Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (139) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (951) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (10) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (323) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (49) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (45) énblog (538) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (54) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (126) hajtóművek-motorok (7) hampage (426) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (67) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (8) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1050) képregény (94) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (11) konstal (8) körtér (8) közlekedés (425) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (72) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (45) nosztalgiahajó (23) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (15) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (120) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (61) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (14) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (16) szárnyashajó (10) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (137) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (490) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (426) utcakép (227) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (530) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (609) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (920) villamos (847) vitorlás (9) vízibusz (14) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@NAR:
Fura a tó vízmélység eloszlása.
Rengeteg árkot kotortak belőle, amik lettek szigetekké.

Bejegyzés: A Velencei-tavi szárnyashajó
Meglepett, hogy a Velencei-tóban van még annyi víz, hogy ekkora hajó elférjen benne...

Bejegyzés: A Velencei-tavi szárnyashajó
"a egyszer nyerek a lottón, ... bár előbb el kellene kezdenem lottózni, mert anélkül nehezen fogok nyerni :)"

Életem :D

Jó is poszt volt, köszönöm. Utoljára (és előtte nem tudom valaha-e) 2008 május végén voltam a tónál pár napot, anyumat kísértem el a 8. osztályos kirándulására, jó volt. 1x átmentünk (és vissza) hajóval az északi partra a pákozdi emlékműig. Sajnos nem emlékszem milyen hajóval.

Bejegyzés: A Velencei-tavi szárnyashajó
Én utaztam rajta.
Jelen forméjában egy jól hajózható hajó.

De ha én nyernék a lottón, még az is lehet, hogy visszaszárnyasosítanám...

Bejegyzés: A Velencei-tavi szárnyashajó
@cserepfalva: Én úgy fogalmaznék, hogy a Szergej és a Csörgő zajjá és füstté alakítja a gázolajat, a Nohab meg teljesítménnyé.

A jelek szerint a Balatonnál már csak jövőre bevetni szándékozott, német gyártású, eredetileg dán tulajdonú, most svédektől bérelt mozdonyok egyébként valahol a Nohab leszármazottjai, az 567-esből továbbfejlesztett turbós GM motorral, aszinkron hajtásrendszerrel.

Bejegyzés: Az északi part idén is a Nohabé volt (legalábbis hétvégéken)
@NAR: Igen, nem olyan rossz, de az utóbbi két alkalomkor meglepően sokat várt a lefelé menő Gyöngyvirágnál. Lehet, hogy ez azóta elmúlt. Egyébiránt a fő kérdés, hogy gyerekként hogyan érezhettük hosszúnak ezt az utazást :)

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
A Nohabokból akár ma is érdemes lenne venni 30-40 db-ot (a turbós változatból) vadonat újan (ha gyártanák!) és a mozdonyok közt olyan ára lenne mint egy Dacia Dusternak a kocsiknál még az áremelkedés előtt...
(gőzöm sincs mennyibe kerültek annó darabonként és az mennyi mai Ft lenne)

Ugyanakkor érdekes, hogy a hangja sosem tetszett igazán, nem mintha ez szempont lenne bárhol bárkinek.
Ha dolgoznom kéne rajta inkább választanám a Nohabot (halkabb) mint egy M62-t, de az utóbbi láttán egy laikusnak is az az érzése hogy erő szempontból "megenné reggelire" amazt.
A Nohab diszkrétebben adja elő.

Bejegyzés: Az északi part idén is a Nohabé volt (legalábbis hétvégéken)
Valamit azért sikerült a legutóbbi felújításkor is alkotni, mert régebben 18-19 perc alatt fért fel (akkor még le tudtam előzni), most már mintha 14 perc körül lenne a menetidő (de nem ezért nem tudom leelőzni :-)

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
@Ashes & Frost: A legtöbb külföldi fotós, akivel találkoztam vagy leveleztem '76-tól járt ide, vagy csak akkor volt itt, tehát túl későn. Aki meg járt itt, annak elveszett a sok érdekességben, hisz volt 65-ös, 51-es, Pesterzsébet, 5-ös villamos... Szóval ha még egy évig meglett volna, lenne egy csomó képünk róla.

Bejegyzés: Hat kép hetvenhétből
''1980 szilveszteréig a Szent István téri piac mellől indult az egyvágányos 8-as villamos.''

Igaz hogy annak '75-ben vége lett, de az innen csak egy köpésre lévő 14-es villamos Istvántelki szakasza hogyhogy semmilyen szinten nem volt a fotósok érdeklődésének a középpontjában?

Bejegyzés: Hat kép hetvenhétből
@cserepfalva: Igen, olvastam, hogy volt valami, remélhetőleg semmi különös. Anno, amikor nem járt, Svábhegytől midibusz járt a Gyermekvasútig, és amikor azzal mentem, soha nem volt tömeg. Amikor meg a 212-estől gyalogoltam be, azon eléggé.

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
@Hamster: pont ma voltunk a Széchenyi hegyen, jöttünk volna le fogassal, de már bent ültünk mikor mondta a vezető hogy a Svábhegy után (felfelé) égett szagozott egy kocsi, igy nem megyünk sehová...
Végül Svábhegyig sétáltunk és onnan már busszal mentünk a belvárosba, pedig szívesen "daràltam" volna egyet a piros vason.
Du. 1 óra körül velünk együtt 10-en lettek volna lefelé utasok, szóval tényleg szellős ez a járat...

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
Wow, nem is tudtam hogy vannak tervek a sárga fogás felélesztésére. Annak külön örülök hogy a jelek szerint ezek ennyire komolyak :)

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
Hétvégenként elég sok bringás használja.

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
@cserepfalva: A kisföldalattit nem az állam építette, hanem a magántőke. Ráadásul egy éppen talpraálló ország történelmi évfordulójára. Minden nemzetnek szüksége van ilyen presztizs objektumokra, és Magyarországnak is kellett, hiszen ne felejtsük el, hogy alig 30 évvel korábban nem volt még magyar kormány se, kvázi osztrák gyarmat voltunk. Noch dazu egy ilyen közlekedési eszközt semelyik másik magyar város nem tudott volna eltartani.

De vidéken is szép középületek emelkedtek akkoriban, nézd csak meg a vasútállomásokat és városházákat!

Az 1973-as felújítások apropója a város századik szülinapja volt, akkor hosszabbították és generálozták a kisföldalattit is, parkok épültek, szobrokat emeltek, felüljárókat terveztek, Kőbányán új telephelyet kezdtek építeni a vásárvárosnak. Teljesen beleillett a modern város akkori képébe, hogy nem megszüntették (tudtommal arról is mintha szó lett volna), hanem gyakorlagilat újat építettek helyette.

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
@cserepfalva: A fogason akkoriban szerintem többen utaztak (bár nagykörúti jellegű tömeget soha nem láttam), mert még divat volt kirándulni, és a többség nem kocsival tette ezt. Mi sokszor csak felsétáltunk a hegyre, és mindig sokkal nagyobb élet volt a felső végállomás körül, jó időben mindig tele volt gyerekekkel és családokkal. Amit nem ismerek, az a tanítási napokon reggel, lehet, hogy akkor többen utaznak, de ez elég kevés az átlag felhozásához. Tényleg gond, hogy a semmiből a semmibe megy.

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
A kiváló poszt képei között fájó ugyanazt olvasni amit én is gondolok a fogasról.
A kevés utas, a ki tudja meddig jár érzés.

A 70-től 80-ig születetteknek a fogas egy olyan stabil pont ami talán másnak nem.
Mai szemmel nézve vicces, hogy méreg drágán megépítették annó, hogy kevesek járjanak vele.
Számomra a kisföldalatti is egy ilyen rejtély.
Pokoli pénzbe került, de "megmutattuk" kifelé. Félelmetesen szegény és elmaradott volt az ország nagy része akkor...

Bejegyzés: Fog(askerék)csikorgatás a Svábhegy oldalában
@geegee: Előbb volt ott alumíniummal foglalkozó gyár, aztán valaki kitalálta, hogy gyártsanak csónaknál nagyobb hajókat: www.hajoregiszter.hu/hajogyar/dunai_hajogyar/531
Szerintem hasonló példák külföldön is vannak, valamiért az jut eszembe, hogy valahol volt egy repülőgépgyár, aminek nem volt reptere, de semmi konkrétabb nem ugrik be.

Bejegyzés: Arácsolás
@gigabursch: "A cuculista iparfejlesztés valóban küzdött kihívásokkal"
Úgy érted, hogy valaki ránézett a térképre, vagy csak annyit hallott, hogy "Vác", és gondolkodás nélkül írta is alá, hogy hajógyár lesz belőle? :D

Bejegyzés: Arácsolás
@geegee: Arács ma Füred Csopak felőli vége; anno külön település volt, régebbi is, mint maga Füred. hu.wikipedia.org/wiki/Balatonar%C3%A1cs

Bejegyzés: Arácsolás
süti beállítások módosítása