Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (401) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@UV pót: Igen, mert így nem tudhatjuk, hogy mi az, ami még a Bengálinál is rosszabb volt :) Egy külföldi villamosbarát ismerősöm mondta, hogy szörnyű volt az első látogatása Szegeden a hetvenes években: nagyon meleg volt, a villamosok pedig borzasztóak voltak.

Bejegyzés: Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
Kár, hogy a helyi tákolmányokból nem maradt meg egy sem...

Bejegyzés: Régi ismerősök a szegedi villamosközlekedés 115. születésnapján
@nyelv-ész: Azért ne essünk túlzásba, a Flirt elég durván tud gyorsulni. Fradi Keleti rendezőben láttam M62-est helyből úgy kilőni, hogy valami főember rászólt rádión, hogy ezt nem kéne, szóval a nagydízelek is tudnak gyorsulni, hiszen mégiscsak villamos hajtásúak, de nem lepődnék meg, ha a Nohabban lenne valami határoló áramkör, egyrészt hogy ne hajthassák túl a gépet, másrészt ne tépjék szét a vonatot.

Bejegyzés: ... ebben most Nohab is van!
Egyeske Nohab hogy kilőtt Zánkán a három csoffadt kis bézével :-) Talán még a Flirtet is legyorsulta volna...

Bejegyzés: ... ebben most Nohab is van!
@gigabursch: Az milyen? Ott bécsiek használták, nem turisták? Utóbbi logikusabbnak tűnik, hisz ez egy idegenforgalmi látványosság.

Bejegyzés: Lapátkerekesek az Akadémia előtt
@gigabursch: Egyértelműnek tűnik, hogy egy korábban asztalfiókban maradt elővárosi (vízi)busz tervét vették elő... A rámpa meg a Tomaj füredi kikötésénél konkrét probléma volt: végre az erős szél ellenére ki tudtak kötni, de a rámpát nem lehetett leengedni a pilótagerendáktól, ezért ki kellett mozdulniuk és kicsit arrébbmozogva újra kikötni.

Bejegyzés: Fonyódról Siófokkal, Fonyóddal Siófokra, közben kipróbálva az egyik új katamaránt is
Remélem a bécsi "utaskultúrát" nem hozta magával...

Bejegyzés: Lapátkerekesek az Akadémia előtt
Sosem fogok betelni az űrhajóknak a firmatervével... kritikailag...

Vesd össze pl a Nimróddal:
hajoregiszter.hu/hajoadatlap/nimrod/3482

17-18 kmph helyett 22-23 kmph sebesség, ugyanannyi utas, kisebb gépteljesítmény, kisebb fogyasztás, van szabad orrfedélzet, munka biztonsági kérdések rendben, stb.

Szóval jók ezek a lehajtható rámpák, csak honnan tudják, hogy nincs az útjában semmi és nem akad fel a rámpa?
A hajóvezető az akváriumban megfő.
Az első ablakfelületek lemoshatatlanok...

Bejegyzés: Fonyódról Siófokkal, Fonyóddal Siófokra, közben kipróbálva az egyik új katamaránt is
Ezeknek a katamaránoknak a formaterve kissé hasonlít a 80-as évek angol légpárnás járgányaira - legalábbis a lekerekített orr arra hajaz.

Bejegyzés: Fonyódról Siófokkal, Fonyóddal Siófokra, közben kipróbálva az egyik új katamaránt is
@cradbox: A gyakorlatilag átjárhatatlan CAF-oknál ez egyet jelentene a használhatatlansággal. Ez nem egy széles, álló utasokra kialakított, hosszában átjárható valami, hanem egy olyan cucc, amiben a legközelebbi ajtóhoz is nehéz eljutniaz ülőhelyedtől, még ha egy megállóval hamarabb el is indulsz. És akkor most képzeljük el, hogy egyszerre 10-20 turista akar átjutni az utolsó pillanatban.

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@cradbox: Vannak, de ezek akkor is kényszermegoldások.

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@nyelv-ész: nem egészen így működik. Vasút és metróüzemben is vannak ilyen ajtókorlátozós megoldások világszerte.

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@cserepfalva: Ez az ajtónyitogatósdi már erősen a kendácsolás szintje. Vagy vegyenek oda alkalmas járművet, vagy építsék át úgy, hogy a CAF teljes értékű járműként tudjon közlekedni.

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@Hamster:
Az nem megoldás, hogy bizonyos megállókban nem nyílik az első és/vagy az utolsó ajtó mint Londonbam a metróban helyenként?

A Jászai térre az a megoldás hogy a híd alatt továbbvinni a villamost észak felé...
Tudom, pénz,stb..

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@Hamster: Ezzel tisztában vagyok, de nemrég valami főokos arra a kérdésre, hogy a KCSV helyére melyik gyártó hoz majd villanyost, ezt találta mondani. Mármint hogy megveszik a lekötött CAF-okat, aztán majd a pályát fúrják-faragják, hogy elférjen. Hogy melyik az olcsóbb, nem tisztem eldönteni, de gyanítom, hogy ha tényleg a CAF váltja a KCSV-ket, akkor ott lesz mindenféle jófajta káeurópai kendácsolás, hogy elférjen. Vagy valamelyik gazdag nagybácsi megdobja Budapestet annyi pénzzel, hogy a fél vonalat át tudják építeni.

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@nyelv-ész: Az a baj, hogy nem lehet csak úgy "igazítani". A híd mértékadó része 1896-ban gyártott folytacélból van, ahhoz komolyabban hozzányúlni csak akkor lehet, ha teljesen új hidat építesz. A viadukt se triviális, mert a vas abban is 100+ éves, az egész meg piszok keskeny, a korlát (és az ICS-k széle) már ma is eléggé kilóg. Lehet, hogy ha a másik oldal felé szélesítik, akkor nem kell a szerkezethez hozzányúlni, de mindenképpen bonyolultabb lesz, mint arrébb tenni egy padkát vagy két oszlopot. A 2-esen ráadásul legalább ennyire komoly gond, hogy a megállókat nem lehet csak úgy a CAF-hoz "igazítani". A Széchenyi téren már most is a gyalogosok átkelőjén állnak meg a lefelé menők, miközben a hátsó ajtó majdnem a kőkorlátra nyílik (és észak felé sincs meg a 34 méter). A Vigadó téren se férnének el, és a Fővám tér is rövid, és a hely jellege miatt ott nem nagyon tudsz nyújtózkodni, főleg a déli irányon. De a Jászain is arrébb kell tenni a hózentrógert, mert a végállomás pont a Ganzokra lett méretezve, már egy pótos UV se fér be (az összekötőre kilógva esetleg, de akkor már a zebrára lóg). A szűk helyeken a legolcsóbb még az lenne, ha olyan lenne a kialakítás, mint a Vigadónál, csak egyszerre mindig csak egyik irány állhat bele, akkor a két ICS hosszából kijönne. De akadálymentes nem lenne, ami nem tudom, engedélyezhető-e manapság. Nem véletlenül nem engedték be oda őket eddig (mert amúgy megállás és utasok nélkül a Combino is végigmehet).

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@KissGecihuszár: Állítólag még van egy halom CAF, amit évekkel ezelőtti áron lekötöttek, és azokat fogják megvenni. Szóval inkább a hidat fogják a CAF-hoz igazítani, mintsem fordítva. A 2. villamos vonalánál ugyanez a helyzet.

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@Hamster:
Kihagyhatatlan magas labda volt...
:-)

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
@Hamster:
Én úgy tudom, hogy pont a főtartók is ki lettek cserélve.
Kéne valaki, aki hidakban büfé....

Bejegyzés: Ismét pótos UV járt a Szabadság hídon
süti beállítások módosítása