Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

július 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  3. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  6. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  7. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  8. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  9. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...
  10. "It was a good time to be 27"Már írtam arról, milyen nagyszerű dolog, hogy a különböző külföldi villamosbarátok nem egyszerre jártak Magyarországon, mert így szinte teljesen mást láthatunk Geoffrey Tribe '69-es, Peter Haseldine...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (38) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (76) autók (67) bach (5) balaton (28) basel (7) bbc (8) bécs (42) belgium (11) bengáli (13) berlin (136) berlini fal (20) bkv (42) blog (27) budai vár (25) budaörs (36) budapest (727) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (71) búvár (7) c50 (9) c64 (13) caf (10) city lights (69) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (248) csehország (21) csehszlovák (8) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (5) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (339) énzene (17) építészet (66) építkezés (21) épület (14) érdekesség (14) erfurt (7) esti városkép (8) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (28) film (10) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (58) gibson (9) gitár (34) gmap (12) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (22) gyermekvasút (22) haditechnika (12) hajó (40) hampage (280) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (10) hév (25) híd (29) (27) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (26) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kép (6) képek (718) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (10) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (327) kritika (70) kulfoldi szemmel (64) lánchíd (7) last ninja (5) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (24) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (40) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (13) mozi (5) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (43) nagypolszki (6) németország (282) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (39) nosztalgia (198) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (72) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (24) panoráma (107) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (13) popkultúra (115) pozitívum (12) pozsony (24) prága (7) programajánló (25) púpos (13) queen (11) r.i.p. (11) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (122) repülőgép (40) repülőgépek (66) repülőnap (33) repülőtér (13) retró (31) rock (68) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (11) semmering (8) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (11) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (19) szlovákia (62) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (188) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (40) technikatörténet (37) tehervonatok (10) tél (12) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (13) tömegközlekedés (333) történelem (29) totalcar (5) trainspotting (49) trolibusz (48) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (287) utcakép (152) uv (32) vár (11) várnegyed (8) város (376) városkép (85) városliget (8) vasút (395) vélemény (11) vicinális (13) vidám park (5) videó (666) villamos (597) vlog (7) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (247) zene (178) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@Hamster: A mozdonyvezető megnyom egy gombot, amikor a mozdony eleje a lassújel végéhez ér (vagy leér a váltóról stb.), majd a megszólaló mip-mip azt jelzi, hogy a szerelvény vége is az adott ponthoz ért. Ekkortól lehet gyorsítani.

Bejegyzés: Alagútnézőben Ausztriában: Railjet a vezetőfülkéből
2001 szeptemberében repültem először, és azóta is szívesen ülök gépre.
Naiv voltam, tapasztalatlan. Rég volt...
Persze egyből egy késéssel kezdődött, majd bemondták, hogy műszaki hiba miatt más gép jön és az ülésfoglalás nem él többé így mindenki oda ül ahova akar!
-Lett is rohanás, de elől álltam így a "6F" ülés jutott pont a hajtómű előtt.
Míg élek nem felejtem el a feliratot meg az emblémát: "CFM - The power of flight".

Később a munkám miatt sokat kellett repülővel utaznom és első, meghatározó élmény után elkezdtem egy Excelben vezetni honnan, hova és mikor akár magán, akár céges az út.
A héten írtam be a 67. sort a táblázatba...

Bejegyzés: Fel- és leszállás előtt-után kattogtatva
@Sir Gombóc: De azt menet közben kell mérni? Csak mert a videón az alagútban száguldás közben is volt mip-mip.

Bejegyzés: Alagútnézőben Ausztriában: Railjet a vezetőfülkéből
Hah, kihagy az agyam, valaki nemrég mesélte, milyen funkcióra programozták rá poén gyanánt a gyalogkakukk mip-mipjét, de nem emlékszem.

Bejegyzés: Alagútnézőben Ausztriában: Railjet a vezetőfülkéből
@NAR: Ahol csattogás hallatszik, ott vagy az ablak van nyitva, vagy az ébreségit kellett csattogtatni, mást nem hallok. Dülöngés meg volt, de érzésre nem volt rossz vagy kellemetlen, csak a kamerának a kezemmel együtt volt némi tehetetlensége. Mindenesetre nem ugrált annyira, mint egy Szili, amint keresztülmegy a Nyugati összes váltóján :)

Bejegyzés: Alagútnézőben Ausztriában: Railjet a vezetőfülkéből
Meglepően zajosnak (mármint sok csattogó zaj hallatszott) meg dülöngélősnek tűnik.

Bejegyzés: Alagútnézőben Ausztriában: Railjet a vezetőfülkéből
@Rocko-: @maestro1: Nem tudom, bárki is nézi-e, hogy egy hatévesnél is régebbi kommentjére reagálnak, de gondoltam, megosztom a nagyérdeművel, hogy nemrég sikerült utaznom ÖBB-s Taurusszal, és bár ilyen szép perdüléses indulásunk nem volt, de nem volt idegesítő hangja, sőt, beszélgetni is lehet közben normál hangerőn.

Bejegyzés: Dó-ré-mí-fá-szó minden mennyiségben
Májusban jártam itt, hatalmas élmény volt hogy be is lehetett szállni megnézni belülről néhány gépet - aligha kerülök repülőgép belsejébe másként. Csak az ajándékbolt kínálata volt karcsú.

Bejegyzés: Hova máshová is mentem volna Múzeumok Éjszakáján :)
@nagypapi: Fú, amikor valami környező mezőgazdasági terület felől fújt a szél, akkor nagyon nem kerozinszag volt, hanem trágya :)

Bejegyzés: A nap vége a schwechati reptéren
kösz, élveztem, kerozinszag nélkül is :)

Bejegyzés: A nap vége a schwechati reptéren
@L von Richthoven: A "használt" a helyes, az Olympic Airlines megszűnt, a romjain szárba szökkent Olympic Air nem örökölte ezeket.

Bejegyzés: A nap vége a schwechati reptéren
Egy kollégám folyton emlegeti hogy a Labancoktól mindenhova megy közvetlen járat, Ferihegyről meg szimplán nem.... :-)
Ez látszik is a felhozatalon.

Bejegyzés: A nap vége a schwechati reptéren
talán a B-717-eshez hozzátenném, hogy az Olympic is használja, használta...

Bejegyzés: A nap vége a schwechati reptéren
@Hamster: ha értjük egymást, az jó :)

Járműgyártásban nem a modern LRT-korszakra gondolok, hanem előtte, a 40-60-as évekre, amikor a PCC alapokon metrókocsikat csináltak klasszikus "nehéz" üzemekre, Chicagóba, New York-ba, pl. en.wikipedia.org/wiki/Bluebird_Compartment_Car_(New_York_City_Subway_car) ).
Metróból volt még a Budd :) . Azért érdekes, hogy gyakorlatilag az utóbbi 20-25 évben vesztették el a piacukat a klasszikus gyártók, és akkor még nem is szóltunk a kínaiakról (Sifang...)

Bejegyzés: Tatra T2
@Comandante en Jefe: "azonban a járműgyártás nem"
Azért a modern LRV időszak is inkább a Nippon Sharyóról, Kinki-Sharyóról, AnsaldoBredáról és Siemensről szólt a nem igazán sikeres Boeing-Vertol kocsik után :) Jó, metróban sokáig volt St.Louis, Westinghouse meg Pullmann, de aztán jött ott is a Kawasaki, Alstom meg Bombardier. Azért persze értem, mire gondolsz, és igazad is van, ha rosszak lettek volna azok a kocsik, nem érték volna meg az új idők hajnalát.

Bejegyzés: Tatra T2