedig tehervonatok keresztezték az útját
Tetszik ez az áramellátási trükk!
Brüsszelben réges régen egyes trolivonalaknál a garázsmenet a villamosvonalak mentén oldódott meg. Ekkor a troli csak az egyik áramszdőjét használta, a másik pólust a sínben vonszolt csónak-szerű érintkező adta. Na itt is lehetett ív a javából! (Amúgy szerintem életveszélyes is, ha kiugrik a csónak...)
trolleybus.ligne54.be/trainard.jpg
trolleybus.ligne54.be/en-technique.htm

Bejegyzés: Trolifelvonuláš
@Hamster: Huh, tényleg lehet, hogy kevertem.

Szerinted nem lenne jó amúgy nosztalgia kocsinak visszaalakítani a 40-est? Arról úgy tudom megvan még, de elég bugyutáán néz ki a két fényszóróval :D

Bejegyzés: Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
@Abu Yahya: A 45-ös nem járt Szegeden, tudtommal Miskolcon elbontották a kilencvenes évek végén.

Bejegyzés: Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
@sako: Ez a poén már nekem is eszembe jutott egy "Škodovy Závody" feliratú mozdonytábla kapcsán, csak ott és akkor épp nem volt kinek előadni :)

Bejegyzés: Trolifelvonuláš
Huuuh, emlékszem, a 2007-es miskolci átszervezés (szétzúzás) idején álmodtam azt rendszeresen, hogy ezek a pótkocsis gyönyörűségek jártak újra a 2-es villamoson :D

A 45-ös kocsi, amit munkagépnek építettek át, amúgy megvan még Szegeden?

Bejegyzés: Acélvázzal az Acélvárosban - Ernst Plefka képei
Gyönyörű hangulata volt Albertfalvának, köszönöm, hogy láthattam ezeket a képeket.

Bejegyzés: Amikor még HÉV járt a villamosok közt, az Andor utcánál pedig tehervonatok keresztezték az útját
Csak hogy hozzam a szokásos formám:
"az akkor éppen Vlagyimir Iljics Lenin Művek (Závody V.I. Lenina) néven működő plzeňi gyár"

Aszittem a Piramis szólógitárosáról nevezték el, hö-hö-hö-hö-hö :-)

Bejegyzés: Trolifelvonuláš
@Fradista Utazó: Igen, inkább csak annyit kell megjegyezni belőle, hogy ha lesz ilyesmi Pesten, akkor oda kell erre is figyelni - és úgy sejtem, mivel egész sok fotós van az illetékesek közt, fognak is, ha lesz rá lehetőségük. Ez egyébként repnapoknál is szempont, Szliács és Ostrava tanított meg erre, amikhez képest Kecskemét tökéletes fekvésű, de még Budaörs is. Mondhatni nálunk jobb a jellemző szélirány a kintieknél :)

Bejegyzés: Trolifelvonuláš
Klassz, köszi. azért jó hogy fotóztál is, mert az esetleg rosszul sikerült kép is többet ér, mintha csak elmesélnéd, mit láttál ;-)

A fényviszonyok kapcsán írtál korábban is (talán Brno volt?), meg én is szóvá tettem Brüsszelben májusban. Valószínűleg egy ilyen rendezvénynél olyan sok kötöttség van (mégsem egy múzeumban járunk, hanem egy városban, ráadásul viszonylag nagy területre van szükség), hogy a fényviszonyok figyelembe vétele már nem fér bele.

Bejegyzés: Trolifelvonuláš