Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (6) balaton (179) balatonföldvár (7) balatonfüred (5) balaton ms (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (43) berlin (162) berlini fal (20) bkv (63) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (974) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (122) búvár (18) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (338) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (64) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (47) énblog (566) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (76) gibson (10) gigant (6) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (44) haditechnika (15) hajó (168) hajtóművek-motorok (7) hampage (441) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (8) hév (46) heviz ms (7) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (6) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (20) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (8) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1085) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (58) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (21) konstal (8) körtér (8) közlekedés (452) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (17) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (132) motorkerékpár (5) mozdonyok (30) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (15) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (29) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (125) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (40) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (59) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (13) szavazás (6) szczecin (7) szeged (42) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (247) tapolca (8) társadalom (5) tatra (40) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (73) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (502) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) tw6000 (5) überzenészek (17) utazás (449) utcakép (228) uv (64) vár (11) várnegyed (8) város (543) városkép (112) városliget (10) varsó (7) vasút (624) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (28) vicinális (13) vidám park (5) videó (958) villamos (862) vitorlás (12) vízibusz (23) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (49) youtube (352) zene (229) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@gigabursch: A fesztiválról inkább a tömeg üldözött el, a fene se akart sorban állni, hogy aztán egy fa lóva szélén lógva magamra ejtsem a hal felét :) A végén egy bevált étteremben kötöttünk ki, ahol persze süllőt ettem.

Egyébként a fesztiválos tömeg október végefelé szerintem azt mutatja, hogy van helyi élet olyankor is, csak ritkán van becsatornázva valami programba.

Bejegyzés: A 2024-es balatoni hajózási szezon vége
Süllő fesztiválra pénztárcát vinni nem szabad.
Mert úgyis ott maradna.

Bejegyzés: A 2024-es balatoni hajózási szezon vége
@cserepfalva: Ha lenne arra esély, hogy jön az 1049-es, esetleg kimennék, de anélkül ki van csukva :) Asszem a réteses helyett levő büfé is megszűnt nemrég.

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
@gigabursch: Most egész értelmes szolgáltatás van, fűtöttek a villamosok, meg minden. Amikor felépült a lakópark Kőérbereken, több utas lett, elsősorban nem is a lakások miatt, hanem mert valami sportlétesítmény/uszoda is lett ott, és oda sokan mentek villamossal. Azóta még több ház épült arrafele, nem tudom mi a helyzet, szerintem 2020 óta nem jártam ott.

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
Hú, de egy siralmasan borzalmas vonal volt.
Lassan ér ritkán jártak a vilik...

Nem is ok nélkül forgatták itt az Első Emelet elhíresült videóklipjét.
Gyakorlatilag épp emiatt a két szempont miatt kb senki nem járt a villamoson Kamaraerdő felé...
www.youtube.com/watch?v=-fBkqcPmGHc
(A hölgy amúgy - mint később kiderült számomra - tapasztalatokban bőségesen gazdag felnőttfilmes versenyző volt..)

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
Csodás poszt!
Karl mennyi idős?
Van még neki bármi a fiókban?

Miután a közelében laksz, és mai időjárás kb pont olyan mint a képeken , nem volna kedved rekonstruálni ezt a két fotót? ;-)

Mondanám hogy meghívlak cserébe egy rétesre abban "büfében" de csak utalni tudok, távolról!

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
@NAR: Gyakorlatilag erről volt szó eredetileg. Még az elágazó váltó se ott volt, hanem a kocsiszín déli végénél, onnantól egymástól párszor tíz centire párhuzamosan ment az erre meg arra menő sín: villamosok.hu/balazs/bpvillamos/keptar/bfelag_75.jpg

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
Ennek a Budafok-elágazás megállónévnek valahogy olyan különleges hangulata van nekem, mintha valahol a világ végén lenne, ahol nincs egy utca vagy tér a közelben, amiről el lehetne nevezni :-)

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
@46Laca: Nekem nincs emlékem, mert mínusz három éves voltam :) de megvan valahol a BKV FSZU (forgalmi szolgálati utasítás), amiben szépen ki van fejtve az összes aznapi változás. Akkoriban a kelet-nyugati metró teljes (Dééli pályaudvarig való) megnyitása miatt minden megváltozott. A villamosok.hu-n fent van a kivonata:
"rövidül a 68-as: Keleti pu. - Örs vezér tere
módosul a 19-es: Batthyány tér - Kelenföldi pu.
hosszabb a 9-es: Batthyány tér - Budafok, Városház tér
megszűnik a 9A (Albertfalva kitérő - Móricz Zsigmond körtér)
módosul a 4-es: Moszkva tér - Fehérvári út
megszűnik a 4A
módosul a 18-as: Szent János kórház - Albertfalva kitérő
hosszabb a 47-es: Nyugati pu. - Budafok, Városház tér
megszűnik az 57-es (Csörsz u. - Császár fürdő)
módosul a 63-as: Nagyvárad tér - Madách tér
rövidül a 41-es: Budafok forgalmitelep - Budaörs
rövidül a 43-as és a 43A Budafok, Városház térig
a 11, 17-esek végállomása visszakerül a Margit-hídhoz.
hosszabb a 49É: Moszkva tér - Kelenföldi pu."

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
Tudni kell jókor kattintani. :-)
71-esek az emlékek, én nem emlékszem a gombánál 41-esre, de tévedhetek, nem most volt.

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
@46Laca: Hogyan találtál ide pár perccel a bejegyzés nyilvánossá válása után? :)
A 41-es '72 szilveszterétől fordult a kocsiszínnél, de ugyanekkortól a 43-as is már csak a Varga Jenő térig ment be, nem a Körtérig. Akkor a 43-ason a "dupla ezresek", azaz 1900-as ikerkocsik jártak, a 41-esen viszont egy ideig még mehettek pótkocsik, mert a kocsiszínnél deltában fordult, Budaörsön meg hurokban. Aztán már mindkettőn 1900-asok mentek.

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
De jóóó, végre nagyok a képek! :-)
Jó tíz évvel korábban nézegettem a 41-est, akkor még két ezres volt rajta összekapcsolva és asszem a Fehérvári út végén, a remíznél volt a végállomásuk.
Én akkor a jó 43-assal jártam be a Bartóktól a Körtérre, még a Fehérvári út két szélén, kb. egy óra volt a menet botcserével a Kultúrparknál, meg a Gumigyárnál...

Bejegyzés: Régi és új a Budafoki elágazásnál
@nyelv-ész: Nem rejti, hároméves korom óta tudom, hogy ott van :) Akkor nagymamámmal megnéztük ezt a templomot is, mint kb. mindegyiket, amelyik útbaesett. Bent épp mise volt, úgyhogy nagyi megállt az ajtóban, én viszont "letéptem magamról a rabláncot" és befutottam középre a padsorok közt. Ott megálltam, körülnéztem, konstatáltam, hogy nem vagyok egyedül, és visszafutottam, majd kijelentettem, hogy "szól a rádió, az emberek meg énekelnek". Legalábbis nagyi ezt mesélte, amíg élt. Annak a ligetnek egyébként eső után volt egy sajátos illata, a szokásos "eső utáni erdő" illatnál egyénibb. Néha érzek hasonlót, akkor rögtön Földvár jut eszembe.

Bejegyzés: Földvár
@Hamster: A földvári állomás mögötti liget rejt egy templomot is, a helyi vöröskő burkolattal, rózsaablakkal. Ha jól tudom, a 40-es években épült. Egészen fantasztikus hely, ott a nagy parkban, a fák között. Nyáron a sok zöld miatt sem az autóutakról, sem a vasútról nem látszik. Mondjuk a vasútról télen sem, mert az állomásépület kitakarja.
Pár lépésre, a Köröshegyi séd túlpartján van az orvosi rendelő, ami egészen szenzációs modernista épület. Ránézésre valamikor a 30-as évek végén épülhetett. Ha arra járok, mindig megcsodálom.

Bejegyzés: Földvár
@toto92: Azt mondta valaki, hogy régen is torlódott, de nem emlékszem, hogy gyakran várakozni kellett volna. Ellenben már ezer éve nem volt olyan, hogy nem a szükségleszállóhelyen kellett leszállnom a mai felállásban. Nem tudom, hogy mi lenne a megoldás, mert sokszor az az érzésem, hogy az egyik kocsi a 'kígyóveremben' csak pihen, nem indulásra vár, de mindenképpen rosszabb a mostani elrendezés, és nem kicsit. Hozzáteszem, hogy a régi lehet, hogy addig volt az igazi, amíg megvolt a Goldmann téri tárolóhurok, illetve a visszafogási lehetőség a Karinthy torkolatában, de utána is elketyegett, nem rémlik, hogy utasként rossz lett volna.

De Budapest eleve a sz*r villamosvégállomások hazája, lásd a 17/19/41-es a Bécsi úton, ott is a francban van a vágánykapcsolat, úgyhogy a szükségleszállóhelynek gyakorlatilag már más irányítószáma van, mint a végállomási peronoknak (ami közül az egyikhez két zebrán kell átmenni a másiktól). De a 47/56 is elég ergya Budafokon. A 14-esről már írtam, mi van még? A Jászai Mari tér is torlódik, a Közvágóhídon a vágányelrendezés egyszerűen érthetetlen, a 19-esnél is a távolban várakozik a 19/49, amíg a végállomáson álló kocsik közül valamelyik visszafordul. Hűvösvölgy szintén tragédia, a régi végállomáson szállítanak le a járatok szinte folyamatosan, az utasok meg a sínen és a sín szélén egyensúlyozva mennek tovább a buszokhoz, mert rendes járda nincs. Az SZTK rendező egy csőd, és valamiért az 59-esek is állandóan sorban állnak a Szent Jánosnál, mintha Csehszlovákiában lennének. Gyakorlatilag maximum véletlenül találni elégséges kapacitású végállomást Budapesten...

Bejegyzés: Sárgaláz
Érthető hogy megszűnt a 6-os hurka (bár a mostani se sokkal jobb mikor percekig tart a Budafoki úttól legalább a szükségleszállóhelyig eljutni), de érdekes lenne ott látni Combinót fordulni :)

Bejegyzés: Sárgaláz
@Fradista Utazó: Úgy érted, hogy régen valakik odafigyeltek az ilyesmire?

Bejegyzés: UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
@Hamster: Most megy az M4-en a Magyarország - Montenegró válogatott kézilabdameccs. Pirosban mi, zöldben Montenegró. Tíz éve ilyet még nem is engedélyeztek volna.

Bejegyzés: UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
@Hamster: Én Brüsszelbe, Antwerpenbe és Gentbe be se hajthatok autóval.
A többi részről nem olyan rosszak a tapasztalataim, bár a német vagy holland szintnél rosszabb a táblázás. És a váltakozó nyelv se segít sokat, ha nincs rutinod.

Bejegyzés: UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
@Fradista Utazó: Érdekes, hogy a színtévesztéstől függetlenül mennyire képtelen vagyok megjegyezni az ilyen részleteket, hogy milyen színűek a táblák. Nyilván ma már street view-n meg lehet nézni, hogy milyen színűek Lengyelországban az autópályás táblák, de ha megkérdezel a semmiből, nem tudnám megmondani.
Lehet, hogy kérdeztem már, de Belgiumban még mindig sz*rok a táblázások? Anno Brüsszelből kifelé simán rámehetett volna az ember a bejövő autópályára menetiránnyal szemben, a városon belül meg a haladási iránnyal párhuzamosan voltak a táblák, ezért kétszer körbementünk a városi körúton, mire kitaláltunk Waterlooig. És akkoriban közmondásosan rosszul is vezettek a belgák (kilencvenes évek eleje, közepe). Kaotikus országnak tűnt.

Bejegyzés: UV, MUV, meg a szoknyás Tatra
süti beállítások módosítása