Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.
Gyorslinkek:
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
Hampage.hu frissítések
Énblog
Videók
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.17. 09:50:59
" az MD-nél váltanak át modernebb zenére"
Ezeknek a régi filmeknek a zenéjéből disszertációt lehetne írni, szerintem néha egész komoly zenészek haknizhattak rajtuk. Néha saját, néha meg könnyűzenei klasszikusok átdolgozva, Zeppelin szintin és jazzgitáron, meg ilyenek :)
Bejegyzés: "Piroska"
fzoli415 2025.04.16. 20:06:03
Azt a lecsempézett budit nem tudom nem meglátni :(
Még azt bírom, hogy a GANZ motorvonatok" videóban az MD-nél váltanak át modernebb zenére, mintha az még akkor is kurrens technikai vívmány lenne:
www.youtube.com/watch?v=cPnHyMLs5iU&t=142s
Meg megérintett az öregség:
- láttam MD szerelvényt Újszegeden a II. vágányon (vagy akárhanyadikon, a peron túlsó oldalán a fáknál), rendes utasforgalomban, sok utassal
- láttam az MD 3029-et Szegeden a Bajai úti átjáró aljában a gyümölcsösben, oldalára fordulva. Az eset már ismert volt, de magát a gépet még nem emelték ki, én meg történetesen arra bicikliztem. Nem volt ott senki, nem volt elkerítve semmi sem a MÁV, sem a ház részéről, hát fiatalos lazasággal le is mentem körbenézni. (Elég más világ volt, hogy ezt csak így megtehettem.) Amire emlékszem, hogy a földbe belefolyt a tank gázolaj, hogy a vezető széke sajnos eléggé kempingszék lett, meg hogy a kerék futófelülete kb. tenyérnyi széles.
- meg rengeteget időztünk Rókuson a vasúti és árvízi töltések találkozásánál a semmi közepén, ahol most a BYD-gyár óriási csomópontjai fognak épülni.
Bejegyzés: "Piroska"
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.15. 21:12:02
Hát sajnos ez nagyon nocomment :(
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.04.15. 20:57:55
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.04.15. 20:55:07
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.15. 19:35:58
És ezek az emberek hova mentek? Mert ennyivel azért nem nőtt mondjuk Köln vagy Düsseldorf lakossága,
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.15. 19:33:57
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.04.13. 17:55:56
Az észak-délin az új alagút, ha egyszer végre elkészülne, új kapacitást adna, a kelet-nyugatin ilyenről nincs szó. Igazi előrelépést az hozhatna, ha épülne egy alagút részben alternatív útvonalon, és megmaradna a meglévő felszíni tengely is, de ez teljesen irreális.
És egyébként is, évek óta folyamatosak a járatritkítások, mert a város nem képes finanszírozni a teljesítményt.
Szóval a kulcskérdés nem az alagút megépítése.
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.04.13. 17:45:11
Az újaegyesítéssel a politika, ha nem is engedte el teljesen a Ruhr-vidéket, de a figyelem főként a keleti országrészre összpontosult attól kezdve, ami a Ruhr-vidék leépülését felgyorsította.
Essen lakossága 1963 óta folyamatosan csökken (730 ezerről mára 570 ezerre), Duisburg, Dortmund, Bochum is legkésőbb a hetvenes évek közepe óta negatív.
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.13. 16:12:24
"A kelet-nyugati viszont reménytelen kb."
Hát, az ő tempójukban még ha holnap el is kezdenék, akkor is csak akkor készülne el, amikor a Naprendszer összeomlik :(
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
gigabursch 2025.04.13. 09:14:37
Bejegyzés: Hatvanegykéthánégyöthat kilométer három percben összefoglalva
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.04.13. 08:58:35
Meg persze úgy általában, mindenhol, betett az egésznek, hogy a 90-es évektől már a magaspadló nem számított trendinek, az alacsonypadlós villamosok, amik a hatvanas években még sci-finek számítottak, a magaspadlós Stadbahnt hirtelen nagyon elavulttá tették. A harmadik bochumi alagút már alacsonypadlós villamosokhoz készült, amit követett az utolsó dortmundi és düsseldorfi is. Ami elkerülhetetlenül oda vezet, hogy van két, egymáshoz valamennyire hasonlító, de mégis átjárhatatlan hálózatod, ami max. erősen hunyorogva jobb annál, mintha külön metró- és villamoshálózat lenne.
Karlsruhe (ami jóval kisebb, mint Hannover vagy Stuttgart) szerintem alapvetően sikertörténet, nyilván az sem 100% optimum, de a pár éve átadott belvárosi alagutakkal szerintem mindenképpen pozitív példa.
Stuttgart nehéz eset, mert az igazából egy kétmilliós város csak a kétharmadát nem Stuttgartnak hívják, és ahhoz a Stadtbahn túl lassú, hogy átvegye mondjuk a budapesti metró szerepét, de azért alapvetően az is pozitív, azt gondolom.
Köln, az valóban necces, és leginkább kapacitásgondok miatt. De azér a kérdés itt is az: ha a város nem képes a hiányzó Stadtbahn-vonalak kiépítésére se, akkor mi a frászból építene metrót? Az észak-déli tengelyen, ha nem omlik be az alagút és már rég járna a Stadtbahn, akkor az nem is lenne olyan rossz. A kelet-nyugati viszont reménytelen kb.
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.04.13. 08:39:47
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.12. 22:04:34
Halkan merem csak leírni :) de nem derült ki számomra, hogy hol van Hannover városa, mert a belvárosban ha feljöttünk a felszínre, NSZK bevásárlóutcákba jutottunk, mindenütt másutt meg lakóházak, gyárral, erőművel, raktárral színezve. Persze lehet, hogy egy elképzelt álomvilágban éltem, mert a Hannover-ház névadóját valami romatikus helynek képzeltem el. De ha már itt tartunk, Gotha se nyűgözött le, pedig az arról elnevezett családból szintén angol királydinasztia lett :)
Amit sajnálok, hogy nem néztem meg, az az íves lift a városháza tetején.
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.12. 21:55:51
Nyilván nincs tökéletes megoldás, semmi se tud mindent lefedni, és minél jobb akarsz lenni, annál drágább az egész, de néha elgondolkozom, hogy Köln nem határesete-e annak, hogy 2-3 valódi metróvonallal és egy ahhoz kapcsolódó villamosrendszerrel többet értek volna. Igaz, ez az egész ott a hatvanas években indult, később meg kellett a pénz arra, hogy alagutakat ássanak Bonn és Mülheim alá :)
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2025.04.12. 21:24:50
Én azért kicsit később voltam ott utojára, mint te, de én is lassan nyolc éve. Akkor volt ott ilyen utcaszintről felszállós megoldás is, nem tudom, megvan-e még:
flic.kr/p/VLgxoi
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.12. 21:16:38
És akkor képzeld hozzá, hogy az SKM megáll a föld alatti főpályaudvarnál, de nem benne, hanem feljössze előbiből, mész valamennyit, és lemész utóbibba. A WKD-nak a belső végállomása meg mindettől fél állomásra van, szó szerint látod az ablakból, ahogy elmész mellette vonattal. Plusz vedd hozzá, hogy a metró ettől a főpályaudvartól egy villamosmegállónyira megy el. És ezen egy csapásra nem nagyon lehet változtatni, pedig Varsó olyan tempóban fejlődik, amit mi elképzelni se tudunk. Ez van, történelmi adottság. Berlinben is van S-Bahn, U-Bahn, sima Bahn, Londonban is van nagyvasút, overground, sima vasút elővárosilag, sima vasút távolságiban.
Térképek a különböző vasúti "szintekről" Varsóban: en.mapawarszawy360.pl/warsaw-train-map
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.12. 21:03:24
A HÉV egy jogi bénáskodás volt annak idején; ami menthető volt belőle, abból villamos lett, a maradék meg simán elmenne metrónak. Mindig elmondom, hogy a szentendrei vonal Békásmegyerig tulajdonképpen metró, csak sz*r járművekkel és magasperonok nélkül. És a csepelit is csak a végén az utca közepi szakasz rontja el. A gödöllői vonal csömöri ágára mondjuk egy fillért nem költenék, de Cinkotáig ott is beleférne a metróüzem. A ráckevei vonalban nem vagyok biztos, mert egyszerűen hangzik, hogy Harasztiig menjen, de saját tapasztalataim szerint Szigetszentmiklósig még van utas. Kérdés, hogy oda nem lenne-e okosabb a csepeli vonalat meghosszabbítani. De nem véletlen, hogy az ötös metró a szentendrei és a csepeli/ráckevei HÉV összekötése lenne a belváros alatt pár megállóval, aminél jobb dolog nem történhetne Budapesttel. Nagyvasutat nem kevernék bele, de az agglomerációnak gyorsabb és kényelmesebb lenne, akárcsak Budapestnek, ahol még a Nagykörútról is levenne terhet. Nem véletlenül sziszegtünk annak idején, amikor a politika áterőltette a négyes metrót. Úgy értem, hogy nekem XI. kerületiként pont jó, hogy utóbbi van, de kilométerre mért hatékonyságban a nyomába nem érne a négyes, még akkor se, ha kimenne Újpalotára.
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
46Laca 2025.04.12. 20:21:52
Bejegyzés: A város, ami arról híres, hogy onnan jöttek a hannoveri villamosaink :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2025.04.10. 22:48:44
Szerintem hálás lenne a világ neked, ha megcsinálnád. Legalább a jövő vasútmodellezői látnák, miért kell hatszázötven kocsit venniük, ha mindent le akarnak fedni a korszakból :)
Bejegyzés: "Piroska"