Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  4. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  7. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  8. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...
  9. Keleti kényelem, nyugati... pályaudvarra megy: MÁV "komfort kocsi"Gyerekkoromban tévéreklám hirdette a MÁV új szolgáltatását, a "Komfort" osztályt. Az akkor még nem retrónak számító faburkolatos közegben nénik és bácsik utaztak, luxusnak tűnő körülmények közt:...
  10. Tanmese a terepjáró villamosokról (dr. Németh Zoltán Ádám írása)NZA barátom ráérzett a műfajra, ami nem is annyira baj, mert a héten nem nagyon volt időm blogot írni :) Beavis and Butthead így kezdené: höhö, höhö... terepjáró villamos? Nos, a villamosvasúti...

Címkék

103 (7) 125év (7) 2624 (13) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (40) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (83) autók (71) bach (5) balaton (29) basel (7) bbc (8) bécs (43) belgium (11) bengáli (18) berlin (148) berlini fal (20) bkv (46) blog (28) brno (8) budai vár (25) budaörs (38) budapest (739) budapesti pillanatok (41) buék (8) busz (74) búvár (8) c50 (10) c64 (14) caf (10) city lights (70) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (36) csak egy videó (249) csehország (30) csehszlovák (9) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (6) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) doctor who (43) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (31) életmód (6) elveszett (31) énblog (362) énzene (18) építészet (66) építkezés (21) épület (15) érdekesség (17) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (6) fan fiction (13) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (22) felső szilézia villamos (20) fényvillamos (14) ferihegy (30) film (11) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (14) fogyasztói (24) fonódó (10) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (6) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (59) gibson (9) gitár (34) gmap (12) gmunden (5) goldtimer (6) gondolatok (10) gőzmozdony (23) gyermekvasút (24) haditechnika (12) hajó (40) hampage (293) hamster (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) helikopter (11) hév (26) híd (29) (28) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (27) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (5) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) kassa (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (752) képregény (94) kérdés (7) kirándulás (11) kisföldalatti (11) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (14) klasszikus zene (5) köd (20) köln (33) kölni dóm (5) közlekedés (332) kritika (72) kulfoldi szemmel (66) lánchíd (7) lanovka (6) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (37) les paul (6) lhbs (25) linz (5) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (6) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (41) miskolc (24) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (125) mozdonyok (14) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (25) műrepülés (8) múzeum (46) nagypolszki (6) németország (295) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (43) nosztalgia (210) nosztalgiabusz (21) nosztalgiavillamos (64) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (13) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (78) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (6) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (5) pályahiba (6) pályaudvar (26) panoráma (108) paródia (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (15) popkultúra (116) pozitívum (12) pozsony (24) prága (11) programajánló (26) púpos (13) queen (13) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (21) relax (12) repülés (124) repülőgép (41) repülőgépek (70) repülőnap (34) repülőtér (17) retró (31) rock (70) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (12) semmering (9) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) stuttgart (6) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (20) szlovákia (68) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (192) társadalom (5) tatra (13) taurus (7) technika (50) technikatörténet (40) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (14) tömegközlekedés (336) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (57) trolibusz (49) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (87) überzenészek (17) utazás (292) utcakép (156) uv (34) vár (11) várnegyed (8) város (380) városkép (86) városliget (8) vasút (410) vélemény (12) vicinális (13) vidám park (5) videó (693) villamos (615) vlog (7) vonat (5) wachau (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (30) youtube (252) zene (182) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@szepipiktor: mondjuk ha elolvasod, Hamster egy murva szóval nem állította, hogy avatott szakértője a témának, sőt, igazából egyetlen témáról sem állította (még arról sem, aminek tényleg szakértője...). Ez blog soha nem arról szólt, egyszerűen a gondolatait osztja meg, amik viszont vannak annyira érdekesek, hogy sok embert idevonzzanak (többek között, mint állítottad, Téged is...)
A pontosítást viszont köszönjük.

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
Remek poszt, de...
Soha nem kritizálnám a szerzőt, hiszen évek óta olvasom, mondhatni rajongója vagyok.
De itt rengeteg pontatlanság olvasható, ezek természetesen a témát körüllengő bulvárból követezik.
A Ferrarinál úgynevezett "kategóriák" léteznek!
A Magnum-Ferrarinál például értelmetlen a típusszámot kihangsőlyozni,mert ez a V8-as középmotors és a motort keresztebe beépetett "család" tagja, van 208/308/328, van turbós, injektoros, 32 szelepes motorváltozattal, csukott, targa és spider Egy kakkukkfióka volt, a 288-as ami az F40-es"elődje", de ott a motor hosszában lett beépítve.
A Dino-t mi ebbena formában ismerjük - köszöhetően egy másik filmnek, a Minden lében két kanál-ból - de a dino is egy gyűjtőnév valójában, a V6-os középmotoros (szintén keresztben beépetve) változatoknak, az előbbi sorozat elődjének tekinthetők. A későbbi 348-as viszontmás vonal, az a 288-assal rokon, hisznen a motor hosszában van hátul középen beépítve.
A Dino valójában egy Ferrari brand, a nem 12-hengeresekhez találták ki, az első Dino 166P volt 1966-ból, majd jöttek az ismertek 206GT és a 246GTB/GTS végül ismét egy kukukktojás, a 308 GT4, ami V8-as volt... De ugye volt Fiat Dino is, az is V6-os motorral.
A Daytona vonal is téves, az a Ferrari Grand Turismo osztálya, jóval a Daytona előtt létezett és ma is létezik. Ez alapból frontmotor, hátsókerékhajtás, 2 vagy 2+2 ülés, kupé vagy kabrió.
A Colombo féle V12-esre épültek, ez lett leváltva évekkel ezelőtt és ma ennek utolsó reprezentása a legerősebb Ferrari, a 812 Superfast. De ez már front-középmotoros. Érdekes leágazás innen a California és a mostani Portofino, melyek V8-as motorral (twin turbo, NEM biturbó!!!), de azonos felépítéssel.
A "maradék ág" aminek a "vége" ma a LaFerrari, a középmotor V12...Ide illenek a Testarossák, a 412BB-k is.
Érdekes még az említett 288-GTB/GTO vonal kialakulása is, ami a szupersportautók alfáját-omegáját az F40-est eredményezte és a mai napig létezik, ezek a V8-as twinturbós középmotoros (hosszanti beépítéssel) sportkocsik. Ma ennek "vége" a 488, míg a párhuzamos tesók, mint az előd 458-as nem turbósak...
Szóval a Ferarinál elég hamar vakvágányra futhat az ember, ha egy ismert modellt tart alapnak, ahhoz mér, mert az a modell is egy sor aktuális tagja csupán.

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
Kölyökkoromban imádtam a Ferrarikat, egy ilyen poszt (már ha lett volna akkoriban olyan, ez a szó ugyebár akkoriban még egészen mást jelentett...)a besza/behu kategória lett volna. Ma sokkal jobban izgalomba hoz az első képen balról belógó piros-fehér Rekord P1... Ilyenkor (is) döbbenek rá, hogy mennyire öregszem :-)))
(De azért persze hogy jöhetnek még ilyen képek ezerrel :-))

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
@revambrus: A Google Earth nem mindenütt frissül túl gyakran, lehet tudni, hogy mikor készültek azok a felvételek, amiken ott vannak?

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló
@Sam. Joe: Nekem meg az 512 BB a kedvencem. A formaterv hasonló a 308-hoz, csak nagyobb, és el is lehet benne férni :-)

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
"Közelebbről ez egy GTSi a nyolcvanas évek elejéről, úgyhogy a csuda tudja, pont ilyen szerepelt-e a tévében."
Igen és nem. 8-) A helyzet az, hogy a Magnum sorozatban több autót használtak, melyeket általában egy szezon erejéig tartottak meg és aztán elárverezték őket. Úgyhogy igen, mert volt köztük 308 GTSi is több. Nem, mert volt 308 QV GTSi is több. 8-) Az első számú kedvenc Ferrarim, szerintem ennél szebbet már sohasem fognak készíteni, számomra ez a non-plus ultra, csodás forma. Meseszép és nem találom olyan pöffeszkedőnek, mint mondjuk egy Testarossát.

"Érdekes, hogy az itt látható példányokon rajta volt az ágaskodó ló vagy a Ferrari felirat - vajon ezeket a tulajok utólag tették oda?"
1976-ban dobták a Dino-t, mint önálló márkát, és "rendesen" Ferrariként dobták őket piacra. Nagyon helyes, az egyik legszebb Ferrari, amit valaha elkészítettek. Igen, ez a második számú kedvencem. A formájáról kb. ugyanazt gondolom, mint a 308-ról.

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
tévedtem, megtaláltam a google earth-en őket!

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló
Ez nagyon jó helynek tűnik. Én eddig csak a Düsseldorfit láttam az nagyon állat. Meg az egész környék (legalábbis autónördként)...

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
Még, még, még, soha nem elég! Mi is pihenés képen nézzük. Lényeg, hogy színes, vagy fekete, esetleg fehér, megy, gurul, száll, repül!

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
@Pirx: Új gép, új obi átmérővel. Annyi mindent kellett venni hozzá, hogy ez eszembe se jutott...

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
"a négylámpás kivitel kimondottan szebb, mint a kétlámpás volt."
Szerintem meg fordítva :-)

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
Igen! Érdekelnek. Ha teheted tegyél egy polárszűrőt az objektívre, jobb lesz az üvegen keresztül készített kép!

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
Amúgy igen :-) Szóval jöhet bármi, aminek kereke van, akár még targonca is :-)

Bejegyzés: Ágaskodó lovak a villamosremizben
@Hamster: Sajnos nem találok anyagokat sorsukról, a google earth-en nem látom a tárolt kocsikat.

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló
Többször voltam rajta. Óriási élmény.

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló
@revambrus: Igen, ott voltak, de mintha valahol azt olvastam volna, hogy az egyik valami múzeumba került, a másikat pedig elbontották. Igaz, hogy szlovák szöveg volt, azaz lehet, hogy félreértettem, és tervről volt szó.

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló
A régi kocsik a Poprádi vasútállomáson vannak letakarva a Felka fele vezető autós felüljáró mellett!

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló
@Comandante en Jefe: A Népszínház utcai villamosok valóban átjöttek a körút másik oldalára, erre közlekedett a régi 2-es villamos is, csak az nem a hurokban fordult meg, hanem továbbment a szűk belvárosi utcákon a Klauzál tér felé. Ha jól emlékszem 1941-ben szűnhetett meg a járat ezen szakasza. Én 10 éve, mikor Magyarországon voltam, bejártam a környéket, a házakban akkor megvoltak, talán a mai napig is megvannak a felsővezetéktartó kampók. Egyébként valamikor az 50-es években szüntették meg ezt a szakaszt, hogy ne lassítsa a körúti villamosok forgalmát.

Bejegyzés: A "házi csuklós" újra morgott!
na most újraolvastam a poszt elejét, ahol Hamster pont ezt írta le. süllyedek...:)

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló
@nyelv-ész: Szerintem teljesen igazad van, _magyarul_ általában a kabinosliftet hívjuk lanovkának. A sikló, az sikló, az ülőslift meg libegő. Csehül és szlovákul mindhárom lehet lanovka, ami egyszerűen csak kötélpályát jelent (lana=kötél), és ha tudni kell, akkor kiteszik elé a jelzőt, hogy milyen. (pozemní = földi = sikló, kabinová = nagykabinos, kabinková = kabinos, sedačková = ülő).

Bejegyzés: Lanovkák 4: az Ótátrafüred - Tarajka sikló