Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

október 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (8) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (26) 436 (8) 5884 (6) 611 (10) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (8) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (106) autók (92) bach (5) badacsony ms (7) balaton (216) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (7) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (51) belgium (13) bengáli (46) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (998) budapesti pillanatok (53) buék (9) busz (126) búvár (21) bytom (6) bzmot (14) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (7) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (371) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csobánc ms (5) csörgő (16) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (15) doctor who (42) drezda (10) duna (75) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (54) énblog (588) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (10) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (7) fényvillamos (22) ferihegy (41) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (27) fogyasztói (23) fonódó (11) fonyód ms (7) forintos emlekeim (5) fortepan (38) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (7) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (83) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (57) gróf széchenyi ms (7) gyermekvasút (46) haditechnika (15) hajó (209) hajtóművek-motorok (8) hampage (460) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (31) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (15) idegenforgalom (21) ikarus (82) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (20) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (13) kelet-berlin (5) képek (1124) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (10) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (60) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (26) konstal (8) körtér (8) közlekedés (462) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (6) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lelle ms (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (28) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (47) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (7) MOD (7) morál (11) morgás (134) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (11) mtp (7) muki (17) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (17) ndk (6) németország (335) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (79) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (51) nosztalgiahajó (35) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (133) nosztalgiavonat (23) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (129) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (68) prága (27) programajánló (28) púpos (25) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (48) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (64) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) siófok ms (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (6) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (17) szavazás (6) szczecin (7) szeged (44) szekacs (8) szent miklós ms (7) szergej (46) szigliget ms (6) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (145) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (81) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (11) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (516) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (77) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (476) utcakép (230) uv (66) vár (11) várnegyed (9) város (556) városkép (117) városliget (10) varsó (8) vasút (640) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (1013) villamos (879) vitorlás (18) vízibusz (30) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) ziu (5) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

Mivel a hajózás kicsit sem érdekel, így elhatároztam, hogy ide nem kommentelek. Viszont nem venném lelkemre, ha Hams emiatt depresszióba esne, feladná a blogolást, és szőrcsuhában vándorolna a pusztában. Úgyhogy mégiscsak kommenteltem :-)

Bejegyzés: Dunai életképek 2025 első feléből
Agyaltam egy ideig, hogy vajon mire gondolt a költő, de aztán rájöttem, hogy bizonyára a köd miatt született a cím :-)

Bejegyzés: Amikor emlékezetből indult el a hajó a túlpartra
@gigabursch: "A nullpontok közel sem egységesek."
Az ilyenek miatt van, hogy ezek a dolgok laikusnak átláthatatlanok. Én például azt se tudom, hogy mi az a SZET :)

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
@NAR: Elnézést kérek, de nem hiszem, hogy ez jó megközelítés lenne, már csak azért se, mert szerintem senki nem akart egy paksnyit kivenni. Valami 180MW-ot találtam, az azért egy másik nagyságrend. Ha két gigával számolunk, akkor persze, hogy nem jön ki semmi értelmesen. Ugyanígy nem kell 15 métert emelni csak azért, mert Aschachnál az van, ki kell számolni, hogy mennyi lenne jó. A magyar interneten mindenki leírja, hogy meghal a folyó, nem lesz kavics, meghal a teljes élővilág, nem lesz víz Budapesten, a fejünkre esik az ég, stb, eközben mindenütt másutt tele vannak hasonló létesítményekkel a folyók, megoldják a problémákat. Csak megint nálunk más minden, csak megint nálunk nem működik semmi, ugyanúgy, ahogy nálunk nem lehet ötvennél gyorsabban mennie a villamosnak. Magyarországon más a fizika, na. Ha valaki nem szeretné, ha a visegrádi várból egy erőművet látna, azt értem, de ne próbáljuk már megideologizálni, hogy nálunk csupa megoldhatatlan problémát okozna. Pláne, hogy a Duna lassan hajózhatatlan (ezen a héten se kötnek ki Nagymaroson és Zebegényben a hajók), áramunk meg nincs elég.

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
@NAR:
Bôstől Pozsony alja, amíg visszafuzzaszt, légvonalban 26 km, átlagosan 18 métert emel.
Folyamkm-ben valami 30-32 km

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
@NAR:
Néhány vízmérce nullpont:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=170572610&t=9011160

De vigyázat!
A nullpontok közel sem egységesek.
Nagymaros pl rendre kb egy méterrel kevesebbet mutat, mind a Vigadó, ergo a nullponti tszfm is mást hoz.

Valahol van egy teljes lista, de egyébként Nagymaros kb négy-öt métert "hastnosíthatott" volna.

A SZET-ek nem sok vízzel, hanem nagy nyomás különbséggel dolgoznak és mindig(!) a duzzasztott oldalra dolgoznak.
De sose sok vízzel.

A dunai szintén legcombosabb SZET is okoz takán 3 dm vízemelkedést.

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
@Flankerr: 3, Amit olvastam, az alapján a Duna lejtése a nagy különbség, még Bősnél is négyszer(?) olyan meredek, mint Visegrádnál. Egyszer szórakozásból kiszámoltam, hogy ha Pakshoz méretű teljesítményt kellene kivenni a folyóból, akkor a Szent Mihály-hegyet kellene kivájni, nappal mondjuk napenergiából telitölteni és este kiengedni. Budapesten így naponta kétszer 2-3 métert ingadozna a vízszint... Állítólag a Bősről kiengedett víz is okoz fejfájást a kenusoknak, a Lupa-szigetnél a reggel szárazra kirakott stég feljárója délutánra víz alatt van. Az említett 15 méteres visszaduzzasztáshoz nálunk nem 40, hanem 200(!) kilométer hosszú víztározó kellene.

Bejegyzés: Ez is a Duna, csak Németországban és Ausztriában
@Fradista Utazó: Tudom, de nem is a mai fiatal korosztályt hiányolom, hanem a sajátunkat. Tudod, az öregeket :)

Bejegyzés: A 2025-ös balatoni retró hétvége, avagy nem kell mindig mindent lefotózni :)
@NAR: Teljesen átlagos peron magyar vasúton, pláne mellékvonaton/HÉV-en, bár már szerencsére elég sok helyen normálisat építettek helyettük. Feltételezem, hogy az alapelv az volt, pláne a gőzösök idejében, hogy az utasóközönség a felvételi épület előtt várakozik, és akkor indul el felszállni, amikor már megállt a vonat, aztán lehet sorban állni a szomszéd vágányon keresztben. A peronmagasság meg most se nagyon téma, bár ennél már magasabbakat csinálnak manapság, de szerintem nem eléggé. Gondolom van valami régi építési szabály, hogy jajj, mi lesz, ha túlméretes teherkocsinak kellene elférnie a peron mellett száz évente egyszer, az fontosabb, mint hogy Mari néni mekkorát esik majdnem minden leszállásnál. Amit egyébként még rosszabbá tesznek a kifelé nyíló ízelt ajtószárnyak, amiket sose értettem: nyomd a kilincset felfelé, az ajtót meg kifelé és oldalra, és közben ne veszítsd el az egyensúlyodat, mert különben arccal hárítod a betont. Tudom, nem szokott gyakran baleset lenni ebből, de ettől még nem logikus, hogy miért kell mozgáskoordinációs akadályversennyé tenni egy szimpla leszállást.

Bejegyzés: Mint a balatoni retróhétvége, de nem a Balatonon, és csak szombaton :)
@Hamster: A világ változik. A mai fiatal korosztály már az ilyen tartalmakkal, hogy egy weboldalon van valami szöveg meg képek, nem nagyon tud mit kezdeni.

Bejegyzés: A 2025-ös balatoni retró hétvége, avagy nem kell mindig mindent lefotózni :)
Az a peronszélesség (meg magasság) Pestszentimrén nem túl utasbarát...

Bejegyzés: Mint a balatoni retróhétvége, de nem a Balatonon, és csak szombaton :)
@nyelv-ész: Is. Egyébként a régi villamosos képek se érdekelnek már annyi embert.

Bejegyzés: A 2025-ös balatoni retró hétvége, avagy nem kell mindig mindent lefotózni :)
@Hamster: A látogatottság gyenge, vagy a kommentek hiányoznak?
Tegyél ki valalmi régi villamosost, aztán mindjárt lesznek kommentek :-)

Bejegyzés: A 2025-ös balatoni retró hétvége, avagy nem kell mindig mindent lefotózni :)
Picit odevert, hogy ez az oldal mennyire senkit nem érdekelt. Még jó, hogy nem fotózni mentem, hanem a nagy dízeldögöket hallgatni :)

Bejegyzés: A 2025-ös balatoni retró hétvége, avagy nem kell mindig mindent lefotózni :)
@gigabursch: Annak nem csak akkor van értelme, ha nagyjából mindenkinek van a fedélzeten transzponder? Kishajókra (vitorlásokra, villanycsónakokra) túl nagy beruházás lenne, nagyokból meg nincs sok, az ütközés elkerülésére meg ott van rajtuk a radar.

Bejegyzés: Amikor emlékezetből indult el a hajó a túlpartra
@gigabursch: Én nagyon élveztem, de időnként vissza kellett mennem a zárt részbe, mert úgy éreztem, hogy átfúj a koponyámon a szél, egyik fülemen be, másikon ki. Odabent voltak egyébként utasok, csak nem annyi, mint szokott. Ez egyébként nem most volt, hanem augusztus utolsó napján, szerintem ma kellemesebb lett volna :)

Bejegyzés: Amikor emlékezetből indult el a hajó a túlpartra
@Hamster:
Egyébiránt milyen élmény volt fent állni egyedül, napozó keblek hullámai nélkül, a "teraszon"?

Bejegyzés: Amikor emlékezetből indult el a hajó a túlpartra
@Hamster:
Úgy tudom igen.
De ebben bizonytalan vagyok.

Bejegyzés: Amikor emlékezetből indult el a hajó a túlpartra
süti beállítások módosítása